Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Definitief geen derde kindje meer

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mrt 2014 13:43

Re: Definitief geen derde kindje meer

Maar mijn man is degene die in eerste instantie geen kinderen meer wilde, ik heb het nog heel lang wel gewild en zelfs nu ben ik er niet 100% over uit. Dus dan zou ik het krom vinden als ik me zou moeten laten steriliseren zodat hij zijn opties open zou kunnen houden.

Verder eens met ED.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 13:43

Re: Definitief geen derde kindje meer

Jans: Maar in het geval dat je het allebei geen kinderen meer wilt, waarom zou het dan sowieso de vrouw zijn die wéér de pijn ondergaat? Ik snap dat echt niet. En zolang ik geen seks heb met mannen naast mijn man, kan ik ook niet zwanger raken, dus dat lijkt me geen argument.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 13:46

Re: Definitief geen derde kindje meer

Maar ED, je weet toch niet van te voren of je komt te overlijden of gaat scheiden? Je kunt nu heel nobel samen besluiten dat er echt geen tweede leg komt in het geval van een scheiding maar wel eventueel in het geval van overlijden, maar ik denk dat dat heel lastig is echt hier al een beslissing over te maken, en bovendien is in het geval van een scheiding en daarna een eventueel kindje met nieuwe partner éigenlijk niet echt jouw pakkie an. Stel hij wil zich niet laten steriliseren voor een eventuele mogelijkheid ooit, vind ik dat ook zijn goed recht, zijn lichaam, en daarop volgend de keuze van hem en een eventuele nieuwe vrouw. Nou zeg ik niet dat dat bij jouw man het geval is, want ik geloof best dat jullie daar op dit moment samen dezelfde ideeen over hebben, maar ik bedoel alleen maar: Een toekomstbeeld kan veranderen.
<<

Anoniem58

Bericht 16 Mrt 2014 13:50

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik ben het eens met ED voor deze keer. Ik zou het niet waarderen als mijn partner en ik besluiten geen kinderen meer te willen maar hij zou zich niet willen laten steriliseren om de reden dat hij dan een nieuw gezin zou kunnen stichten. Dan is je partner in zijn hoofd toch met hele andere dingen bezig? Nee, ik zou daar echt niet blij van worden.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Mrt 2014 13:53

Re: Definitief geen derde kindje meer

Als de man degene is die echt niet meer wilt, dan is dat idd een logische keus. Maar ik lees ook vaak genoeg dat vrouwen vinden dat ze zelf al genoeg poespas hebben meegemaakt en dat het nu de beurt aan de man is. Terwijl er gewoon genoeg mannen zijn die zo'n ingreep (hoe klein het ook is) niet zien zitten. Ik vind het gewoon niet dat je zo iets af kan dwingen.

ED, als jij nooit seks met een andere man zal hebben dan zal je daar inderdaad niet zwanger van kunnen raken. Maar ook dat weet je toch niet 100% zeker? Als je man vroegtijdig komt te overlijden, dan is het best aannemelijk dat je ooit weer een andere partner zult krijgen.
In het geval van mijn nicht begrijp ik het wel. Ik vind het dan ook vreemd dat de HA dat zegt. Zij ging daar niet onvoorbereid heen en snapte heus wel dat haar man het ook kan laten doen.

Marin, dat klopt inderdaad.
<<

Anoniem58

Bericht 16 Mrt 2014 14:01

Re: Definitief geen derde kindje meer

In dat opzicht heb je gelijk. Als de vrouw niet meer wil, en dat zeker weet vind ik dat de vrouw dan ook zelf naar alternatieven moet zoeken als ze klaar is met het slikken van hormonen. Maar als je met zijn tweeën beslist geen kinderen meer te willen dan vind ik dat de man dan niet moet zeggen:"ja maaaaar, misschien als jij ooit dood gaat, als we gaan scheiden wil ik er misschien toch nog één"
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 14:04

Re: Definitief geen derde kindje meer

Inderdaad heel raar dat je nichtje niet serieus werd genomen met haar wens bij de dokter. Hoe oud is ze en hoeveel kinderen heeft ze?

Verder vind ik best dat je iets mag verwachten van je partner. Je hebt samen al jarenlang een relatie en het is in al die tijd de verantwoordelijkheid geweest van de vrouw om voor anti-conceptie te zorgen, dan mag die verantwoordelijkheid na al die jaren, toch best eens verwacht worden van de andere partij in de relatie?
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 14:07

Re: Definitief geen derde kindje meer

Bolletje schreef:In dat opzicht heb je gelijk. Als de vrouw niet meer wil, en dat zeker weet vind ik dat de vrouw dan ook zelf naar alternatieven moet zoeken als ze klaar is met het slikken van hormonen. Maar als je met zijn tweeën beslist geen kinderen meer te willen dan vind ik dat de man dan niet moet zeggen:"ja maaaaar, misschien als jij ooit dood gaat, als we gaan scheiden wil ik er misschien toch nog één"


En wat als je als vrouw zijnde dat laatste nou denkt? Ik vind het een vrij nuchtere kijk op je levensloop eigenlijk.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Mrt 2014 14:08

Re: Definitief geen derde kindje meer

Helemaal eens met ED!

En jullie hebben het nu allemaal over opties open houden voor een eventuele 2e leg, maar daar gaat het hierboven toch niet om? Het gaat erom dat de mannen geen kinderen meer willen, maar niet naar het ziekenhuis durven/willen.
Dus dat is iets heel anders. Als je geen kinderen meer wilt, zul je er toch iets voor moeten doen.
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 16 Mrt 2014 14:16

Re: Definitief geen derde kindje meer

maar andersom geldt het toch ook? Ik sta ook niet te springen om veertjes in mijn eileiders te laten plaatsen en als mijn man zich wil laten steriliseren, dan zou me dat helemaal niet zo verkeerd uitkomen, ondanks dat ik het ook zelf zou kunnen laten doen. Ik heb niet het idee dat die ingreep bij vrouwen veel zwaarder is dan bij mannen.
<<

Anoniem58

Bericht 16 Mrt 2014 14:27

Re: Definitief geen derde kindje meer

Marin schreef:
Bolletje schreef:In dat opzicht heb je gelijk. Als de vrouw niet meer wil, en dat zeker weet vind ik dat de vrouw dan ook zelf naar alternatieven moet zoeken als ze klaar is met het slikken van hormonen. Maar als je met zijn tweeën beslist geen kinderen meer te willen dan vind ik dat de man dan niet moet zeggen:"ja maaaaar, misschien als jij ooit dood gaat, als we gaan scheiden wil ik er misschien toch nog één"


En wat als je als vrouw zijnde dat laatste nou denkt? Ik vind het een vrij nuchtere kijk op je levensloop eigenlijk.


Andersom uiteraard ook!
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 14:34

Re: Definitief geen derde kindje meer

Rejoy schreef: Ik heb niet het idee dat die ingreep bij vrouwen veel zwaarder is dan bij mannen.
Jawel, het is bij vrouwen een veel zwaardere ingreep. Hier wat info:

Sterilisatie van man of vrouw
Niet zelden speelt bij een beslissing tot een sterilisatie de vraag wie zich zal laten steriliseren: de vrouw of de man. Een sterilisatie is bij een man minder belastend dan bij een vrouw: de ingreep gebeurt poliklinisch onder plaatselijke verdoving, en de kans op complicaties is klein.
De kans op zwangerschap is veel kleiner dan na een sterilisatie bij een vrouw, ongeveer 1 op 2000. Hier staat tegenover dat mannen tot op veel hogere leeftijd kinderen kunnen krijgen, waarmee de kans op spijt ook groter is als zij ooit een nieuwe relatie aangaan. Bovendien zijn hersteloperaties bij mannen vaak minder succesvol dan bij vrouwen. De vruchtbaarheid van de man is na een hersteloperatie vaak sterk verminderd als gevolg van de vorming van antistoffen.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 14:34

Re: Definitief geen derde kindje meer

De ingreep duurt bij een man maar 15 minuten en is niet pijnlijk.
<<

Anoniem28

Bericht 16 Mrt 2014 14:56

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik had het over die veertjes in je eileider uit de link van muppetje op de vorige pagina. Dat duurt ook maar tien minuutjes en doet over het algemeen ook niet zoveel pijn.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Mrt 2014 16:44

Re: Definitief geen derde kindje meer

_Lana_ schreef:Helemaal eens met ED!

En jullie hebben het nu allemaal over opties open houden voor een eventuele 2e leg, maar daar gaat het hierboven toch niet om? Het gaat erom dat de mannen geen kinderen meer willen, maar niet naar het ziekenhuis durven/willen.
Dus dat is iets heel anders. Als je geen kinderen meer wilt, zul je er toch iets voor moeten doen.


Mij maakt het eigenlijk niet uit wat de reden van de man is om zich niet te laten steriliseren. Als hij het niet wilt, dan wilt hij het niet.
Ik vind gewoon niet dat je als vrouwzijnde zo iets bij je man door kan drukken, alleen maar omdat je vindt dat je zelf genoeg poespas aan je lijf hebt gehad.

ED, mijn nicht is halverwege de 30. Ze heeft 2 kinderen. Vooral haar laatste bevalling was nogal heftig verlopen, dat is met name de reden waarom zij echt nooit meer zwanger wil zijn.
<<

Anoniem122

Bericht 16 Mrt 2014 16:51

Re: Definitief geen derde kindje meer

-ED- schreef:Kijk, als vrouw is het na een bepaalde leeftijd ook gewoon afgelopen. Waarom zou je dan als man tot sint jutemis overal maar kinderen gaan verwekken? Is dat het recht van de man, ofzo? Uit steeds meer wetenschappelijk onderzoek komt naar voren dat het zaad van de man na de 40 ook gewoon steeds slechter wordt en dat er veel meer risico's komen.

Daarnaast hebben we dit besloten, omdat het voor de kinderen uit de eerste leg ook geen pretje is. Als de ouders gescheiden zijn, dan hopt zo'n eersteleg kind dus voortdurend van de ene naar de andere familie, terwijl de 2e legskinderen gewoon altijd bij hun papa en mama zijn, dat willen wij onze dochter en eventueel tweede kind niet aandoen. We hebben zelf ervaren hoe pijnlijk een scheiding sowieso al is.

Als wij straks het gevoel hebben klaar te zijn met het krijgen van kinderen, dan is het wat ons betreft goed. De enige mogelijkheid die ik me kan indenken is dat ik of mijn man jong komt te overlijden. In dat geval gunnen we elkaar een nieuwe relatie en wie weet ook een kindje met de nieuwe partner. Dat zou betekenen dat onze dochter (+ eventueel tweede kindje) 24/7 bij één van ons woont en dat er dan eventueel nog een kindje bijkomt. Dat vind ik een heel ander verhaal, dan in het geval van een scheiding waarin de eerste-leg-kinderen in een problematische situatie worden geplaatst.

Ik vind dat je in de eerste plaats moet denken in het belang van je kind(eren).


Maar dat probleem van een tweede leg zou jij toch nooit hebben, want jij zou toch ook nooooooit scheiden?
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 17:04

Re: Definitief geen derde kindje meer

Jans schreef:
_Lana_ schreef:Helemaal eens met ED!

En jullie hebben het nu allemaal over opties open houden voor een eventuele 2e leg, maar daar gaat het hierboven toch niet om? Het gaat erom dat de mannen geen kinderen meer willen, maar niet naar het ziekenhuis durven/willen.
Dus dat is iets heel anders. Als je geen kinderen meer wilt, zul je er toch iets voor moeten doen.


Mij maakt het eigenlijk niet uit wat de reden van de man is om zich niet te laten steriliseren. Als hij het niet wilt, dan wilt hij het niet.
Ik vind gewoon niet dat je als vrouwzijnde zo iets bij je man door kan drukken, alleen maar omdat je vindt dat je zelf genoeg poespas aan je lijf hebt gehad.

ED, mijn nicht is halverwege de 30. Ze heeft 2 kinderen. Vooral haar laatste bevalling was nogal heftig verlopen, dat is met name de reden waarom zij echt nooit meer zwanger wil zijn.

Maar als je als man zo stellig geen sterilisatie wilt, maar óók geen kinderen en wél seks, dan dwing je eigenlijk bij je vrouw af dat zij weer zorgt voor anticonceptie. In die zin druk je dan als manzijnde toch ook jouw zin door, want de consequentie van je gedrag is dat je niet zelf de verantwoordelijkheid eens een keer op je neemt, maar deze opnieuw afschuift op je vrouw.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 17:05

Re: Definitief geen derde kindje meer

TukTuk: We hebben niet de intentie om ooit uit elkaar te gaan, maar je weet natuurlijk niet hoe het leven loopt. Ik heb alleen beweerd dat ik mijn man 100% vertrouw.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Mrt 2014 17:15

Re: Definitief geen derde kindje meer

ED, een man kan toch ook gewoon een condoom omdoen?

Ik heb het overigens niet over mijn man hoor. Ik weet niet of hij zich ooit wil steriliseren.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 17:28

Re: Definitief geen derde kindje meer

Tsja, een condoom is ook nog een optie, alleen zijn de mannen die geen sterilisatie willen vaak dezelfde mannen die geen condoom om willen doen, omdat zij het dan niet lekker vinden :laughcry: Ik vind het gewoon triest.

Trouwens een sterilisatie kan ook weer ongedaan worden gemaakt bij de man (bij de vrouw niet!) Dus als je dan toch dat argument wil gebruiken dat je tot op bejaarde leeftijd kans wil blijven maken om nog een vrouw te bevruchten, dan is dat ook een non-argument.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mrt 2014 17:35

Re: Definitief geen derde kindje meer

Natuurlijk kan je niemand dwingen om zich te laten steriliseren, maar daarom mag je nog wel een mening hebben over de reden die iemand daarvoor aanvoert. En ik lees vaak over vrouwen die uit zichzelf al zeggen dat zij zich wel laten steriliseren omdat een man nou eenmaal nog op late leeftijd kinderen kan krijgen en 'je nooit weet wat er in de toekomst kan gebeuren', maar voor mij persoonlijk is dat dus geen reden om het dan maar bij mezelf te laten doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:08

Bericht 16 Mrt 2014 20:38

Re: Definitief geen derde kindje meer

Hier komt ook definitief geen derde kindje
Mijn man heeft zich afgelopen vrijdag ook laten steriliseren

Een bewuste keuze van ons samen
Afbeelding

Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 16 Mrt 2014 21:13

Re: Definitief geen derde kindje meer

Mijn vriend wilt geen derde meer, ik weet het niet. Ik zal mij niet laten steriliseren. Als vriend geen kinderen meer wilt, mag hij zich laten steriliseren. Ik neem er vrede mee dat hij geen derde wilt, maar aangezien ik ook niet weet wat de toekomst brengt en ik ook niet weet wat ik voel voor een derde wil ik het deel zwanger worden nog niet afsluiten. Wellicht dat er ook gewoon wat tijd over moet gaan en ik binnen een aantal maanden gewoon zeker ben van mijn stuk.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 16 Mrt 2014 21:22

Re: Definitief geen derde kindje meer

Als wij 'klaar' zijn, wil mijn man zich laten steriliseren. Of er een tweede komt, staat nog ter discussie, maar wij willen sowieso niet meer dan 2 kinderen.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 21:36

Re: Definitief geen derde kindje meer

Voor mij geldt: als mijn man geen kindje meer wil, dan betekent dat, dat ik ook geen kindje meer wil. Ik wil namelijk alleen een kindje met een man die dit ook wil. We zijn nu bezig voor een tweede, dus momenteel is het niet aan de orde, maar ik zou nooit een kindje willen met een man die dit niet wil.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo