Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ready, set.. Cry!

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Mrt 2014 11:06

Re: Ready, set.. Cry!

Ik dacht iets Scandinavisch.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Mrt 2014 11:08

Re: Ready, set.. Cry!

Oh, ik zie haar LinkedIn-pagina, het is inderdaad Zuid-Afrika.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 14 Mrt 2014 11:10

Re: Ready, set.. Cry!

Ja zoiets dacht ik al, er zitten overal ineens woorden en korte zinnen Nederlands tussen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 14 Mrt 2014 11:19

Re: Ready, set.. Cry!

Ik heb echt keihard zitten huilen. Ook omdat het ff te dichtbij komt. De vader van mijn beste vriendin heeft 4 weken geleden de diagnose gekregen en die wordt sowieso niet beter. Hij heeft een paar maanden tot max een jaar. Hij probeert echt alles eruit te halen wat erin zit maar het is onmenselijk zwaar, de wetenschap dat je doodgaat..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Mrt 2014 11:22

Re: Ready, set.. Cry!

:hug: Steep, sterkte!
Voor mijn oom hetzelfde verhaal. Hij heeft drie kleine kinderen en ik was erbij toen hij ze vertelde dat hij binnenkort dood gaat, hartverscheurend mijn kleine neefje zo verslagen te zien huilen :snik: .
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem58

Bericht 14 Mrt 2014 11:28

Re: Ready, set.. Cry!

Bah wat vreselijk allemaal. Mijn oom had een hersentumor en is heel kort na de diagnose op 50 jarige leeftijd overleden. "Gelukkig" had hij geen gezin en kinderen, wat lijkt me dat vreselijk moeilijk. Ik hoop het nooit mee te maken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 14 Mrt 2014 11:32

Re: Ready, set.. Cry!

Thnx Bisq. Hoe gaat het nu met jou?

Ik denk dat die vriendinnen het misschien ook doen vanuit het gevoel van machteloosheid. Tebmins dat haal ik eruit. Ik ben elke dag bezig met wat ik voor haar en haar familie kan doen. En het zwaarste vind ik nog wel het contact mrt haar vader. Ik heb trillende handen als ik hem bel en moet daarna ook altijd heel erg huilen. Maar hij waardeert het zo enorm. De eerste keer dat ik belde moest ik alleen maar huilen en hij mij troosten, omgekeerde wereld was dat, echt bizar.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Mrt 2014 11:48

Re: Ready, set.. Cry!

Haha Steep, héél herkenbaar dat de zieke de anderen moet troosten. Dat was ik ook heel veel aan het doen, maar dat vond ik helemaal niet erg.
Met mij gaat het op en af. Het is nog steeds allemaal niet makkelijk. Wat Suzan hier ook al noemde, het is niet alleen het hebben van de ziekte en als je dan 'genezen' bent dat het dan klaar is. Het heeft een enorm lange nasleep, meer dan ik ooit had verwacht. Dat frustreert regelmatig, maar tegelijkertijd probeer ik het tijd te geven.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Mrt 2014 12:31

Re: Ready, set.. Cry!

Susan schreef:
Tulp schreef:
Normaal wel, maar vanochtend bij een crematie geweest van iemand die op 31 jarige leeftijd is overleden aan kanker. Bij dit filmpje kon ik alleen maar denken wees blij dat je nog leeft. En aan de andere kant dacht ik dat kun je helemaal nergens uit halen dat dat zo is. Op dit moment zie ik gewoon alles even in een ander perspectief. Terwijl ik normaal de eerste ben die zit te janken bij dit soort filmpjes.


Ik vind het heel erg voor je dat je iemand bent verloren, maar ik vind je gedachtegang wel erg raar, sorry. In mijn ogen is kanker nooit iets wat je kan relativeren.


Daarom zei ik er ook bij normaal ben ik zo ongeveer de eerste die zit te huilen bij dit soort filmpjes en raakt het me enorm, maar gister kwam het zo niet binnen. Ik zag toen alles echt op een andere manier. Het kwam gewoon niet binnen. En dan kan iemand de gedachtengang nog zo raar vinden maar ik denk niet dat ik de enige ben die op zo'n specifiek moment Zo specifiek reageert.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Mrt 2014 12:36

Re: Ready, set.. Cry!

Oké.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2014 16:13

Re: Ready, set.. Cry!

Ik vind het een supermooi gebaar. Zo lief van die vrouwen! Elke vorm van steun is welkom in tijden van kanker.
<<

Anoniem38

Bericht 14 Mrt 2014 19:34

Re: Ready, set.. Cry!

Ik vind het hartverwarmend. Huilen hoef ik er niet om, maar dat doe ik sowieso niet snel.

Het is idd Suid Afrikaans :) Baie herkende ik meteen!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 14 Mrt 2014 20:18

Re: Ready, set.. Cry!

Vind het ook erg mooi, heb ook even flink zitten huilen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 14 Mrt 2014 21:09

Re: Ready, set.. Cry!

Ook hier tranen. Wauw.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 14 Mrt 2014 22:19

Re: Ready, set.. Cry!

ChiQ schreef:Ik maak kanker momenteel van heel erg dichtbij mee, er is net familielid doodgegaan, vorig jaar een neef aan een hersentumor (was binnen 2 maanden klaar) en nu dus mijn tante, 2 jonge kindjes en ze gaan momenteel door een hel, ik heb nooit beseft dat kanker zo verschrikkkelijk kan zijn tot ik zondag bij mijn tante was en ze misselijk werd en bloed begon over te geven en ook haar ontlasting liet lopen, vol bloed. Dat zet kanker in een heel ander daglicht, dat haar twee kindjes boven zitten en niet naar beneden durven omdat ze niet weten wat ze kunnen doen, dat ze echt beteutert zitten te huilen, sorry maar ik kan dan echt niet denken wees blij dat je leeft..


Hier kan ik om huilen. Wat afschuwelijk :snik:

Her filmpje vind ik ok indrukwekkend overigens.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 15 Mrt 2014 01:47

Re: Ready, set.. Cry!

Woow ik weet even niet wat ik er van moet vinden... deze komt wel erg dichtbij....
Mijn moeder is 1,5 jaar geleden gestorven aan kanker en ze heeft dezelfde naam als de vrouw waar het in het filmpje om gaat, het liedje wat erbij wordt gedraaid was "ons" liedje en hebben we uiteraard op de herdenkingsbijeenkomst gedraaid. Bizar om te zien en te horen maar wel een heel mooi gebaar!

Het is en blijft een ***ziekte... veel sterkte en geluk voor een ieder die ermee moet dealen in zijn of haar omgeving!
Afbeelding
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers