Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Probleem' met mijn tulpen

<<

Anoniem50

Bericht 18 Mrt 2014 16:08

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Maar dat doe ik al met al mijn planten. Ik praat tegen ze en aai zo nu en dan hun bladeren schoon. En als ze dan weer opbloeien, heb makkelijke planten, dan beloon ik ze door extra aardig tegen ze te doen. Bij gebrek aan huisdieren of huisgenoten dus maar extra vriendelijk zijn tegen planten en bloemen. Voor je het weet keren ze zich tegen je. :P
<<

Anoniem100

Bericht 18 Mrt 2014 16:25

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Graag gedaan Marley!

Ik praat ook tegen al m'n plantjes en bloemen! :) En af en toe voorzichtig afstoffen als ze al wat langer staan....
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 19 Mrt 2014 07:58

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Niemand heeft deze tip nog gegeven.
Gooi wat rode muntjes in het water erbij, koper zorgt ervoor dat ze rechtop blijven staan.
<<

Anoniem22

Bericht 19 Mrt 2014 16:12

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Er gaat hier een wereld voor me open. Kom maar door met de tips, straks krijg ik zowaar nog groene vingers dankzij jullie.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Mrt 2014 20:38

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Bij tulpen nooit plantenvoedsel doen dan groeien ze veel sneller.
<<

Anoniem50

Bericht 20 Mrt 2014 22:19

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Mijn moeder was op de koffie en ik vertelde dat mijn tulpen nog groeide in de vaas en dat ik tips had gevraagd om de groei zo goed mogelijk tegen te gaan. Zegt ze:"Ow, heb me altijd al verbeeld dat tulpen in de vaas groeien. Dus toch!" Dus haar maar gelijk al jullie tips opgesomd. :D
<<

Anoniem280

Bericht 21 Mrt 2014 10:09

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Gister weer 2 bosjes gekocht, staat zo gezellig.

Ik heb ook eens een klein gaatje onder de kop geprikt zodat ze niet meer snel groeien, zelfde geldt voor gerbera's, maar ze bleven echt wel groeien hoor.

Bij andere bloemen doe ik wel lauwwarm water, gaan ze wat langer mee en zou goed voor ze zijn. Tulpen hebben meteen koud water nodig.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 21 Mrt 2014 14:39

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Haha Willem, mijn gedachte!
<<

Anoniem187

Bericht 21 Mrt 2014 17:18

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Leerzaam topic geworden :D
<<

Anoniem215

Bericht 21 Mrt 2014 18:13

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Serendipity schreef:Leerzaam topic geworden :D


Inderdaad, heel wat bijgeleerd over tulpen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Mrt 2014 09:27

Re: 'Probleem' met mijn tulpen

Dé tip is om met een speld een gaatje onder de bloem te prikken. Hierdoor blijven ze omhoog groeien en gaan ze niet buigen. En uiteraard een stuk afsnijden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers