Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Definitief geen derde kindje meer

<<

Anoniem123

Bericht 15 Mrt 2014 11:49

Re: Definitief geen derde kindje meer

Happydobby schreef:@sk, hij wil geen derde maar hij wil geen operatie, hij is bang voor dokter/ziekenhuis en dat het misgaat daar beneden.


Dat staat mijn man dus ook tegen, precies dit. (En dan denk ik: joh zeur niet zo, al die onderzoeken in het ziekenhuis plus de bevalling waren ook geen pretje. Maar dat ziet hij weer anders :P ) Terwijl het voor de man een kleinere ingreep is dan voor de vrouw.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 15 Mrt 2014 12:00

Re: Definitief geen derde kindje meer

Hier niet herkenbaar. Wij hebben altijd gezegd met twee kindjes is ons gezin compleet. Zo voelt het nu nog. Al kan dat natuurlijk anders zijn als de tweede er is.
En zo fijn en geweldig ik mijn eerste zwangerschap vond zo vreselijk vind ik tot nu toe mijn tweede. Dit door de misselijkheid, medicatiegebruik en bekkenklachten. Het getrappel in mijn buik vind ik heerlijk. Dat zou ik misschien wel gaan missen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Mrt 2014 12:40

Re: Definitief geen derde kindje meer

Bij ons komt er 99,5% zeker ook geen derde kind meer. Aan de ene kant vind ik het jammer, maar vooral om hoe het later als ze groter zijn zou zijn en voor nu ook voor alle momenten die ik nog eens mee zou willen maken (positieve test, zwanger zijn, echo's, bevallen, kraamtijd), maar als ik me nu een doorsnee doordeweekse dag of avond voorstel met een baby erbij dan moet ik er ook weer niet aan denken. Weer opnieuw beginnen, weer bepaalde vrijheden missen die ik nu wel weer heb, weer doorwaakte nachten en weer de onzekerheid over hoe dat kind zich zal ontwikkelen. Dus in die zin ben ik er wel zelf klaar mee en heb er ook vrede mee. Maar eerder deze week had ik weer een droom dat ik ongepland zwanger was, dat we toch wel erg blij waren en die droom was erg levendig, bij het wakker worden vind ik het dan toch weet even jammer...

Als het ongepland zou gebeuren dan zou het wat mij betreft welkom zijn, maar als we het voor het zeggen hebben slaat de weegschaal bij ons allebei nu door naar 'nee'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 15 Mrt 2014 13:36

Re: Definitief geen derde kindje meer

Bij ons is het andersom, ik wil geen tweede meer maar mijn man wil het liefst een tweede én derde. Nu is het zo dat wij niet zomaar kinderen krijgen en dat een tweede ivf poging weer in 1x lukt lijkt me eerder een fabel dan feit maar mijn man blijft zeuren. Ergens snap ik net wel, hij wil een groot gezin en hij zegt dat mijn argumenten niet echt gelden (weer doorwaakte nachten, misschien weer zo'n ontevreden baby, weer die hulpeloosheid) omdat al die dingen met pakweg een half jaar, jaar weer normaliseren maar jugh, moet er niet aan denken! Ik was van de week even gauw iets brengen naar een kennis die net was bevallen, en toen ik haar zo zag met die baby en die onwetendheid was ik maar wat blij dat ik al een 14 maanden oude aap heb die gewoon niet meer zo is ipv kriebels te krijgen haha!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 15 Mrt 2014 13:56

Re: Definitief geen derde kindje meer

Even voor vrouwen die denken dat het heel ingrijpend is om het zelf te laten doen http://www.isala.nl/patienten/folders/5 ... tiemethode
ken iemand die dit heeft laten doen, schijnt reuze mee te vallen.

Wij willen echt maar twee kindjes, een van ons zal iets definitiefs laten doen, mijn man is er ook niet tegen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 15 Mrt 2014 15:16

Re: Definitief geen derde kindje meer

Susan schreef:Bij ons komt er 99,5% zeker ook geen derde kind meer. Aan de ene kant vind ik het jammer, maar vooral om hoe het later als ze groter zijn zou zijn en voor nu ook voor alle momenten die ik nog eens mee zou willen maken (positieve test, zwanger zijn, echo's, bevallen, kraamtijd), maar als ik me nu een doorsnee doordeweekse dag of avond voorstel met een baby erbij dan moet ik er ook weer niet aan denken. Weer opnieuw beginnen, weer bepaalde vrijheden missen die ik nu wel weer heb, weer doorwaakte nachten en weer de onzekerheid over hoe dat kind zich zal ontwikkelen. Dus in die zin ben ik er wel zelf klaar mee en heb er ook vrede mee. Maar eerder deze week had ik weer een droom dat ik ongepland zwanger was, dat we toch wel erg blij waren en die droom was erg levendig, bij het wakker worden vind ik het dan toch weet even jammer...

Als het ongepland zou gebeuren dan zou het wat mij betreft welkom zijn, maar als we het voor het zeggen hebben slaat de weegschaal bij ons allebei nu door naar 'nee'.


Dit zouden echt helemaal mijn woorden kunnen zijn!
Afbeelding
<<

Anoniem26

Bericht 15 Mrt 2014 23:18

Re: Definitief geen derde kindje meer

Muppetje schreef:Even voor vrouwen die denken dat het heel ingrijpend is om het zelf te laten doen http://www.isala.nl/patienten/folders/5 ... tiemethode
ken iemand die dit heeft laten doen, schijnt reuze mee te vallen.

Wij willen echt maar twee kindjes, een van ons zal iets definitiefs laten doen, mijn man is er ook niet tegen


Dat klinkt idd niet heel heftig, al vraag ik me wel af hoe dat veertje eruit ziet enz.
<<

ChiQ

Bericht 15 Mrt 2014 23:37

Re: Definitief geen derde kindje meer

Dat met die veertjes, nou ik dacht dat ik dood zou gaan. Dat is echt echt echt heel erg onprettig.
<<

Anoniem30

Bericht 15 Mrt 2014 23:41

Re: Definitief geen derde kindje meer

ChiQ schreef:Dat met die veertjes, nou ik dacht dat ik dood zou gaan. Dat is echt echt echt heel erg onprettig.


Mijn moeder vond het héél erg meevallen juist en was juist bang dat ze dood zou gaan van te voren.
<<

ChiQ

Bericht 15 Mrt 2014 23:50

Re: Definitief geen derde kindje meer

Pippa schreef:
ChiQ schreef:Dat met die veertjes, nou ik dacht dat ik dood zou gaan. Dat is echt echt echt heel erg onprettig.


Mijn moeder vond het héél erg meevallen juist en was juist bang dat ze dood zou gaan van te voren.


Fijn voor je moeder, gelukkig had ze geen pijn maar ik kan je zeggen dat ik 100x liever een ivf punctie onderga (ja ze prikken dwars door je vaginawand naar je eileiders meedere keren) dan dat ik zoiets ooit weer laat doen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 16 Mrt 2014 00:02

Re: Definitief geen derde kindje meer

ChiQ schreef:Dat met die veertjes, nou ik dacht dat ik dood zou gaan. Dat is echt echt echt heel erg onprettig.


Dan heb jij pech gehad, mijn collega had geen pijn tijdens en na. Krampen met paracetamol bestreden.

Die veertjes die lijken me wel wat maar alleen als ik het 100% weet
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem255

Bericht 16 Mrt 2014 08:55

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik vindt persoonlijk dat je man zich wel heel snel heeft laten helpen na de bevalling.
Hier raadde de gynaecoloog dat ook echt af omdat je er dan nog middenin zit.
Zowel de man als de vrouw. Mijn man heeft een jaar gewacht en ondanks dat heb ik er nog steeds een naar gevoel over/bij.
Gevoelsmatig is ons gezin nog niet "af". Maar aan de andere kant.... Mijn lijf is niet echt gemaakt voor een zwangerschap. De gynaecoloog zou het ook niet heel verstandig vinden. De kans dat ik na de bevalling weer ziek zou worden is ongeveer 95% zeker. En dan zit ik dus met 3 kindjes die ik niet kan verzorgen.
En dat in combinatie met de nachtelijke onderbrekingen en misschien wel weer zo'n moeilijke baby als de jongste...
Als ik een baby zie heb ik nog steeds kriebels maar ik ben er inmiddels niet meer zo mee bezig als een jaar geleden.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 16 Mrt 2014 11:50

Re: Definitief geen derde kindje meer

Hier 4 kindjes en na 13 maanden na geboorte van de 4e heeft mijn man zich laten steriliseren.

Hoewel we op de dag dat J. geboren al hoorde dat de reden waarom ze zo vroeg geboren werd bij mij te vinden was en het dus zeer onverstandig is om nog een kindje te willen. Nu waren we het opzich tijdens de zwangerschap al eens daarover maar toen J. er net was, was ik best boos en verdrietig over het feit dat ik weer niet gewoon een voldragen kindje gelijk mee naar huis kon nemen. Ik kon daardoor ook niet leven met het idee dat hij zich toen al, terwijl onze baby nog op de neo lag, te steriliseren. Ik moest eerst helder kunnen nadenken.

Mijn man was trouwens ook niet zo happig op het hele sterilisatiegedoe hoor, maar hij wist dat hij dit "moest" ondergaan. Ik mag geen pil wegens intolerantie, allergisch voor latex en weer een spiraal met problemen zag ik niet zitten.

In principe gebeurt het poliklinisch en is in 5 minuten gepiept... nu was de zaadleider te kort om over de vinger van die Uroloog te leggen oid. Dus kon het niet zo. Hij moest dus terugkomen om het op de dagbehandeling te laten doen. Lekker roesje dus goed ontspannen :) Hij heeft dat als heel fijn ervaren en gewoon 2 strakke boxers aan en dezelfde avond kon hij weer werken.

Het idee dat er nooit meer een baby/ zwangerschap zal zijn is hier geen issue meer. Die zwangerschap is het probleem niet, maar de baby wil ik niet. Heel eerlijk, ik moet er niet meer aan denken. Wij zijn helemaal compleet als gezin, gelukkig.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 12:11

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik krijg een beetje een naar gevoel van al die mannen die niet naar het ziekenhuis durven en bang zijn voor de sterilisatie. Als vrouw slik je jarenlang de pil, wat betekent dat je veel hormonen in je lichaam krijgt, of neem je een spiraaltje wat ook een vervelende en pijnlijk gebeuren kan zijn. Vervolgens is er de hele zwangerschap en de bevalling, wat ook ontzettend pijnlijk kan zijn en een heel gedoe. En dit allemaal om eerst geen kindje te krijgen, maar wel het genot van seks sámen te hebben en daarna sámen voor een kindje te gaan.

En dan is er één dingetje waar de man voor wordt ingeschakeld, namelijk de sterilisatie, wat relatief een kleine ingreep is en dan is zo'n man ineens bang voor het ziekenhuis. Ja, doei! Ik vind dat echt iets heel treurigs en egocentrisch hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mrt 2014 12:27

Re: Definitief geen derde kindje meer

Je hoort ook vaak dat mannen het niet doen voor het geval ze nog eens gaan hertrouwen, maar eerlijk gezegd vind ik dat alleen nog maar stommer. Geen kind meer willen, maar met een ander eventueel nog wel, dat vind ik raar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 16 Mrt 2014 12:28

Re: Definitief geen derde kindje meer

Mijn man heeft zich inderdaad wel heel snel na mijn bevalling laten steriliseren maar hij heeft al voor mijn tweede zwangerschap laten weten dat hij geen derde kindje wil en dat hij zich na de tweede zou laten steriliseren. Dit is vooral zijn beslissing geweest
Ik had liever nog even gewacht, maar hij was 100% zeker van zijn zaak. Dan kan ik nog zoveel vinden en willen maar zonder hem gaat het niet lukken
Ov
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 12:30

Re: Definitief geen derde kindje meer

Susan schreef:Je hoort ook vaak dat mannen het niet doen voor het geval ze nog eens gaan hertrouwen, maar eerlijk gezegd vind ik dat alleen nog maar stommer. Geen kind meer willen, maar met een ander eventueel nog wel, dat vind ik raar.


Vind ik eigenlijk helemaal niet raar. Je ene gezin kan toch compleet voelen, maar als je door omstandigheden (trouwen/overlijden), opnieuw een partner vindt met wie je een nieuw leven opbouwt, kan ik me volledig voorstellen dat je ook daar een kindje mee wilt proberen te krijgen. Een kindje is het resultaat van de liefde tussen twee mensen, dus dat is dan toch gewoon een nieuwe liefde en een nieuw gezinnetje? Het ene sluit het andere toch niet uit? Die twee kan je dan prima combineren, als één groot gezin zijnde.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mrt 2014 12:36

Re: Definitief geen derde kindje meer

Marin schreef:
Susan schreef:Je hoort ook vaak dat mannen het niet doen voor het geval ze nog eens gaan hertrouwen, maar eerlijk gezegd vind ik dat alleen nog maar stommer. Geen kind meer willen, maar met een ander eventueel nog wel, dat vind ik raar.


Vind ik eigenlijk helemaal niet raar. Je ene gezin kan toch compleet voelen, maar als je door omstandigheden (trouwen/overlijden), opnieuw een partner vindt met wie je een nieuw leven opbouwt, kan ik me volledig voorstellen dat je ook daar een kindje mee wilt proberen te krijgen. Een kindje is het resultaat van de liefde tussen twee mensen, dus dat is dan toch gewoon een nieuwe liefde en een nieuw gezinnetje? Het ene sluit het andere toch niet uit? Die twee kan je dan prima combineren, als één groot gezin zijnde.

Is dit niet een beetje romantisch gedacht, Marin?
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 12:40

Re: Definitief geen derde kindje meer

ChiQ schreef:
Marin schreef:
Susan schreef:Je hoort ook vaak dat mannen het niet doen voor het geval ze nog eens gaan hertrouwen, maar eerlijk gezegd vind ik dat alleen nog maar stommer. Geen kind meer willen, maar met een ander eventueel nog wel, dat vind ik raar.


Vind ik eigenlijk helemaal niet raar. Je ene gezin kan toch compleet voelen, maar als je door omstandigheden (trouwen/overlijden), opnieuw een partner vindt met wie je een nieuw leven opbouwt, kan ik me volledig voorstellen dat je ook daar een kindje mee wilt proberen te krijgen. Een kindje is het resultaat van de liefde tussen twee mensen, dus dat is dan toch gewoon een nieuwe liefde en een nieuw gezinnetje? Het ene sluit het andere toch niet uit? Die twee kan je dan prima combineren, als één groot gezin zijnde.

Is dit niet een beetje romantisch gedacht, Marin?


Nee waarom? Ik bedoel het niet op z'n superromantisch oh wow laten we een baby gaan maken oeh kusje kusje, maar meer dat het toch zo is heel nuchter gezien? Als je samen een relatie hebt en je ziet samen een toekomst samen en daarin zie je samen een kindje? Dan is dat toch het resultaat van de liefde samen? Ik bedoel: Je kunt eerst een liefdevolle relatie hebben met vrouw 1 en dan twee kindjes krijgen die allebei een mengeling zijn van de genen van jou en vrouw 1, en dan gaat vrouw 1 dood, en dan ontmoet je vrouw 2 van wie je toch ook zielsveel houdt en eigenlijk wil je samen met haar ook heel graag een kindje krijgen, want dan heb je sámen ook een kindje, dat op jou en vrouw 2 lijkt, jullie beide genen draagt. Zo gek vind ik dat niet. Dat je die kinderwens opnieuw krijgt.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 13:05

Re: Definitief geen derde kindje meer

Mijn man heeft gelukkig al laten weten dat hij een tweede leg sowieso niet ziet zitten. Dus als wij in de toekomst samen besluiten dat het zo goed is (we gaan nu voor een tweede), dan zal hij zich laten steriliseren. Ik zou het persoonlijk ook niet op prijs stellen als mijn man deze optie nog open zou houden.
<<

Anoniem26

Bericht 16 Mrt 2014 13:30

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik ben het een keer heel erg eens met ED.

Mijn man gaat zich over een paar naar ook laten helpen.
Hij vind dat dan wel het minste wat hij kan doen.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 13:33

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ik denk niet dat je dat van te voren kunt weten. Gezien je toch niet weet hoe het in het leven loopt, denk ik ook dat je niet volledig vol zekerheid kunt zeggen dat je nooit een kindje met een eventuele nieuwe partner wilt. Dat lijkt me typisch zo'n geval van heel hard roepen dat zoiets je nooit zal overkomen, maar je pas weet hoe iets echt voelt als je het zelf mee maakt. Neemt niet weg dat het me prima lijkt als een partner er voor kiest zich te steriliseren hoor, en bovendien kan dat ook ongedaan worden gemaakt, maar zeggen dat je 100% zeker weet dat je geen kindje wilt met een eventuele nieuwe partner snap ik niet. Je weet toch niet hoe het leven loopt? Hoe kan je dat nu al zeggen? Je hebt geen idee wat je gevoel tegen die tijd zegt. Of dat je uberhaupt ooit in die situatie zal komen waarin die gevoelens eventueel relevant zouden zijn. Daar heb je toch geen idee van? Hoe kan je dat dan stellig zeggen?
<<

Anoniem186

Bericht 16 Mrt 2014 13:39

Re: Definitief geen derde kindje meer

Ja, vind ik ook hoor, Marin. Zulk soort dingen weet je gewoon niet van te voren.

Ik vind het trouwens sowieso nogal wat om van je man te verlangen dat hij zich laat helpen, wat ik toch best vaak lees. Als je zelf geen kinderen meer wilt dan regel je dat toch toch voor jezelf.

Mijn nicht een tijd geleden ook. Ze ging naar de HA omdat ze zich wilde laten helpen. Zegt de HA dat ze dat bij zulke jonge vrouwen niet doen, maar haar man kon het wel laten doen.
Dat is toch krom? Zij zei ook: hoezo hij? IK ben degene die het niet meer wil. Ik kan nog steeds kinderen krijgen als hij zich heeft laten helpen.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Mrt 2014 13:40

Re: Definitief geen derde kindje meer

Het is voor mannen wel iets makkelijker om dat ongedaan te laten maken als ze toch wel weer een kindje willen, dus misschien zei die HA dat uit medische overweging, maar ik snap je punt inderdaad helemaal.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mrt 2014 13:41

Re: Definitief geen derde kindje meer

Kijk, als vrouw is het na een bepaalde leeftijd ook gewoon afgelopen. Waarom zou je dan als man tot sint jutemis overal maar kinderen gaan verwekken? Is dat het recht van de man, ofzo? Uit steeds meer wetenschappelijk onderzoek komt naar voren dat het zaad van de man na de 40 ook gewoon steeds slechter wordt en dat er veel meer risico's komen.

Daarnaast hebben we dit besloten, omdat het voor de kinderen uit de eerste leg ook geen pretje is. Als de ouders gescheiden zijn, dan hopt zo'n eersteleg kind dus voortdurend van de ene naar de andere familie, terwijl de 2e legskinderen gewoon altijd bij hun papa en mama zijn, dat willen wij onze dochter en eventueel tweede kind niet aandoen. We hebben zelf ervaren hoe pijnlijk een scheiding sowieso al is.

Als wij straks het gevoel hebben klaar te zijn met het krijgen van kinderen, dan is het wat ons betreft goed. De enige mogelijkheid die ik me kan indenken is dat ik of mijn man jong komt te overlijden. In dat geval gunnen we elkaar een nieuwe relatie en wie weet ook een kindje met de nieuwe partner. Dat zou betekenen dat onze dochter (+ eventueel tweede kindje) 24/7 bij één van ons woont en dat er dan eventueel nog een kindje bijkomt. Dat vind ik een heel ander verhaal, dan in het geval van een scheiding waarin de eerste-leg-kinderen in een problematische situatie worden geplaatst.

Ik vind dat je in de eerste plaats moet denken in het belang van je kind(eren).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers