Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zucht,altijd die reacties ...

<<

Anoniem58

Bericht 20 Mrt 2014 21:54

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Eucalypta schreef:
Susan schreef:Ik ben zelfs nog nooit naar de Turkse rivièra geweest, hoe moet dat nou met mij?

Ik óók niet.


Telt Benidorm ook?
<<

Anoniem144

Bericht 20 Mrt 2014 22:43

Re: Zucht,altijd die reacties ...

:lol:
<<

Anoniem315

Bericht 20 Mrt 2014 23:33

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Yes! Ik voldoe aan de nomen van ED. Duuuuude, wat voel ik me enorm goed ontwikkeld nu.
Uhm. Ja. Nee dus. :palm: Na het krijgen van een kind sta je heus niet stil hoor.


Had ik een wereldreis moeten maken? Fuck, wat heb ik mezelf tekort gedaan.
<<

Anoniem66

Bericht 20 Mrt 2014 23:57

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ik ben 28, heb 3 kinderen en lig in scheiding. Dat gaat nog lachen worden met de opmerkingen
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 21 Mrt 2014 05:28

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Hier was ik op mijn 27e helemaal klaar. 4 kinderen rijker. Mensen hebben altijd wat te klagen en de opmerkingen over oa "jullie zitten ook niet stil" midden in de supermarkt, vind ik persoonlijk irritanter als dat we jong ouders zijn geworden. Wij wilden namelijk graag jong ouders worden dus dat is dan mooi gelukt ;).
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

No. 3

Bericht 21 Mrt 2014 10:30

Re: Zucht,altijd die reacties ...

*oeps, verkeerd begrepen*
<<

Anoniem64

Bericht 21 Mrt 2014 11:09

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Roodkapje schreef:Hier was ik op mijn 27e helemaal klaar. 4 kinderen rijker. Mensen hebben altijd wat te klagen en de opmerkingen over oa "jullie zitten ook niet stil" midden in de supermarkt, vind ik persoonlijk irritanter als dat we jong ouders zijn geworden. Wij wilden namelijk graag jong ouders worden dus dat is dan mooi gelukt ;).



Hier ook, was ne 28 toen ik er 4 had, man 27. Dit was onze wens, dus dankbaar dat het heeft mogen uitkomen. Er zijn ook mensen die geen wereldreis nodig hebben om zich te ontwikkelen. En ach, dan ben ik maar onderontwikkeld, ik ben er blij mee.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mrt 2014 11:21

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Dat vind ik sowieso een oeverloze discussie, dat je meer levenservaring hebt opgedaan of dat je 'wijzer' bent als je gereisd hebt of bepaalde dingen mee hebt gemaakt. Elk mens heeft zo zijn eigen ervaringen opgedaan en die kunnen heel ver weg zijn verworven of ze lagen naast de deur of zelfs binnenshuis.

Ik heb bijvoorbeeld echt geen Nepalese meditatieweek nodig om zen te worden. Een goede kop koffie en een luisterend oor van een lieve vriendin krijgen dat ook voor elkaar.

En, ter illustratie, dat ik in mijn jeugd nooit op vakantie ging, heeft mij totaal niet gedeerd: ik waardeer juist het thuiszijn, maar ook de reisjes die ik NU maak en de rijkdom van de wereld die nog voor me openligt. Maar als dat niet lukt, dan voel ik me niet minder ontwikkeld, denk ik zo. Oké, ik wijk nu van het oorspronkelijke onderwerp vooroordelen af, maar ik irriteer me aan de gedachte dat je moet profiteren van alles om je heen wanneer je jonger dan 25 bent. Na je 25e stopt je leven niet en ook mét kinderen maak je nog sprongen.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 11:24

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Haha, ja maar Exo, als je reist, dan ben je natuurlijk óók grote delen van de tijd gewoon thuis, drink je koffie met een vriendin en waardeer je het thuiszijn. Alleen je hebt er nóg een ervaring bij, maar goed tegenwoordig mag je dit niet meer zo benoemen, want iedereen is zogenaamd gelijk, alleen zie ik in mijn omgeving wel een groot verschil tussen de mensen die hebben gestudeerd (uni) en gereisd en de mensen die nog thuis wonen, of direct zijn gaan samenwonen. Je ontwikkelt toch een ander wereldbeeld en een grotere zelfredzaamheid.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mrt 2014 11:28

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ik weet al waarom ik me dit aantrek: het schoonloeder (understatement) van mijn zus heeft ooit tegen mijn zus gezegd: 'Jouw ouders zijn niet zo ontwikkeld. Ze weten niks van de wereld.' Mijn ouders zijn namelijk nog nooit verder dan Duitsland/Frankrijk geweest en houden totaal niet van reizen.
Hallo, ten eerste: praat niet zo over mijn ouders.
Ten tweede: mijn ouders zijn de meest sociale, lieve mensen die je je maar kunt indenken.
Ten derde: mijn ouders weten wel degelijk wat van de wereld, ook zonder het live gezien te hebben.
Ten vierde: hóe ontwikkeld ben je zelf, als je dat soort onzin uitkraamt?
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 11:35

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ieder ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier en dat is ook goed. Het gaat me ook niet alleen om het reizen, maar ook om de hele mindset. De mensen die ik ken, die nooit iets hebben gedaan verder, hebben nooit bedacht wat ze zélf nu eigenlijk belangrijk vinden. Ze denken vaak in beperkingen i.p.v. mogelijkheden. Ze kunnen bijvoorbeeld zeggen: oja, reizen, daar heb ik geen geld voor.

Dat mijn reizen helemaal niet zoveel extra geld hebben gekost en dat je niet persé in een villa met zwembad hoeft te gaan zitten, of met een reisbureau mee hoeft, daar kunnen ze niks mee. Ik vind het jammer dat mensen zich zo laten beperken, want ik gun iedereen een bepaalde persoonlijke ontwikkeling en zelfstandigheid. Het maakt het leven zoveel rijker, grootser en interessanter!
Laatst gewijzigd door Anoniem44 op 21 Mrt 2014 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mrt 2014 11:36

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Gedeeltelijk eens met je, ED. Het ontwikkelen van een ander wereldbeeld: ja, ben ik het mee eens. Je ervaart het met al je zintuigen en dat gaat via de tv of een boek niet lukken. Zelfredzaamheid: mwoah. Niet helemaal mee eens. Hangt van de situatie af. Ja, als je werkloos bent en je blijft thuis, hangt wat op de bank en wacht tot het werk zich bij je aandient, dan gaat je ontwikkeling inderdaad wat traag. Maar als je een eigen bedrijf hebt dat je draaiende moet houden, dan word je vanzelf zelfredzaamheid en daar heb je m.i. geen reiservaring voor nodig.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mrt 2014 11:38

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Met je bovenstaande post ben ik het eens. Op die manier beperk je jezelf inderdaad.

Het gaat me er om dat je benoemt dat mensen die zo jong kinderen krijgen zichzelf zouden beperken in hun ontwikkeling. Dat vind ik een kwestie van alles over één kam scheren.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 11:40

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Nee, het hoeft ook niet persé door te gaan reizen hoor, ik ken ook wel mensen die hebben gereisd, maar als je het er dan met ze over hebt, blijkt dat ze met een reisorganisatie zijn meegeweest en alles heel vluchtig vanuit een bus hebben gezien. Ja, dan ben je misschien wel in Azie geweest, maar in hoeverre ben je er dan écht geweest? En er zijn inderdaad ook andere ervaringen in het leven waardoor je je als mens ontwikkeld. Ik heb alleen bij veel mensen wel zoiets van: Doe iets met je leven! Veel mensen doen gewoon niks, blijven in hun veilige comfortzone hangen en ja, dat vind ik zonde.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 11:46

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Zodra je een kind hebt, heb je de voortdurende zorg voor een ander wezen. Het is dan nooit meer hetzelfde, je kan je niet puur op jezelf richten, je kan niet alleen maandenlang over de wereld zwerven, dat is gewoon echt geen mogelijkheid meer. Je hebt altijd iets in je achterhoofd, die zorg, die verantwoordelijkheid, dat vind ik meer iets voor als je iétsje ouder bent. Dan heb je namelijk een aantal jaren gehad waarin je zelfstandig was én waarin je zoveel kan leren. Van je 18e (wanneer je volwassen wordt, uit huis gaat, weggaat van de zorg van je ouders), tot je 25-30e, die jaren vind ik zeer geschikt voor het richten op de eigen ontwikkeling + het opbouwen van een stabiele relatie met een ander. Om dan gelijk ook de verantwoordelijkheid te hebben over een ander, vind ik niet verstandig.

Tuurlijk kan het allemaal best, maar ik vind het zonde dat je dan niet voor jezelf een aantal jaren heb kunnen uitvinden en ontdekken wat belangrijk is voor jóu! Daarom denk ik - als ik hoor over heel jonge moeders - toch altijd wel even 'ah, wat zonde!' Ik spreek dat niet uit, maar ik dénk het wel en velen met mij.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 21 Mrt 2014 11:47

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Dames, het is ontwikkelt, niet ontwikkeld.

Ik ben thuisblijfmoeder met een schrikbarend slecht CV zonder diploma na de middelbare school. Naast één keer de VS heb ik nooit buiten Europa gereisd en afgelopen jaar ben ik voor het eerst all in op vakantie geweest. Godzijdank was ik net 26 toen ik mijn oudste dochter kreeg, doe ik toch nog iets goed. :dance:
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 11:48

Re: Zucht,altijd die reacties ...

...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mrt 2014 11:50

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Doe het dan zelf ook goed.

-ED- schreef:Ieder ontwikkeld zich op zijn/haar eigen manier en dat is ook goed. Het gaat me ook niet alleen om het reizen, maar ook om de hele mindset. De mensen die ik ken, die nooit iets hebben gedaan verder, hebben nooit bedacht wat ze zélf nu eigenlijk belangrijk vinden. Ze denken vaak in beperkingen i.p.v. mogelijkheden. Ze kunnen bijvoorbeeld zeggen: oja, reizen, daar heb ik geen geld voor.

Dat mijn reizen helemaal niet zoveel extra geld hebben gekost en dat je niet persé in een villa met zwembad hoeft te gaan zitten, of met een reisbureau mee hoeft, daar kunnen ze niks mee. Ik vind het jammer dat mensen zich zo laten beperken, want ik gun iedereen een bepaalde persoonlijke ontwikkeling en zelfstandigheid. Het maakt het leven zoveel rijker, grootser en interessanter!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 11:50

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Haha, ja ik zag dat ik het 1x fout heb gedaan inderdaad, dankjewel hoor!
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 11:52

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Zelfs het beste paard van stal struikelt wel eens :angel:
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mrt 2014 11:52

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Heb ik 'ontwikkeld' ergens fout gebruikt? :wtf:
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mrt 2014 11:53

Re: Zucht,altijd die reacties ...

-ED- schreef:Zelfs het beste paard van stal struikelt wel eens :angel:


Wat ben je toch ook een schattig narcistje :love:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mrt 2014 11:53

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Het beste paard van stal, die hadden we nog niet gehoord.

Exogenesis, jij hebt het volgens mij nergens verkeerd gebruikt. Ontwikkeld kan trouwens wel goed zijn, het voltooid deelwoord is ontwikkeld, dus wel met een d.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 21 Mrt 2014 11:59

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Exogenesis schreef:Heb ik 'ontwikkeld' ergens fout gebruikt? :wtf:
Sorry, ik zie dat jij het inderdaad niet fout hebt gedaan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Mrt 2014 12:05

Re: Zucht,altijd die reacties ...

Ik vind eigenlijk (ik negeer even de ontwikkel-discussie en haak alleen in op de eerste pagina's van dit topic, over de reacties) dat veel moeders hier zich heel snel aangesproken/beledigd voelen. Wat maakt het nou uit dat een vreemde zegd dat je kind een paar spekjes heeft? Mijn hemel, als ik jullie moet geloven heb ik echt al enorm veel ongepaste opmerkingen gemaakt.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers