Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


VitamineD-tekort

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 11:28

VitamineD-tekort

Vorige week heb ik maar weer eens bloed laten prikken, omdat ik eens in de zo veel tijd zwaar gefrustreerd ben vanwege mijn chronische vermoeidheid (al 13 jaar ofzo). Laat elk jaar wel een keer wat checken, maar nooit komt er eens ergens iets uit. Vorig jaar heb ik zelfs zitten janken bij de assistente omdat ik geen suikerziekte had :laughcry: (was puur uit machteloosheid, niet dat ik echt hoop dat ik een ziekte heb, maar ik hoop gewoon dat er nog eens iets aan te doen is)
Nu maar eens vitamine D laten checken en ik blijk dus een tekort te hebben, zoals ik eigenlijk al wel had verwacht. Ik heb het altijd koud, ben moe, vooral in de winter vaak lusteloos en ik herken bijna alle symptomen. Krijg nu ampullen en ik ben zó benieuwd of ik verschil ga merken! Ik ben gewoon al blij dat er eens iets aantoonbaars mis is waar ik iets aan kan gaan doen. Geeft een klein beetje hoop.

Wie heeft er ook een tekort aan vitamine D? Hoe laag was jouw gehalte? Merk je verschil na inname van supplementen? Ben erg benieuwd!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem87

Bericht 17 Mrt 2014 11:43

Re: VitamineD-tekort

Ik heb geen vitamine D tekort, maar ben wel benieuwd of er ook een oorzaak is bij jou? Ik bedoel, op jouw leeftijd... Je ziet het meer bij ouderen en getinte mensen. Eet je wel genoeg vis, eieren, boter enzo? Of gaan ze de oorzaak nog uitzoeken?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 17 Mrt 2014 11:51

Re: VitamineD-tekort

Mijn jongste zoon heeft een vitamine D tekort. Het exacte gehalte weet ik niet zo uit mijn hoofd, wel dat het flink onder de norm lag. Ik weet niet of die norm gelijk ligt met volwassenen, ik gok van niet. Wij gebruiken nu de druppels en moeten in mei weer bloedprikken of dit effect heeft gehad.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 17 Mrt 2014 12:01

Re: VitamineD-tekort

Ik heb/had dit ook, ontdekt tijdens de zoektocht naar de verklaring voor mijn lichamelijke klachten. Heb ook een tijd hiervoor van die pilletjes gehad, maar helaas hielp dit helemaal niks.
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 17 Mrt 2014 12:04

Re: VitamineD-tekort

Ik heb dit ook, gebruik ook supplementen hiervoor. Ik ben hierachter gekomen toen ik voor mijn klachten in het ziekenhuis was. Tot nu toe merk ik in combinatie met mijn dieet een heel grote verbetering gelukkig :smile:
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 17 Mrt 2014 13:39

Re: VitamineD-tekort

Ik had het ook, en ik moest van de huisarts maar vitamine pillen bij de drogist halen...
Heb het tijdje geprobeerd, maar totaal geen verschil. Het is ook niet weer opnieuw geprikt, dus ik weet niet hoe het nu is. Ik ben wel een zonaanbidder, en kom veel buiten. Dus ik vond het maar raar! Enige was dat ik in die periode een stuk minder vlees en zuivel at, dat ben ik wel meer gaan doen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 15:12

Re: VitamineD-tekort

Elin schreef:Ik heb geen vitamine D tekort, maar ben wel benieuwd of er ook een oorzaak is bij jou? Ik bedoel, op jouw leeftijd... Je ziet het meer bij ouderen en getinte mensen. Eet je wel genoeg vis, eieren, boter enzo? Of gaan ze de oorzaak nog uitzoeken?


De oorzaak weet ik niet precies, de dingen die je noemt eet ik idd genoeg (vis niet zo heel vaak, maar daar ligt het denk ik niet aan). Ik heb een spastische darm en het kan goed zijn dat mijn darmen de voedingsstoffen uit eten niet voldoende opnemen. Maar goed, ik hoop heel erg dat ik wat verschil ga merken, maar zal er ook wel niet té hard op proberen te hopen. Mijn moeder en tante hebben het ook pas laten meten en hun vitamine D was ook te laag.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem124

Bericht 17 Mrt 2014 15:26

Re: VitamineD-tekort

Ik heb het sinds de zwangerschap heel erg. Ik voelde me depressief, moe, duizelig, bibberig, zag er niet uit. Ik slik nu al dik 1,5 jaar devaron maar t trekt echt héél langzaam bij.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 17 Mrt 2014 16:25

Re: VitamineD-tekort

Volgens mij word vitamine d door de meeste mensen ook slecht opgenomen bij inname. Injecties helpen beter.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Mrt 2014 16:32

Re: VitamineD-tekort

Ik heb ook een vitamine D tekort en ben net begonnen met de ampullen. Mijn waarde was 25.

Ik ben depressief, moe, snel ziek, slappe spieren, slecht herstel van huid en spieren.

De dingen die je bij de drogist kan kopen zijn echt niet te vergelijken met die je van de huisarts krijgt.

Ik ben overigens lactose intolerant en in de zon verbrand ik als de pest, dus daar blijf ik ook uit weg.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 16:51

Re: VitamineD-tekort

En moet jij ook twee ampullen per maand nemen? Mijn waarde is 36. Hij raadde aan om de eerste maand twee ampullen per week te doen, om het op te starten.
❤ 7 juni 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Mrt 2014 16:52

Re: VitamineD-tekort

Nee, 1 ampul per week de komende 3 maanden.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 17 Mrt 2014 17:16

Re: VitamineD-tekort

JustMeDaan schreef:Volgens mij word vitamine d door de meeste mensen ook slecht opgenomen bij inname. Injecties helpen beter.


Volgens mij is dat niet vitamine D, maar vitamine B12. Een vitamine D tekort komt wel vaak voor in combinatie met een vitamine B12 tekort.
<<

Anoniem68

Bericht 17 Mrt 2014 17:20

Re: VitamineD-tekort

Een vriendin van mij had er na de geboorte van haar tweeling ook heel veel last van, was echt ziek ervan. Zij slikt nu al een paar weken tabletten en zij voelt zich wel al een stuk beter.

Ik hoop voor je dat het bij jou aanslaat, het zou zo fijn zijn als je je beter gaat voelen erdoor.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 17 Mrt 2014 17:33

Re: VitamineD-tekort

Jules schreef:
JustMeDaan schreef:Volgens mij word vitamine d door de meeste mensen ook slecht opgenomen bij inname. Injecties helpen beter.


Volgens mij is dat niet vitamine D, maar vitamine B12. Een vitamine D tekort komt wel vaak voor in combinatie met een vitamine B12 tekort.


Klopt! Ik was niet helemaal wakker haha
D. 💙14-01-2019💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 17:45

Re: VitamineD-tekort

Hm ik kreeg bij de apotheek toch geen ampullen, maar een flesje en een spuit. Moet nu vier weken elke week één spuit (vermengd met water of in het eten) en daarna maandelijks één spuit. Heb t meteen genomen net.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Mrt 2014 20:38

Re: VitamineD-tekort

Elin schreef:Ik heb geen vitamine D tekort, maar ben wel benieuwd of er ook een oorzaak is bij jou? Ik bedoel, op jouw leeftijd... Je ziet het meer bij ouderen en getinte mensen. Eet je wel genoeg vis, eieren, boter enzo? Of gaan ze de oorzaak nog uitzoeken?


Het schijnt dat je het steeds meer ziet bij jonge mensen omdat we te veel smeren.
2015 💙
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 17 Mrt 2014 21:21

Re: VitamineD-tekort

Ik heb het ook, ik weet niet meer hoe laag maar het was laag.
Ik lust geen boter en geen melk en ben vegetariër. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. En ik smeer fanatiek tegen zonnebrand.

Ik merk wel verschil als ik er gebruik, voel e dan fitter.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Mrt 2014 23:59

Re: VitamineD-tekort

Ik ben ergens ook wel verdrietig, ik heb wel vaker bloed laten prikken maar er kwam nooit wat uit. Nu voor het eerst dus op vitamine D omdat de psychiater dat wilde en het was gewoon raak. In de tussentijd nog bij de tandarts geweest voor mijn eerste gaatje ooit, mijn gebit is heel sterk door een teveel aan fluoride. De tandarts zei ook, je lichaam trekt de vitamine D als laatste weg uit je gebit. Ik heb zo vaak ruzie gehad over mijn vermoeidheid in mijn relatie, ik heb zo vaak gehoord dat ik me aanstelde. Dat ik niet meer overdag mocht slapen en zat te knikkebollen op de bank tijdens een film, overdag. Zo vaak. Ik heb geen contact meer met hem maar dit zou ik hem zo graag onder zijn neus willen wrijven. Dat er dus wel wat mis was met me.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem255

Bericht 19 Mrt 2014 11:23

Re: VitamineD-tekort

Ik heb het gehad. Ik had al maanden rare tintelingen en een dood gevoel in mijn onderarmen/handen en vingers en onderbenen/voeten en tenen.
Voor mijn gevoel sleepte ik mijn benen achter me aan.
De huisarts had al eens geprikt maar volgens haar was de waarde meer dan prima.
Uiteindelijk bij de neuroloog terecht gekomen en na allerlei onderzoeken toch voor de zekerheid nog eens op vitamine D geprikt. En die bleek dus toch véél te laag.

Ik heb toen een paar van die spuitjes met vloeistof in moeten nemen en daarna nog pilletjes.
Ik merkte echt herl snel verschil. Niet zozeer in de vermoeidheid die ik altijd heb. Daar heb ik me inmiddels bij neer gelegd dat dat niet meer over zal gaan.

Hopelijk heb je er snel profijt van!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mrt 2014 21:15

Re: VitamineD-tekort

Ik herken je gevoel, Poppy. Dat onbegrip is gewoon heel naar, omdat je je gewoon niet goed voelt, maar niemand ziet het aan je. Ik hoop dat we snel verschil gaan merken!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Mrt 2014 21:06

Re: VitamineD-tekort

Geen ervaring mee, maar oh wat herkenbaar! Bij mij is wel een vitamine B12 tekort vastgesteld, maar die is langzaam bijgetrokken tot nét binnen het gemiddelde. Maar heb nog altijd dezelfde klachten als jij, naast ook PDS. Geen idee eigenlijk of vitamine D ook geprikt is al die keren dat mijn bloed onderzocht is.
Hoop voor je dat de ampullen goed voor je gaan werken!
<<

Anoniem205

Bericht 24 Mrt 2014 11:32

Re: VitamineD-tekort

Bliss, ik heb dat flesje ook gehad. Mijn waarde was gelijk aan die van jou namelijk. Eerst 3 maanden elke week 1 ml innemen. Zitten iets van 120.000 eenheden in 1 ml. Daarna moest ik over op 1x per maand een tablet. Daar zakte mijn waarde weer drastisch van. De ampullen heb ik ook gehad en ook divisun. Ik merk zelf weinig verschil, in ieder geval niet in vermoeidheid. Waar ik wel verschil in merk is dat ik minder last heb van mijn gewrichten. Dat is een hele verademing! Het herstel van mijn schouderoperatie ging dan ook boven verwachting snel en goed. Ik denk dat de vitamine D supplementen daar heel erg aan bijgedragen hebben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Mrt 2014 15:23

Re: VitamineD-tekort

Ok, ik ben erg benieuwd. Vanmiddag neem ik weer een shot, nu al zin in ;) Het zijn trouwens 50.000 eenheden per ml, volgens mij is dat de hoogste dosering die je kunt krijgen.
❤ 7 juni 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Jun 2014 13:41

Re: VitamineD-tekort

Hoe gaat het nu bij jou Bliss? Ik merk wel dat ik meer energie heb. Ik heb vorige week weer bloed laten prikken en zit nu op 69. De huisarts belt me morgen over hoe en wat. Heb jij al opnieuw bloed laten prikken?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers