Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slecht groeiende baby

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 14 Mrt 2014 20:57

Slecht groeiende baby

Niels heeft een goede start gehad, maar de afgelopen 5 maanden groeit hij erg slecht (600 gram totaal, afgelopen maand slechts 20 gram), zijn curve zit inmiddels onder de -2 lijn en buigt sterk af. Zijn ontwikkeling verloopt goed, hij is alert, hij eet voldoende bijvoeding, helaas niet veel bv.
Inmiddels is hij 9,5 maand en weegt 7680 gram.
Is dit voor iemand herkenbaar? Ik ben vandaag bij het cb geweest, de vpk was niet erg ongerust, maar ik voel me er toch niet prettig bij.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 14 Mrt 2014 21:10

Re: Slecht groeiende baby

Nou niet dat ze niet goed groeide, wel dat ze op de onder de lijn zitten. En daar eigenlijk altijd gezeten hebben. Ik heb me nooit zo druk gemaakt, ze hadden natuurlijk ook een heel laag geboorte gewicht.

Er is ooit door het ziekenhuis gezegd, dat ik ze meer volle producten moest geven, veel roomboter, volle melk, volle yoghurt, ik stond daar zelf nooit zo achter dus heb het niet gedaan maar misschien is het voor jou wel een optie?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem28

Bericht 14 Mrt 2014 21:16

Re: Slecht groeiende baby

Heb je een ingevulde curve? Als het lijntje echt blijvend af blijft buigen zou ik me wel zorgen gaan maken. Zit hij verder goed in zijn vel? Geen tekenen van bijvoorbeeld buikpijn ofzo? En wanneer is zijn lijn af gaan buigen?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 14 Mrt 2014 21:17

Re: Slecht groeiende baby

Dat doe ik al.
Zijn zus is ook klein, groeit ook op de -2 curve, maar wel gelijkmatig, het is vooral het afbuigen dat me zorgen baart.nu

De curves:
Afbeelding

Afbeelding
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Mrt 2014 21:37

Re: Slecht groeiende baby

Ik moest eigenlijk as maandag met D. maar ik moet werken dus de afspraak is verzet naar midden april. Maar zijn lijntje buigt ook af en er is de vorige keer ook gezegd dat het iets is om in de gaten te houden. Hier eet hij ook vrij goed zijn fruit en brood maar flesjes blijven echt minimaal en ook ander drinken wil hij niet. Borst wordt ook steeds minder nu.
Wat waren de metingen met de 7,5 maandencheck? Benieuwd of het een beetje overeen komt met D. want volgens mij lijken die 2 wel op elkaar qua bouw en eetpatroon.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Mrt 2014 21:45

Re: Slecht groeiende baby

Ik heb ook geen ervaring met een afbuigende lijn, maar wel met een baby/peuter die altijd onder de curves zit. Mijn zoontje is nu 15 maanden, weegt 8,5 kg en is maar 72 cm groot. Hij zit op geen enkel lijntje op de curves, maar ik maak me verder geen zorgen. Hij eet en drinkt goed, ontwikkelt zich ook heel goed etc.

Ik zou me denk ik ook niet te snel zorgen maken. Hij zit nu misschien in een fase waarin hij veel beweegt en veel energie verbruikt? Als je het zelf niet vertrouwt, kan je altijd nog kijken of je een afspraak wil maken met de kinderarts.
2012 & 2016
<<

Anoniem57

Bericht 14 Mrt 2014 21:48

Re: Slecht groeiende baby

Heb je wel de bv curve bijgehouden? Daar is toch een speciale curve voor?
Ik zou het op volle producten houden, en wellicht eens een banaan of liga ofzo extra.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Mrt 2014 21:50

Re: Slecht groeiende baby

R was afgevallen bij de laatste keer wegen. Nu zit hij dus lekker aan een nog grotere kom Griekse yoghurt elke avond, krijgt hij notenpasta op brood en hij mag ook regelmatig een baby-liga als tussendoortje ipv soepstengel. Helaas mag hij geen banaan meer, maar ander fruit probeer ik hem ook vaak nog extra te geven.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem275

Bericht 15 Mrt 2014 08:34

Re: Slecht groeiende baby

Hier was L 7350gram bij de laatste controle met 8mnd, hij zit ook aardig onder het gemiddelde.
Bij het CB hebben ze er niets van gezegd, ik maak me er ook geen zorgen om, want hij ontwikkelt zich als een malle..
Nou is het wel zo dat ook de oudste geen grote was.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 15 Mrt 2014 15:34

Re: Slecht groeiende baby

Carool schreef:R was afgevallen bij de laatste keer wegen. Nu zit hij dus lekker aan een nog grotere kom Griekse yoghurt elke avond, krijgt hij notenpasta op brood en hij mag ook regelmatig een baby-liga als tussendoortje ipv soepstengel. Helaas mag hij geen banaan meer, maar ahoofdbestanddeelprobeer ik hem ook vaak nog extra te geven.


is liga niet ook stoppend?? Ik heb trouwens vandaag eena naar de ingrediënten lijst gekeken van roosvicee laxo nav jouw andere topic en vooral de reacties daarop dat het een soort dixap is maar het allereerste ingrediënt dat op het etiket wordt genoemd is suiker! Dat is dus het hoofdbestanddeel. . :thumbdown:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers