Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorraad.

<<

Anoniem237

Bericht 20 Mrt 2014 15:17

Re: Voorraad.

Believe schreef:ik denk wel 30 flessen cola, 15 flessen sinas/7-up/cassis en 25 pakken sap.

Dat red ik dan weer niet hoor. :smile:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Mrt 2014 15:19

Re: Voorraad.

Oh, Pepsi Max, dat hebben we wel altijd op voorraad trouwens, dat koopt mijn man vaak in een aanbieding en dan laadt hij de hele auto vol. Andere frissoorten niet, die drinken we zelf nooit, dus die koop ik pas als er bezoek komt dat dat drinkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 20 Mrt 2014 15:23

Re: Voorraad.

Nee we hebben wel volle keukenkastjes met kruiden en smaakmakers maar echt voorraad hebben we niet. Ik ben daar niet mee opgegroeid dus ken t niet echt van m'n moeder, en we hebben de ruimte er niet voor. Wel altijd een zak pasta en pak rijst in huis hoor, maar geen blikken vol etenswaren enzo. Ik zou wel een grote inloopkast willen hebben maar ja.
<<

Anoniem 43

Bericht 20 Mrt 2014 15:24

Re: Voorraad.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem151

Bericht 20 Mrt 2014 15:38

Re: Voorraad.

Uhh, ik heb wel een klein beetje voorraad.. :angel:
Heb pas weer besteld bij biovoordeel, dus we hebben nu wel heel veel. De vriezer zit ook stampvol trouwens.
Ik vind het wel makkelijk om de dingen die ik vaak gebruik op voorraad te hebben, we hebben er de ruimte voor en bovendien is het een stuk goedkoper
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem151 op 20 Mrt 2014 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 20 Mrt 2014 15:56

Re: Voorraad.

Normaal hebben wij veel voorraad, momenteel niet. We hebben het net allemaal opgemaakt. Nu ga ik dat allemaal weer rustig aan aanvullen. Ik heb drinken etc nooit echt op voorraad, maar wel kruiden/sauzen/maaltijdpakketten en de vriezer vooral vol met brood, vlees, vis maar ook bv vleeswaar. Ik heb nog wel een flinke voorraad drogisterijartikelen, dat koop ik altijd in de aanbieding. Inmiddels moet ik wel de shampoo weer aan gaan vullen, heb de laatste fles aangebroken.
Ik doe het ivm gemak maar ook omdat het echt wel qua prijs scheelt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 20 Mrt 2014 17:40

Re: Voorraad.

Ik vind het alleen maar slim om wat dingen op voorraad te hebben. Niet per se voor het mis grijpen, maar als iets wat je gebruikt in de aanbieding is kun je het beter dan kopen dan een week later.

Wij hebben dingen die we regelmatig gebruiken zeker wel op voorraad. Ik heb geen tig pakken staan, want dat kan ik niet kwijt plus is overbodig.
<<

Anoniem187

Bericht 20 Mrt 2014 18:48

Re: Voorraad.

Ja, wij hebben best voorraad.. Maargoed, ik woon thuis en mijn moeder slaat op dat gebied nog al veel in. Hoe ik het zelf zou doen weet ik niet.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 20 Mrt 2014 19:03

Re: Voorraad.

Wij hebben weinig voorraad. Het enige waar ik voor zorg dat we echt op voorraad hebben zijn luiers, billendoekjes en nutrilon voor onze dochter. Verder kopen we altijd wasmiddel en vaatwastabletten in de aanbieding dus dat hebben we ook op voorraad. Maar geen etenswaren ofzo. Ik vind dat ook niet nodig. De supermarkt is vrij dichtbij dus als we onverwacht iets nodig hebben is het zo gehaald.
<<

Anoniem29

Bericht 20 Mrt 2014 19:16

Re: Voorraad.

Wij hebben geen voorraad. Sowieso heb ik niet zo heel veel houdbare producten in huis.

We hebben 1 keukenkastje voor houdbare spulletjes en daar staat wel een extra pak rijst in en wat tomatenpuree. Maar ik haal gewoon elke week bonen, kikkerwten etc. en dat is dan ook aan het einde van de week op. We drinken alleen maar water dus dat is makkelijk. Oh trouwens, thee heb ik wel veel van. Maar ik gebruik alle smaakjes, het is niet zo dat er een pakje dicht staat te staan.

Koffiemelk en koffie heb ik nooit in huis. Wij drinken dat niet. Als er mensen op bezoek komen kunnen ze thee krijgen of water haha. Bij een verjaardag haal ik meestal oploskoffie en gooi ik gewone melk in een melkschenkertje (hoe heet zo'n ding?).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Mrt 2014 19:53

Re: Voorraad.

Ik zou niet weten waarom ik een voorraad zou moeten hebben, de AH zit op twee minuten van m'n huis. Heb wel wat pasta e.d. staan, maar zoals Susan zegt, dat is meer omdat je zo'n pak/zak niet ineens opmaakt. Ik woon alleen, dus koop alleen wat ik nodig heb. Als er iemand komt, moet ik er wel ff rekening mee houden dat ik wat extra's koop qua drinken bijvoorbeeld (drink zelf alleen maar water en soms thee of aanmaaklimonade). Op onverwacht bezoek ben ik dus niet berekend, maar daar heb ik het toch niet zo op :wink:

Edit: oh ja, ik heb vaak wel een paar deo's of tandpasta o.i.d. liggen, omdat ik die vaak in de aanbieding koop.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem178

Bericht 20 Mrt 2014 20:32

Re: Voorraad.

Ik ben een enorme hamsteraar en word ook een beetje onrustig als het einde van een voorraad in zicht is. Ik sla meestal groot in omdat ik niet zo van shoppen houd. Ik heb wel voorkeuren voor bepaalde merken heb, die in verschillende winkels te koop zijn. Het geeft mij veel rust als ik voorlopig even niet naar die winkel moet. Bovendien ben ik soms wat warrig, dus als ik iets vergeten ben te halen los ik dat op met mijn voorraad.
Ik ga ook veel met de fiets boodschappen doen, dus kan niet alles meesjouwen soms. Als ik dan met de auto ga profiteer ik er ook van om meteen veel grote dingen te halen zoals kattenbakkorrels en wc-papier.

Limonade maak ik zelf aan met zakjes poeder uit de toko. Kan nog zeker 100 liter maken met wat ik in huis heb.
<<

Anoniem30

Bericht 20 Mrt 2014 21:38

Re: Voorraad.

Wij hebben 1 grote voorraadkast en daar staat gewoon de basis altijd in qua aardappelen/pasta/rijst/saus/wasmiddel/afwasmiddel/wc papier en dat soort dingen. Ook altijd wat groente op voorraad, wat maaltijdpakketten, knakworsten, limonade, flesjes water, en stuk of 2/3 pakken sap en 2/3 flessen frisdrank, voor visite. Koek/snoep/chips niet op voorraad, dat koop ik heel soms als er visite komt, of we daar zin in hebben. Maar vind het wel fijn om kast open te kunnen maken en dan een maaltijd uit de kast te kunnen halen, dat is fijn.
<<

Anoniem255

Bericht 20 Mrt 2014 21:53

Re: Voorraad.

Wij hebben ook een flinke voorraad van vanalles.
Shampoo, deo, toiletpapier, schoonmaakartikelen etc.
Maar ook soep, rookworst, pakken sap, hagelslag, jam e.d.
Als iets in de aanbieding is wat we gebruiken nemen we het extra mee.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Mrt 2014 22:04

Re: Voorraad.

Wat ik nooit van voorraad zal snappen is hoe je dan weet wanneer je weer iets moet kopen. Als een shampoo fles van mij bijna op is, denk ik 'oh ja, even shampoo kopen'. Maar hoe onthoud je of je nou nog één, drie of veertien flessen shampoo hebt staan? Ik zou me daar denk ik juist in vergissen..Denken dat ik nog wel genoeg heb, of twijfelen als ik in de supermarkt loop en het dan toch maar kopen en dan alleen nog maar meer voorraad aanleggen. Ik zie dat echt zo snel fout gaan bij mij als chaoot zijnde. Ik koop liever iets wanneer ik weet wanneer het bijna op is.
<<

Anoniem30

Bericht 20 Mrt 2014 22:07

Re: Voorraad.

ik kijk voor het boodschappen doen in de voorraad kast en weet dus wat we hebben, en wat niet. En weet dan dus ook hoeveel ik nog moet kopen als er een leuke aanbieding van is! ;)
<<

Anoniem119

Bericht 20 Mrt 2014 22:10

Re: Voorraad.

Pippa schreef:ik kijk voor het boodschappen doen in de voorraad kast en weet dus wat we hebben, en wat niet. En weet dan dus ook hoeveel ik nog moet kopen als er een leuke aanbieding van is! ;)


Maar wat als je van je werk naar huis langs de supermarkt gaat?

Wij doen tegenwoordig ook wel weekboodschappen omdat het goedkoper is, maar niet voor de voorraad, want daar hebben we toch geen ruimte voor. Maar dan moet je dus altijd je hele voorraad doorlopen voordat je boodschappen doet? Ik snap het nut denk ik gewoon niet. Wat heb je er aan als je een blik bonen maanden van te voren koopt, dat in je kast zet, het pakt voor het koken, en dan weer een nieuw blik bonen neer zet omdat het op is in je voorraadkast? Waarom is dat efficient?

Ik ben er duidelijk niet mee opgegroeid want ik snap het nut echt niet. Ja als je onverwachte eters krijgt is het misschien handig om snel iets te kunnen maken, maar een gigantische voorraadkast zal ik nooit begrijpen. Het ziet er altijd zo leuk uit, zo'n volle pantry, maar ik denk niet dat het mijn boodschappen doen zal vermakkelijken ofzo eigenlijk. Ben altijd zo benieuwd hoe dat werkt.
<<

Anoniem178

Bericht 20 Mrt 2014 22:11

Re: Voorraad.

Lijstjes. Ik heb in google docs een document openstaan en als ik iets moet onthouden zet ik het erin, vaak al een maand voordat ik verwacht dat het op is. Anders ga ik op maandag naar winkel X, bedenk dinsdag iets nodig te hebben bij de winkel ernaast en woensdag moet ik weer even bij X zijn omdat ik nog een ander dingetje vergeten ben. Dat gaat wel over grotere dingen trouwens, een pak rijst zet ik er niet op.
Gewone boodschappenlijstjes maak ik meestal tijdens mijn werk, op een post-it. Ik word al vaak genoeg afgeleid, dus als ik iets bedenk gooi ik het er meteen uit. Anders zit ik de hele dag in mijn hoofd te herhalen dat ik hagelslag en tomaten moet halen.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Mrt 2014 22:14

Re: Voorraad.

Haha wow. Respect. Oke, nee, dat is niets voor mij. Ik leef sowieso al met lijstjes en Google Drive, maar de eetlijstjes voor één week lang is al genoeg chaos voor mij. Bedenken wanneer de tomatenblokjes op zijn een maand van te voren is denk ik niet aan mij besteed.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Mrt 2014 22:18

Re: Voorraad.

Haha aan mij ook écht niet, moet er niet aan denken zelfs :P Ik ga gewoon eens per twee/drie dagen naar de AH en koop dan wat ik de komende twee dagen nodig heb. Works for me.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem30

Bericht 20 Mrt 2014 22:28

Re: Voorraad.

Ik haal wel eens even snel eten vanuit mijn werk, maar dan alleen wat ik op de dag zelf nodig heb. Ik weet redelijk uit mijn hoofd wat er in de kast staat, en in de koelkast en anders koop ik het gewoon voor de zekerheid. Is niet waterdicht systeem natuurlijk, maar met weekboodschappen, wat mijn vriend nu meestal op zondag doet als ik werken ben (dan maak ik een lijstje, en kijk ik eerst in de voorraadkast haha) Maar ik ben niet van weken schema's maken met eten ofzo, ik kijk wel even in de folder van de AH van te voren gecombineerd met de voorraadkast.
<<

Anoniem30

Bericht 20 Mrt 2014 22:29

Re: Voorraad.

Maar zoals nu is het brood ook gewoon op hoor, en was ik gewoon laat van het werk, tja, geen man overboord.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 20 Mrt 2014 22:33

Re: Voorraad.

Ik heb veel te veel voorraad. Ik koop bepaalde dingen inmiddels niet meer omdat ik weet dat ik ze amper gebruik. Maar toch stapelt het zich wel op omdat ik maar een 1-persoonshuishouden heb dus je gebruikt niet al te veel. Maar bij de 1+1 gratis aanbiedingen kan ik me niet inhouden als ik de artikelen wel gebruik. Ik vind het leuk om bv 2x per jaar in Duitsland in een supermarkt te kijken en koop dan ook dingen die ik uit wil proberen, die ik hier niet vind. Qua drogisterijartikelen koop ik altijd de aanbiedingen bij het Kruitvat dus deo en tampons 2+1 gratis e.d. en dan sla ik het ook nog wel dubbel in omdat ik dat wel makkelijk vind om in huis te hebben. Douchegel heb ik nog veel te veel (10 flessen) omdat ik daar een tic heb dat ik heel veel soorten wil uitproberen als ik iets nieuws zie (vooral in buitenland) en ik ook flessen als cadeautje heb gekregen maar dat je in een 1-persoonshuishouden best wel erg lang met een fles doet.

Brood heb ik ook altijd genoeg in de vriezer, als ik een dagje uit ga, bv afgelopen zaterdag ben ik naar Borne en Delden geweest en daar vind ik het dan leuk om een bakker binnen te lopen en koop dan diverse broodjes in apartere smaken / zaden etc voor in de vriezer.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem122

Bericht 20 Mrt 2014 22:52

Re: Voorraad.

Ik gok dat altijd maar een beetje en soms kom ik er dan achter dat iets toch nog niet op is. Nouja ook geen probleem omdat het over houdbare dingen gaat.
<<

Anoniem40

Bericht 20 Mrt 2014 23:32

Re: Voorraad.

Ik heb een lijstje op de koelkast hangen en als ik iets bedenk wat (bijna) op is, schrijf ik het daar op. Dan kopen we gelijk een stuk of 5 pakken tomatenblokjes, 3 blikken mais, etc. En als we de laatste gebruiken schrijven we het weer op het lijstje.

Wat ik er handig aan vind is dat als we geen zin hebben om boodschappen te doen, we alsnog genoeg in huis hebben om iets lekkers te maken. Misschien ligt het er gewoon aan waar je mee bent opgegroeid. Ik kom uit een klein dorp met 1 supermarkt met beperkte openingstijden, dus wij hadden altijd wel voorraad. Nu woon ik in een stad met 10 supermarkten binnen 5 minuten lopen die ook nog eens elke dag van 6 uur 's ochtends tot middernacht open zijn, maar die voorraad aanleggen zit er gewoon in bij mij :)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers