Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

<<

Anoniem83

Bericht 13 Mrt 2014 12:44

5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Volgend jaar januari zijn wij 10 jaar samen en nu hebben we bedacht dat we dan samen weg willen. We willen iets wat met kinderen niet zo gauw zouden doen, zij blijven ook lekker bij opa en oma, maar er is zoveel keus haha. Waar zou jij naartoe gaan? Misschien zit er iets bij waar we zelf nog niet aan gedacht hebben.
Barcelona valt af (afgelopen jaar geweest) en Istanbul ook (ga ik in oktober naartoe), en alle Duits sprekende landen ook (daar zijn we zelf al vaak genoeg).
Laatst gewijzigd door Anoniem83 op 14 Mrt 2014 13:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Mrt 2014 12:45

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Een leuk eiland, bijvoorbeeld een Grieks eiland, een van de Balearen, of Malta.

Of anders een leuk stedentripje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem83

Bericht 13 Mrt 2014 12:46

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Hoeft overigens niet perse in januari. Februari tot begin mei, in die periode zouden we wel weg willen.
<<

Anoniem83

Bericht 13 Mrt 2014 12:50

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Zelfs zaten we inderdaad aan een citytrip te denken of iets anders actiefs.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mrt 2014 13:42

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Ik zou voor een stedentrip gaan, omdat je dan lekker kan slenteren, uit eten en doorborrelen, terwijl dat met kinderen niet zo goed gaat. San Sebastian lijkt mij altijd leuk (en lekker eten!), of Lissabon. Praag en Boedapest vind ik mooie steden, en Istanbul is ook erg gaaf. Ik vond in Spanje Valencia trouwens ook erg leuk.
Als je echt 7 dagen weggaat is een stad misschien weer een minder idee. Dan zou ik zelf graag naar Sicilie of Sardinie willen. Daar is het vast heerlijk in april/mei.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Mrt 2014 13:45

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Ik zou, als de financiën het toelaten, een verre citytrip doen. New York, San Francisco ofzo!
L2014 & H2017
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 16:28

Bericht 13 Mrt 2014 14:05

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Lapland! In de winter erg leuk op de sneeuwscooter, rendiersafari en met de hondenslee. Doe je met kinderen niet snel omdat het al snel te koud is.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Mrt 2014 21:09

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

city trip zou ik doen. Bijvoorbeeld Londen.Parijs, Istanboel
Afbeelding
<<

Anoniem152

Bericht 13 Mrt 2014 21:21

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Kiwi schreef:Lapland! In de winter erg leuk op de sneeuwscooter, rendiersafari en met de hondenslee. Doe je met kinderen niet snel omdat het al snel te koud is.

Hier sluit ik me bij aan!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 13 Mrt 2014 21:48

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Lapland klinkt gaaf zeg!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem30

Bericht 13 Mrt 2014 21:59

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Kiwi schreef:Lapland! In de winter erg leuk op de sneeuwscooter, rendiersafari en met de hondenslee. Doe je met kinderen niet snel omdat het al snel te koud is.


Dit raad mijn vriend ook enorm aan. Hij heeft dit met zijn werk gedaan, en wil het graag met mij doen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Mrt 2014 00:12

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Madeira. In die periode kun je het hele eiland gezien hebben. Tevens is het in de periode dat jij wilt gaan daar al een aardige temperatuur. Levadawandeling moet je dan zeker gaan doen. Ook de bergen zijn de moeite waard en Funchal zelf.
<<

Anoniem83

Bericht 14 Mrt 2014 00:44

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Oh Lapland! :love: ik ben om. Nu nog even mijn man overtuigen.

Ik zat eerst ook te denken aan New York, maar ik vind dat toch wat ver zo zonder de kinderen.

Man opperde Parijs, maar dat vind ik weer te dichtbij. Ben er toen ik 8 was voor het laatst geweest ofzo, maar dat kan altijd nog wel. Ik heb net al wat reizen op zitten zoeken naar Lapland, dat is actief en die je niet gauw met kleine kinderen.
Meer ideeën zijn nog welkom hoor.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Mrt 2014 08:11

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Fred schreef:Madeira. In die periode kun je het hele eiland gezien hebben. Tevens is het in de periode dat jij wilt gaan daar al een aardige temperatuur. Levadawandeling moet je dan zeker gaan doen. Ook de bergen zijn de moeite waard en Funchal zelf.


Ben ik niet met je eens, dat je in 5-7 dagen het hele eiland gezien kunt hebben, of je moet het wel heel snel doen. Wij waren er 2 weken en met een dag of 11-12 hadden we pas het idee echt alles gezien te hebben. Maar het is wel een heel mooi eiland ja!

OT: stedentrip inderdaad, alhoewel Lapland ook goed klinkt! Ik heb ongeveer iets dergelijks gedaan, maar dan in Åre (iets lager in Zweden) en het is daar wel heeeeeeel mooi!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem287

Bericht 14 Mrt 2014 11:23

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Als jullie naar Lapland besluiten te gaan, heb ik nog wel een tip qua verblijfplaats: http://www.skabram.se/nl/toerisme/stugas/
<<

Anoniem 43

Bericht 14 Mrt 2014 11:53

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem83

Bericht 14 Mrt 2014 13:16

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Kiwi, Chava en Siamsa: zijn jullie zelf ook in Lapland geweest? Ben heel benieuwd naar ervaringen en tips.
Heb het voorgelegd aan mijn man en het eerste wat hij zei was dat hij daar niet uitgerust van raakt en dat het wel heul koud is. Maar, na wat reiservaringen ed gelezen te hebben, lijkt het hem ook erg leuk. Dus het is een goede kanshebber. Ik ben al reuze enthousiast haha.
<<

Anoniem40

Bericht 14 Mrt 2014 13:23

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Lapland lijkt me ook superleuk! Is wel duur als je wat leuke activiteiten wil doen. Ik heb zelf wel een nacht in een ijshotel geslapen, dat was leuk, maar ik vond het de originele prijs niet waard. Wij hadden een aanbieding, voor 250 euro 1 nacht in het ijshotel en 1 nacht in het gewone hotel. Dat viel mee voor 2 personen en het was echt tof om een keer te doen, maar niet meer dan dat waard. Het begint nu trouwens al wel lente te worden, dus als je wil gaan moet je het snel doen!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Mrt 2014 13:36

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Als je toch iets warmers wilt: evt. Andalusië? Paar steden combineren/auto huren?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem83

Bericht 14 Mrt 2014 13:55

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Is voor volgend jaar Whoop.
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 16:28

Bericht 14 Mrt 2014 15:13

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Wij zijn zelf in Rovaniemi (Finland) geweest en hebben daar echt de vakantie van ons leven gehad! Ligt net op de poolcirkel en de Kerstman woont er ook! Wij hadden vanuit hier een hele reis geboekt, weet echt niet meer hoe duur maar met hotel (ontbijt en diner), vlucht en excursies. Zijn ook met een ijsbreker wezen varen en hebben met een speciaal pak tussen de ijsschotsen gezwommen. Daar zelfs nog een extra excursie bijgeboekt omdat we het zo leuk vonden. Koud was het wel maar tijdens excursies krijg je speciale kleding aan en valt het nog wel mee!
<<

Anoniem152

Bericht 14 Mrt 2014 16:51

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Ik ben in februari 2012 naar Lapland geweest, zat in Luosto.
De reis was een aanbieding: gratis excursiepakket.

Ik heb echt een van de meest geweldige vakanties gehad daar!
<<

Anoniem187

Bericht 15 Mrt 2014 21:50

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Ik lees hier mee, mijn ouders willen graag 5-7 dagen weg (met mij, joepie). Misschien kan ik hier leuke ideeën vandaan halen :D
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 15 Mrt 2014 23:21

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Ik zou voor vijf dagen ook een citytrip doen. De mooiste steden waar ik ben geweest, zijn Rome, Madrid, New York en Istanbul.
Voor zeven dagen zou ik naar Andalusie of Sicilie gaan.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 16 Mrt 2014 11:34

Re: 5 tot 7 dagen samen weg. Waarheen zou jij gaan?

Ik zou lekker op wintersport gaan!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers