Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Mrt 2014 22:07

Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Ik heb een tuin. Voor het eerst in jaren, haha. Toen ik hier kwam wonen eind van de zomer had de tuin geen prioriteit meer....maar nu wil ik wel graag iets leuks van maken. Veel geld heb ik niet, dus ben op zoek naar leuke tips. En naar planten die tegen een stootje kunnen haha.

Het is bestraat, ongeveer 35m2, met een schutting eromheen van beton. Mijn slaapkamer en woonkamer hebben openslaande deuren naar de tuin. Verder komt de keuken er nog op uit.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Mrt 2014 22:10

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

kan je niet zelf planten en bloemen gaan zaaien, dat is het aller goedkoopste!
Verder zijn er vaak ook goedkope plantenhallen als je googled, of heeft een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking vaak ook een groenvoorziening die zelf planten kweekt. En je voor een fijn prijsje kan kopen.
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 17 Mrt 2014 22:12

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Als het bestraat is zou ik voor een paar leuke grote potten gaan. Van die plastic bakken kan je in allerlei gezellige kleurtjes krijgen en die kosten niet veel.

En ik vind dit ook zo super leuk voor in de tuin, van die lantaarnjes op zonne-energie!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00268937/

Gewoon van Ikea! Sowieso Ikea Tuin afdeling even af gaan als ik jou was!
<<

Anoniem28

Bericht 17 Mrt 2014 22:13

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

kun je bij de kringloop ofzo geen goedkope tuinpotten vinden, eventueel overspuiten in dezelfde kleur en zelf bloemen zaaien, of er viooltjes oid inzetten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2014 22:18

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Bij de action hebben ze leuke doeken voor buiten. Misschien leuk voor aan de schutting. Kleinste formaat kost 2,69

En leuke verschillende potjes met violen erin violen zijn niet zo duur en bloeien lang
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Mrt 2014 22:25

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Ohh ja die Ikea dingen! Superleuk haha.

En de Action is ook een goed idee...

Zelf zaaien wil ik best proberen maar vind ik wel heel spannend haha! Ik ben niet zo goed met planten, haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Mrt 2014 22:25

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Op de korte termijn is iets wat al uit is ook veel leuker ;)

Maar dan kan je kijken naar goedkopere plantjes en bloemetjes, maar daar kan ik je dan weer niet verder mee helpen.
<<

Anoniem58

Bericht 18 Mrt 2014 09:00

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Ik ben afgelopen week bij de action geweest, en een paar grote vlinders gekocht voor tegen de muur en schutting. Wat zaadjes (waar hopelijk plantjes en bloemen uit gaan groeien) en wat kleine prulletjes om het wat gezelliger te maken. Ik was 20 euro kwijt! Ik heb nog een paar potten, en daar doe ik als het echt voorjaar is wat plantjes in en dan is het klaar.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 18 Mrt 2014 14:08

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

- Potten vind je inderdaad lekker goedkoop bij de kringloop.
- Voor plantjes heb je rond deze tijd vaak wel aanbiedingen. En straks komen de Vlijtig Liesjes weer, die vind ik altijd makkelijk (alleen water geven en dode bloemetjes eruit halen doe ik) en ze breiden erg uit waardoor je al gauw een paar weelderig gevulde potten hebt.
- Mocht je al iets in je tuin hebben staan dan kun je die misschien ook stekken en dan ruilen met buurtbewoners.
- Op Facebook ben ik ook lid van en Weggeefhoek van mijn woonplaats, daar worden ook wel tuinplanten aangeboden soms.
- Zelf zaaien is inderdaad ook goedkoop, en leuk (vind ik).
- Bij volkstuinen kun je vaak ook heel goedkoop planten halen. Zo hebben wij voor ons vorige huis kleine buxusplantjes daar gekocht voor een heel klein prijsje. Er stond een bord met een telefoonnummer bij de tuin, dat hebben we gebeld en binnen 3 minuten kwam er ook al iemand aan fietsen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Mrt 2014 15:30

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Bij de action heb je voor 0,99 plastic potten, hangers voor aan de schutting en nog veel meer.

Als je een paar potten met violen neerzet ben je al een heel eind. En ik weet niet wanneer je jarig bent, maar misschien kun je voor je verjaardag wat bloembakken of plantjes vragen?
<<

Anoniem273

Bericht 18 Mrt 2014 18:25

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Op MP kun je soms ook gratis planten afhalen!

Verder is er bij de Praxis een leuke aanbieding: 3 trays met viooltjes voor €5. En ze hebben nog meer leuke plantjes en potten.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 18 Mrt 2014 21:17

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Azi die 3 voor 5 is erg duur. Binnenkort in mei als het perkgoedseizoen begonnen is zijn ze veel goedkoper. Meestal oets van 1,30 per tray. Bovendien als je nu al perkgoed gaat planten en het gaat vriezen is er een kans dat je planten kapot vriezen. Dus voor zomergoed zou ik nog even wachten. Wat je wel kan doen zijn bollen planten. Kan ook weinig mee fout gaan en als je ze in de winter donker en vorstvrij bewaart kan je ze volgend jaar weer opnieuw planten :)

Ow en vaak hebben tuincentra ook een afprijshoek. Planten die niet meer verkoopbaar zijn worden tegen een leuk prijske aangeboden maar met wat liefde, goede verzorging en grotere pot trekken die ook helemaal bij.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mrt 2014 22:15

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Heb je geen familie waar je planten van kunt krijgen. Wij hebben hier in de tuin stekjes van planten bij mijn ouders uit de tuin.
2014 2016
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 18 Mrt 2014 22:26

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Kijk eens op marktplaats naar een tafeltje en twee stoeltjes. Dan kan je lekker in het zonnetje een kop thee drinken vd zomer. Ik weet niet waar je woont, maar ik vond bijv dit voor 10 euro. Kan heel leuk staan tussen de bloempotten.

http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-ter ... ousPage=lr
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 18 Mrt 2014 22:32

Re: Leuke budgetideeen voor mijn tuin?

Ik ben trouwens mega jaloers dat je een tuin hebt! Zou ik ook wel willen. Mijn beneden buren hebben heel simpel een snoer met kerstverlichting opgehangen, die doen ze 's avonds in de zomer altijd aan. Ziet er heel gezellig uit.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers