Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Mrt 2014 22:11

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Poubelle schreef:
MissD schreef:Wat jammer kwak kan me voorstellen dat dat iets wat je haar kwalijk neemt.
Ook een vreemde opmerking dat ze jou voor zichzelf wilde.


Mijn beste vriendin heeft ook geen kinderen maar is enorm betrokken en doet alles met t. Niet alleen leuke dingen want toen t in het ziekenhuis lag is ze iedere dag komen kijken. En ook als t haar dag niet heeft zal ze geen rare opmerkingen plaatsen of iets verwachten.


Nou ja ik kan het me eigenlijk wel voorstellen..
Als je met kinderen erbij afspreekt gaat daar veel aandacht heen, wat ook logisch is, je moet altijd opletten.
Zelf heb ik weinig vriendinnen met kinderen maar ik klets toch ook het allerfijnst bij als we gewoon samen zijn. En de ene keer is dat overdag met of zonder kind erbij, en de andere keer regelt ze een oppas en dan gaan we gewoon samen op stap.
Als we alleen maar af kunnen spreken met kind erbij zou dat voor mij toch wel een soort dealbreker zijn want ik ben daar zelf totaal niet mee bezig.


Ik kan me dit best voorstellen voor iemand die geen kinderen heeft. Ik klets zelf ook makkelijker als ze of goed/lekker aan het spelen zijn of als ze gewoon niet mee zijn :D Ik probeer bij mijn vriendinnen er idd een middenweg in te vinden of zij nou ook kinderen hebben of niet. De ene keer met en de andere keer zonder kinderen.
:heart: :heart: 2011
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 17 Mrt 2014 22:54

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Studiebol schreef:
Poubelle schreef:
MissD schreef:Wat jammer kwak kan me voorstellen dat dat iets wat je haar kwalijk neemt.
Ook een vreemde opmerking dat ze jou voor zichzelf wilde.


Mijn beste vriendin heeft ook geen kinderen maar is enorm betrokken en doet alles met t. Niet alleen leuke dingen want toen t in het ziekenhuis lag is ze iedere dag komen kijken. En ook als t haar dag niet heeft zal ze geen rare opmerkingen plaatsen of iets verwachten.


Nou ja ik kan het me eigenlijk wel voorstellen..
Als je met kinderen erbij afspreekt gaat daar veel aandacht heen, wat ook logisch is, je moet altijd opletten.
Zelf heb ik weinig vriendinnen met kinderen maar ik klets toch ook het allerfijnst bij als we gewoon samen zijn. En de ene keer is dat overdag met of zonder kind erbij, en de andere keer regelt ze een oppas en dan gaan we gewoon samen op stap.
Als we alleen maar af kunnen spreken met kind erbij zou dat voor mij toch wel een soort dealbreker zijn want ik ben daar zelf totaal niet mee bezig.


Ik kan me dit best voorstellen voor iemand die geen kinderen heeft. Ik klets zelf ook makkelijker als ze of goed/lekker aan het spelen zijn of als ze gewoon niet mee zijn :D Ik probeer bij mijn vriendinnen er idd een middenweg in te vinden of zij nou ook kinderen hebben of niet. De ene keer met en de andere keer zonder kinderen.


Kan het me ook goed voorstellen.

Ik had laatst een situatie waarvan ik ook dacht ja, fijn... Ik zou gaan stappen met een vriendin, en zij had een andere vriendin uitgenodigd om nog wat mee te drinken voor we gingen. Helemaal leuk en prima, alleen nam ze haar dochter mee. Conclusie, ik werd de hele avond bezig gehouden door haar dochter. Heb uiteindelijk die vriendin (die andere vriendin had uitgenodigd) ook gezegd dat ik het allemaal leuk vind, maar als ik een avondje uit ga dat ik dan ook even CCC zonder kind wil zijn en dan hoef ik dus ook niet zo nodig een kind om me heen van een ander om 23.00 uur 's avonds.
<<

Anoniem 42

Bericht 17 Mrt 2014 23:14

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik vind het ook wel een normaal verzoek om elkaar eens een op een te zien. Ik had eerder een hele goede vriendin maar sinds ze een relatie kreeg nam ze standaard haar vriend mee als we afspraken. Ik heb haar in minstens zes jaar tijd nooit meer gezien zonder vriend. Dat vond ik ook niet leuk, wil ook wel een leuk bijkletsen zonder een derde erbij of dat nou een partner of een kind is.

Ik zou het ook niet raar vinden als mijn bijna allemaal kinderloze vriendinnen dit aan mij zouden vragen als mijn dochters standaard meekwamen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Mrt 2014 23:18

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Studiebol schreef:
Poubelle schreef:
MissD schreef:Wat jammer kwak kan me voorstellen dat dat iets wat je haar kwalijk neemt.
Ook een vreemde opmerking dat ze jou voor zichzelf wilde.


Mijn beste vriendin heeft ook geen kinderen maar is enorm betrokken en doet alles met t. Niet alleen leuke dingen want toen t in het ziekenhuis lag is ze iedere dag komen kijken. En ook als t haar dag niet heeft zal ze geen rare opmerkingen plaatsen of iets verwachten.


Nou ja ik kan het me eigenlijk wel voorstellen..
Als je met kinderen erbij afspreekt gaat daar veel aandacht heen, wat ook logisch is, je moet altijd opletten.
Zelf heb ik weinig vriendinnen met kinderen maar ik klets toch ook het allerfijnst bij als we gewoon samen zijn. En de ene keer is dat overdag met of zonder kind erbij, en de andere keer regelt ze een oppas en dan gaan we gewoon samen op stap.
Als we alleen maar af kunnen spreken met kind erbij zou dat voor mij toch wel een soort dealbreker zijn want ik ben daar zelf totaal niet mee bezig.


Ik kan me dit best voorstellen voor iemand die geen kinderen heeft. Ik klets zelf ook makkelijker als ze of goed/lekker aan het spelen zijn of als ze gewoon niet mee zijn :D Ik probeer bij mijn vriendinnen er idd een middenweg in te vinden of zij nou ook kinderen hebben of niet. De ene keer met en de andere keer zonder kinderen.


Ik klets ook wel liever zonder kinderen er bij maar zij ging er echt van uit dat ik D naar de oppas zou brengen en dan naar haar toe zou gaan.
Ze woont op een uur rijden en ik ga echt niet mijn kind daar voor naar de oppas brengen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem156

Bericht 17 Mrt 2014 23:29

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Kwak schreef:
Studiebol schreef:
Poubelle schreef:
Nou ja ik kan het me eigenlijk wel voorstellen..
Als je met kinderen erbij afspreekt gaat daar veel aandacht heen, wat ook logisch is, je moet altijd opletten.
Zelf heb ik weinig vriendinnen met kinderen maar ik klets toch ook het allerfijnst bij als we gewoon samen zijn. En de ene keer is dat overdag met of zonder kind erbij, en de andere keer regelt ze een oppas en dan gaan we gewoon samen op stap.
Als we alleen maar af kunnen spreken met kind erbij zou dat voor mij toch wel een soort dealbreker zijn want ik ben daar zelf totaal niet mee bezig.


Ik kan me dit best voorstellen voor iemand die geen kinderen heeft. Ik klets zelf ook makkelijker als ze of goed/lekker aan het spelen zijn of als ze gewoon niet mee zijn :D Ik probeer bij mijn vriendinnen er idd een middenweg in te vinden of zij nou ook kinderen hebben of niet. De ene keer met en de andere keer zonder kinderen.


Ik klets ook wel liever zonder kinderen er bij maar zij ging er echt van uit dat ik D naar de oppas zou brengen en dan naar haar toe zou gaan.
Ze woont op een uur rijden en ik ga echt niet mijn kind daar voor naar de oppas brengen.


En zij denkt waarschijnlijk 'nou, zit ik weer met een vriendin en wordt ons gesprek de hele tijd onderbroken door d'r kind. Daar ga ik geen uur voor rijden'.
Je zult er allebei iets voor over moeten hebben..
<<

Anoniem186

Bericht 17 Mrt 2014 23:59

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik doe het meestal zo met kinderloze vriendinnen: Als ze hierheen komt dan zijn mijn kids er ook. Als ik naar haar toe ga dan kom ik zonder kinderen. Werkt prima.
<<

Anoniem134

Bericht 18 Mrt 2014 06:13

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Het ging mij alleen om die opmerking (ik vind het nogal kinderachtig overkomen, als je iets met zijn tweeën had willen doen kun je dat ook van te voren aangeven ipv zo'n opmerking te maken) en dat ik snap dat kwak teleurgesteld is dat die vriendin op kraambezoek zou komen en nu een jaar later nog niet is geweest.

Ik spreek ook af met of zonder mijn dochter erbij en natuurlijk is dat ook wel eens fijn. Wij gaan ook gewoon avonden weg en dan blijft mijn man thuis bij dochter of gaat ze uit logeren. Misschien heb ik het gewoon getroffen met vriendinnen bij wie het echt niet uitmaakt of mijn dochter er nu wel of niet bij is.
<<

Anoniem35

Bericht 18 Mrt 2014 10:40

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Kwak schreef:Ik heb vooral vriendinnen met kinderen,
Mijn vroegere beste vriendin heeft geen kinderen en kon er niet mee om gaan dan ik al wel een dochter had.
Als we afspraken was het meestal overdag, ze woont op een uur rijden en dan nam ik D altijd mee. Ze heeft toen wel eens gezegd " ik wil je ook wel eens gewoon voor mezelf zonder D" dat schoot me in het verkeerde keel gat.
Ook vond ze dat als d moe was en ik was bij haar haar maar gewoon voor de tv moest zetten en dan konden wij verder kletsen maar dat werkte niet bij d toen.
Contact is ook verwaterd en waren we gewoon vriendinnen p. Ze wou langs komen voor J zijn geboorte maar J is inmiddels 14 maand en ze heeft hem nog nooit gezien, neem ik haar erg kwalijk.

Ik kan me je vriendin heel goed voorstellen. Ze is toch niet bevriend met je kind?

Ik heb zelf kinderen, maar als iemand altijd alleen maar langskomt mét kind hoeft het van mij ook niet meer. Even een keer koffie drinken is prima, een keer naar de kinderboerderij ook, maar als je nooit eens een normaal volwassen gesprek kunt voeren omdat er altijd een baby of peuter bij is dan haak ik ook af.
Mijn vriendinnen zien mijn kinderen zelden tot nooit. Het enige punt is dat we 's avonds dus vaker bij mij afspreken omdat ik anders oppas moet regelen als mijn man weg is, maar de kinderen slapen of zitten op school als ik afspreek. Niet dat ze niet van kinderen houden ofzo, maar het is toch mijn sociale leven en niet dat van mijn kinderen'?
<<

No. 3

Bericht 18 Mrt 2014 10:54

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik vind het ook niet gek dat die vriendin die opmerking maakte. Kijk, het is natuurlijk prima als een kindje erbij is, maar je moet óók momenten hebben dat je samen bent. Met je partner moet je toch ook soms alleen afspreken? Nou, met vriendinnen ook, zeker als het een goede vriendin is. Kijk, als moeder maak je een hele verandering door, maar vriendinnen ervaren dat op een afstandje ook wel. Zij moeten zich in principe altijd aanpassen aan de moeder+kind. Wat natuurlijk logisch is, want je kunt een kind niet thuislaten in z'n eentje. Maar ik vind niet dat jouw vriendin iets abnormaals zei, Kwak.
<<

No. 3

Bericht 18 Mrt 2014 10:59

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Kwak schreef:Ik klets ook wel liever zonder kinderen er bij maar zij ging er echt van uit dat ik D naar de oppas zou brengen en dan naar haar toe zou gaan.
Ze woont op een uur rijden en ik ga echt niet mijn kind daar voor naar de oppas brengen.
Omdat het dan te lang duurt voor je kind, bedoel je? Dat snap ik wel, maar je kunt van de drie keer dat je naar haar gaat (ik zeg maar wat) toch wel één keer een oppas huren? Dan maak je er echt een middagje uit van bijvoorbeeld, echt ff vriendinnentijd. Dan stel je je erop in dat je kind een hele middag ergens ondergebracht is en neem je echt de tijd voor jullie. Of, omdat je dat uur rijden te lang vindt om een oppas te huren (snap niet helemaal waarom, maar goed): je stelt voor dat je vriendin naar jou komt, maar dan is je kind wel bij de oppas. Dan heeft zij jou voor zich alleen, en jij hoeft je kind niet zolang ergens onder te brengen.
<<

ChiQ

Bericht 18 Mrt 2014 11:04

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik breng Julian altijd weg als ik buiten de deur afspreek om bijv te gaan lunchen, ik vind het voor hem zó vervelend dat hij maar in de kinderstoel moet zitten in een brasserie, hij vreselijk verveeld is na 20 minuten, ik niet rustig kan eten en een vriendin niets tegen mij kan zeggen zonder dat ik zeg: Julian kijk eens, Nee dat is niet van Julian, deze is van Julian, julian niet gooien met brood, nee je mag niet uit de stoel, he doe eens niet.. Etc. Voor mij niet leuk, voor Julian niet leuk en voor mijn vriendin ook storend! Dan maar middagje naar oma waar het sowieso feest is.
<<

Anoniem35

Bericht 18 Mrt 2014 11:59

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

No. 3 schreef:
Kwak schreef:Ik klets ook wel liever zonder kinderen er bij maar zij ging er echt van uit dat ik D naar de oppas zou brengen en dan naar haar toe zou gaan.
Ze woont op een uur rijden en ik ga echt niet mijn kind daar voor naar de oppas brengen.
Omdat het dan te lang duurt voor je kind, bedoel je? Dat snap ik wel, maar je kunt van de drie keer dat je naar haar gaat (ik zeg maar wat) toch wel één keer een oppas huren? Dan maak je er echt een middagje uit van bijvoorbeeld, echt ff vriendinnentijd. Dan stel je je erop in dat je kind een hele middag ergens ondergebracht is en neem je echt de tijd voor jullie. Of, omdat je dat uur rijden te lang vindt om een oppas te huren (snap niet helemaal waarom, maar goed): je stelt voor dat je vriendin naar jou komt, maar dan is je kind wel bij de oppas. Dan heeft zij jou voor zich alleen, en jij hoeft je kind niet zolang ergens onder te brengen.

Of je geeft op een zaterdag of zondag het kind aan papa, wenst ze veel succes een springt in de auto voor een dagje met je vriendin.

Je bent toch geen alleenstaande ouder?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2014 12:00

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Idd ChiQ, zo zie ik dat ook helemaal!

En ook eens met No.3. Ik zie dat probleem niet zo.. want is het nu echt erger om je kind naar de oppas te brengen dan 1 uur in de auto heen en weer 1 uur in de auto terug?
<<

Anoniem35

Bericht 18 Mrt 2014 12:01

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

ChiQ schreef:Ik breng Julian altijd weg als ik buiten de deur afspreek om bijv te gaan lunchen, ik vind het voor hem zó vervelend dat hij maar in de kinderstoel moet zitten in een brasserie, hij vreselijk verveeld is na 20 minuten, ik niet rustig kan eten en een vriendin niets tegen mij kan zeggen zonder dat ik zeg: Julian kijk eens, Nee dat is niet van Julian, deze is van Julian, julian niet gooien met brood, nee je mag niet uit de stoel, he doe eens niet.. Etc. Voor mij niet leuk, voor Julian niet leuk en voor mijn vriendin ook storend! Dan maar middagje naar oma waar het sowieso feest is.

Juist. Dat je dan de meest recente driftbui staat te bedwingen en ondertussen probeert te horen hoe het gaat op het werk van je vriendin.

Daarbij vind ik dat kinderen niet bij gesprekken voor volwassenen horen te zitten. Mijn relatie, heftige dingen op mijn werk, de scharrels van een vriendin of andere volwassen onderwerpen bespreek ik niet met mijn kinderen in de buurt. Dus als ik al mijn vriendin en kinderen tegelijk zie dan gaat het eigenlijk nergens over. En moeten we alsnog afspreken om bij te kletsen.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mrt 2014 12:06

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik ga zelf ook liever met vriendinnen wat doen zonder kinderen, dan met kinderen. Maar het is gewoon niet altijd mogelijk.
Mijn moeder kan gratis oppassen, maar dat is ook de enige gratis oppas. Als ik een dagje naar de sauna oid wil, dan plan ik dat op een dag dat zoon naar het kdv gaat en neem ik vrij van mijn werk.
Wil ik iets doen op mijn vrije dag, dan blijft mijn man thuis, neemt vrij, of gaat zoon naar het kdv. Dat kost dan 70,- voor een hele dag, dus dat is best wel wat, maar toch vind ik het dat zeker waard voor mij zelf.
Maar voor een lunch, een kop koffie, zo even bijkletsen doe ik dat echt niet, dan gaan de kinderen mee. Dan zoeken we een locatie waar het ook leuk is voor de kinderen. Dus een restaurantje met speelhoek, of we gaan naar het bos om te picknicken oid.
<<

Anoniem32

Bericht 18 Mrt 2014 12:08

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Eens met mijn voorgangers.
Ik ben wel alleenstaand maar neem S echt niet overal mee naar toe.
Oke ik spreek wel wat minder af omdat ik hem maar de helft van de week heb en mij vooral schuldig voel als ik hem dan ook nog eens naar de oppas moet brengen. Dus dat beperk ik zoveel mogelijk.
Maar ik ben ook nog gewoon ik en vind het heerlijk om eens met een vriendin te gaan lunchen en over alles te praten zonder het gezeur van je kleuter ertussen door.

Misschien beetje cru omschreven maar ik doe hem echt geen plezier ermee om hem mee te nemen.
<<

Anoniem28

Bericht 18 Mrt 2014 12:19

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Voor mij geldt dat als ik overdag afspreek, mijn kinderen er ook bij zijn. Ik weiger mijn kinderen naar de oppas te brengen op de dagen die ik niet werk. Ik werk en studeer vrij veel, dan wil ik ook gewoon bij mijn kinderen zijn op mijn vrije dagen. In het weekend of 's avonds spreek ik wel zonder kinderen af, omdat mijn man dan thuis is.
<<

Anoniem28

Bericht 18 Mrt 2014 12:21

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

En ik weet niet hoe ruim jullie in de oppas zitten, maar ik heb geen vat vol kennissen en grootouders die ik meerdere keren per week kan vragen. Ik ben al blij als ik oppas weet te regelen voor de dingen die écht moeten zonder kinderen
<<

No. 3

Bericht 18 Mrt 2014 12:46

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Maar het hoeft toch ook niet elke keer, die oppas? Vriendinnen zonder kinderen snappen heus wel dat dat niet altijd kan. Het gaat erom dat de vriendin van Kwak, en velen met haar, niet meer toekwam aan 'alone time' met haar vriendin, omdat het kind er altijd bij was. Dan snap ik dat ze daar iets van zegt. En als Kwak haar daarin niet tegemoet wil komen, dan kan een vriendschap eindigen.
<<

No. 3

Bericht 18 Mrt 2014 12:46

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Eucalypta schreef:Of je geeft op een zaterdag of zondag het kind aan papa, wenst ze veel succes een springt in de auto voor een dagje met je vriendin. Je bent toch geen alleenstaande ouder?
Ja, precies. Ik ging uit van een doordeweekse situatie, omdat ik voor het weekend idd geen probleem zie. Dan ben je sowieso met z'n tweeën.
<<

Anoniem28

Bericht 18 Mrt 2014 13:05

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik weet toevallig van de situatie af en dit is natuurlijk niet een op zich staand iets, vaak speelt er wel meer mee. Bij de ene vriendin ben ik ook welwillender om een oppas te regelen dan voor een andere vriendin.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mrt 2014 13:06

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Ik werk elke zondag en mijn vriend heeft 1 keer in de drie weken een weekend vrij dus in het weekend heb ik vaak juist een probleem omdat dat het kdv ook niet open is. Als ik een oppas zou hebben zou ik R er wel heen brengen, maar die kan ik dus niet vinden.
R. 2013
D. 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2014 13:08

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Dat is balen Carool. Dat er geen oppas te vinden is..

Ik denk dat ik ook gemakkelijk praten heb, want in mijn omgeving zijn er zoveel mensen die het heerlijk vinden om een uurtje/dagje/nachtje/etc op te passen.
<<

Anoniem156

Bericht 18 Mrt 2014 13:36

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Tabbie schreef:Dat is balen Carool. Dat er geen oppas te vinden is..

Ik denk dat ik ook gemakkelijk praten heb, want in mijn omgeving zijn er zoveel mensen die het heerlijk vinden om een uurtje/dagje/nachtje/etc op te passen.


Heb jij een kind?
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Mrt 2014 13:51

Re: hoe doe je dat dan? Nieuwe vrienschappen

Eucalypta schreef:
No. 3 schreef:
Kwak schreef:Ik klets ook wel liever zonder kinderen er bij maar zij ging er echt van uit dat ik D naar de oppas zou brengen en dan naar haar toe zou gaan.
Ze woont op een uur rijden en ik ga echt niet mijn kind daar voor naar de oppas brengen.
Omdat het dan te lang duurt voor je kind, bedoel je? Dat snap ik wel, maar je kunt van de drie keer dat je naar haar gaat (ik zeg maar wat) toch wel één keer een oppas huren? Dan maak je er echt een middagje uit van bijvoorbeeld, echt ff vriendinnentijd. Dan stel je je erop in dat je kind een hele middag ergens ondergebracht is en neem je echt de tijd voor jullie. Of, omdat je dat uur rijden te lang vindt om een oppas te huren (snap niet helemaal waarom, maar goed): je stelt voor dat je vriendin naar jou komt, maar dan is je kind wel bij de oppas. Dan heeft zij jou voor zich alleen, en jij hoeft je kind niet zolang ergens onder te brengen.

Of je geeft op een zaterdag of zondag het kind aan papa, wenst ze veel succes een springt in de auto voor een dagje met je vriendin.

Je bent toch geen alleenstaande ouder?


Ik werk in de zorg en die vriendin ook! Vind dan maar eens een weekend dat je beide kan!

Oppas hebben we miet veel overdag. Onze beide ouders zijn jong en werken fulltime.

Ik ben geen type die te pas en te onpas mijn kinderen bij de oppas zet of ergens gaat logeren terwijl man thuis is. Ik hou daar totaal niet van.
Waarom ben ik me eigenlijk aan het verantwoorden....
november 2010-januari 2013-november 2014
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers