Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je hoogste en laagste gewicht

<<

Gatsby

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:26

Bericht 14 Mrt 2014 23:39

Re: Je hoogste en laagste gewicht

1.58 cm. Hoogste met zwangerschap 64 kilo en zonder 58 kilo en laagste 45 kilo. Normaal altijd 50.
2011 💕. 2020 💙✨. 2021 💖.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 14 Mrt 2014 23:40

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Ik vind juist dat er ook teveel wordt vastgehouden aan het BMI (over het algemeen). Een BMI tussen 20 en 25 (al zijn die getallen ook altijd anders, soms is het vanaf 19 of 18,5) is gezond, maar ik (heb ik het weer over mezelf) ben echt niet gezond met een BMI van 20! Als je echt wilt weten of je fysiek gezond bent moet je ook je vetpercentage en dergelijke erbij nemen.

Ik kan me altijd een beetje boos maken over die BMI's, maar dat ligt niet aan jullie :laughcry:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 14 Mrt 2014 23:42

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Ik ben 1.69 en toen ik een jaar of 19 was heb ik geloof wel een tijdje op 68-69 kilo gezeten. Op m'n lichtst was ik zo'n 59 kilo, dat was een paar weken na m'n bevalling. Zit nu op 61 en dat vind ik prima. Moet denk ik niet meer boven de 65 komen, maar ik let eigenlijk niet zo heel erg op gewicht, kijk gewoon naar of het beeld in de spiegel bevalt.

BMI vind ik best als een groffe indicatie van gezondheid, maar ook niet meer dan dat. Iedereen heeft zo z'n eigen bouw. Ik zou volgens BMI 52 mogen wegen, nou dan zie ik er echt niet uit. Net zoals ik zeker niet de bovengrens van 'gezond', 72 ooit wil halen. Vetpercentage zegt wat mij betreft veel meer.
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 14 Mrt 2014 23:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem38

Bericht 14 Mrt 2014 23:43

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Omdat ik een sport doe waarbij veel uur gemaakt worden. Nou is dat op zich niet erg als je genoeg daarbij eet en daar ligt mijn probleem (en dat probleem gaat nog veel verder, dan alleen te weinig eten...). Ik eet niet genoeg. Vorig jaar at ik veel meer. Viel ik ook wel iets af (2 kilo), maar dat is normaal als je voor zulke lange afstanden traint. Die kilo's kwamen er in de winter ook wel weer aan. Nu begin ik al lichter dan vorig jaar in het seizoen.

Iedereen is in mijn familie overigens lang en dun.

En zou mijn quote uit je post mogen?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Mrt 2014 23:44

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Hoogste 58 kg (toen ik hoogzwanger was), hoogste 53 kg (niet zwanger).
Laagste 46 kg (wat ik nu weeg).
Ik ben 1m64.
2012 & 2016
<<

Anoniem51

Bericht 14 Mrt 2014 23:44

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Serendipity, ik heb jou inderdaad gequote, dat klopt, maar niet om jou aan te vallen. Ik pakte jouw quote erbij omdat jij eigenlijk niet wordt tegengesproken, eigenlijk wordt datgene wat jij zegt alleen maar beaamd. Maar toen ik een paar maanden terug de discussie wilde voeren dat een BMI van 26 óók niet zoveel hoeft te zeggen, werd ik wel massaal tegengesproken. Nothing personal verder :)

Overigens maakt het mij verder niet uit hoor, ik vind het alleen wel apart. Ik blijf er verder nog steeds bij dat dat hele BMI-gebeuren, hoog of laag behoorlijk overrated is. Ben het dus verder gewoon met je eens.
<<

Anoniem44

Bericht 14 Mrt 2014 23:45

Re: Je hoogste en laagste gewicht

BMI, zegt wel veel, maar niet alles. Ik ben een half jaar geleden begonnen met fanatiek sporten, ren nu halve marathons, maar ik ben niks afgevallen. Toch ziet mijn lichaam er een stuk strakker uit!
<<

Anoniem187

Bericht 14 Mrt 2014 23:45

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Oke dan heb ik je verkeerd opgevat. Ik vind dat hele BMI maar niets. :)
<<

Anoniem38

Bericht 14 Mrt 2014 23:46

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Oh..en het doet mij wel weer wat dat jij het verdrietig vindt om te zien..omdat je mij helemaal niet kent
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mrt 2014 23:47

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Atelier Madame schreef:57 kg bij 178 echt dun
Hoogste denk ik 73. Teveel dus
Nu rond de 79, ideaal is 66/67


Typfoutje? Want 73 bij jou lengte is zeker niet teveel.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mrt 2014 23:47

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Jip83 schreef:
En zou mijn quote uit je post mogen?


Done! Waarom eet je niet genoeg dan? Of zit dat tussen de oren en ben je daarmee aan de slag? Dan snap ik wel dat dat niet zo 1 2 3 opgelost is ja.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 14 Mrt 2014 23:48

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Jip, als je weet dat je te weinig eet en nu al zo ontzettend licht aan het seizoen begint, is het dan wel verstandig om zoveel te gaan/blijven sporten?
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mrt 2014 23:49

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Jip83 schreef:Oh..en het doet mij wel weer wat dat jij het verdrietig vindt om te zien..omdat je mij helemaal niet kent

Nee het doet me geen verdriet om joú te zien, maar wel dat je er zo licht uit ziet. Dan wil ik je even vasthouden. Maar misschien ben ik wel gewoon raar :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 14 Mrt 2014 23:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 14 Mrt 2014 23:53

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Ik vind het heel knap van je Jip, dat je zoveel sport, heb daar echt bewondering voor. Alleen als je echt ondergewicht krijgt en het gevoel hebt een soort verslaving voor sport te ontwikkelen, dan zou ik je wel willen aanraden voorzichtig te zijn! Uiteindelijk is je gezondheid zoveel belangrijker dan het zsm behalen van je zelf bedachte doelen!
<<

Anoniem38

Bericht 14 Mrt 2014 23:57

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Ik zou best eens een stevige knuffel kunnen gebruiken

Ik word aardig op de rem gehouden door mijn trainer. Ik neem extra Sportvoeding mee en alles is laag.intensief.

Oh, en mijn sport is ook mijn ontspanning en word ik bij van.. Dus minder kan niet en wil niet.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Mrt 2014 00:11

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Bij gebrek aan beter een knuffel op afstand :hug:
<<

Anoniem38

Bericht 15 Mrt 2014 00:13

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Dank je wel!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 15 Mrt 2014 00:47

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Hoogste: zwanger 102 kg, dat was op de dag van de bevalling. Niet zwanger was het 93 kg
Laagste: dat ik me kan herinneren was iets in de 69 kg, inmiddels alweer 6,5 jaar geleden.
Ik ben 1.68

Ik verbaas me eigenlijk meer over de lengtes van sommige forumsters. Zo had ik Susan bijvoorbeeld juist ergens in de 1.70m gedacht. Grappig om zo eens te lezen :)
<<

Anoniem166

Bericht 15 Mrt 2014 08:39

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Mijn laagste gewicht bij een volwassen lengte is 61 kilo.
Hoogste 70 na een periode van medicatie waar ik van aankwam. Veel mensen vonden me er toen goed uitzien, maar dat kwam misschien meer omdat ik toen van het laagste gewicht kwam.
Gemiddeld weeg ik 65, maar voel me het beste bij 63.

Dit is zonder de zwangerschap, toen woog ik ongeveer 80 kilo op het laatst.

Edit: dit alles bij een lente van 1.80.
<<

Anoniem58

Bericht 15 Mrt 2014 10:23

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Ik denk dat het echt wel met lichaamsbouw te maken heeft, ik ben 1.64 dus ik zou ergens rond 65 kilo moeten wegen maar dan ben ik echt een plofkip (denk ik). Ik zou best en paar kilo zwaarder willen zijn, zo rond de 57 kilo maar ik kom gwoon niet aan. Nou moet ik wel zeggen dat ik amper snoep en frisdrank gebruik maar dan nog, ik eet echt veel en ik om gewoon niet aan.
<<

Anoniem 43

Bericht 15 Mrt 2014 10:31

Re: Je hoogste en laagste gewicht

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 15 Mrt 2014 11:19

Re: Je hoogste en laagste gewicht

lichtst 57kg, zwaarst 62kg bij een lengte van 1.78. Ik weeg nu rond de 59/60kg en dat vind ik prima.
<<

Anoniem117

Bericht 15 Mrt 2014 11:52

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Hoogste 56 kilo en laagste 48 kilo. De laatste jaren stabiel gebleven op 54-55 kilo. Maar de laatste maanden teruggezakt naar 50-51 kilo. Ik heb een lengte van 1.74. Ik eet veel. En zeker veel koolhydraten, maar afvallen gaat bij mij nog steeds veel makkelijker dan aankomen.
<<

Anoniem29

Bericht 15 Mrt 2014 12:06

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Ik vond mezelf gewoon echt pofferig worden bij 65kg. Misschien omdat ik gewoon van slank hou, dat kan ook. Mijn moeder vond mij mooier bij 65kg mijn vriend vind mij mooier bij 55kg. Tja, zo heeft iedereen een mening.

Daarnaast ligt het sowieso aan iemand's bouw. Ik heb gewoon een zandloper figuur, met een kont en heupen en zelfs wat tiet haha. Ik heb ook gewoon een normaal vetpercentage. Daarnaast eet ik 1800/2000Kcal per dag, sport/wandel/beweeg, doe leuke dingen en snack dan ook gewoon, ben nooit ziek/verkouden en de laatste keer dat ik gekotst heb was ik 10 jaar. Ik heb nog nooit gerookt en drink misschien 1x per 2 maanden een paar wijntjes. That's it.

Ik denk zelfs dat ik een van de lichamelijk gezondere personen van het forum ben.
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 15 Mrt 2014 12:08

Re: Je hoogste en laagste gewicht

Mijn hoogste was de eerste maanden na de zwangerschap bijna 78kg. Voor mijn zwangerschap was het bijna 75kg. Ik zit nu op mijn laagste gewicht van net iets meer dan 61kg. Dit bij een lengte van 1.72. Ik woog in de pubertijd 1 of 2 kg meer, maar had toen een veel stevigere bouw dan nu. Ik kwam laatst nog kleding uit die tijd tegen in mijn kast en dit nu veel te groot.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers