Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een ruzie oplossen?

<<

Anoniem50

Bericht 18 Mrt 2014 17:13

Re: Een ruzie oplossen?

Maar misschien ook gewoon wat harder worden en zijn. Nee, ik wil het niet meer horen. Het is klaar en goed zoals het is. Ieder heeft zijn leven en geluk en ik deel een stukje van mijn leven met alle vier personen. Maar ik vind het zo moeilijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem50 op 19 Mrt 2014 12:39, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mrt 2014 17:15

Re: Een ruzie oplossen?

Je hoeft het ook niet onaardig te brengen. Gewoon "Joh, bespreek dat vanavond als jullie alleen zijn anders even, ik voel me niet prettig bij dit gesprek op deze manier." Klaar.
<<

Anoniem50

Bericht 18 Mrt 2014 17:21

Re: Een ruzie oplossen?

Ik ga het maar gewoon proberen. Want ooit komt hij erachter dat ik ook weer bij mijn moeder 'loop'.
Laatst gewijzigd door Anoniem50 op 19 Mrt 2014 12:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mrt 2014 17:27

Re: Een ruzie oplossen?

Jij vult allerlei dingen in op basis van eerdere ervaringen. Dat snap ik wel, maar je weet helemaal niet hoe het nu zal gaan en angst is nogal een slechte raadgever.
<<

Anoniem50

Bericht 18 Mrt 2014 17:29

Re: Een ruzie oplossen?

Je hebt helemaal gelijk. Ik moet het gewoon gaan proberen. Ga ik maar gelijk doen.
<<

Anoniem50

Bericht 18 Mrt 2014 17:51

Re: Een ruzie oplossen?

Opgelost.

Mijn vader was eerst aan het sputteren, maar toen zei ik hem dat ik ze niet minder lief of minder goed voor mij vond als ik ook met mijn moeder en man zou omgaan en nu vindt hij het goed. Of hij het echt goed vindt hoor ik wel als ik weer bij ze ga koffie drinken, maar voor nu is het even goed. Was telefonisch trouwens.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 18 Mrt 2014 21:17

Re: Een ruzie oplossen?

Je bent hun dochter. Het laatste wat je hoort te doen is kiezen tussen beiden ouders of partij trekken voor een van hen. Logisch dat je dat eerst deed of geneigd bent om dat te doen, wan, een kind wil loyaal zijn aan zijn/haar ouders. En ik begrijp wel dat die angst er zit, maar realiseer je dat je nu ouder en wijzer bent. Geef aan hoe jij je erbij voelt als je vader zo reageert, wat het met je doet en dat je er niet meer in mee wilt gaan. Alleen zo kun je de rust voor jezelf terug krijgen en stoppen je te laten meesleuren en meegesleurd worden in hun ellende.

Als het te heftig wordt kun je nog altijd besluiten om aan te geven dat je het gesprek zo niet voort wilt zetten en er een andere keer op terug komt, of blijven herhalen dat je bij je besluit blijft. Het is zuur en je zult al je moed bij elkaar moeten rapen en vol moeten houden, maar uiteindelijk werpt het wel z'n vruchten af. Ga staan voor wat goed is voor jou en voor wat JIJ wilt. Niet voor wat je vader, zijn vriendin, je moeder of wie dan ook wil.

Edit: fijn dat het nu 'opgelost' is. Of hij het nu uiteindelijk goed vindt of niet, hij gaat er gewoon niet over of jij dit wel of niet moet doen. Het kan zeker wat bij hem losmaken en hij kan het er niet mee eens zijn, maar dan nog is dat zijn stuk. Hij kan en mag niet voor jou gaan bepalen wat jij (als volwassen vrouw) in deze situatie moet doen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem50

Bericht 19 Mrt 2014 12:34

Re: Een ruzie oplossen?

Dank je wel, Sheherazade.

Het is gewoon vervelend dat niet iedereen vrienden van elkaar is/wil zijn. Maar ach, dat moet ik onderhand ook wel gewend zijn. Ik heb het nu gemeld en ze mogen ermee doen wat ze willen. Ik zal nu even de persoonlijke informatie uit het topic halen. :)
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 19 Mrt 2014 13:39

Re: Een ruzie oplossen?

Marley schreef:Dank je wel, Sheherazade.

Het is gewoon vervelend dat niet iedereen vrienden van elkaar is/wil zijn. Maar ach, dat moet ik onderhand ook wel gewend zijn. Ik heb het nu gemeld en ze mogen ermee doen wat ze willen. Ik zal nu even de persoonlijke informatie uit het topic halen. :)


Graag gedaan! Hopelijk accepteren ze de keuze die je maakt en komt er rust. Zelfs het feit dat niet iedereen dat is en wil moet wennen. Je kunt alleen je eigen grens daarin aangeven.

Klinkt allemaal makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar sinds ik ermee ben begonnen heb ik al een heel stuk meer (innerlijke) rust in mijn leven.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem50

Bericht 19 Mrt 2014 17:56

Re: Een ruzie oplossen?

Toevallig moest ik vandaag naar mijn vader en zijn vrouw. Ik had al jaren een decoder in bruikleen en die moest ik even terugbrengen. Als mijn stiefmoeder het dwars had gezeten dat ik naar mijn moeder en haar man was geweest, dan had ze er wel voor gezorgd dat we op het onderwerp kwamen, maar dat deed ze niet. Dus mijn gedachten lijken weer een storm in een glas water. Gelukkig is dat dan ook weer opgelost. :ja:
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 19 Mrt 2014 20:52

Re: Een ruzie oplossen?

Marley schreef:Toevallig moest ik vandaag naar mijn vader en zijn vrouw. Ik had al jaren een decoder in bruikleen en die moest ik even terugbrengen. Als mijn stiefmoeder het dwars had gezeten dat ik naar mijn moeder en haar man was geweest, dan had ze er wel voor gezorgd dat we op het onderwerp kwamen, maar dat deed ze niet. Dus mijn gedachten lijken weer een storm in een glas water. Gelukkig is dat dan ook weer opgelost. :ja:


Ik heb het nu gemeld en ze mogen ermee doen wat ze willen

Bovenstaande zin heb ik ook even gekopieerd uit een van je eerder reacties. Persoonlijk vind ik het zo dubbelzinnig wat je zegt. In een eerdere reactie zeg je bovenstaande dikgedrukte zin en daarna blijkt weer uit je quote dat je je toch weer zorgen maakt.

Het zou verstandig zijn als je een keuze maakt en daar ook volledig achter staat. Nogmaals, makkelijker gezegd dan gedaan, maar op deze manier spreek je jezelf iedere keer wel heel erg tegen. Het viel me in dit topic overigens al eerder op.

Daarbij blijf ik bij wat ik al eerder aangaf. Wie zijn hun om voor jou (een volwassen vrouw) te bepalen of jij wel of geen contact moet hebben met je moeder en haar man. Het is je moeder! Je hebt alle recht om naar haar toe te gaan als je dat wilt. Wat er tussen je moeder/haar man en je vader/zijn vriendin speelt dat is iets tussen hun en dat staat los van jou. Dat is jou probleem/zaak niet en dat moet je er ook niet van (willen) maken.

Het is alleen zo dat zolang jij mee gaat hierin en jezelf erin laat mee sleuren, het niet zal gaan stoppen. Op deze manier blijf dus in een tweestrijd en zal je het ene zeggen en het tegenovergestelde voelen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem50

Bericht 20 Mrt 2014 22:15

Re: Een ruzie oplossen?

Sheherazade , Ik doe altijd heel erg stoer, maar dat ben ik niet. Zo kan ik ook nooit goed om hulp vragen. Ik moet al in de greppel zijn gevallen, wil ik iemand vragen of ze mij kunnen helpen. Ik doe het wel alleen, ik maak me nergens druk om, ik vind alles prima, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet.

Ik moet proberen om de mening van mijn vader en zijn vrouw los te zijn van mijn moeder en haar man. En ik probeer het echt wel, maar vraag me altijd af wanneer de bom weer barst en ik de gebeten hond ben. Maar ja, dat doe ik ook wel een beetje zelf natuurlijk. Ik maak mezelf de gebeten hond, omdat ik met alle winden probeer mee te waaien. Super schijnheilig, ook al bedoel ik dat helemaal niet zo. Ik wil gewoon dat ze allemaal tevreden met me zijn. Want ik ben en blijf het zorgenkindje.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 21 Mrt 2014 12:30

Re: Een ruzie oplossen?

Marley schreef:Sheherazade , Ik doe altijd heel erg stoer, maar dat ben ik niet. Zo kan ik ook nooit goed om hulp vragen. Ik moet al in de greppel zijn gevallen, wil ik iemand vragen of ze mij kunnen helpen. Ik doe het wel alleen, ik maak me nergens druk om, ik vind alles prima, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet.

Ik moet proberen om de mening van mijn vader en zijn vrouw los te zijn van mijn moeder en haar man. En ik probeer het echt wel, maar vraag me altijd af wanneer de bom weer barst en ik de gebeten hond ben. Maar ja, dat doe ik ook wel een beetje zelf natuurlijk. Ik maak mezelf de gebeten hond, omdat ik met alle winden probeer mee te waaien. Super schijnheilig, ook al bedoel ik dat helemaal niet zo. Ik wil gewoon dat ze allemaal tevreden met me zijn. Want ik ben en blijf het zorgenkindje.


Dat is gewoon onhaalbaar in het leven! Ik heb dat ook heel lang gedaan, maar diegene die eraan onderdoor gaat en die het de meeste energie kost ben je zelf. Ik hoop dat je snel de kracht vindt om voor datgene te gaan staan wat je echt voelt en denkt.

Succes.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem187

Bericht 21 Mrt 2014 17:21

Re: Een ruzie oplossen?

Niet te veel nadenken Marley.. Ik heb het idee dat je dat aan het doen bent namelijk..
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda