Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel geboortekaartjes?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Mrt 2014 19:26

Hoeveel geboortekaartjes?

Hoi,

Ik vraag me af hoeveel geboortekaartjes jullie hebben gestuurd naar iedereen.
Wij zitten nu op 55 en daar komen er misschien nog een paar bij. Vind het zo weinig klinken.
Stuurden jullie ze ook meteen na de geboorte of hebben jullie even gewacht totdat de kraamweek voorbij was?
Ik zit in de eerste week namelijk niet zo op collega's en ooms en tantes te wachten, alleen naaste familie en beste vrienden.
En kregen jullie ook van bijna iedereen een felicitatiekaartje terug of waren er ook mensen die niks lieten horen?
Ben gewoon benieuwd. Nog een paar weekjes!
04-2014
10-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Mrt 2014 19:32

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Geen idee meer hoeveel we hadden, maar we hebben ze pas verstuurd toen we thuis waren uit het ziekenhuis en ik me weer wat beter voelde , R was toen een goede week oud .
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem198

Bericht 15 Mrt 2014 20:09

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Ik krijg al de vraag waár het kaartje blijft :eyes: onze zoon is nog geen week oud nu en heb wel even andere prioriteiten.
Maar we hebben ze vanochtend binnen gekregen en ik heb er voor nu 60 besteld.
Ik kan bij bestellen mocht dat nodig zijn maar ik heb 15 kaartjes extra besteld dus ik denk niet dat het nodig zal zijn.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 15 Mrt 2014 20:14

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Ik geloof dat wij ongeveer 70 kaartjes konden maken (zoveel foto's hebben we af laten drukken) uiteindelijk zijn er iets van 60 verstuurd. De rest is dus nog over.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 15 Mrt 2014 20:36

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Wij hebben iets van 80 verstuurd en eigenlijk wel van iedereen een reactie gehad. Of een kraambezoek (of ze kwamen op ons kraamfeest) of een kaart of een belletje. Wij hebben de kaartjes dezelfde dag nog op de post gedaan.

Wij hadden op de kaart staan dat mensen eerst even moesten bellen voor een kraambezoek. Iedereen hield zich hier netjes aan. (behalve aan de tijd... ik was na een half uur kraambezoek echt wel op en dan bleven mensen gerust uur of langer zitten :sleep: en ook na 21:00 uur terwijl dat op de kaart stond)
De eerste week hebben wij geen kraamvisite gehad. Sowieso hielden wij de donderdagavond en zaterdagavond vrij van visite.

Dit keer willen we het weer zo doen. Geen kraamvisite de eerste week uitgezonder opa en oma's en broers met aanhang. Dit keer zitten wij te denken aan 1 groot kraamfeest. We zitten nu met 2 kinderen straks en als gezin wennen aan elkaar vind ik belangrijker.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 15 Mrt 2014 22:15

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Wij hadden er 100 besteld en de dag na de bevalling op de post gedaan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Mrt 2014 22:20

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Wij hebben 65 kaartjes verstuurd, 5 dagen na de geboorte. Dit in verband met het drukken van de kaart en ziekenhuis opname van onze dochter.
Ik was ook bang dat de hele familie in de kraamweek op de stoep zou staan maar alleen onze ouders en broers zijn langs geweest. Ook qua vrienden valt het heel erg mee. Vind het afgelopen 3 weken super rustig geweest en vraag me af of/wanneer de drukte komt ;)

We hebben wel veel kaartjes gekregen, ook van mensen die via m'n ouders het gehoord hebben en dus geen kaartje hadden gekregen.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 15 Mrt 2014 23:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Mrt 2014 22:24

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Wij hebben 78 kaartjes besteld (waar wij besteld hebben moet je uit bepaalde standaardaantallen kiezen, vandaar dit rare getal) en hebben er nu nog een stuk of 12 over. Wij hebben ze pas een paar dagen geleden verstuurd, dus zo'n 1,5 week na de geboorte. Dit is niet bewust gedaan, als we niet bijna de gehele eerste week in het ziekenhuis hadden gelegen dan hadden we ze eerder verstuurd. Maar wij hebben een kaartje met foto en wilden wel een prachtige foto hebben voor later, dus hebben gewacht tot we thuis waren en toen gauw de kaartjes besteld met de juiste foto. We hebben nu al zeker 30 felicitatiekaarten ontvangen, als het er niet al meer zijn. Ook al heel veel visite gehad, en het einde is nog niet in zicht. We proberen overigens wel een beetje te plannen, niet teveel bezoek tegelijk of op een dag en ook niet elke dag visite.
<<

Anoniem166

Bericht 15 Mrt 2014 22:46

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Wij hadden ongeveer 45 kaartjes verstuurd, de dag na de geboorte al.
Er stond geen tekst op het kaartje dat visite eerst moest bellen en ook niet op welke tijden we lagen te rusten. Ik vind dat eigenlijk een beetje onzinnig. De rusttijden wist ik echt niet van tevoren en ik vind het vrij ongepast om zomaar bij een kraamgezin langs te gaan zonder te bellen vooraf. Bij ons stond echt niemand zomaar voor de deur en als ik bijvoorbeeld naar het verhaal van SK kijk, dan heb je ook gewoon horken die zich ondanks het 'voorschrift' op het kaartje zich er toch niet aan houden. Vandaar dat wij daar niet voor gekozen hebben en het kaartje snel hebben gepost.

De eerste twee dagen zijn de opa's en oma's langs geweest en een broer. Toen paar dagen niks en daarna hebben we de rest van de visite ingepland.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Mrt 2014 23:28

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Wij hebben 90 kaartjes verstuurd
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 16 Mrt 2014 00:17

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Wij hebben geloof ik zo'n 70/80 kaartjes verstuurd. Op 3 personen na heeft iedereen een kaartje gestuurd en/of is op kraamvisite geweest. We hebben ook nog veel kaartjes en zelfs cadeautjes ontvangen van mensen die wij geen kaartje hadden gestuurd, die hadden het gelezen in de plaatselijke krant. Onze zoon is op donderdag geboren en maandag zijn alle kaartjes op de bus gegaan. Als het eerder kon dan had ik dat gedaan maar we hadden ze besteld via internet dus hadden ze pas maandag in huis. Tijdens de kraamweek hebben we vrij veel visite gehad. Ik vond dat eigenlijk wel prettig omdat de kraamzorg de visite "verzorgde".
Afbeelding
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:58

Bericht 16 Mrt 2014 00:39

Re: Hoeveel geboortekaartjes?

Wij hadden er eerst 70 besteld maar toen bedachten we, tja dan ebben we En zelf geen kaartje en je vergeet er misschien n paar,dus uiteindelijk 75 besteld.
We hebben ze een paar dagen na geboorte verstuurd. De eerste week geen kraambezoek (opa en oma's zwager en beste vriendin wel) daarna druppelden de telefoontjes binnen. En kaarten! Het verbaasde me echt (in deze social media tijdperk) hoeveel kaarten we hebben ontvangen, keileuk!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers