Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezond broodbeleg

<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Mrt 2014 09:57

Re: Gezond broodbeleg

Rouxxxe schreef:
D'n Ibbel schreef:Trouwens over sandwichspread...is die komkommervariant nou beter/gezonder dan de andere varianten? Dat heb ik ooit ergens vandaan gehaald weet niet meer waar?


Pin me er niet op vast, maar volgens mij promoot Sonja Bakker dat over die komkommer sandwichpread.


Ik heb geen idee waar ik het vandaan heb gehaald haha maar heb het dus ergens meegekregen. ZOu best Sonja kunnen zijn hoor.
<<

Anoniem156

Bericht 16 Mrt 2014 12:44

Re: Gezond broodbeleg

D'n Ibbel schreef:Nou ja stroop, jam en vruchtenhagel vind iedereen weer wat anders van haha.
Momenteel heb ik rookvlees in huis gehaald en maak ik sowieso nog de open potten van alles op.

Fijn al die tips daar kan ik zeker wat mee. Ik ga verschillende dingen eens uitproberen.


Nou ja ik denk dat als je logisch nadenkt wel snapt dat zoet broodbeleg niet gezond is.
Misschien zijn het wel de gezondste opties van het zoete broodbeleg, maar alsnog niet gezond.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Mrt 2014 12:48

Re: Gezond broodbeleg

Poubelle schreef:
D'n Ibbel schreef:Nou ja stroop, jam en vruchtenhagel vind iedereen weer wat anders van haha.
Momenteel heb ik rookvlees in huis gehaald en maak ik sowieso nog de open potten van alles op.

Fijn al die tips daar kan ik zeker wat mee. Ik ga verschillende dingen eens uitproberen.


Nou ja ik denk dat als je logisch nadenkt wel snapt dat zoet broodbeleg niet gezond is.
Misschien zijn het wel de gezondste opties van het zoete broodbeleg, maar alsnog niet gezond.



Nee oke, idd het gezondste onder de zoete dingen. Logisch dat een komkommer, ei of zo gezonder is dan dat. Maar super slecht is het ook niet. En het is ook niet dat ik dat alleen maar eet.
Maar was nu dus op zoek naar nieuwe ideeën :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Mrt 2014 13:03

Re: Gezond broodbeleg

Huh vruchtenhagel is wel slecht toch? Als het niet zo is laat het me even weten, dan sta ik vandaag nog in de supermarkt. Jummmie witbrood met roomboter en vruchtenhagel :D
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2014 13:05

Re: Gezond broodbeleg

Echt, dat gemeut over 'gezond'.
Iedereen hangt er gewoon weer een andere waarde aan.
Ja, je kunt ook best op groenvoer en speltshit leven en weet ik het wat nog meer, maar met gewoon af en toe, een normaal fatsoenlijk laagje vruchtenhagel op je boterham is niets mis.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Mrt 2014 13:08

Re: Gezond broodbeleg

Ja, en iedere dag een chocolaatje ook niet, en een handje chips, én een ditje en een datje. Zo is het steeds weer wat anders. Niks mis hoor, met gezond eten. Ook beter voor je tanden.
Laatst gewijzigd door SoGood op 16 Mrt 2014 13:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 16 Mrt 2014 13:08

Re: Gezond broodbeleg

Lejow schreef:Echt, dat gemeut over 'gezond'.
Iedereen hangt er gewoon weer een andere waarde aan.
Ja, je kunt ook best op groenvoer en speltshit leven en weet ik het wat nog meer, maar met gewoon af en toe, een normaal fatsoenlijk laagje vruchtenhagel op je boterham is niets mis.

Joh, ze vraagt om gezond broodbeleg dus ze wil bewust die afweging maken tussen gezond en minder gezond. Het is niet zo dat ze in een 'wat eet je vandaag'-topic wordt aangesproken op het ongezonde van vruchtenhagel. Dán vind ik dat je mag spreken van gemeut. Maar niet als ze gewoon zelf die vraag stelt.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Mrt 2014 13:11

Re: Gezond broodbeleg

Ik open zelf met de term gezond. Misschien had ik het anders moeten formuleren ;)

Ik zie nu deze lijst op dieetvandaag.nl :

Aantal calorieën per broodbeleg:
Achterham, 1 plak 15 gr: 20
Anijshagel, per snee 15 gr: 60
Appelstroop, per snee 15 gr: 35
Bacon, per snee 15 gr: 55
Boterhamworst, per snee 15 gr: 45
Casselerrib, per snee 15 gr: 25
Cervelaatworst, per snee 15 gr: 60
Chocoladehagelslag, per snee 15 gr: 65
Chocoladekorrel, per snee 15 gr: 65
Chocoladepasta, per snee 15 gr: 85
Chocoladevlokken puur/melk, per snee 15 gr: 65
Corned beef, per snee 15 gr: 45
Filet american, per snee 15 gr: 25
Fricandeau varken, per snee15 gr: 20
Gebraden gehakt, per snee 15 gr: 50
Gekookte worst, per snee 15 gr: 75
Groentespread, per snee 15 gr: 5
Hazelnootpasta (suikerarm), per snee 15 gr: 65
Hazelnootpasta, per snee 15 gr: 80
Hausmacher, per snee 15 gr: 50
Honing, 1 el. 15 gr: 50
Jam, per snee 15 gr. 35
Jam halva, per snee 15 gr: 15
Jam suikerarm, per snee 15 gr: 24
Kalfsfricandeau, per snee 15 gr: 25
Katenspek, per snee 15 gr: 60
Kipfilet, per snee 15 gr: 25
Kiprollade, per snee 15 gr: 25
Komkommerspread, per snee 15 gr: 25
Lever, per snee 15 gr: 25
Leverpastei, per snee 15 gr: 50
Leverworst, per snee 15 gr: 50
Muisjes, per snee 15 gr: 60
Ontbijtspek, per snee 15 gr: 60
Ossenworst, per snee 15 gr: 35
Palingworst, per snee 15 gr: 65
Paté, per snee 15 gr: 55
Pekelvlees, per snee 15 gr: 45
Pindakaas, per snee 15 gr: 95
Rauwe ham, per snee 10 gr: 45
Rookvlees, per snee 20 gr: 15
Rookworst, per snee 20 gr: 65
Rookworst light, per snee 20 gr: 50
Rosbief, per snee 15 gr: 25
Salami, per snee 15 gr: 80
Sandwichspread, per snee 15 gr: 35
Schouderham, per snee 15 gr: 20
Perenstroop, per snee 15 gr: 35
Stroop, 1 el. 15 gr: 45
Theeworst, per snee 15 gr: 80
Vegetarische boterhamworst, per snee 25 gr: 64
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Mrt 2014 13:13

Re: Gezond broodbeleg

Maar dat is qua calorieën. Maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de overige ingredienten of het goed is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2014 13:14

Re: Gezond broodbeleg

Dundas schreef:
Lejow schreef:Echt, dat gemeut over 'gezond'.
Iedereen hangt er gewoon weer een andere waarde aan.
Ja, je kunt ook best op groenvoer en speltshit leven en weet ik het wat nog meer, maar met gewoon af en toe, een normaal fatsoenlijk laagje vruchtenhagel op je boterham is niets mis.

Joh, ze vraagt om gezond broodbeleg dus ze wil bewust die afweging maken tussen gezond en minder gezond. Het is niet zo dat ze in een 'wat eet je vandaag'-topic wordt aangesproken op het ongezonde van vruchtenhagel. Dán vind ik dat je mag spreken van gemeut. Maar niet als ze gewoon zelf die vraag stelt.



Maar wat voor de ene gezond is, hoeft dat voor de ander niet te zijn.
De ene wil compleet suikervrij, de ander wilt dat niet.
En dan valt vruchtenhagel best wel mee.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2014 13:15

Re: Gezond broodbeleg

En vruchtenhagel staat niet in het lijstje haha :P :P
<<

Anoniem83

Bericht 16 Mrt 2014 13:16

Re: Gezond broodbeleg

Maar groenvoer en speltshit zijn echt heel lekker als je ze goed klaarmaakt/combineert. En natuurlijk kan je af en toe een boterham met vruchtenhagel eten, als het dan maar blijft bij af en toe. Maar eerlijk is eerlijk, er werd gevraagd om gezond en vruchtenhagel behoort ook bij mij niet in het rijtje 'echt gezond'.
Suiker is nou eenmaal niet echt gezond.
<<

Anoniem51

Bericht 16 Mrt 2014 13:18

Re: Gezond broodbeleg

Vruchtenhagel valt in de categorie waarvan veel mensen dénken dat het gezond is, maar wat het daadwerkelijk eigenlijk helemaal niet is. Het is gewoon puur zoetstof/suiker en verder niks. Dat mag toch best gezegd worden? Net zoals ik een paar pagina's terug aangesproken werd op de filet americain, wist ik ook niet. Alleen maar fijn dat mensen zoiets in een topic als deze aangeven. Ik vind dat jij nu meut, hoor.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Mrt 2014 13:18

Re: Gezond broodbeleg

Nou ja, vruchtenhagel is gewoon echt niet gezond, er er zit ook weinig aan goede voedingsstoffen in waar je iets aan hebt. Er zit wel veel zooi in, dat dan weer wel.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Mrt 2014 13:19

Re: Gezond broodbeleg

Waarom zou je denken dat vruchtenhagel gezond is? Dat snap ik dan weer niet. :D
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Mrt 2014 13:20

Re: Gezond broodbeleg

Lejow schreef:En vruchtenhagel staat niet in het lijstje haha :P :P


Nee klopt, maar wel staan er een hoop producten in met het aantal calorieën ;)
<<

Anoniem51

Bericht 16 Mrt 2014 13:20

Re: Gezond broodbeleg

Sogood: Omdat m'n diëtiste me vroeger vals voorgelicht heeft, die zei dat. Twee verschillende diëtistes trouwens. Met vruchtenhagel was ik er al een paar jaar achter, ook dankzij hier trouwens, van filet americain wist ik het nog niet.
Oh, en omdat er op het pak staat dat het van puur vruchtensap gemaakt is (en volgens mij zelfs nog dat het vitamine C bevat).
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Mrt 2014 13:22

Re: Gezond broodbeleg

Helaas heb ik ook niet het budget om spelt en weet ik wat te kopen. Dus ben blij met ook andere ideeën dan alleen dat ;)

En vruchtenhagel heb ik destijds ik dacht ook via Sonja Bakker of zo meegekregen.

Maar goed ik at het idd, pak is leeg, en ben nu voor andere dingen. Wil niet zeggen dat ik het nooit meer zal eten overigens.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Mrt 2014 13:23

Re: Gezond broodbeleg

Lejow schreef:Echt, dat gemeut over 'gezond'.
Iedereen hangt er gewoon weer een andere waarde aan.
Ja, je kunt ook best op groenvoer en speltshit leven en weet ik het wat nog meer, maar met gewoon af en toe, een normaal fatsoenlijk laagje vruchtenhagel op je boterham is niets mis.


Maar je kan toch best zeggen dat vruchtenhagel niet gezond is. Er zit echt niks in wat iets toevoegt. Het is misschien minder ongezond dan eieren met spek, maar gezond, dat niet.

Ik eet trouwens vruchtenhagel niet niet omdat het slecht is. Ik eet het niet omdat als ik zoet wil ik liever vlokken eet. Maar de dag dat vruchtenhagel gezond wordt ga ik dat eten. Want de hoeveelheid vlokken die ik soms naar binnen schuif is op geen enkele manier gezond te noemen. Maar wel lekker :popcorn:
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2014 13:23

Re: Gezond broodbeleg

Ik wil ook niet gelijk zeggen dat het 'gezond' is, maar als je bijv kijkt naar weight watchers heeft vruchtenhagel helemaal niet zoveel punten.
En kun je dus, als je zoet wilt, beter vruchtenhagel op de brood doen, dan hagelslag ofzo.
In die zin, is dat dus de beste keuze.
En ieder weldenkend mens snapt dat je niet 6 boterhammen per dag met een half pak vruchtenhagel moet eten.

Het is maar net waar je waarden liggen denk ik.
Ja net zoals filet americain, heeft bij WW ook niet zoveel punten.
Waarmee ik niet zo zeer wil zeggen dat het 'gezond' is, maar dat het wel onder het rijtje 'verantwoord' valt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2014 13:26

Re: Gezond broodbeleg

Dus ok, dat is dus wat Poubelle ook eigenlijk zei :redface:

Maar blijf ik bij mijn punt, dat wat ik nu bij WW als 'gezonde' keuze volg, of als iets met weinig punten. Dat dat voor iemand anders niet hoeft te gelden.
Ik zie zelf het nut niet zo in van al die superfoods, maar als iemand anders dat wel doen, moeten ze dat lekker zelf weten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Mrt 2014 13:30

Re: Gezond broodbeleg

Ik ben natuurlijk ook niet bezig met afvallen oid, hoogstens zorgen dat R een beetje gezonde melk krijgt. Daarom kies ik als ik gezond wil eerder voor avocado en als ik zin heb in zoet kies ik voor hagelslag.
R. 2013
D. 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Mrt 2014 13:39

Re: Gezond broodbeleg

Maar Lejow, wat zie je dan als een 'superfood' als broodbeleg wat hier genoemd wordt? Zijn m.i. toch geen aparte dingen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 16 Mrt 2014 13:54

Re: Gezond broodbeleg

Zit er trouwens in iedere filet american mayonaise?
Ik dacht alleen in de echte ( lekkere ) van de slager, die zijn ook zo smeuïg.
Filet american te vaak eten is trouwens sowieso niet echt goed, omdat rauw vlees gewoon slecht te verteren is.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2014 13:55

Re: Gezond broodbeleg

SoGood schreef:Maar Lejow, wat zie je dan als een 'superfood' als broodbeleg wat hier genoemd wordt? Zijn m.i. toch geen aparte dingen.



Nee niks hoor, was meer een los punt eigenlijk.
Over wat in ieders ogen gezond is of niet.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers