Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zucht,altijd die reacties ...

<<

Anoniem166

Bericht 21 Mrt 2014 14:50

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ik vind eigenlijk dat je niet erg ontwikkeld reageert, ED. Bij ontwikkeling denk ik ook aan respect, begrip, het begrijpen van andermans wensen en mogelijkheden. Het halsstarrig vasthouden aan één gedachte (geen kinderen vóór je 25e, want dan mis je een deel ontwikkeling) vind ik getuigen van onkunde en dus minder ontwikkeld zijn dan je zelf denkt.

OT: ik ben het wel eens met Elliot dat mensen soms te snel op hun teentjes zijn getrapt. Als iemand mijn dochter in roze kleding voor een jongetje houdt, dan heeft diegene misschien niet goed gekeken. Uitspraken met een waardeoordeel vind ik wel kwalijk. Een waardeoordeel dat iemand zoveel gemist heeft en zijn jeugd weggooit, of juist een kreet dat iemand wel erg oud is om aan kinderen te beginnen, dat zou ik liever niet horen. Dat heb ik gelukkig ook nog nooit gehoord.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 21 Mrt 2014 14:54

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Sanne schreef:Ik vind eigenlijk dat je niet erg ontwikkeld reageert, ED. Bij ontwikkeling denk ik ook aan respect, begrip, het begrijpen van andermans wensen en mogelijkheden. Het halsstarrig vasthouden aan één gedachte (geen kinderen vóór je 25e, want dan mis je een deel ontwikkeling) vind ik getuigen van onkunde en dus minder ontwikkeld zijn dan je zelf


:good:
Ik vind dit wel mooi verwoord Sanne.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 14:57

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ach joh, mensen hebben altijd wel ergens iets over te zeuren. Ik krijg ook zoveel over me heen, ook hier op het forum. Dat ik geen goede moeder ben, omdat ik werk, dat ik mijn dochter niet genoeg zie. Dat ik teveel hardloop en daardoor niet genoeg tijd besteed aan mijn dochter. Dat ik mijn dochter zou dumpen, omdat ik haar regelmatig bij één van de opa's en oma's breng. Dat ik geen goede moeder ben, omdat mijn man en ik nog wel eens op zakenreis gaan, samen. Dat ik geen goede moeder ben, omdat we dochter meenemen.

In die zin kun je het toch nooit goed doen, ik heb geleerd dit soort opmerkingen naast me neer te leggen. Als ik zelf maar weet dat ik goed voor mijn dochter zorg en de mensen die dichtbij me staan en ons goed kennen hiervan overtuigd zijn, dan is dat voor mij en mijn man voldoende.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 14:58

Re: Zucht,altijd die reacties ...

No. 3 schreef:Goed gegoogled meid!

Nope, ik heb het in de krant gelezen een paar weken terug.
<<

Anoniem40

Bericht 21 Mrt 2014 15:03

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ok, ik wil toch even reageren. ED, volgens jou doe ik het helemaal goed in mijn leven; ik woon al jaren in het buitenland en zit niet alleen op mijn kamer, ik ga volgend jaar op wereldreis en kinderen komen er niet voor mijn 28e.
Maar... volgens mij gaat het hier fout, omdat jij niet in ziet dat wat anderen doen ook heel goed kan zijn. Dat jouw manier niet de enige juiste is. Sommige mensen halen hun voldoening en ontwikkeling uit andere dingen en dat is niet fout of minder dan de manier waarop jij dat doet. Het probleem is dat jij je absoluut niet in kunt leven in anderen.

Als die personen het, in hun ogen, perfecte leven hebben en geen behoefte hebben aan reizen of wat dan ook, wie ben jij dan om daar over te oordelen? En oordelen doe je wel, ondanks dat je dat zelf niet vindt. Je vindt het 'zonde' en dat is een oordeel, omdat een ander leven in jouw ogen dus beter zou zijn omdat dat niet 'zonde' is.
<<

Anoniem58

Bericht 21 Mrt 2014 15:33

Re: Zucht,altijd die reacties ...

:good:
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 21 Mrt 2014 15:43

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ik wilde helemaal geen grammar nazi spelen, mijn Nederlands is verre van perfect. Het viel me gewoon op, vandaar.

Verder helemaal eens met Euc, Sanne en Whoop!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers