Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapscursus - samen bevallen?

<<

Anoniem186

Bericht 17 Mrt 2014 13:15

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Susan schreef:Wij hebben ook Samen Bevallen gedaan. Qua inhoud was het allemaal niet zo nieuw, maar we vonden het allebei wel leuk om andere stellen te ontmoeten die een kind verwachtten. Mijn man vond het zo ook fijner om informatie te krijgen dan via een zwangerschapsboek. Zweverig is het niet.


Exact dit.

Wij vonden het een heerlijk momentje om met z'n tweeën met de zwangerschap bezig te zijn.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 17 Mrt 2014 13:55

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Hier ook de samen bevallen cursus gedaan. Absoluut niet zweverig. M'n man vond het leuk om dit samen met mij te doen en heeft me daardoor ook flink geholpen tijdens de bevalling. En het was ook fijn om met andere bijna-ouders te praten. Wij hadden geloof ik 8 lessen van 2uur en wachten nu op de terugkom met baby's. Hier kreeg ik €50,- vergoed door de verzekering.
<<

Anoniem44

Bericht 17 Mrt 2014 14:29

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Ik vind het nogal asociaal als een man niet meewilt naar zo'n cursus, kinderachtig ook. Als dat al het begin is, dan lijkt het me vreselijk om met zo'n man een kind te gaan opvoeden. De voorbode voor nog vele jaren overal alleen voor staan. Natuurlijk hoéf je als stel niet persé naar zo'n cursus, maar als je vrouw het nu op prijs stelt dat je meegaat, dan vind ik het tragisch dat je dan gaat lopen moeilijk doen als man. Kom op, je bent al in de bevoorrechte positie dat je de bevalling niet hoeft te doen, een béétje support is dan wel op z'n plek, het is immers evengoed het kind van de man.

Gelukkig stelde mijn man zelf voor om samen zo'n cursus te doen, hij wilde ook graag weten wat hij een beetje kon verwachten, omdat het voor ons allemaal zo nieuw was.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Mrt 2014 14:32

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Ik was heel betrokken bij mij zwangerschap en ook bij mijn opvoeding maar toch wilde ik niet naar een cursus. Snap ook heel goed dat er mannen zijn die er niet op zitten te wachten.

Heb mezelf overigens wel heel erg kwalijk genomen dat ik geen cursus heb gedaan, ik heb best een tijd gedacht dat ik misschien normaal had kunnen bevallen als ik een cursus had gedaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem23

Bericht 17 Mrt 2014 14:33

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Een goede vriendin van mij is vrijdag bevallen en zij en haar vriend vertelden dat ze best wel veel gehad hebben aan de samen bevallen cursus omdat haar vriend daardoor goed wist wat hij kon doen om haar te helpen. Haha, ze waren ook zo lief voor en trots op elkaar toen ik ze zondag zag. Helemaal trots op elkaar dat ze het zo goed gedaan hadden samen. Super leuk om te zien.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Mrt 2014 14:35

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Op zich kan ik me nog voorstellen dat mannen er niet heel erg op zitten te wachten, maar er is in mijn ogen een verschil tussen ergens niet op zitten te wachten en ook domweg je hakken in het zand zetten en het vertikken om mee te gaan. Ik ben het wel een beetje met ED eens, ik vind het op z'n minst erg onaardig om zoiets te weigeren als je vrouw daar veel waarde aan hecht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 17 Mrt 2014 14:58

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Wij hebben ook de cursus samen bevallen gedaan. Ik vond het een echte aanrader. Nu hebben we ook nog contact met de andere van de cursus en dat vind ik ook erg leuk
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 17 Mrt 2014 20:01

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Mijn man was allang blij dat ik ook niet wilde. Het leek hem verschrikkelijk en hij had er totaal geen behoefte aan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 17 Mrt 2014 23:24

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Nee. De verloskundige adviseerde dit wel, maar achteraf gezien voelde het voor mij/ons niet als een gemis.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Mrt 2014 02:03

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Nee ik heb geen cursus gevolgd omdat ik destijds hele andere dingen aan mijn hoofd had. Ik heb ook niet het idee dat ik er iets aan gemist heb. Gelukkig heb ik de bevalling prima doorstaan en leek het ook wel een beetje vanzelf te gaan maar ik kan mij ook goed voorstellen dat veel mensen er wel iets aan hebben.
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 18 Mrt 2014 09:21

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Ik heb ons nu aangemeld voor de samen bevallen cursus van 4 avonden. 8 Avonden kon ook maar die 1e avond hebben we al een andere afspraak staan dus dat werd lastig.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 18 Mrt 2014 13:49

Re: Zwangerschapscursus - samen bevallen?

Bij mij wordt er via CZ (aanvullend Plus) niks vergoed.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers