Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorraad.

<<

Anoniem237

Bericht 20 Mrt 2014 14:11

Voorraad.

Toen ik mijn man leerde kennen stond zijn kast met voorraad twee straten verderop met de naam AH erboven. Met andere woorden, hij had geen voorraad en als iets op was, ging hij gewoon naar de winkel om het te kopen. Nu bevindt onze kast zich onder de trap en ik heb zo'n beetje alles op voorraad, van tandpasta en wasmiddel misschien wel 3 tubes en flessen. Moet ik eerlijk toegeven dat die kast ook overvol is maar ik word op de één of andere manier een beetje onrustig als ik "iets" niet in huis heb...

Hoe zit dat bij jullie?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Mrt 2014 14:13

Re: Voorraad.

Wij zijn zoals jouw man.
We doen vaak een poging om een voorraad aan te leggen maar dat lukt nooit.
Waarom het niet lukt weet ik niet, maar heb me er inmiddels bij neergelegd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Mrt 2014 14:15

Re: Voorraad.

Wij hebben ook altijd (veel) voorraad. Momenteel zelfs zoveel dat ik amper boodschappen hoef te halen en ik dus eerst heel verstandig onze voorraad op ga werken ipv altijd maar bij te kopen. Zowel verzorgingsproducten/wasproducten als voedingswaren hebben we in overvloed in onze voorraadkast/kelder/diepvries dus voorlopig moet ik bijna enkel verse groenten, fruit, brood en broodbeleg kopen, de rest hebben we allemaal in huis.

Ik wil sowieso altijd wel wat voorraad hebben, maar niet zo overdreven zoals nu. Maar met aanbiedingen (1+1 gratis etc) koop ik altijd groots in, zeker als het lang houdbaar is.
2012 & 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Mrt 2014 14:16

Re: Voorraad.

Wij halen voorraad spullen alleen als het in de aanbieding is. Dus als iets op is en niet in de aanbieding, dan koop ik gewoon 1. Totdat het weer op is OF er een aanbieding is. Tandpasta hebben we wel op voorraad, koop altijd voordeel-verpakkingen met meerdere tubes.
Wel hebben we in de voorraad natuurlijk pasta, rijst, tomatenblokjes/puree, bier en wijn, kruiden, bouillon, uien, aardappels, etc. Ik word trouwens niet onrustig als iets niet op voorraad is hoor. (Wel boos als ik het NU nodig heb en het op is ;))
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 20 Mrt 2014 14:22

Re: Voorraad.

Ik heb eigenlijk van alles 1 in voorraad, wanneer wij deze aanbreken dan koop ik weer een nieuwe. Wij hebben ook niet zo veel ruimte om een grote voorraad aan te leggen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

No. 3

Bericht 20 Mrt 2014 14:22

Re: Voorraad.

Mijn vriend is ook iemand die pas iets koopt als het op is. Ik ga net als jij ook voor voorraad. Niet dat ik overal drie dingen van heb staan, maar ik heb gewoon altijd de nodige dingen in huis. Mijn voorraad vul ik aan wanneer het in de aanbieding is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Mrt 2014 14:27

Re: Voorraad.

Ik koop de meeste dingen ook pas als ze op zijn. Vooral geen verzorgingsproducten, het ergste wat er kan gebeuren is dat je een keer weinig of geen shampoo hebt of zo. WC-papier en tandpasta let ik wel op dat we niet zonder zitten, maar dan nog koop ik geen voorraad in, maar gewoon een tube of een pak. Ik zie niet echt een reden om te gaan hamsteren, hooguit dat het in de aanbieding is en dat het dan voordelig zou zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Mrt 2014 14:27

Re: Voorraad.

Ik heb shampoo etc vaak wel op voorraad. Dat koop ik ook in de aanbieding. Wasmiddel etc. koop ik ook altijd in de aanbiedingen.
Qua eten heb ik wat rijst, couscous, pasta in huis. Dat haal ik ook vaak bij als het in de aanbieding is. Is het op, dan is het op en dan grijp ik mis. Ik ga niet stress o.i.d. als iets op is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem40

Bericht 20 Mrt 2014 14:28

Re: Voorraad.

Basisproducten hebben wij eigenlijk altijd op voorraad. Dat zijn pasta, rijst, bloem, olie, tomatenblokjes, mais in blik, ananas in blik, tomatenpuree, suiker, muesli, crackers en uien. In de koelkast liggen ook altijd wortels, paprika, kaas en eieren. In de vriezer hebben we kip, gehakt, vissticks en loempia's.
Qua verzorgingsproducten hebben we ook alles op voorraad, dus tandpasta, shampoo en douchegel ligt er sowieso. In de aanbieding gekocht, dus iets goedkoper.

Pasta en rijst kopen we altijd groot in en andere dingen in de aanbieding kopen we ook groot in. Met de producten die we standaard in huis hebben kan ik al een heleboel gerechten bedenken. Pasta met rode saus, taco met zelfgemaakte wraps of pita, quiche, een rijstgerecht, etc. Dat kunnen we allemaal maken zonder boodschappen te doen.
<<

Anoniem237

Bericht 20 Mrt 2014 14:29

Re: Voorraad.

Susan schreef: Ik zie niet echt een reden om te gaan hamsteren, hooguit dat het in de aanbieding is en dat het dan voordelig zou zijn.
Ik heb er ook echt geen reden voor en zie die reden dus ook niet. :eyes: Het zit er gewoon in ofzo, het is zeker niet zo dat ik een wannabe prepper ben hoor. :P
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Mrt 2014 14:31

Re: Voorraad.

Eerlijk gezegd als ik al dingen op voorraad heb, zoals tomatenpuree en kruiden, dan ga ik in de winkel weer twijfelen en dan koop ik het vaak alsnog. Pasta heb ik trouwens wel op voorraad, want je maakt nooit een heel pak pasta in één keer op. Rijst en couscous heb ik ook wel op voorraad. Maar niet tig pakken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mrt 2014 14:32

Re: Voorraad.

Ik heb alles op voorraad, maar dat komt ook denk ik doordat de winkels 5km verderop zitten. Even heen en weer is er dus vaak niet bij. En als iets dan bijna op is, koop ik alweer nieuwe.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Mrt 2014 14:35

Re: Voorraad.

Wij hebben ook altijd wel vrij veel voorraad.. En voordat ik op buitenlandse stage ging heb ik het helemaal extreem gemaakt, puur omdat mijn vriend geen rijbewijs heeft. Onderandere 48 flessen drinken gehaald, en verder veel blikken soep en makkelijke dingen. Maar ook douchegel en dergelijke, voldoende afwasborstels, wasmiddel.
Dit was ongeveer de helft, de tafel is uiteindelijk helemaal vol komen liggen en onder de tafel dus allemaal 6packs drinken.


Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Mrt 2014 14:37

Re: Voorraad.

Wel lief dat je je vriend zo goed voorzien hebt achtergelaten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem40

Bericht 20 Mrt 2014 14:38

Re: Voorraad.

Ik heb zelfs iets van 150 blikjes frisdrank op voorraad :angel: Net over de grens is het veel goedkoper, dus om de paar maanden maken we er een dagje uit van om te gaan winkelen en slaan dan heel veel basisproducten in. Op frisdrank scheelt het bijvoorbeeld een euro per liter, als je dan groot in slaat scheelt het best wel, ondanks dat we maar een paar blikjes per week drinken.
<<

Anoniem50

Bericht 20 Mrt 2014 14:38

Re: Voorraad.

Inmiddels heb ik weer een mooie voorraad. Ik kijk gewoon met trots wat ik zoal nog heb. Eten is een ander verhaal. Ik heb tot 7 april eten in huis (diepvries/voorraadkast (enkel avondeten en brood)) en daarna moet ik gewoon weer opnieuw eten verzinnen en ook halen. Ik mag niet teveel op voorraad halen, want dat gaat onherroepelijk op tijdens het avondsnacken.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Mrt 2014 14:46

Re: Voorraad.

Susan schreef:Wel lief dat je je vriend zo goed voorzien hebt achtergelaten.


:smile: Ben nogal een verzorgend type, en voelde me al schuldig genoeg dat ik lekker 5,5 maand naar Thailand kon.. Het begon met de flessen frisdrank etc, omdat dat nogal lastig mee nemen is op de fiets en toen bedacht ik me dat ik net zo goed van alles mee kon nemen wat hij eet / gebruikt en toen sloeg ik een beetje door.. Overigens stonden de gewone voorraad kasten ook nog vol, dit is mijn studeerkamer die ik vol heb gestouwd :P
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Mrt 2014 14:56

Re: Voorraad.

Ik heb ook niet echt voorraad maar grijp ook nooit mis op dingen. Als de fles shampoo bijvoorbeeld half leeg is dan zet ik het weer op het boodschappenlijstje.
Soms koop ik weleens dingen in de aanbieding en dan heb ik een paar flessen in huis, maar die vul ik ook pas weer aan als mijn voorraad weer zo goed als op is.

Meestal maak een week lijstje qua boodschappen. Vlees e.d. koop ik vaak in de aanbieding en vries ik in dus dat heb ik vaak wel een beetje op voorraad, zo ook met kliekjes, dus mochten we een keer alle twee ziek zijn of echt geen boodschappen kunnen doen dan zitten we nooit helemaal zonder eten, we hebben hooguit wat minder keus.
Pasta, rijst, aardappels, couscous e.d. koop ik ook pas weer als ik niet meer genoeg heb en ik het die week weer wil maken, daarvan heb ik dus ook niet meer voorraad dan een eventueel geopend pak.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Mrt 2014 14:58

Re: Voorraad.

Mijn schoonouders hebben volgens mij wel een megagrote voorraad op zolder staan, maar het resultaat daarvan is dat ze dus ook pakken drinken hebben staan die over de datum zijn omdat het gewoon teveel is (dat zijn dan wel drankjes die zij niet dagelijks drinken, anders zouden ze het denk ik wel op krijgen). Dingen die ik zelf zelden eet of drink koop ik dus ook niet op voorraad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem237

Bericht 20 Mrt 2014 15:01

Re: Voorraad.

Susan schreef:Dingen die ik zelf zelden eet of drink koop ik dus ook niet op voorraad.

Wij drinken bijvoorbeeld geen koffiemelk maar ik heb toch altijd wel van die kleine kuipjes op voorraad. Ik vind het vervelend om te moeten zeggen dat ik geen koffiemelk heb.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Mrt 2014 15:04

Re: Voorraad.

Ja oké, dan heb je een paar van die kuipjes of een pakje koffiemelk, dat vind ik logisch. Maar ik zou niet allerlei soorten drinken op voorraad hebben (in mijn voorbeeld Spa & Fruit, heel veel pakken die dus over de datum waren), of van die dingen heel veel kopen. Dan ren ik wel even naar de winkel op de hoek als ik onverwacht bezoek krijg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem237

Bericht 20 Mrt 2014 15:10

Re: Voorraad.

Ja, precies ik begrijp het. Dat is hier ook het geval. :)
<<

Anoniem 43

Bericht 20 Mrt 2014 15:14

Re: Voorraad.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mrt 2014 15:15

Re: Voorraad.

wij hebben ook veel op voorraad. Shampoo haar lak/schuim heb ik boven op voorraad.
We hebben wc papier altijd van de lidl 20 rollen voor 5 euro. Alleen die zijn bijna op

Ook hebben we altijd pakken drinken/ mie/spaghetti/macaroni/rijst. Blikken soep. Sausen als in mayo en ketchup. Chips nootjes

Man zegt wel eens we hebben een mini winkel thuis


@ tuktuk wat lief dat je zoveel voorraad voor je vriend hebt gehaald voor je weg ging
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mrt 2014 15:16

Re: Voorraad.

hier zit trouwens wel de supermarkt dichtbij. Een aldi en een plus op 100 meter. En wat verder de poiesz. En in november een jumbo achterhuis.

Nu doe ik mijn boodschappen altijd uit mijn werk in de stad
Afbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers