Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zucht,altijd die reacties ...

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Mrt 2014 12:06

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Maar dat reizen hè, waar je het steeds over hebt ED, ik kan daar nou serieus niet voor warm lopen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je voor je plezier een paar weken/maanden door Azië gaat zwerven. Mij zou je daar echt geen plezier mee doen of hebben gedaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mrt 2014 12:09

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Thunder schreef:Maar dat reizen hè, waar je het steeds over hebt ED, ik kan daar nou serieus niet voor warm lopen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je voor je plezier een paar weken/maanden door Azië gaat zwerven. Mij zou je daar echt geen plezier mee doen of hebben gedaan.


Ik kan nu al een beetje een voorspelling maken van de reactie hierop, iets in de trant van dat je leven zoveel rijker is en meer diepgang heeft als je uit je comfortzone komt en dat je je er zo door ontwikkelt op intellectueel en spiritueel vlak, en dat dat nou eenmaal niet is weggelegd voor mensen die nooit verder komen dan Renesse, et cetera, et cetera.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Mrt 2014 12:18

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Susan schreef:
Thunder schreef:Maar dat reizen hè, waar je het steeds over hebt ED, ik kan daar nou serieus niet voor warm lopen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je voor je plezier een paar weken/maanden door Azië gaat zwerven. Mij zou je daar echt geen plezier mee doen of hebben gedaan.


Ik kan nu al een beetje een voorspelling maken van de reactie hierop, iets in de trant van dat je leven zoveel rijker is en meer diepgang heeft als je uit je comfortzone komt en dat je je er zo door ontwikkelt op intellectueel en spiritueel vlak, en dat dat nou eenmaal niet is weggelegd voor mensen die nooit verder komen dan Renesse, et cetera, et cetera.


Dat denk ik ook ;).

Wat een waanzin! Alsof dat allemaal komt door een tijd in een vreemd land rond te zwerven. Maar goed, het zal. Ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om deze discussie aan te gaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 12:20

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Haha, Thunder, dat reizen is maar een voorbeeld. Je hoeft niet persé maandelang, heel ver weg te reizen om jezelf te ontwikkelen, maar eens een tijdje uit je kleine vertrouwde omgevingkje stappen (waar je wordt omringd door je ouders/familie/vrienden/man etc. etc.), dát leert je wel veel. Ja, daar ben ik van overtuigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mrt 2014 12:22

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Die g in omgevingkje is dubbelop. Je moet wel zuinig zijn op je rol als beste paard van stal.
Laatst gewijzigd door Susan op 21 Mrt 2014 12:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Mrt 2014 12:22

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Susan schreef:Die g in omgevingkje is dubbelop.

En het is maandeNlang, niet maandelang.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Mrt 2014 12:23

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Dat vindt jij. Ik vind van niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mrt 2014 12:23

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Elliot schreef:
Susan schreef:Die g in omgevingkje is dubbelop.

En het is maandeNlang, niet maandelang.


Ook dat ja.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Mrt 2014 12:24

Re: Zucht,altijd die reacties ...

-ED- schreef:Zodra je een kind hebt, heb je de voortdurende zorg voor een ander wezen. Het is dan nooit meer hetzelfde, je kan je niet puur op jezelf richten, je kan niet alleen maandenlang over de wereld zwerven, dat is gewoon echt geen mogelijkheid meer. Je hebt altijd iets in je achterhoofd, die zorg, die verantwoordelijkheid, dat vind ik meer iets voor als je iétsje ouder bent. Dan heb je namelijk een aantal jaren gehad waarin je zelfstandig was én waarin je zoveel kan leren. Van je 18e (wanneer je volwassen wordt, uit huis gaat, weggaat van de zorg van je ouders), tot je 25-30e, die jaren vind ik zeer geschikt voor het richten op de eigen ontwikkeling + het opbouwen van een stabiele relatie met een ander. Om dan gelijk ook de verantwoordelijkheid te hebben over een ander, vind ik niet verstandig.

Tuurlijk kan het allemaal best, maar ik vind het zonde dat je dan niet voor jezelf een aantal jaren heb kunnen uitvinden en ontdekken wat belangrijk is voor jóu! Daarom denk ik - als ik hoor over heel jonge moeders - toch altijd wel even 'ah, wat zonde!' Ik spreek dat niet uit, maar ik dénk het wel en velen met mij.


volgens mij heb je dat laatste nu al zo'n 7x uitgesproken. .
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 12:25

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Haha, als we het over spelfouten gaan hebben, dan wil ik het forum ook nog wel even doorploegen. Wat ik hier af en toe voorbij zie komen. Tenenkrommend! Maar inderdaad ik doe ook wel eens iets fout, vooral omdat ik hier op het forum daar niet erg oplettend op ben. Maar als we nu allemaal ineens krenterig gaan doen, dan wil ik er best beter op gaan letten in het vervolg.
<<

No. 3

Bericht 21 Mrt 2014 12:27

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Nou ED, je bent vooral zélf heel krenterig. We houden je alleen maar aan je eigen standaarden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mrt 2014 12:29

Re: Zucht,altijd die reacties ...

De anderen op dit forum hebben al het besef dat ze niet volmaakt zijn, jij blijft erg graag in de waan dat je dat wel bent. Maar dan moet je dus wel op je spelfoutjes letten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 21 Mrt 2014 12:30

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Elliot schreef:Ik vind eigenlijk (ik negeer even de ontwikkel-discussie en haak alleen in op de eerste pagina's van dit topic, over de reacties) dat veel moeders hier zich heel snel aangesproken/beledigd voelen. Wat maakt het nou uit dat een vreemde zegd dat je kind een paar spekjes heeft? Mijn hemel, als ik jullie moet geloven heb ik echt al enorm veel ongepaste opmerkingen gemaakt.

Zegt :P
Ik denk dat het vooral aan de manier ligt waarop iets word gezegd. Als iemand iets negatiefs zegt over je kind( in de ogen van de moeder dan) dan kan ik begrijpen dat dat niet leuk is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Mrt 2014 12:31

Re: Zucht,altijd die reacties ...

WOW! haha dat is echt de domste fout ever! :palm:

♥♥
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 12:33

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Shy schreef:
Elliot schreef:Ik vind eigenlijk (ik negeer even de ontwikkel-discussie en haak alleen in op de eerste pagina's van dit topic, over de reacties) dat veel moeders hier zich heel snel aangesproken/beledigd voelen. Wat maakt het nou uit dat een vreemde zegd dat je kind een paar spekjes heeft? Mijn hemel, als ik jullie moet geloven heb ik echt al enorm veel ongepaste opmerkingen gemaakt.

Zegt :P
Ik denk dat het vooral aan de manier ligt waarop iets word gezegd. Als iemand iets negatiefs zegt over je kind( in de ogen van de moeder dan) dan kan ik begrijpen dat dat niet leuk is.

... waarop iets wordt gezegd.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 21 Mrt 2014 12:48

Re: Zucht,altijd die reacties ...

-ED- schreef:
Shy schreef:
Elliot schreef:Ik vind eigenlijk (ik negeer even de ontwikkel-discussie en haak alleen in op de eerste pagina's van dit topic, over de reacties) dat veel moeders hier zich heel snel aangesproken/beledigd voelen. Wat maakt het nou uit dat een vreemde zegd dat je kind een paar spekjes heeft? Mijn hemel, als ik jullie moet geloven heb ik echt al enorm veel ongepaste opmerkingen gemaakt.

Zegt :P
Ik denk dat het vooral aan de manier ligt waarop iets word gezegd. Als iemand iets negatiefs zegt over je kind( in de ogen van de moeder dan) dan kan ik begrijpen dat dat niet leuk is.

... waarop iets wordt gezegd.

:nopompom:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem35

Bericht 21 Mrt 2014 13:04

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Laat het schaap toch blaten,..

Iemands waarde als mens stijgt niet door meer ontwikkeld te worden. Mensen zijn verschillend en iemand die niet reist en niet studeert is heus net zo waardevol als een gestudeerd en 'ontwikkeld' mens. Maar échte ontwikkeling houdt in dat je dat inziet, en daar hebben sommige mensen nog een lesje in nodig.

Iemand die nooit reist en alleen huishoudschool heeft kan net zo goed een waardevol mens zijn. En zijn kinderen opvoeden tot hardwerkende, liefhebbende en stabiele volwassenen.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 14:08

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Het gaat ook niet om waarde. Ieder mens is even waardevol voor mij. Ik zeg alleen dat ik het zónde vind als mensen zo vroeg met kinderen beginnen. Ik zeg niks over iemands waarde, want die heb je sowieso voor mij, maakt niet uit wat je doet of laat in je leven.
<<

Anoniem58

Bericht 21 Mrt 2014 14:24

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Hoezo is dat zonde? Je word alleen maar rijker in levenslessen en ervaringen als je de verantwoordelijkheid hebt over een kind. Ik heb niks gemist, heb super leuke dingen gedaan voor ik moeder werd. Maar ik ata nu het niet stil in ontwikkeling, ik studeer, doe nog steeds leuke dingen maar de meeste lessen leer ik van het moeder zijn.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 14:30

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ik ben het met je eens dat een kind je rijker maakt als mens, maar dat kan ook als je ietsje ouder bent en voor jezelf meer levenswijsheid op hebt gedaan. Op je 25e ben je ook nog jong genoeg, waarom moet het allemaal zo snel-snel-snel. Ook met trouwen, mensen hebben nog geen jaar een relatie en gaan al trouwen. Leer elkaar eerst eens goed kennen, denk ik dan.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 21 Mrt 2014 14:30

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ik word ook raar aangekeken als ik vertel dat ik 26 ben en drie kinderen heb. Maar als ik dan uitleg dat mijn vriend 8 jaar ouder is en mijn moeder op haar 38e in de overgang kwam, snappen ze het wel.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Mrt 2014 14:35

Re: Zucht,altijd die reacties ...

-ED- schreef:Ik ben het met je eens dat een kind je rijker maakt als mens, maar dat kan ook als je ietsje ouder bent en voor jezelf meer levenswijsheid op hebt gedaan. Op je 25e ben je ook nog jong genoeg, waarom moet het allemaal zo snel-snel-snel.
Omdat een kinderwens voor veel mensen nou eenmaal echt een soort diepgeworteld oergevoel is. Als je dan verder geestelijk en praktisch gezien alles op orde hebt, zou je toch met het verwezenlijken van die wens wachten omdat het onder de 25 door sommigen als 'te jong' wordt beschouwd? Neh.
<<

No. 3

Bericht 21 Mrt 2014 14:41

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ik las begin maart in Trouw trouwens een essay van de Denker des Vaderlands, René Gude, dat heel verfrissend was. Verschillende quotes:

"Ik zou reizen nooit afraden, maar word je er ruimdenkend van? Neen. Ruimdenkend word je pas goed als je stilzit zonder afleiding en je gedachten met je op loop gaan."

"Gesettled zijn is begin en hoogtepunt van alle cultuur."

"Laat het feit dat wij naar Florence en Milaan reizen om kunst te zien en opera's te horen ons niet tot de gedachte verleiden dat kunst door reisgezelschappen wordt gemaakt."

Nou ja, zomaar wat prikkelende citaten, maar ED had dit artikel natuurlijk allang gelezen. Niets nieuws onder de zon voor haar.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 14:46

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Jup, had ik gelezen inderdaad, was n.a.v. het thema van de boekenweek reizen. Ik ben het er deels wel mee eens, zeg ook niet dat je je hele leven als een soort nomade moet blijven rondtrekken, maar wél dat gedurende een bepaalde periode je comfort zone verlaten als jong-volwassene bijdraagt aan je persoonlijke ontwikkeling áls je je daarvoor openstelt tenminste. Ik ken ook wel mensen die in een ander land hebben gewoond, maar daar alleen op hun kamer een beetje hebben zitten gamen. Openstaan voor de wereld om je heen is in wel een voorwaarde, maar goed, zoiets moet ook in je zitten.
<<

No. 3

Bericht 21 Mrt 2014 14:50

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Goed gegoogled meid!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers