Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Frustratie nieuw project terecht?

<<

Anoniem178

Bericht 18 Mrt 2014 19:18

Frustratie nieuw project terecht?

Eerst even stukje achtergrondinfo; ik werk nu bijna 2 jaar bij een detacheerder in één van de interne teams. Afgelopen december is er redelijk wat gebeurd; een groot project werd gecanceld en een aantal mensen met een flexcontract zijn ontslagen. In die maand had ik ook mijn beoordelingsgesprek, daar kwam uit dat ik veel slordigheidsfoutjes maakte. Gelukkig had ik een vast contract, dus zat niet bij de ontslagen.

Omdat ik altijd gedacht heb dat het in mijn nadeel zou werken heb ik nooit verteld over mijn ADD. Door die slechte beoordeling -die daar heel erg mee te maken had- vond ik dat ik er niet onderuit kon en heb ik het verteld aan mijn manager. Voor hem viel er veel op zijn plaats, sindsdien dachten we ook veel na samen over hoe dingen het beste aan te pakken voor me. Ik ging weer trouw aan de pillen en dat is goed te merken aan mijn prestaties, weer mooie sprongen gemaakt.

Inmiddels bleken die ontslagen ietwat voorbarig en één voor één is iedereen teruggehaald en op functies gezet die op dat moment vrij waren. Toen bijna iedereen geplaatst was bleken er ineens een aantal functies vrij te komen in een andere projectgroep dan de mijne. Twee weken geleden werd mij meegedeeld dat ik daar per direct ging beginnen. Zo ongeveer de eerste 5 minuten was ik blij, want ik zou kennisdrager worden, mensen in gaan werken en er minimaal 2 jaar zitten.

Nu zit ik er een week en de werkzaamheden zijn veel simpeler dan ik deed. Veel routinewerk, veel herhaling, veel voorgekauwd. Nu willen ze qua werkwijze wel meer naar wat mijn "oude" groep deed, maar het blijven gewoon poepsimpele producten.

Ze hebben bewust voor mij gekozen op die functie, omdat ze denken dat ik met mijn ADD juist baat heb bij die routine. Mijn oude functie is niet weggevallen; ze hebben één van degenen die ontslagen is teruggehaald, die zit nu op mijn plek.

Nu zit ik er een week en vandaag heb ik me jankend op het toilet teruggetrokken. Helemaal overprikkeld (ik zat in de achterste hoek van de kantoortuin, nu in het midden) en trok het zo slecht dat er nu iemand anders op mijn plek zit. Die heeft mijn volledige project overgenomen en komt nu steeds -terecht- vragen stellen over de ins en outs. Ik vind het zo frustrerend dat er nu iemand op mijn plek zit, mijn werk overneemt, terwijl ik nooit weg gewild had.

Al twee keer heb ik mijn manager het vergaderhok ingetrokken en gezegd dat dit hem gewoon echt niet wordt. Ik merk nu al op de automatische piloot te gaan en juist dan maak ik fouten. Ik heb altijd laten weten me inhoudelijk te willen ontwikkelen en weinig interesse heb in leidinggeven, deze functie is dus echt een stap achteruit voor me.
Die gesprekken draaiden op niks uit; hij vindt dat ik het minimaal een half jaar tot een jaar moet proberen en vindt mijn bezwaren onterecht.

Morgen heb ik een gesprek met de manager boven hem. Ik vraag me af; ben ik onredelijk? Verschuil ik me teveel achter mijn ADD? Ik weet dat ik nogal in kringetjes kan draaien en mezelf daarin kan verstrikken. Wat ik wil is terug naar mijn oude functie, liefst per direct. Nu ligt er wel een zware deadline op het project waar ik nu zit, om ze tegemoet te komen wil ik er best zitten tot die afgewerkt is.
Ik weet dat die manager het best hard kan spelen en ik gedraag me momenteel nogal als een wijf. Dus, loop ik nu te zeuren of heb ik een punt waar ik niet vanaf moet wijken?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Mrt 2014 19:24

Re: Frustratie nieuw project terecht?

Nee, ik snap goed dat je gefrustreerd bent, ik zou me ook erg belazerd voelen. Je bent met een mooi verhaal naar een ander team gelokt en intussen is er snel een ander op jouw plek gekomen. Dat hebben ze niet echt netjes gespeeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem178

Bericht 18 Mrt 2014 19:37

Re: Frustratie nieuw project terecht?

Niet gelokt, het is me simpelweg meegedeeld. Als ik een keuze gehad had, zou ik geweigerd hebben. Er is veel verloop geweest in die groep omdat vrijwel iedereen na een halfjaar meer uitdaging wil. Een paar kregen pas een andere functie nadat ze gedreigd hadden met ontslag. Nu waren er een paar jongens die het wel wilden doen, maar die zijn ontslagen en recent weer teruggehaald om iets anders te gaan doen. Twee dagen nadat zij geplaatst waren ontstonden er twee vacatures in het team waar in in gezet ben.

Bedankt voor je reactie. Doordat ik om het minste geringste moet huilen momenteel krijg ik het gevoel onredelijk te zijn, waardoor ik mijn "eisen" in wil perken, terwijl het enige waar ik tevreden mee ben mijn oude functie is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Mrt 2014 19:42

Re: Frustratie nieuw project terecht?

Ja, maar ik bedoel, je was eerst blij, dus ze hebben het toch mooier voorgespiegeld dan het is, toch?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem178

Bericht 18 Mrt 2014 19:53

Re: Frustratie nieuw project terecht?

Absoluut. Elke keer als ik een gesprek begin heb ik het idee dat het eindigt in een verkooppraatje voor mijn nieuwe functie waardoor ik me schuldig voel na anderhalve week al af te willen haken. Degenen die er gezeten hebben vertellen me wat anders. Nu willen ze er wat veranderen, maar dat is puur procesmatig, de eentonigheid blijft. Er wordt nu constant ingehamerd op die verandering.

Gut, wat zou ik toch graag net zo netjes uit mijn woorden willen kunnen komen morgen als nu. :palm:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Mrt 2014 20:08

Re: Frustratie nieuw project terecht?

Kun je niet voorleggen dat je het verschrikkelijk vind, dat je door je ADD juist geprikkeld moet worden en alleen gebaat bent bij structuur als er voldoende uitdaging is omdat je aandacht anders juist verslapt. En dat je het best met volle inzet nog een paar maanden wil proberen, met het risico dat je dus fouten gaat maken, maar dat je dan wel afspraken wil maken over als het niet blijkt te gaan zoals het moet of je ongelukkig blijft voelen. Dat je bijvoorbeeld dan alsnog naar je oude functie mag.

Mijn ervaring (als ADHDer) is dat ik veranderingen vaak moeilijk vind en ook de neiging kan hebben als ik iets in mijn hoofd heb me daar aan vast te houden. Mijn ervaring is echter ook dat ik vaak toch het beste mijn gevoel kan volgen zeker als het gaat om zelfkennis. Dit neemt niet weg dat het soms kan helpen om iets een kans te geven, als ik iets saais moet doen probeer ik voor mezelf een uitdaging te vinden. Soms ga ik het gewoon hartstikke leuk vinden andere keren ga ik inderdaad fouten maken. Ik zou zelf al een stuk rustiger zijn als ik wist dat als het echt niet gaat (fouten maken of erg ongelukkig voelen) nadat ik volledige inzet heb getoond er naar een andere oplossing gezocht wordt/dat ik mijn oude functie terug krijg oid.
<<

Anoniem178

Bericht 18 Mrt 2014 20:42

Re: Frustratie nieuw project terecht?

De eerste vraag die ik stelde toen het project voorgesteld werd was ook "als ik terugwil, hoe snel kan dat dan?". Toen was het antwoord dat dat zou kunnen als het projecttechnisch uitkwam. Begrijpelijk, je kan niet op stel en sprong mensen switchen. Daarom wil ik het ook NU ongedaan maken, degene op mijn plek is amper ingewerkt, doet nu al een week over klusjes die ik in een halve dag had kunnen doen omdat ik het project van buiten ken.
Ik ben erg bang fouten te maken in die nieuwe functie. Zullen ze snel denken dat ze met mij helemaal niks aankunnen omdat ik zelfs dat simpele werk niet aankan. Bang dat de weg naar mijn oude functie nog onbereikbaarder wordt, "want leer eerst dat simpele maar eens goed".

Slecht met veranderingen om kunnen gaan herken ik heel erg. Dat ik zo flexibel ben als een baksteen is niet echt een goede eigenschap bij een detacheerder. Daar komt waarschijnlijk het idee ook vandaan dat ik onredelijk ben. Verandering->eng->bijt me vast in ongedaan maken. Door dat vastbijten geef ik het wellicht ook geen kans.
Nu stond ik gisteravond voor de spiegel mijn nieuwe eczeemuitbraak te bekijken (stress kan een uitbarsting triggeren) en besloot ik me -nu ik mijn zegje gedaan had- me nergens meer druk om te maken en de gewoon de allerbeste worden in die functie zolang ik er zit. Zo ben ik vanochtend ook begonnen, door mijn uitdaging te zoeken in zoveel mogelijk werk verstouwen. Dat hield ik anderhalf uur vol, tot de stoppen doorsloegen en ik op de wc een potje heb zitten janken.

Het zou een hoop schelen als ik het mezelf niet zo moeilijk maakte, nu ben ik er teveel mee bezig en frustreer mezelf vooral. Ik moet echt uitkijken mezelf er niet in te verliezen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers