Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Probleem' met mijn tulpen

<<

Anoniem50

Bericht 17 Mrt 2014 22:05

'Probleem' met mijn tulpen

Eens in de zoveel tijd haal ik voor mezelf bloemen in huis. Omdat we nu richting de lente gaan vind ik Tulpen het leukste. Ik haal ze meestal bij de Jumbo en als ik thuis kom haal ik ze gelijk uit de verpakking, doe voeding van de bloemen in de vaas, water in de vaas en snij ze ongeveer 2 cm af en maak een sneetje in het steeltje (Iets wat mijn moeder altijd deed, dus ik doe haar gewoon na), zet ze in de vaas en zet de vaas op tafel. Tot zover gaat het helemaal goed en heb ik echt een leuke bos in de vaas zitten.

Maar dan.... De Tulpen lijken te groeien in de vaas. Na een paar dagen zijn de stelen zo lang geworden dat de stelen buigen en over de vaas gaan hangen. Het wordt echt een bos verwilderde tulpen en ik snap eigenlijk niet wat ik fout doe.

Ik heb het in de Jumbo gevraagd, maar de meiden hebben ook geen antwoord. Jullie misschien?
<<

Anoniem119

Bericht 17 Mrt 2014 22:06

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Ja, klopt. Tulpen groeien. Daarom vind ik ze eng.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Mrt 2014 22:07

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Je doet niks fout, dat doen alle tulpen :)

Gewoon een stukje korter snijden als ze te lang worden.
<<

Anoniem50

Bericht 17 Mrt 2014 22:13

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Ok, haha. Ik heb dus vanavond echt weer iets nieuws geleerd.

Ik koop al vanaf 2009 tulpen voor mezelf en dit is het tweede bosje dat echt verwilderd in de vaas. Maar als ze echt te lang en het bosje te lelijk wordt dan maar weer opnieuw afsnijden en in de vaas zetten. Toch jammer dat ze me bij de Jumbo niet wisten te vertellen dat Tulpen groeien...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2014 22:16

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Dat gebeurt altijd

Ik zet ze daarom vaak in een hoge vaas zodat de steel recht blijft
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 22:18

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Waarom schrijf je steeds willekeurige zelfstandig naamwoorden met een Hoofdletter? Valt me nu al dagen op. We zijn hier niet in Duitsland :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 17 Mrt 2014 22:19

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Bliss schreef:Waarom schrijf je steeds willekeurige zelfstandig naamwoorden met een Hoofdletter? Valt me nu al dagen op. We zijn hier niet in Duitsland :wink:


Je bedoelt Tulpen/tulpen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 22:20

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Ja, en Rundvleessalade en alles.
❤ 7 juni 2018
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Mrt 2014 22:22

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Het beste is om (alle bloemen) om de dag/2 dagen een stukje af te snijden/knippen, dan blijven ze het langst mooi.
En bij tulpen onder de kop met een speld doorprikken. Dan groeien ze minder hard.
Ow, en om de dag een beetje vers water erbij doen, niet alles in eens vervangen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem50

Bericht 17 Mrt 2014 22:23

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Bliss schreef:Ja, en Rundvleessalade en alles.


Omdat ik denk dat het een merknaam is en daarom met een hoofdletter hoort. :redface:
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2014 22:24

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Tulpen groeien idd.. Gewoon afsnijden :)
<<

Anoniem119

Bericht 17 Mrt 2014 22:24

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Marley schreef:
Bliss schreef:Ja, en Rundvleessalade en alles.


Omdat ik denk dat het een merknaam is en daarom met een hoofdletter hoort. :redface:


Nee het is Johma rundvleessalade. Rundvleessalade is toch geen merknaam? Je hebt toch ook geen t-shirts van Katoen? Nee, je hebt katoenen t-shirts van de Hema.
<<

Anoniem50

Bericht 17 Mrt 2014 22:26

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Dora schreef:Het beste is om (alle bloemen) om de dag/2 dagen een stukje af te snijden/knippen, dan blijven ze het langst mooi.
En bij tulpen onder de kop met een speld doorprikken. Dan groeien ze minder hard.
Ow, en om de dag een beetje vers water erbij doen, niet alles in eens vervangen.


Dat ga ik eens proberen. Thanks.

Laatst dacht ik na vijf dagen, wat hangen jullie er triest bij. Kijk in de vaas hebben ze al het water opgedronken. In de winter koop ik meestal rozen en die zijn eerder dood dan dat de vaas met water leeg is... Had het dus even niet door.
<<

Anoniem50

Bericht 17 Mrt 2014 22:27

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Marin schreef:
Marley schreef:
Bliss schreef:Ja, en Rundvleessalade en alles.


Omdat ik denk dat het een merknaam is en daarom met een hoofdletter hoort. :redface:


Nee het is Johma rundvleessalade. Rundvleessalade is toch geen merknaam? Je hebt toch ook geen t-shirts van Katoen? Nee, je hebt katoenen t-shirts van de Hema.


Daarom is het ook goed dat ik er op word aangesproken. Want het is inderdaad zo als je zegt. Tik me gerust op de vingers als ik het weer doe.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 22:48

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Marin schreef:
Marley schreef:
Bliss schreef:Ja, en Rundvleessalade en alles.


Omdat ik denk dat het een merknaam is en daarom met een hoofdletter hoort. :redface:


Nee het is Johma rundvleessalade. Rundvleessalade is toch geen merknaam? Je hebt toch ook geen t-shirts van Katoen? Nee, je hebt katoenen t-shirts van de Hema.


Juist, al mag 'T-shirt' dan weer wel met een hoofdletter, anders klopt de vorm niet meer natuurlijk :P
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem166

Bericht 17 Mrt 2014 22:51

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Tulpen kun je het beste met een klein beetje water op de vaas zetten, een laagje van 5 cm ongeveer.
Tulpen drinken/zuigen namelijk al het water gelijk op en groeien daardoor heel hard. Als je ze maar een klein beetje water geeft, en dat af en toe bijvult (weer 5 cm), dan groeien ze veel minder hard en staan ze langer.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Mrt 2014 22:54

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Tulpen groeien altijd in een vaas. Ik pak altijd mijn hoogste vaas en dan komen eerst alleen de kopjes er maar boven uit. De volgende dag/dag erop hebben ze al een mooie lengte maar gaan dus niet hangen. Tulpen moet je juist geen voeding geven (in tegenstelling tot andere bloemen) omdat ze al zo snel groeien (dat is mij in een bloemenwinkel verteld)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 17 Mrt 2014 22:55

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Haha Bliss. Goed punt!
<<

Anoniem50

Bericht 17 Mrt 2014 23:01

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Die tip van de voeding heb ik volgens mij al vaker gehoord? Ik heb een jaar geen vaas gehad, omdat ik die van de Ikea wilde en daar nooit kwam. Misschien dat ik daardoor ben vergeten om de voeding juist niet te gebruiken? Hmm, even graven in mijn geheugen.

Vijf cm water kan ik ook weleens gaan proberen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2014 00:26

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

En broccoli, schrijf je ook niet met een hoofdletter ;).

Ik knip tulpen altijd zo dat ze net met hun kopje boven de vaas uit steken, dan hebben ze nog ruimte om te groeien zonder dat ze meteen over de vaas heen hangen. En inderdaad niet teveel water in een keer geven.
<<

Anoniem50

Bericht 18 Mrt 2014 00:58

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Er moet altijd een spuit 11 zijn. Als ik een zin begin dan is Broccoli toch echt met een hoofdletter. :smile:

En ik maak ze zo kort dat ze net boven de vaas uitsteken.

Trouwens, weet niet wat ik precies zei in het topic over wat eten we vanavond...Maar in mijn agenda staat; Broccoli, kriel, vlees. Dus ik denk dat ik dat ook zo heb opgeschreven in het topic over avondeten?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2014 01:35

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Weet ik ook niet, je schreef in het afvaltopic dat je vanavond Broccoli ging eten. Nevermind, ik ben ook geen taaldeskundige, maar het viel mij inderdaad ook op :).
<<

Anoniem100

Bericht 18 Mrt 2014 14:05

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Toevallig staat er in het nieuwe foldertje van de Hoogvliet een stukje over tulpen en de verzorging ervan.

- kies de juiste vaas, tulpen groeien vaak nog een stukje door
- zet de tulpen eerst een uurtje met in papieren verpakking/folie in de vaas; de tulpen zuigen zich dan vol water en trekken zich recht
- gebruik kraanwater op kamertemperatuur en snijd de stengels schuin af
- zet de tulpen niet te dicht bij de fruitschaal, rijpend fruit produceert ethyleengas waardoor de tulp sneller verouderd.
- zo nu en dan een beetje aandacht geven
- op een tochtvrije plek zetten, niet direct in de zon

:)
<<

Anoniem50

Bericht 18 Mrt 2014 16:02

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Bedankt voor het delen, Riverwood! We hebben hier geen Hoogvliet, dus zonder jou had ik het nooit geweten. :wink:

Bij het volgende bosje het maar eens zo doen als zij zeggen dat het moet. En ik haal nu maar even mijn fruitschaal weg. Stom fruit, nergens goed voor. :P (Niet te serieus nemen, want ik weet dat het wel degelijk ergens goed voor is.)
<<

Anoniem22

Bericht 18 Mrt 2014 16:06

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Hoe hadden ze het punt van aandacht geven bedacht? De tulpen zo nu en dan aaien en vriendelijk toespreken? :thumbup:
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx