Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eczeem

<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 12 Mrt 2014 08:31

Eczeem

Ik denk dat C eczeem heeft, die heeft knal rode, droge wangen.
Wie heeft er ervaring mee? Wat kan ik er op smeren of zou ik eerst langs de huisarts moeten?
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 12 Mrt 2014 08:44

Re: Eczeem

Hey,

Klinkt wel als eczeem. L heeft dat ook gehad en wij hebben via de huisarts hiervoor een creme gekregen dat heel erg goed heeft geholpen.

Edit:

Ik heb eerst gesmeerd met Bepanthen, maar dat hielp hier niet echt. Zijn het ook echt schrale droge plekken op zijn wangetjes? Toen wij de laatste keer bij het CB waren heeft die arts er goed naar gekeken en die zei toen dat het eczeem leek te zijn, en als de voorgeschreven creme niet zou helpen binnen een paar dagen dan zou het ook nog een schimmeltje kunnen zijn. Maar hier heeft ze creme heel goed geholpen en waren de plekjes met een paar dagen weg.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Mrt 2014 09:20

Re: Eczeem

eerst naar de huisarts gaan, die kan je gericht wat zalf geven. Verder smeer en gebruik zo neutraal mogelijke cremes en zeep. Let op voor parfum en parabenen.
Schrale plekken betekend niet automatisch eczeem.
Afbeelding
<<

Anoniem40

Bericht 12 Mrt 2014 09:35

Re: Eczeem

Misschien doe je het al, maar geen zeep gebruiken, zo min mogelijk wassen en niet te warm douchen. Smeren met een neutrale crème zonder parfum enzo. Je kunt bij de huisarts vast een goede vette crème krijgen. Ik zou geen hormooncreme gebruiken (weet eigenlijk niet of ze dat bij kleine kinderen voorschrijven?), dat is echt rotzooi.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 12 Mrt 2014 10:17

Re: Eczeem

Wij hebben bij de apotheek (op advies doktersassistente) een neutrale vette zalf gehaald en die werkt uitstekend. Het heet cetomakrogol.
Later zijn we voor de zekerheid nog eens bij de huisarts geweest en die zei dat als het zo is en blijft deze crème voldoende is. Geen hormoonzalfjes ofzo verder gehad.
augustus 2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers