Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindjes in de tuin..

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 18:07

Kindjes in de tuin..

Hoe doen jullie dat?

Wij hebben een balkon, dus geen gras. Ik had R net meegenomen om even de was op te hangen, maar hij likt aan de deurmat, eet alle kleine vuiltjes van de grond af en hij hing met zijn tanden aan de muur.

Niet heel handig.

Ik twijfel nu of we niet beter een grondbox kunnen aanschaffen, maar dat is natuurlijk ook niet goedkoop.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem28

Bericht 12 Mrt 2014 18:12

Re: Kindjes in de tuin..

De oudste doet dat natuurlijk niet meer, maar de jongste laat ik lekker gras, zand en muur eten. Het is hier geen doen om dat continu in de gaten te houden. Lekker laten ontdekken, leren ze het allermeest van.
<<

Anoniem166

Bericht 12 Mrt 2014 18:28

Re: Kindjes in de tuin..

Mijn dochter at ook zand, stopte ook alles in de mond en deed wat jouw R. doet. Ging vanzelf over, want nu doet ze het niet meer, behalve een enkele keer zand eten en aan zo'n groot plastic ijsje likken bij de snackbar, maar dat laatste snap ik, zij denkt ten slotte dat het een echt ijsje is.
<<

Anoniem97

Bericht 12 Mrt 2014 18:36

Re: Kindjes in de tuin..

Dat hoort erbij, lekker laten gaan :)
<<

Anoniem 53

Bericht 12 Mrt 2014 18:41

Re: Kindjes in de tuin..

Deden wij vroeger ook ;-) Gewoon lekker laten ontdekken.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Mrt 2014 18:43

Re: Kindjes in de tuin..

Ik zou daar niks voor aanschaffen. Hij moet ook de ruimte hebben om te leren wat wel en niet mag.
Juist handig zonder gras, scheelt dat hij weinig ongedierte tegen komt. Mijn nichtje zocht altijd beestjes in het gras en at die op!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Mrt 2014 18:51

Re: Kindjes in de tuin..

Mijn vader zou zeggen. Ieder kind moet een emmer zwart zand hebben gegeten in zijn leven.
In de gaten houden om te voorkomen dat het teveel wordt, maar je er verder niet al te druk over maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 18:54

Re: Kindjes in de tuin..

Maar de stukken balkon die loslaten vreet hij gewoon op, rare baby, dat is beton (ofzo, ik ben niet zo into de balkons). Kan dat geen kwaad?

Ik ben er sowieso de hele tijd bij want ons balkon zit aan de galerij en hij kan zo doorkruipen naar de brandtrap. Ook niet handig.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 12 Mrt 2014 19:04

Re: Kindjes in de tuin..

Bij loslatende stukken beton zou ik wel ingrijpen. Eet hij het echt op of spuugt hij het ook weer uit.
Veel meer doen dan zeggen dat het vies is, en stukken uit zijn mond halen kun je niet doen vrees ik.

Misschien kun je het balkon eens grondig vegen zodat er geen loszittende stukken meer liggen? Of een paar grote dekens neerleggen? Ik weet niet hoe groot je balkon is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 19:06

Re: Kindjes in de tuin..

Ik heb de grote stukken al weg gehaald, en gestofzuigd. Maar er zitten een soort rondjes om de paar meter waar je stukje los kan peuteren. Hij slikt het niet door, voordat hij die kans heeft zit ik alweer met mijn vinger in zijn mond.

Het is wel wat groot voor een paar dekens, ik gok zo'n 10m2.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 12 Mrt 2014 19:23

Re: Kindjes in de tuin..

Kun je die rondjes afdekken met een plantenbak? Of heb je dan je balkon volstaan met plantenbakken op onmogelijke plekken? Of dichten met cement? Of ducttape, al weet ik niet of dat plakt op beton (op R.'s mond dan weer wel :smile: )
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 19:28

Re: Kindjes in de tuin..

Hahaha Nee afdekken met een plantenbak wordt wat lastig lopen. Ik denk dat de optie ducttape op R in deze nog de beste optie is :D

Er blijft ook niks op plakken, het is niet glad. Hm. Misschien gewoon elke dag even die rondjes leegzuigen zodat er weinig te eten valt..
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 12 Mrt 2014 19:35

Re: Kindjes in de tuin..

Ik liet S toen die tijd gewoon lekker buiten zijn gang gaan. Hij kon toen al wel lopen toen vorig jaar het lekkere weer begon, dat scheelt al wel. Zonder toezicht speelde hij toen nog niet buiten dus echt gevaarlijke dingen kon er niet gebeuren. (hij is wel 1 keer 2(!!) hekjes doorgeglipt)

Als ik bv de was ophing dan gaf ik hem een bakje met wat wasknijpers.
In de zomer van 2012 toen hij nog een baby was hadden wij een campingbedje buiten staan. Daar zat hij dan in als we aan het eten waren etc.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 12 Mrt 2014 20:23

Re: Kindjes in de tuin..

Kun je geen kunstgras op je balkon leggen?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 12 Mrt 2014 20:49

Re: Kindjes in de tuin..

Kunstgras was inderdaad ook mijn eerste idee.
Hier vanmiddag ook dreumes die gras at en onder de modder zat toen ik thuis kwam van hardlopen :palm:
ook is het blijkbaar heel erg leuk om knijpers Door het gaas van het kippenhok te gooien :P
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem331

Bericht 12 Mrt 2014 20:51

Re: Kindjes in de tuin..

Kunstgras kan best snel brandwonden opleveren als je er hard over heen schuurt. Valt me tegen wat betreft kindvriendelijkheid!
<<

Anoniem112

Bericht 12 Mrt 2014 20:53

Re: Kindjes in de tuin..

Nee ik zou ook geen kunstgras doen.
Kun je een zandbak kwijt? Dat is hier echt favoriet.

En dingen in de mond stoppen enzo tja dat hoort erbij, hier zien ze er niet uit als ze buiten spelen.. Helemaal zwart vaak, haha!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 21:02

Re: Kindjes in de tuin..

Een zandbak kan ik wel kwijt, een kleintje dan. Kunstgras gaat heel lelijk staan denk ik, omdat het dus aan de galerij vast zit zonder scheiding dus dan houdt het gras ineens op.
R. 2013
D. 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Mrt 2014 21:08

Re: Kindjes in de tuin..

Vorig jaar was het hier ook nog veel lastiger inderdaad. Veel klimmen en geen gevaar zien. Alles in hun mond stoppen en vooral in de weg lopen, haha.
Ik bleef er altijd gewoon bij en moest ze echt de hele tijd in de gaten houden. Heel vermoeiend soms.
Soms deed ik de was gewoon als ze in bed lagen.
Lastig, maar het gaat vanzelf beter.
En wat een verademing is het dit jaar. Ze gaan nu heerlijk hun gang. Echt een heel verschil. Ik hou ze natuurlijk nog wel in de gaten, maar kan gewoon mijn gang gaan. De tuin is wel goed afgesloten, dat scheelt wel natuurlijk.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 21:09

Re: Kindjes in de tuin..

En jij had er nog wel 2! Ik kan echt geen twee R's in de gaten houden.
R. 2013
D. 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Mrt 2014 21:18

Re: Kindjes in de tuin..

Carool schreef:En jij had er nog wel 2! Ik kan echt geen twee R's in de gaten houden.



Haha, uh ja, dat was soms best vermoeiend ;)!
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 21:21

Re: Kindjes in de tuin..

Dat geloof ik graag!
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mrt 2014 21:31

Re: Kindjes in de tuin..

Ik zou dan het campingbedje voor hem neerzetten. Maar ik laat L. gewoon lekker rondlummelen en het valt me mee hoeveel heid in zijn mond steekt eigenlijk. Terwijl hij verder altijd alles in zijn mond steekt!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Mrt 2014 01:36

Re: Kindjes in de tuin..

Ik had E,laatst ook even kruipend,in de tuin en ze,ging meteen op t zand af. Stopte dit al snel in haar mond. En doordat ze in de gaten had dat ik er iets van zei keek ze me iedere x aan met een ondeugende blik als ze weer iets in haar mond stak. Ofwel, averechts effect.. maar ik wist eigenlijk niet dat t niet zo gek veel kwaad kon (tot op zekere hoogte). Potgrond in de potgrond in de plantenbak stopte ze ook telkens in haar mond, heb haar hier toen ook iedere x weggehaald
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 13 Mrt 2014 13:57

Re: Kindjes in de tuin..

_Lana_ schreef:Vorig jaar was het hier ook nog veel lastiger inderdaad. Veel klimmen en geen gevaar zien. Alles in hun mond stoppen en vooral in de weg lopen, haha.
Ik bleef er altijd gewoon bij en moest ze echt de hele tijd in de gaten houden. Heel vermoeiend soms.
Soms deed ik de was gewoon als ze in bed lagen.
Lastig, maar het gaat vanzelf beter.
En wat een verademing is het dit jaar. Ze gaan nu heerlijk hun gang. Echt een heel verschil. Ik hou ze natuurlijk nog wel in de gaten, maar kan gewoon mijn gang gaan. De tuin is wel goed afgesloten, dat scheelt wel natuurlijk.


Ja hier net zo (mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden). Vorig jaar moest ik er ook steeds om denken dat hij niet alles in zijn mond stopte, nu doet hij dat (bijna) niet meer. Hij vermaakt zich nu al heel goed alleen buiten. Vaak ben ik er gewoon bij, soms ben ik ook binnen met de was bezig maar heb dan steeds het zicht er wel op. En hier kan hij ook nergens heen, heel fijn.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna