Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fiets jij in het donker alleen naar huis?

<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2014 19:00

Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ik heb weer eens een gruwelijke discussie hier thuis met mijn vader.. Fietsen jullie alleen naar huis in het donker?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Mrt 2014 19:02

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Jot! Geen probleem hoor! (Mijn vriend vind het overigens wel een probleem)
30-04-2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2014 19:02

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Hangt er van af hoe laat en waar vandaan.
Ik fiets niet om 23.30 uur van mijn werk naar huis (is ongeveer 15 minuten fietsen).
Omdat het grootste gedeelte van de route langs weilanden fiets en bijna geen huizen tegen kom.
Laatst gewijzigd door bosjesvrouw op 17 Mrt 2014 19:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
2014 2016
<<

Anoniem79

Bericht 17 Mrt 2014 19:03

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ja, maar niet door het bos.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Mrt 2014 19:04

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Nee, ik moet dan door het bos en dat durf ik niet.
10.04.17
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 17 Mrt 2014 19:04

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ja ik zal wel moeten. Gelukkig vind ik het niet eng.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Mrt 2014 19:05

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ja en dat doe ik al vanaf dat ik het huis uit ben. Dus vanaf mijn 16de.
Ik zocht altijd wel een veilige weg uit om te fietsen, maar ik had niemand om mij thuis te brengen dus ik moest wel.

Ik snap alleen niet waarom meiden van volwassen leeftijd niet alleen fietsen in het donker. Ik denk juist doordat je dan angstig op de fiets zit je dat ook uitstraalt op het moment dat er iets zou gebeuren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 17 Mrt 2014 19:05

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Als ik door de stad fiets wel, maar dan bel ik vaak mijn vriend dat ik naar huis kom. Als het dan te lang duurt, weet hij dat er iets aan de hand is.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Mrt 2014 19:06

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ja, want ik fiets tegenwoordig naar m'n werk, en dan fiets ik tussen 23.00 en 0.00 naar huis, want dan ben ik pas vrij.
<<

Anoniem156

Bericht 17 Mrt 2014 19:09

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ja. Ik heb geen andere manier om thuis te komen.
Wel whatsapp ik degenen waar ik vandaan kom wel even om te laten weten dat ik veilig ben thuisgekomen.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Mrt 2014 19:11

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Oh ja dat doe ik ook Poubelle, ik whatsapp m'n vriend op bepaalde plekken (zoals Museumplein, station Zuid, etc), zodat mocht er iets gebeuren hij weet waar ik ongeveer ben. Niet elke vijf minuten, maar zo'n drie a vier punten op m'n route.
<<

Anoniem 53

Bericht 17 Mrt 2014 19:13

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ja hoor geen probleem.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 17 Mrt 2014 19:13

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Vrijdagnacht werd ik trouwens omver gerend toen ik op een meter of dertig van mijn huis fietste, dat was wel kut en deed nogal zeer ook. Twee idioten hadden allerlei dingen gestolen in een kroeg hier en gingen er dus snel vandoor :palm:

Maar een half uurtje later waren ze al opgepakt :cheering:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Mrt 2014 19:14

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ja, ik fiets indien aan de orde ook wel door het buitengebied. Ik vind dat ik in een relatief veilige omgeving woon dus heb geen zin om me bang te maken voor die 0,01% kans dat me iets kan overkomen. Ik fiets niet door het bos maar dat is meer omdat daar geen verlichting is/bospaden me niet zo veilig lijken door takken op het pad en evt overstekend wild. In het schemer fiets ik nog wel over de bospaadjes.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem30

Bericht 17 Mrt 2014 19:21

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Nee, liever niet. Ik ga dan liever met de bus (stopt bijna voor de deur), laat me thuis afzetten, of als mijn vriend er is komt hij me even oppikken. Maar tot een uur of 22.30 rijd ik wel alleen naar huis toe, maar ligt eraan waar ik heen/langs moet, houd gewoon niet van donker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 19:24

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ja hoor, ik fiets gerust naar huis in het donker, maakt me niet uit hoe laat. Maar dat is dan wel in de stad, ik denk dat ik het niet prettig zou vinden om door een bos of langs weilanden te fietsen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem 53

Bericht 17 Mrt 2014 19:27

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Ik fiets trouwens ook door de stad meestal. Genoeg verlichting, geen open stukken, dus dat vind ik allemaal prima.
<<

Anoniem51

Bericht 17 Mrt 2014 19:29

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Jahoor, als ik in de winter tot 18:00 werk of tot 21:00 vergadering heb, heb ik geen keuze. Ik liep,voorheen zelfs geregeld vanaf het station naar huis na elven, twintig minuten tot een halfuur lopen. Zolang ik maar in het lantaarnlicht en langs drukkere wegen en door bewoonde gebieden blijf lopen. Het park vermijd ik.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Mrt 2014 19:29

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Binnen de bebouwde kom wel, daarbuiten niet. Dat laatste deed ik in mijn pubertijd wel gewoon, totdat mijn oud-klasgenootje Marianne verkracht en vermoord werd. Vanaf toen was dat over en dat zal altijd zo blijven. Binnen de bebouwde kom heb ik er geen problemen mee.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2014 19:33

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Oké, dan ben ik een zeur :D Thanks!
<<

Anoniem130

Bericht 17 Mrt 2014 19:34

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Yep, nagenoeg altijd. Woon al ruim 7 jaar alleen en kan niet verwachten dat mensen me altijd maar thuis brengen (niet dat ik dat als volwassene ooit gedaan of verwacht heb).

Vind het wel afhangen van de route trouwens. Als het echt uitgestorven is doe ik het liever niet, maar altijd redelijk centraal in stad gewoond dus bijna nooit aan de orde.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 17 Mrt 2014 19:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 53

Bericht 17 Mrt 2014 19:35

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Oh Lady, wat heftig dat dat een oud klasgenootje van je was. Lijkt me heel heftig om zoiets van zo dichtbij mee te maken.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 17 Mrt 2014 19:38

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Hier binnen het dorp wel hoor. Veel verder fiets ik ook eigenlijk nooit (zeker niet in het donker).
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 17 Mrt 2014 19:42

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Serendipity schreef:Oké, dan ben ik een zeur :D Thanks!



Huh hoezo? Als jij iets niet durft, moet je het gewoon niet doen hoor.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem29

Bericht 17 Mrt 2014 19:55

Re: Fiets jij in het donker alleen naar huis?

Tot op bepaalde hoogte dan vind ik Reva.

Ik durf nog steeds niet geweldig goed maar heb mezelf wel over bepaalde (niet heel realistische) angsten heen gezet. Ik durfde in de winter niet eens meer om 17:00 uur alleen op de fiets omdat het donker was. Dan gaat het in mijn ogen wel echt te ver.

Nu fiets ik gewoon 's nachts alleen in de stad, wel over drukkere wegen en ik fiets lekker hard. Ik fiets nog steeds niet door bosjes of buitengebieden. Daar ligt mijn grens en daar heb ik nu vrede mee.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers