Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2014 14:09

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Kwak schreef:
Ik ben geen type die te pas en te onpas mijn kinderen bij de oppas zet of ergens gaat logeren terwijl man thuis is. Ik hou daar totaal niet van.
Waarom ben ik me eigenlijk aan het verantwoorden....


Tussen 'te pas en te onpas' een oppas regelen en nooit een oppas regelen zit een heel groot grijs gebied van af en te eens een oppas zodat je ook eens wat leuks met vrienden kan doen.
Je hoeft je niet te verantwoorden; je geeft aan dat je een vriendschap kwijt raakt en mensen geven suggesties hoe je dingen ook kunt inrichten.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Mrt 2014 14:23

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Poubelle schreef:
MissD schreef:Wat jammer kwak kan me voorstellen dat dat iets wat je haar kwalijk neemt.
Ook een vreemde opmerking dat ze jou voor zichzelf wilde.


Mijn beste vriendin heeft ook geen kinderen maar is enorm betrokken en doet alles met t. Niet alleen leuke dingen want toen t in het ziekenhuis lag is ze iedere dag komen kijken. En ook als t haar dag niet heeft zal ze geen rare opmerkingen plaatsen of iets verwachten.


Nou ja ik kan het me eigenlijk wel voorstellen..
Als je met kinderen erbij afspreekt gaat daar veel aandacht heen, wat ook logisch is, je moet altijd opletten.
Zelf heb ik weinig vriendinnen met kinderen maar ik klets toch ook het allerfijnst bij als we gewoon samen zijn. En de ene keer is dat overdag met of zonder kind erbij, en de andere keer regelt ze een oppas en dan gaan we gewoon samen op stap.
Als we alleen maar af kunnen spreken met kind erbij zou dat voor mij toch wel een soort dealbreker zijn want ik ben daar zelf totaal niet mee bezig.


Ja, eens. Met mijn 2 vriendinnen die kinderen hebben gaat dat overigens prima!
<<

Anoniem35

Bericht 18 Mrt 2014 14:48

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik heb ook niet veel oppas. Opa en oma en dat was het, en die vraag ik nooit voor zomaar een uurtje of een avond weg.

Maar dat hoeft toch ook niet? Ik ga elke dinsdag weg, als ik niet toevallig werk, dan is mijn man gewoon thuis. In het weekend hetzelfde. Of ik spreek af als ze op school zitten. Ook geen punt, al moeten ze dan wel 4+ zijn natuurlijk.
Daarbij heb je hele weekenden waarin de meeste mensen samen thuis zijn, dus dan kun je toch ook wel een middag of een avond weg? Ik regel zelden oppas, alleen als ik een weekend weg ga of iets met mijn man ga doen en dat wordt laat.

Maar voor een donderdagavond koffie in de stad of bij je thuis hoef je toch geen oppas te regelen?
Laatst gewijzigd door Anoniem35 op 18 Mrt 2014 14:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem35

Bericht 18 Mrt 2014 14:55

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Oh en kwak, ik kan niet quoten ivm Max 3 citaten maar:

Ik werk ook in de zorg! En ik ben dus ook maar om het weekend thuis en mijn ouders en schoonouders werken ook fulltime. En wees er maar trots op dat je niet 'zo'n type' bent. Dat mag hoor. Alleen gaat je sociale leven er wél onder lijden. Is ook niet erg, dat is een kwestie van prioriteiten en die leg je kennelijk niet bij je sociale leven. En dat mag, alleen moet je dan ook niet teveel begrip van vriendinnen verwachten.

Waarom zou je niet ergens kunnen logeren als je man thuis is of een dag weggaan als hij thuis is? Ik snap dat dat niet wekelijks kan, ik werk ook om het weekend dus de weekenden dat ik vrij ben spreek ik ook niet altijd iets af omdat ik tijd met mijn gezin wil. Maar een beetje balans daarin kan ook geen kwaad. Nóóit iets doen vanwege de kinderen is ook niet de manier.

Maar hé, kennelijk ben ik wel zo'n type. :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mrt 2014 14:58

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Kwak, ik ben denk ik ook niet zo'n type hoor. Ik ben het helemaal met je eens.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem35

Bericht 18 Mrt 2014 15:11

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Wat is zo'n type dan?

Niemand stelt dat je elke week 3x je kind naar een oppas moet brengen voor je vriendinnen, niemand stelt dat het niet ok is om af en toe gewoon met kind en al af te spreken.

Alleen als je weigert om concessies te doen en nóóit je kind eens thuis te laten dan gaat je sociale leven eronder lijden. Wat voor last heeft je kind ervan dat jij van 20.00 tot 22.00 bij een vriendin hebt gezeten terwijl papa thuis was? Of dat jij eens in de maand een zaterdagmiddag en avond niet thuis bent?

Wat voor type ben je dan als je dat wél doet?
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mrt 2014 15:12

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Maar als je zelf geen concessies hierin wil doen, dan is het logisch dat daardoor vriendschappen verwateren.
Net als wat euc zegt dus.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mrt 2014 15:19

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Jeetje ik typ steeds iets en dat verwijder ik het weer. Laatste poging.

De avonden dat wij beide vrij zijn ben ik liever samen thuis want dat is niet zo vaak. Een oppas hebben we wel eens gehad maar R heeft toen vrijwel de hele avond gehuild omdat hij dus zo'n lastige slaper is. Ik heb het er niet voor over om hem zo te laten huilen of mijn vriend niet te zien.

Wat ik wel leuk vind om te doen is de stad in, 's avonds bij mij thuis afspreken (dan slaapt hij wel) of een dag dat hij naar de opvang kan echt iets 'groots' doen zoals de sauna. Maar voor een lunch van anderhalf uur ga ik geen middag opvang afnemen en voor een rondje door de stad breng ik hem ook niet weg, hij zit in zijn wagen en vraagt verder geen aandacht dus ik heb hem dan gewoon liever mee.
R. 2013
D. 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2014 15:23

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Het zou bij mij ook wel een verschil zijn als het een stille baby is, die erbij is, of een huilerige peuter.. dat praat toch wat lastiger :laughcry:
<<

Anoniem301

Bericht 18 Mrt 2014 15:25

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Tabbie schreef:Het zou bij mij ook wel een verschil zijn als het een stille baby is, die erbij is, of een huilerige peuter.. dat praat toch wat lastiger :laughcry:


Maar heb jij zelf een kindje dan, nee toch? Ik zie je zoiets wel eens zeggen hier. Of pas je zeer regelmatig op? Je woont toch alleen?
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mrt 2014 15:30

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Carool schreef:Jeetje ik typ steeds iets en dat verwijder ik het weer. Laatste poging.

De avonden dat wij beide vrij zijn ben ik liever samen thuis want dat is niet zo vaak. Een oppas hebben we wel eens gehad maar R heeft toen vrijwel de hele avond gehuild omdat hij dus zo'n lastige slaper is. Ik heb het er niet voor over om hem zo te laten huilen of mijn vriend niet te zien.

Wat ik wel leuk vind om te doen is de stad in, 's avonds bij mij thuis afspreken (dan slaapt hij wel) of een dag dat hij naar de opvang kan echt iets 'groots' doen zoals de sauna. Maar voor een lunch van anderhalf uur ga ik geen middag opvang afnemen en voor een rondje door de stad breng ik hem ook niet weg, hij zit in zijn wagen en vraagt verder geen aandacht dus ik heb hem dan gewoon liever mee.


Prima dan toch. Jij kiest er voor om het zo te doen.
Maar als vriendinnen eens iets anders zouden willen doen en er is bij jou dan steeds geen ruimte voor, dan begrijp ik wel dat het voor hen dan een keer klaar is. Want wat jij leuk vindt om te doen, vinden zij misschien wel niet leuk.

Edit: Zoals ik al eerder schreef, doe ik het ook ongeveer zo. Voor een lunch ga ik geen oppas regelen, maar voor een avond uit dan weer wel.
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 18 Mrt 2014 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2014 15:36

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Carrie schreef:
Tabbie schreef:Het zou bij mij ook wel een verschil zijn als het een stille baby is, die erbij is, of een huilerige peuter.. dat praat toch wat lastiger :laughcry:


Maar heb jij zelf een kindje dan, nee toch? Ik zie je zoiets wel eens zeggen hier. Of pas je zeer regelmatig op? Je woont toch alleen?


Ik zeg enkel dat het voor de vriendin (of deze nu een kind heeft of niet) wel kan uitmaken als die wilt bijkletsen. Of het ergens over wilt hebben, wellicht is haar moeder ziek, wellicht gaat het niet goed op het werk,.. dan is het toch fijn lijkt me om af te spreken zonder kind(ers) zodat je haar alle aandacht kan geven.

Kijk een slapend kind boven op bed, is dan inderdaad ook een goede oplossing om een soort van 1-op-1 af te spreken zonder te pas en te onpas oppas te hoeven regelen.
Laatst gewijzigd door Tabbie op 27 Mrt 2014 10:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem58

Bericht 18 Mrt 2014 15:47

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Toevallig heb ik afgelopen zaterdag kunnen bijkletsen met een vriendin zonder kinderen, haar dochtertje ging na het eten naar bed en Christian was logeren. Dat was toeval, normaal als we afspreken neem ik Christian mee, ik ben nu eenmaal alleen en ik ga hem niet naar mijn ouders brengen om gezellig met mijn vriendin te kletsen als dat ook kan als hij erbij is. Hij gaat daar al logeren wanneer ik 's avonds repetities en concerten heb dus voor de rest doe ik dat zo min mogelijk. Hij had nu met zijn neefjes afgesproken om daar te logeren dis kwam het goed uit.
Ik heb trouwens niet eens meer vriendinnen zonder kinderen dus wij vinden dat allemaal niet erg van elkaar.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Mrt 2014 15:49

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Tabbie schreef:
Carrie schreef:
Tabbie schreef:Het zou bij mij ook wel een verschil zijn als het een stille baby is, die erbij is, of een huilerige peuter.. dat praat toch wat lastiger :laughcry:


Maar heb jij zelf een kindje dan, nee toch? Ik zie je zoiets wel eens zeggen hier. Of pas je zeer regelmatig op? Je woont toch alleen?


Daar gaat het bovenstaande toch niet om.


Nee, was gewoon een 'losse' vraag omdat ik jou zoiets wel eens zie schrijven. Die snap ik steeds niet, dus dacht ik vraag het even :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2014 15:54

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Losse vragen stellen mag altijd, maar ook ik hoef niet alles tot in detail op het forum :dance:
<<

Anoniem58

Bericht 18 Mrt 2014 16:30

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ja want stel je voor je bent herkenbaar he Tabbie?? (Grapje)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2014 16:35

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Nou eigenlijk wel :laughcry:
<<

Anoniem156

Bericht 18 Mrt 2014 16:56

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Eerlijk? Je bent heel open in seks&relatie topics maar antwoord geven op een serieuze vraag is te herkenbaar?
Okee..
<<

anoniem213

Bericht 18 Mrt 2014 16:56

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Poubelle schreef:Eerlijk? Je bent heel open in seks&relatie topics maar antwoord geven op een serieuze vraag is te herkenbaar?
Okee..

Ik wilde net hetzelfde typen. Sowieso snap ik de herkenbaarheid niet wanneer je zo'n vraag beantwoordt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2014 17:07

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Mijn openheid in die topics bevatten dingen die mensen in mijn omgeving niet weten, zo'n serieuze vraag die al eens gesteld is en beantwoord is inderdaad heel herkenbaar. Dus dan is dat toch logisch dat je daardoor wel makkelijker te herkennen valt, en aangezien ik zo open ben in zaken waar andere mensen liever niet in open zijn en liever een biecht-account voor gebruiken in theorie en in de praktijk, vind ik het onnodig om helemaal herkenbaar te zijn, waardoor ik persoonlijk gekoppeld kan worden aan wat ik daarin deel in deelse anonimiteit door mensen in mijn omgeving, zoals collega's, vage bekende, familie, etc. En dan vind ik sowieso dat ik zelf mag kiezen met wie ik informatie deel en met wie niet. Ik vind dat ook niet afdoen van wat ik hierin heb gepost, aangezien dat niets te maken had met mijn eigen thuissituatie. En mocht iemand werkelijk geintresseerd zijn daarin, is er nog altijd zoiets als een pb of die keren op meetings, waarin de meiden in kwestie ook gewoon aanwezig waren.
<<

Anoniem23

Bericht 18 Mrt 2014 17:10

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Toen ging het over wie het allemaal met wie gedaan had dus ik denk niet dat iemand er aan dacht om aan je te vragen of je een kind hebt ;-).
<<

anoniem213

Bericht 18 Mrt 2014 17:18

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik snap gewoon niet waarom je over zoiets geheimzinnig zou doen, maar je hebt gelijk hoor: je deelt wat je zelf wilt delen, maar ik snap niet zo goed de afwegingen. Dat mag ook hè, dat ik dat dan gewoon niet helemaal begrijp.
<<

Anoniem58

Bericht 18 Mrt 2014 17:21

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik vind het inderdaad een beetje gek om niet te reageren op de vraag of je een kind hebt. Ik dacht van niet, maar misschien heb je er wel eentje. Maar ik zie niet in hoe je dan ineens herkenbaar zou zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2014 18:41

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Allemaal prima. Daarmee is voor mij alles gezegd :)

Laten we lekker on topic gaan
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Mrt 2014 20:18

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Carool schreef:Jeetje ik typ steeds iets en dat verwijder ik het weer. Laatste poging.

De avonden dat wij beide vrij zijn ben ik liever samen thuis want dat is niet zo vaak. Een oppas hebben we wel eens gehad maar R heeft toen vrijwel de hele avond gehuild omdat hij dus zo'n lastige slaper is. Ik heb het er niet voor over om hem zo te laten huilen of mijn vriend niet te zien.

Wat ik wel leuk vind om te doen is de stad in, 's avonds bij mij thuis afspreken (dan slaapt hij wel) of een dag dat hij naar de opvang kan echt iets 'groots' doen zoals de sauna. Maar voor een lunch van anderhalf uur ga ik geen middag opvang afnemen en voor een rondje door de stad breng ik hem ook niet weg, hij zit in zijn wagen en vraagt verder geen aandacht dus ik heb hem dan gewoon liever mee.

Zo doe ik het ook carool! Als ik toevallig vrij ben op donderdag dan wil ik wel eens een dagje weg plannen omdat de kids dan toch bij de oppas zijn.

Ik ga wel een aantal keer in het jaar met rejoy en luce uiteten. Dan is mijn man thuis, dat vind ik niet erg maar "even" een avond naar de stad waar die vriendin woont kost me gewoon een uur rijden en dat lukt me echt niet hoor in d avond, dan ben ik moe van de hele dag de kinderen om me heen.
november 2010-januari 2013-november 2014
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers