Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

<<

Pie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 08 Sep 2013 20:14

Bericht 19 Mrt 2014 17:01

Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Hi ladies!

Ik zit met een 'probleem'. Toen ik nog heel klein was had ik regelmatig (2x p.j. tegen de lente en in de herfst) last van hoesten en benauwdheid. Huisarts kon nooit iets horen, maar weet het wel aan bronchitis. Werd opgelost met puffers.
Inmiddels heb ik in deze periode enkel last een flinke verkoudheid en wat hoesten. Het was echter een stuk minder, dus heb mezelf er nooit druk om gemaakt.
Het lijkt echter terug te zijn. Gezien de huidige symptomen lijkt het sterk op een allergie.
De huisarts zag de overeenkomst en ik mocht een bloedtest doen die inhalatieallergieën opspoort. Hieruit is echter niets gekomen (uitslag was binnen een dag binnen). Omdat bekend is dat mensen sterker kunnen reageren op bijvoorbeeld een provocatietest of een prikjestest heb ik dit aangevraagd bij mijn huisarts. Hij wil mij echter niet doorsturen.
Wat denken jullie hiervan? Heeft het zin om een second opinion te vragen bij een andere arts?

Alvast bedankt :)!
I don't exactly know what it means to be ready. A cake when the oven timer goes off? Am I fully baked, or only half-baked?
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2014 17:10

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Nouja, je huisarts wil je allergie wel onderzoeken, heeft dat ook gedaan, en uit dat onderzoek blijkt niet dat je allergisch bent. Heb je ook gevraagd waarom hij/zij een provocatietest niet nodig vindt?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 19 Mrt 2014 18:15

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Misschien klinkt het dom hoor, maar heeft het niet te maken met een soort van hooikoorts?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mrt 2014 18:18

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Allergie zou wel zichtbaar zijn in je bloed hoor.
Ben je ook benauwd?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem51

Bericht 19 Mrt 2014 18:42

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Lind@ schreef:Misschien klinkt het dom hoor, maar heeft het niet te maken met een soort van hooikoorts?

Dat ís een allergie :) Maar je hebt het twee keer per jaar? En het kan opgelost worden met een puf? Dan zou ik gewoon voor mezelf kijken welke bomen/grassen er in die periode bloeien, misschien ben je daar wel allergisch voor en me er verder in berusten, lekker die puf nemen en blij zijn als het over is.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 19 Mrt 2014 18:51

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Hahaha! Fail... :palm:
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 19 Mrt 2014 18:57

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Wat bereik je met verder onderzoek? Niks lijkt me, dus onzinnig?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mrt 2014 19:10

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Nou je kunt wel iets bereiken met verder onderzoek. Hyperreactiviteit aantonen bijvoorbeeld en hier dan aangepaste medicijnen op voorschrijven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem286

Bericht 19 Mrt 2014 20:09

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Voor verkoudheid en hoesten? Nouja misschien ligt het dan aan mij maar daar ga je toch geen medicatie voor nemen?
<<

Anoniem51

Bericht 19 Mrt 2014 20:19

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Sam schreef:Nou je kunt wel iets bereiken met verder onderzoek. Hyperreactiviteit aantonen bijvoorbeeld en hier dan aangepaste medicijnen op voorschrijven.

Voor elke willekeurige allergie met deze klachten zal dat toch voornamelijk gewoon fluticason of een andere inhaler zijn? Evt in combinatie met fluticason neusspray of nasonex neusspray en een allergiepilletje. Dan maakt het echt niet uit of ze nou allergisch is voor berkepollen of graspollen of welke pollen dan ook. Het enige wat je daarmee opschiet is dat je weet in welke tijd van het jaar je allergische klachten kunt verwachten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mrt 2014 20:27

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Ja dat sowieso. Ik zou gewoon aan de allergietabletten gaan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 08 Sep 2013 20:14

Bericht 20 Mrt 2014 10:00

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Ik weet liever wat ik heb voor ik aan de tabletten ga.

En als het voor een 'beetje verkouden en hoesten' zou zijn, zou ik er niet zo achter aan gaan.

Bedankt
I don't exactly know what it means to be ready. A cake when the oven timer goes off? Am I fully baked, or only half-baked?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Mrt 2014 10:16

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Highway schreef:Voor verkoudheid en hoesten? Nouja misschien ligt het dan aan mij maar daar ga je toch geen medicatie voor nemen?


Voor hoesten en benauwdheid? Nou, misschien ligt het aan MIJ, maar ik neem daar echt wel iets tegen in. Weet je hoe vermoeiend benauwdheid is?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:41

Bericht 20 Mrt 2014 10:48

Re: Huisarts wil evt allergie niet onderzoeken?

Het hoeft niet zo te zijn dat als je allergisch ergens voor bent dat dit in je bloed te zien is. Bij mij is dit namelijk zo. Ook komt er bijvoorbeeld wel uit mijn bloed dat ik allergisch ben voor hazelnoot maar wanneer ik gewoon een hazelnoot (dus niet bewerkt maar gewoon de noot zelf) eet dan krijg ik geen reactie hierop.

Ik heb gedeeltelijk hetzelfde meegemaakt als jij, maar huisarts wilde ook niet verder zoeken waar mijn klachten vandaan kwamen. Uiteindelijk ben ik in die tijd verhuisd naar een andere plaats en moest ik dus op zoek naar een andere huisarts. De andere huisarts heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis, uiteindelijk bij de internist, longarts en allergoloog terecht gekomen. Inmiddels weet ik waardoor mijn klachten komen en kan ik hier dus ook rekening mee houden.

Als ik jou was zou ik sowieso een second opinion aanvragen, je kunt er toch alleen maar wijzer van worden!
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers