Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

ZMY keukenprinseswedstrijd ronde 2

De mango-kip salade van Mizz_S
22
34%
De bietensalade van Jules
25
39%
De tonijnsalade van Siepie
17
27%
 
Aantal stemmen : 64
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 20 Mrt 2014 09:16

Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Vandaag begint het voorjaar. Als je naar buiten kijkt kun je het er alleen maar mee eens zijn.
Het is zulk lekker weer!

Het wordt dus tijd om te gaan stemmen voor de tweede ronde van de Zeg Maar Yes keukenprinsessenwedstrijd! Wie van de volgende drie inzendingen mag met de titel ZMY keukenprinses van de maand maart naar huis?

Mizz_S, Jules en Siepie hebben drie verschillende soorten voorgerechten voor ons gemaakt. Bedankt voor jullie inzendingen! Welke van deze drie heeft het lekkerste recept gemaakt?

Stemmen kan tot en met 30 maart 23:59 uur Op 31 maart zal de winnares van deze ronde bekend gemaakt worden!

======================================================================================================
Mango-kip salade van Mizz_S

Ingrediënten (voor 3 personen)
- 1 Zak veldsla (75 gram)
- 1 Mango
- 1 Kipfilet
- Cashewnoten (ong. 100 gram) (ik wilde eigenlijk ongezouten cashewnoten gebruiken, maar had per ongeluk gezouten gekocht en dat kon ook prima)

Afbeelding

Ingrediënten marinade
- Citroensap
- Spaanse peper
- Ketjap
- Olijfolie

Ingrediënten dressing
- Olijfolie
- Citroensap
- Zwarte peper
- Chilipoeder

Snijd de kip in blokjes. Maak een marinade van een klein scheutje ketjap, een klein scheutje olijfolie, een klein scheutje citroensap en de Spaanse peper (ik had geen verse in huis, dus ik heb zo'n tubetje gebruikt, zie foto). Ik weet geen precieze hoeveelheden, ik doe altijd maar wat op gevoel. Laat een uurtje staan.

Afbeelding

Bak de kip gaar, en laat even afkoelen. Bij mij was de kip nog lauw bij het serveren. Rooster de cashewnoten, deze waren ook nog lauw tijdens het serveren. Snijd de mango in blokjes. Doe de veldsla in een schaaltje of op een bordje, verdeel de kip, mango en noten er over.

Maak een simpele dressing van een scheutje olijfolie, een scheutje citroensap, verse zwarte peper en chilipoeder. Druppel dit over de salade, niet teveel want de salade is al lekker van zichzelf en heeft niet veel nodig.

Afbeelding

Afbeelding

======================================================================================================

De bietensalade van Jules

Ingrediënten (voor 2 personen)
- 300 gram (gekookte) rode bieten
- 75 gram rucola sla
- 1 appel (Granny Smith)
- 50 gram grof gehakte walnoten
- +/- 70 gram zachte geitenkaas

Afbeelding

voor de dressing:
- 2 eetlepels extra vierge olijfolie
- 2 eetlepels balsamicoazijn
- 1 eetlepel walnotenolie
- peper en zout

Afbeelding

Hoe maak je het?
Kook, als je rauwe bieten gebruikt, deze gaar in de schil (duurt ongeveer 2 uur). Laat na de kooktijd de bieten wat afkoelen, en verwijder dan de schil. Laat de bieten helemaal afkoelen. Doe dit eventueel al de avond van tevoren of gebruik al voorgekookte bieten.

Snijd de koude bieten in plakjes van ongeveer 0,5 cm dik en verdeel deze over je bord. Was de rucola en schud het goed droog. Verdeel de rucola over de bietjes.

Afbeelding

Was de appel goed en verwijder het klokhuis. Snijd in dunne plakjes en verdeel over de rucola en bietjes. Hak de walnoten grof en verkruimel de geitenkaas. Verdeel dit ook over de borden.

Maak de dressing. Meng de olijfolie en walnoten olie, en voeg dan druppelsgewijs de balsamicoazijn hieraan toe, terwijl je blijft roeren. Zo zorg je ervoor dat de olie en azijn goed mengen. Voeg nog peper en zout op smaak toe. Druppel de dressing over je salade, en tast toe!

Afbeelding

======================================================================================================

Tonijnsalade van Siepie

Tonijn salade;

Benodigdheden;
-tonijn steak (kleintje)
-krieltjes
-mais
-appel
-champignons
-veldsla
-parmezaansekaas
-kruiden voor de tonijn

Dressing;
-olie
-mosterd
-balsamicoazijn
-ketjap
-versgemalen zwarte peper

Maak de veldsla schoon en leg hem op het bord.
Doe er wat mais overheen
Bak de krieltjes en halveer de champignons. Als de krieltjes klaar zijn laat je ze afkoelen en bak je de champignons (niet helemaal bruin)
Snij de appel in dunne partjes (ik had een Granny Smith) en leg deze erbij/op/naast wat je wilt. Doe er ook de krieltjes en champignons bij.
Maak de dressing door wat olie, balsamicoazijn, theelepel mosterd, peper en wat ketjap door elkaar te mengen (ik doe het altijd op gevoel, je moet iig meer delen olie hebben dan balsamico en de ketjap ongeveer een gelijk deel als de balsamico).
Kruid de tonijn steak en leg hem in een pan met hete olie. Iedere kant ongeveer 30sec dichtschroeien. Leg hem daarna even weg op een bord ofzo.
Doe de dressing over de salade. Snij de tonijn in mooie plakjes en leg hem op de salade. Er om heen heb ik wat geschaafde parmezaansekaas gestrooid.

Eet Smakelijk!!

De kruiden heb ik gekocht bij de vis winkel;

Afbeelding

Afbeelding

Tonijnsalade;

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Mrt 2014 21:10

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Lastig! Ze zien er alledrie ontzettend lekker uit. :)

♥♥
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 22 Mrt 2014 09:54

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

24 mensen hebben al gestemd. Het gaat redelijk gelijk op! Op de gedeelde eerste plaats staan MIzz_S met haar mango-kip salade en Siepie met haar tonijnsalade. Vlak daarachter staat Jules met haar bietensalade.

Heb jij jouw stem al laten horen?
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mrt 2014 23:49

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Yes ma'am, ik heb gestemd! :-)
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Mrt 2014 13:09

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Ik ook!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 23 Mrt 2014 13:21

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Grappig hoe het zo kan veranderen. Waar Jules gister nog laatste stond, staat ze nu met 17 stemmen op kop!
<<

Anoniem123

Bericht 23 Mrt 2014 13:49

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Ik heb ook gestemd :smile:
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 25 Mrt 2014 00:34

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Heb gestemd, ze zien er alle 3 lekker uit!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 25 Mrt 2014 20:18

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Ik heb ook gestemd! :)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Burgemeester Julia

Bericht 26 Mrt 2014 11:51

Re: Poll: tweede ronde ZMY keukenprinseswedstrijd

Kom op dames, pas 54 forummers hebben gestemd. Heb jij je keuze al gemaakt?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers