Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slechte ontbijter

<<

Anoniem186

Bericht 17 Mrt 2014 10:56

Slechte ontbijter

Mijn dochter houdt niet van ontbijten. Haar trek komt pas na tienen op gang. Op zich niet heel erg, dan eet ze wat later. Alleen als ze straks naar school gaat dan is dat wat lastiger. Ik kan haar moeilijk met een lege maag weg sturen.

Jullie nog tips?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Mrt 2014 11:03

Re: Slechte ontbijter

Wat bied je aan als ontbijt? Is anders een kwark of yoghurt met fruit en/of wat nootjes misschien een idee? Dat moet aardig vullen.
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Mrt 2014 11:07

Re: Slechte ontbijter

Ik kan voor ik goed wakker ben ook niet echt goed ontbijten met brood etc. maar cornflakes met melk gaat er altijd goed in. Zoiets zou ik proberen, iets wat makkelijker weg te krijgen is dan brood.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 17 Mrt 2014 11:13

Re: Slechte ontbijter

Hier ook een slechte ontbijter, die wel al op school zit.
Elke ochtend een soort van strijd om op tijd haar mini bolletje of boterham naar binnen te krijgen.
Verder van alles al geprobeerd i.p.v. brood. Maar niks werkt.
Dus we hopen maar gewoon dat het ooit beter gaat, of dat ze wel iets anders eet.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem313

Bericht 17 Mrt 2014 11:19

Re: Slechte ontbijter

Ik snap dat het vervelend is maar ik zou er niet zo over in zitten en zeker geen strijd van maken. Gewoon wat verschillende dingen aanbieden en zo niet, dan maar niet. Ik geloof ook niet zo in dat 'je moet ontbijten' verhaal - bij sommige mensen komt de trek gewoon pas later, dat zal bij kinderen ook zo zijn.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Mrt 2014 11:24

Re: Slechte ontbijter

Ja, mijn man heeft exact hetzelfde. Die eet ook pas rond 9en terwijl hij om 05.15 al opstaat. Ik kan dat echt niet, ik heb altijd gelijk trek zodra ik m'n ogen open doe.

Ik heb inderdaad al meerdere dingen aangeboden. Zelf eet ik ook bijna nooit brood als ontbijt. Ze heeft genoeg keus, maar ze wil niks. Nu heeft ze ook nog steeds niet gegeten.

Pompoen, jij gebruikt ook geen suiker toch? Ken jij een cornflakes zonder suiker? Dat zou ik wel eens kunnen proberen dan.

Caulfield, nu maak ik er ook niet zo'n probleem van. Maar als ze naar school gaat wordt het wel wat lastiger. Want daar kan ze niet zomaar wat gaan eten op het moment dat ze wel trek heeft.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 17 Mrt 2014 11:44

Re: Slechte ontbijter

Ik bied van alles aan als hij niet wil eten 's morgens. Van vla/kwark tot cornflakes en afbakbroodjes. Hij moet eten voor hij naar school gaat, ook omdat hij op school niet altijd even goed eet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Mrt 2014 11:51

Re: Slechte ontbijter

Jans schreef:Ja, mijn man heeft exact hetzelfde. Die eet ook pas rond 9en terwijl hij om 05.15 al opstaat. Ik kan dat echt niet, ik heb altijd gelijk trek zodra ik m'n ogen open doe.

Ik heb inderdaad al meerdere dingen aangeboden. Zelf eet ik ook bijna nooit brood als ontbijt. Ze heeft genoeg keus, maar ze wil niks. Nu heeft ze ook nog steeds niet gegeten.

Pompoen, jij gebruikt ook geen suiker toch? Ken jij een cornflakes zonder suiker? Dat zou ik wel eens kunnen proberen dan.

Caulfield, nu maak ik er ook niet zo'n probleem van. Maar als ze naar school gaat wordt het wel wat lastiger. Want daar kan ze niet zomaar wat gaan eten op het moment dat ze wel trek heeft.


Ik eet Kellog's, ik eet inderdaad verder (bijna) geen suiker, maar ik lust echt geen andere cornflakes :laughcry: .
Het bestaat wel hoor, misschien is de cornflakes die op de biologische afdeling staat wel suikervrij. Online zie ik wel suikervrije cornflakes staan.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Mrt 2014 11:52

Re: Slechte ontbijter

ontbijten met zelfgemaakte smoothies?
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Mrt 2014 11:55

Re: Slechte ontbijter

Yrsa is ook vaak een slechte eter. Heel soms heeft ze echt trek en eet ze anderhalve boterham, maar er zijn ook ochtenden dat ze haar brood niet aanraakt. Ik probeer haar altijd wel een paar hapjes te laten eten en in ieder geval haar drinken op te laten drinken, maar als ze niet wil dan kan ik haar ook niet dwingen. Ezra heeft 's ochtends ook niet altijd trek, als hij niet wil eten schrijven we in zijn map dat hij niet gegeten heeft en daar hebben we wel eens opmerkingen over gekregen, maar je kunt het er toch moeilijk in rammen. We bieden het aan, we bieden eventueel een alternatief aan en als ze dan echt nog geen zin hebben houdt het op.

Allebei eten ze rond tienen al wel weer wat op school, dus dat scheelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 17 Mrt 2014 11:59

Re: Slechte ontbijter

Hoe gaat dat eigenlijk als ze op school zitten - kunnen ze dan niet een appeltje meenemen en die tussendoor in de pauze even opeten ofzo, of duurt dat dan weer te lang?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 17 Mrt 2014 14:09

Re: Slechte ontbijter

Dat is wel lastig, als ze naar school gaat. Omdat ze daar inderdaad vaste eet/drink momenten hebben.
Hier ook geen goede ontbijter, maar goed ze zijn nog maar 2. Maar ze krijgen gewoon elke dag pap in een rietjesbeker.
Ideaal!
Je zou ook een smoothie met yoghurt, fruit en eventueel wat havervlokken kunnen geven?
En anders alleen wat fruit, bijvoorbeeld een banaan?
Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 17 Mrt 2014 23:20

Re: Slechte ontbijter

Mijn dochter is ook een slechte ontbijter. K3 hagelslag helpt heel goed tegen dit probleem :yes: .

Maar dat kan niet elke ochtend, dus dan eet ze maar wat minder. Op school eet ze twee boterhammen, fruit en nog een tussendoortje (kwark of komkommer of iets dergelijks). En 's avonds een groot bord eten. Blijkbaar heeft ze pas later op de dag veel energie nodig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers