Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorraad.

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 20 Mrt 2014 23:48

Re: Voorraad.

Ik heb bijna geen voorraad, de supermarkt is ook 2 minuten lopen van hier en ik kom daar vrijwel elke dag. Ik heb wel wat dingen die ik standaard in huis heb en ook meteen nieuwe koop zodra het (bijna) op is, ook al heb ik het die dag niet nodig. Verder alleen inderdaad thee, wijn en bier, wat blikjes fris (drink ik zelf niet maar altijd handig als ik visite krijg). Oh ja, ik heb trouwens wel wat blikjes groente voor op dagen dat ik alleen moet eten en geen zin/tijd heb om naar de supermarkt te gaan; mais, kikkererwten, tomatenblokjes en in de vriezer een doosje sperziebonen.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Mrt 2014 01:30

Re: Voorraad.

Ja wij hebben wel een voorraad. Maar geen extreme ofzo. Gewoon 1 pak wc papier voor als de laatste op de rollenhiuder gaat, iets extra pasta en rijst enz. Diepvries wel redelijk wat vlees maar dat maken we ook altijd wel op.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 21 Mrt 2014 11:47

Re: Voorraad.

Ik heb ook veel voorraad, dat hadden mijn ouders ook altijd, dus ik zal het wel daarvan meegekregen hebben. Op één of andere manier lukt het ook gewoon niet om die voorraad te laten slinken. Dan eet ik een week veel uit de vriezer en dan ga ik weer bedenken dat ik diepvriesfruit nodig heb in een XL zak :palm:.
En dan de houdbare dingen, ik heb bijvoorbeeld dan in de kast risottorijst, zilvervliesrijst, basmatirijst, amarant, couscous, quinoa en bulgur staan. En dan ook nog 3 soorten mie en 4 soorten pasta.

En drogisterij artikelen heb ik ook altijd op voorraad, dingen als tandpasta, shampoo en deo sla ik altijd in als ze in de aanbieding zijn.
<<

Patsy

Bericht 21 Mrt 2014 12:52

Re: Voorraad.

Ik probeer wel wat dingen in voorraad te hebben, maar niet heel veel. Ik ben er erg goed in om dat wat ik echt nodig heb niet in huis te hebben.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 21 Mrt 2014 13:10

Re: Voorraad.

Ik heb ook altijd een voorraad, vind dat altijd wel prettig.
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 21 Mrt 2014 13:21

Re: Voorraad.

Maar voor de mensen die geen voorraad hebben.. Hoe doe je dat dan als je ineens zin hebt in bepaald soort eten, bijvoorbeeld zondag middag bedenkt dat je eigenlijk wel een kop soep wilt als lunch ofzo. Ga je dan speciaal naar de supermarkt?

Bedacht me overigens later dat ik ook nog 20 pakken met 10 rollen toilet papier ingeslagen had voordat ik vertrok.. Maar dat was meer omdat die bij de Lidl in België maar 1,35 zijn en in NL 2,15 voor dezelfde verpakking.
<<

Anoniem119

Bericht 21 Mrt 2014 13:51

Re: Voorraad.

Ik geef gewoon niet toe aan dat soort cravings. Als ik iets in huis heb, eet ik t op, dus bv. knäckebröd als ontbijt, ook al heb ik meer zin in gebakken eieren met spek bijv. En als ik er van te voren aan denk (we doen in t weekend boodschappen) haal ik lekker ontbijtje. Anders jammer dan. En soms loop ik wel speciaal voor iets naar de supermarkt maar meestal ben ik daar te lui voor.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Mrt 2014 14:01

Re: Voorraad.

@ Tuktuk. Ik eet wat ik in huis heb en als er iets op is heb ik pech. Vanmorgen had ik zin om met een eitje te ontbijten. Totdat ik in de koelkast keek, geen ei. Dus pech. Dan maar iets anders gegeten. Eieren staan wel op mijn lijstje, maar ik heb echt geen zin om in de regen te gaan fietsen voor eieren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mrt 2014 14:06

Re: Voorraad.

Wij hebben bijna niks op voorraad, ik heb van de week wel twee deo's gekocht zodat ik niet een dag zonder kom te zitten als de ene op is (dat is best vervelend!). Mijn vriend koopt wel altijd lenzen en scheermesjes op voorraad maar dat is vaak omdat het dan in de aanbieding is en hij er dan weer een half jaar vanaf is. Verder kopen we gewoon elke week boodschappen, we zijn nogal wispelturig in wat we eten dus als ik een voorraad aan zou leggen zou het op den duur over de datum gaan. Verder eten we heel veel verse producten, dus ik heb geen blikjes groente staan bijvoorbeeld. Ik snap ook eigenlijk niet wat er handig is aan een voorraad hebben, het kost alleen maar veel plaats in de kast :).
<<

Anoniem123

Bericht 21 Mrt 2014 21:46

Re: Voorraad.

Wij hebben heel veel voorraad. En dat vind ik heel prettig. Vaak komen we zo de laatste week voor het salaris door. Als er op zondag onverwachte gasten blijven eten dan kan ik ze fatsoenlijk eten voorzetten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mrt 2014 21:48

Re: Voorraad.

Ja maar als je voorraad koopt geef je dus ook meer geld uit, dan zou je normaal gesproken dus ook nog geld over hebben om in de laatste week voor je salaris nog eten te kunnen kopen toch? En hier is op zondag altijd de winkel open. Maar iedereen moet lekker doen wat hij fijn vindt hoor!
<<

Anoniem119

Bericht 21 Mrt 2014 21:50

Re: Voorraad.

Lot schreef:Ja maar als je voorraad koopt geef je dus ook meer geld uit, dan zou je normaal gesproken dus ook nog geld over hebben om in de laatste week voor je salaris nog eten te kunnen kopen toch?


Haha dat was ook het eerste wat ik dacht.. Als je het in je eerste week niet koopt, kan je 't in je laatste week toch kopen?Maar toen bedacht ik me: Dat hamsteren werkt vast voordeliger, dus daarom zal dat wel goedkoper zijn.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 21 Mrt 2014 21:52

Re: Voorraad.

Wij hebben wel wat voorraad altijd, maar niet heel veel. Als iets bijna op is, bv. deo dan haal ik er twee of drie (vaak uit de aanbieding) en dan staat er weer een vooraadje. En zo doe ik dat met de meeste producten.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 21 Mrt 2014 21:55

Re: Voorraad.

Jules, waar haal je driepvriesfruit in een XLzak??

Wij hebben teveel voorraad. Mijn doel voor de komende maand is om dit te laten slinken :-).
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Mrt 2014 22:07

Re: Voorraad.

De voorraad die wij hier hebben liggen, komt echt van hele goede aanbiedingen, de 1+1 aanbiedingen etc. Dus het is hier sowieso een pak voordeliger om voorraad te hebben dan om geen voorraad te hebben.
2012 & 2016
<<

Anoniem119

Bericht 21 Mrt 2014 22:09

Re: Voorraad.

SDL schreef:Jules, waar haal je driepvriesfruit in een XLzak??


Ik heb altijd deze zakken diepvriesfruit (aardbeien of frambozen) van de Lidl:

Afbeelding

Of valt dat ook onder voorraad? Ik heb er altijd maar eentje tegelijkertijd maar ze gaan mega lang mee! ;)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 21 Mrt 2014 22:11

Re: Voorraad.

Super, morgen de voorraad aanvullen ;-). Lekker voor de smoothies!
<<

Anoniem119

Bericht 21 Mrt 2014 22:11

Re: Voorraad.

Ik maak daar ook altijd m'n dagelijkse smoothies van! Is echt prima!
<<

Anoniem123

Bericht 21 Mrt 2014 22:21

Re: Voorraad.

Voorraad wat wij hebben is idd van aanbiedingen. Vlees in de vriezer met 50 korting of gekregen. Kip halen we eens in de zoveel tijd bij de poelier. Groente in de vriezer uit eigen moestuin. Pasta, rijst etc haal ik 1 keer in de 2 maanden ofzo. Als ik alles per dag of week zou kopen zou ik veel meer moeten betalen en dat vind ik zonde van het geld.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 21 Mrt 2014 23:21

Re: Voorraad.

Hier is ook het grootste gedeelte van de voorraad van goede aanbiedingen, zoals 1+1 gratis.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Mrt 2014 01:03

Re: Voorraad.

Zonnetje schreef:Hier is ook het grootste gedeelte van de voorraad van goede aanbiedingen, zoals 1+1 gratis.
Dat heb ik idd ook. Ik zorg altijd dat ik een paar deo's heb, een paar douchegel etc. Dit geldt ook voor etenswaren die we vaak gebruiken. Ik zie het als een investering in de zin van, je bent vaak meer geld kwijt als je een aanbieding koopt, maar aan het eind van de maand geef ik juist minder uit omdat ik dat soort dingen dan eet/op maak..
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Mrt 2014 16:34

Re: Voorraad.

Wij hebben niet echt voorraad, maar ik hoef dan ook minder dan 1 minuut te lopen voor ik bij de supermarkt ben. Dus ja, als ik dan per se iets wil hebben en niet in huis heb loop ik gewoon even snel langs, kleine moeite voor ons omdat het dus zo dichtbij is :)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 22 Mrt 2014 16:43

Re: Voorraad.

Wij hebben altijd wel een en ander op voorraad ja. We doen 1 keer per week boodschappen en dan nemen we alles mee voor die week. Ik plan het altijd zo dat we dingen eten uit de voorraad gecombineerd met voornamelijk aanbiedingen. Daarvan haal ik dan weer vaak wat extra zodat ik dat de volgende keer niet hoef te halen en dan bouw ik dus automatisch weer voorraad op.
Dingen als shampoo/wasmiddel/deo etc. koop ik alleen in de aanbieding eigenlijk. Daarvan hebben we dus altijd een behoorlijke voorraad. Niet omdat ik bang ben zonder te zitten maar omdat het goedkoper is. Nu hebben wij bijvoorbeeld in onze voorraadkast 4 flessen wasmiddel en 4 flessen wasverzachter staan, dat was in de aanbieding, 1 + 1 gratis. Dan slaan we een voorraadje in en hoeven we dat de eerstkomende tijd niet meer te halen. Dus in dat opzicht is voorraad zeker wel goedkoper.
<<

Anoniem83

Bericht 22 Mrt 2014 17:24

Re: Voorraad.

Ik heb heel veel voorraad. Maar ik zit in een andere situatie natuurlijk. Altijd als ik roep dat ik nodig boodschappen moet doen zijn mijn verse groente en fruit op, maar eigenlijk kan ik dan nog wel een ruime week eten. Laat staan douchen enzo, dat nog wel een maand haha
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 22 Mrt 2014 20:57

Re: Voorraad.

Marin schreef:
SDL schreef:Jules, waar haal je driepvriesfruit in een XLzak??


Ik heb altijd deze zakken diepvriesfruit (aardbeien of frambozen) van de Lidl:

Afbeelding

Of valt dat ook onder voorraad? Ik heb er altijd maar eentje tegelijkertijd maar ze gaan mega lang mee! ;)


Ja die zakken! Ik vind de bosvruchten het lekkerste, maar die is bijna altijd op. Dus als ze er liggen neem ik meteen een zak mee!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers