Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 17:58

Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik las net een bericht op nu.nl over liegen. http://www.nu.nl/lifestyle/3724139/drie ... matig.html Heel opvallend vond ik het onderstaande:

Uiterlijk
In bijna alle situaties zijn mannen veruit de grootste leugenaars, zo blijkt uit het onderzoek, behalve als het om uiterlijk gaat. Daarover liegen vrouwen drie keer zo vaak.
Zo liegt 6 procent over de haarkleur, 7 procent over het figuur, door bijvoorbeeld stiekem corrigerend ondergoed te dragen. En 4 procent over de cupmaat, door bijvoorbeeld een push-up beha te dragen.
De helft van de Nederlandse vrouwen en 40 procent van de Nederlandse mannen liegt over zijn of haar gewicht, zo blijkt uit het onderzoek.

Nu vond ik dit wel een ruime definitie van liegen, want wanneer lieg je dan allemaal? Als je mascara opdoet lieg je eigenlijk ook, want je maakt je ogen optisch groter dan dat ze zijn. Een concealer maakt je huid egaler, het verven van je haar maakt je haar lichter/donkerder, als je corrigerend ondergoed draagt lijk je slanker en met een push up bh lijken je borsten groter, etc, etc.

Maar vind je dit liegen en doe je dat zelf wel eens?
<<

Anoniem29

Bericht 12 Mrt 2014 18:02

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

- Ik lieg niet over mijn gewicht
- Ik draag geen push-up bh's en nauwelijks zelfs voorgevormde bh's
- Ik draag nooit corrigerend ondergoed
- Ik lieg niet over mijn cupmaat

Ik draag wel make-up (mascara, concealer, foundation en blush).

Maar mocht make up niet bestaan zou ik daar ook niet wakker van liggen. Het is meer dat ik het leuk vind en het geeft mij soms ook wel extra zelfvertrouwen. Maar ik vind mezelf niet afgrijselijk zonder make up.

Ben ik nu arrogant haha :P
<<

Anoniem40

Bericht 12 Mrt 2014 18:21

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik vind liegen eigenlijk allen wanneer je de waarheid niet vertelt. Dus make-up of een push-up bh vind ik niet liegen, tenzij je daar dus niet de waarheid over vertelt.
Om je lijstje af te gaan:
- Ik verf mijn haar niet, dus ik kan niet over mijn haarkleur liegen.
- Corrigerend ondergoed gebruik ik niet.
- Over mijn cupmaat lieg ik niet en ik draag geen push-up bh's. Ik heb wel altijd voorgevormde bh's omdat ik dat fijner vind.
- Ik lieg niet over mijn gewicht, maar eigenlijk heb ik het niet vaak over het getal, dus dat komt vrij weinig ter sprake.
- Make-up gebruik ik wel als ik ergens naartoe moet (en dan niet de supermarkt, daar ga ik geen make-up voor op doen).
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 12 Mrt 2014 18:32

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik heb mijn haar blond geverfd, ik draag af en toe een push-up-bh of 'kipfilets' in mijn bh en ik draag altijd mascara en camouflagestick en soms oogpotlood, maar ik vind dit geen liegen, want ik zou eerlijk tegen mensen zeggen dat ik deze dingen gebruik als ze dat vragen.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Mrt 2014 18:55

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik verf mijn haar niet maar voor de rest doe ik bij m'n gewicht wel eens een kilootje eraf. Ik draag push up bh's maar zal niet over m'n cupmaat liegen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Mrt 2014 18:59

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Als dat al liegen is, dan lieg ik mijn hele gezicht, mijn lengte en mijn tietjes bij elkaar. En ik heb natuurlijk ook geen grijze haren en ik heb van nature scherp zicht, glade benen, oksels en bikinilijn. Mijn nagels zijn vanzelf gekleurd of glanzend.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Mrt 2014 19:00

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik verf mijn haar maar 'lieg' niet over mijn eigen kleur.'
Ik draag alleen voorgevormde bh's, anders is er niets te zien :silent:
2016
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Mrt 2014 19:05

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik blondeer mijn haar al zolang dat ik niet eens weet wat mijn eigen haarkleur is :P rood/blond gok ik.
Ik lieg niet over mijn gewicht. Ik draag wel pushup bh's, maar lieg niet over mn cupmaat als er naar gevraagd wordt ofzo. Het is niet dat ik dan ineens beweer cup D te hebben ipv cup B ofzo haha.
Ik heb wimperextensions, maar daar lieg ik ook niet over. Mijn haar is natuurlijk steil en mijn ogen natuurlijk groen, daar lieg ik ook niet over.

Nee, ik ben best eerlijk denk ik haha. Ik draag ook nooit heel veel make-up. Ik wil wel dat als ik met een kerel het bed induik dat ik s ochtends nog lijk op wie ik s avonds was hahaha. Ik had een vriendin die herkende je zonder make-up gewoon niet eens meer.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Mrt 2014 19:06

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik vind niet alles wat je noemt per definitie liegen.... Maar om te antwoorden: ik draag voorgevormde bh's, puur omdat ik het mooier vind. En ik verf wel eens mijn haar, maar als ernaar gevraagd wordt geef ik wel mijn originele haarkleur op. En mijn gewicht noem ik gewoon niet...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem29

Bericht 12 Mrt 2014 19:07

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ohja joh. Mijn blond komt uit een potje haha. Overduidelijk niet van mijzelf.

(En dan vragen er serieus wel eens mensen. Ohh is die haarkleur van jezelf? - Met een uitgroei van 5cm).
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 19:09

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik begrijp niet zo goed waarom je zou liegen over gewicht. Iedereen kan toch in één oogopslag zien wat je omvang is? Wat maakt zo'n cijfer dan nog uit?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Mrt 2014 19:10

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

-ED- schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je zou liegen over gewicht. Iedereen kan toch in één oogopslag zien wat je omvang is? Wat maakt zo'n cijfer dan nog uit?


Soms kun je je daar ook in vergissen... En ik weet dat ik te zwaar ben, waarom zou ik dat voor mezelf nog eens extra benadrukken door het aan anderen te benoemen? Ik zie de meerwaarde niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mrt 2014 19:15

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik verf m'n haar, draag make-up en heb ook wel eens over m'n gewicht gelogen. Mensen zijn vaak verbaasd als ze horen wat ik weeg, de laatste tijd ben ik hier steeds opener over trouwens.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mrt 2014 19:18

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Zelf draag ik wel BH's die voorgevormd zijn, maar ik zie dit niet als liegen. Moet iedereen dan precies weten hoe groot mijn borsten zijn? Ik vind dat privé. Verder ben ik eigenlijk gewoon heel naturel, weinig make-up en geen corrigerend ondergoed of iets dergelijks. Het gekste aan dit artikel vind ik dat ze dit soort dingen liegen noemen. Ik versta iets heel anders onder liegen.
<<

Anoniem83

Bericht 12 Mrt 2014 19:18

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ja wat is liegen ik draag weleens corrigerend ondergoed ja, omdat mijn nette jurkjes dan mooier zitten vind ik (overigens alleen op feesten, bruiloften ed), maar goed ik ben dan wel zo eerlijk om erbij te zeggen dat ik mijn mega corrigerende oma onderbroek weer heb aangetrokken, maak er een grapje van.
Push up bh's draag ik ook weleens, anders heb ik helaas niet zoveel.
Ik kleur mijn haar witblond, maar er is overduidelijk te zien dat dat niet mijn eigen kleur is. Gebruik concealer, foundation, mascara enz. Maar ik vind het eigenlijk niet onder de noemer liegen vallen.
Als je nou liegt over je gewicht, BMI of de manier waarop je bent afgevallen (maagbandje, ziekenhuisdieet of ander slecht dieet) of zeggen dat je siliconentieten echt zijn, ja dat noem ik liegen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Mrt 2014 19:23

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

-ED- schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je zou liegen over gewicht. Iedereen kan toch in één oogopslag zien wat je omvang is? Wat maakt zo'n cijfer dan nog uit?



Hahaha nou ik word dus standaard 20 kg lichter geschat..ik ben 1.84 dus ja ik weeg wel 70 kg ja. Past prima bij mijn lengte!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem51

Bericht 12 Mrt 2014 19:26

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Toen ik zes jaar terug nog ruim 90 kilo woog werd ik ook altijd ergens rond de 80 geschat, hoor. En toen ik afgevallen was naar 70 stonden mensen ook altijd verbaasd omdat ze me rond de 60 geschat hadden. Eerlijk is eerlijk ik heb geen idee wat ik nu weeg, maar ik zou er zo 10 kilo vanaf kunnen kletsen.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Mrt 2014 19:31

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Maar doen mensen dat ook niet om zichzelf een beetje in te dekken?

Geen idee hoor, maar laatst zei een collega ook tegen mij 'Jij kan makkelijk een KitKat Chunky eten, wat weeg je? en toen noemde ze een getal dat beduidend lager was dan mijn gewicht.

Ik persoonlijk zou het zo lullig vinden om iemand 5 of 10kg zwaarder te schatten :P Dan maar wat lager gaan zitten. (Niet per definitie om de ander een compliment ofzo te geven).
<<

Anoniem 49

Bericht 12 Mrt 2014 19:36

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik verf m´n haar, zet 1x in de zoveel tijd jetting in m´n haar om het wat meer volume te geven. Ik draag geen voorgevormde of push-up bh's, anders wordt 't nog meer. Ik draag heel af en toe corrigerend ondergoed onder een strak jurkje. Ik gebruik geen make-up.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mrt 2014 19:47

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik lieg niet over mijn gewicht maar draag wel push up bh's en make up.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem38

Bericht 12 Mrt 2014 20:29

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik heb wel een tijdje gelogen over mijn gewicht en waarom het kwam dat ik afviel.
Ik draag voorgevormde bh's, omdat het er anders niet uitziet..maar ik zou daar niet over liegen als er naar gevraagd wordt.
<<

Anoniem30

Bericht 12 Mrt 2014 21:10

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Tja, die grote borsten heb ik nou eenmaal, mijn haar is nog nooit geverfd, en ik ben groot/stevig, dus mensen snappen zelf ook wel dat ik geen 60 kilo weeg. Dus nee, ik lieg nergens over, ik ben gewoon wie ik ben.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 13 Mrt 2014 09:26

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

-ED- schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je zou liegen over gewicht. Iedereen kan toch in één oogopslag zien wat je omvang is? Wat maakt zo'n cijfer dan nog uit?


Dat is niet helemaal waar! Mensen kunnen zich erg vergissen in het gewicht van iemand, bijvoorbeeld door verschillen in bouw en kledingkeuze. Zeker niet in één oogopslag te zien dus! Ik kan me ook best wel voorstellen dat mensen uit onzekerheid zouden liegen over hun gewicht. Al is het natuurlijk vooral een leugen ten opzichte van jezelf waar je niks mee opschiet (ik bedoel, zou een ander je minder leuk vinden als je je werkelijke gewicht vertelt?). Maar ach, ik kan het wel begrijpen.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 13 Mrt 2014 09:26

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Intoxicated schreef:Ohja joh. Mijn blond komt uit een potje haha. Overduidelijk niet van mijzelf.

(En dan vragen er serieus wel eens mensen. Ohh is die haarkleur van jezelf? - Met een uitgroei van 5cm).


:hulde:
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 13 Mrt 2014 09:27

Re: Lieg jij wel eens over je uiterlijk?

Ik vind trouwens niet dat ik lieg over mijn uiterlijk. Ik gebruik wel (een klein beetje) make-up en ik draag voorgevormde BH's omdat ik dat mooier vind. Maar ten eerste vind ik dat geen vorm van liegen en daarnaast mag iedereen best weten dat ik een push-up draag :ja:
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers