Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Apr 2015 10:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hallo allemaal,

Met de kans om herkend te worden; dat is niet erg maar dan graag nog even stil houden. :) Ik weet sinds deze week dat ik zwanger ben. Ik zou super blij willen zijn (en dat ben ik ook!!) maar wat maak ik me zorgen. Wij zijn al 2,5 jr bezig met het krijgen van een kindje. Twee keer is het niet goed afgelopen. Bloeduitslagen zijn goed, dus het enige wat ik hoef te doen is 2.5 weken afwachten tot de echo, gezond leven en niet te druk maken, en als het kan ook nog even genieten. Ik heb aan mijn man gevraagd of hij mijn zwangerschapstesten wil verstoppen want als het streepje niet veel donkerder is al de vorige keer ben ik bang en als mijn borsten een uur geen pijn doen ook. :laughcry: Hoe blijf je is hemelsnaam rustig?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Apr 2015 12:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Da's heel moeilijk, en misschien ook wel gewoon niet te doen. Ik zou 'gewoon' proberen te accepteren dat deze tijd TERGEND langzaam voorbij gaat, en proberen zoveel mogelijk activiteiten te proppen in je tijd, zodat die maar lekker snel gaat. Is de echo gepland op het vroegst mogelijke tijdstip of kun je heel misschien nog vragen om een eerdere echo? Het is niet gek hoor, dat je niet rustig en blij kunt afwachten. Je hebt je ervaring in het verleden gewoon tegen je, gelukkig kan de toekomst helemaal anders zijn :)

Gefeliciteeeeerd!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Apr 2015 12:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gefeliciteerd Biechtje! De eerste weken zijn helaas gewoon erg onzeker. Wel slim om de testen te verstoppen, die hebben mij in het begin soms onnodig onzeker gemaakt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Apr 2015 13:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben niet ongesteld geworden en weet niet goed wat ik nu moet doen. Als iemand me herkend, prima. Wil het gewoon niet onder m'n eigen naam.

In februari ben ik gestopt met de pil en werd ik netjes na een paar dagen 'ongesteld'. De cyclus daarna was perfect, 28 dagen en ik heb zelfs gemerkt dat ik ovuleerde, o.a. door verandering van het slijm. Ik werd netjes ongesteld en was blij dat m'n lichaam goed werkte na jarenlang pil slikken.

Nu had ik afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden, maar ik ben het niet geworden. Donderdagavond alleen een lichtroze veeg met het afvegen. Ik heb tijdens mijn cyclus ook helemaal geen veranderingen gemerkt qua slijm enzo. Vrijdag avond heb ik een zwangerschaptest gedaan om een zwangerschap uit te sluiten, negatief dus niet zwanger. Maar was dat misschien te vroeg? Ik weet even niet wat ik met mijn lichaam aan moet op dit moment. Heb ik ineens een langere cyclus? Dat is natuurlijk niet heel gek, zou ook wel perfect zijn na zolang pil slikken, maar aan de andere kant was het vorige maand wel goed.

En als ik nou morgen nog een test doe en die is negatief, kan ik er dan vanuit gaan dat ik echt niet zwanger ben en m'n cyclus gewoon nog niet regelmatig is? Wat een drama, de hele tijd wachten op ongesteld zijn.

Maar is het ook mogelijk dat de test vrijdagavond te vroeg is geweest en een test morgenochtend wel positief is? Ik weet niet meer wat ik denken moet. We gebruiken alleen condooms en voor zover we weten waren die niet stuk, maar ik vul ze na de tijd niet met water om dit te controleren ofzo.

Ik heb ook niet echt klachten voor menstruatie of zwangerschap. Beetje zere borsten, maar dat kan ook op een menstruatie duiden en aangezien ik nog niet zolang van de pil af ben weet ik ook nog niet precies wat mijn lichaam doet rondom een menstruatie.

Zal wel een warrig verhaal zijn dit, maar ik voel me ook helemaal warrig. Heel vervelend als je lichaam niet doet wat het moet doen. Is er iemand die hier een nuttig licht op weet te schijnen?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Apr 2015 15:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

In praktijk kun je inderdaad zwanger zijn en afgelopen vrijdag te vroeg hebben getest. Maar ik denk dat de kans groter is dat je cyclus nog niet helemaal op orde is en langer is dan je cyclus vam vorige maand.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Apr 2015 15:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb voor het eerst een zwangerschapstest gedaan. Na 5 minuten stond er één streep.
Toen ik na een uur nog eens keek. Stonden er twee strepen.
Moet ik er nu vanuit gaan dat ik niet zwanger bent?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Apr 2015 15:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Na een uur mag je niet meer kijken. Na de wacht die er voor staat zie je het resultaat. Alles na die tijd is jezelf gek maken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Apr 2015 15:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Aan de andere kant, er kwam toch een streep. Ik heb nooit een tweede streep gehad als ik niet zwanger was, ook niet na een uur ofzo. De test bleef dan witter dan wit. Hoe duidelijk was deze tweede streep? Ik zou er vanuit gaan dat je niet zwanger bent maar morgenochtend voor de zekerheid nog wel een nieuwe test doen met ochtendurine.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Apr 2015 15:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Lady schreef:In praktijk kun je inderdaad zwanger zijn en afgelopen vrijdag te vroeg hebben getest. Maar ik denk dat de kans groter is dat je cyclus nog niet helemaal op orde is en langer is dan je cyclus vam vorige maand.

Ja de 'stress' sinds vrijdagavond zal het ook niet bevorderen om ongesteld te worden. Als ik morgenochtend nog niet ongesteld ben, test ik nog een keer. Als die negatief is ga ik er gewoon vanuit dat m'n cyclus nog niet op orde is.
En positief, tsja dan weet ik dat ik vrijdag te vroeg was.

Meer dan wat jij zegt kan ik er ook niet echt van maken, haha. Toch bedankt, moest het ook voora even kwijt :thumbup:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Apr 2015 15:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Een hele duidelijke streep bijna net zo donker als de controle streep.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 26 Apr 2015 15:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dan denk ik dat je toch wel zwanger bent hoor. Heb je niet nog een test?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem304

Bericht 26 Apr 2015 15:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou ook nog een test doen idd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Apr 2015 16:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Kan bijna geen valse streep zijn dan! :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Apr 2015 16:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Helaas maar één test.
Morgen maar een nieuwe test kopen.
Er zal denk ik wel een drogist open zijn.
Spannend :smile:
<<

Anoniem236

Bericht 26 Apr 2015 16:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heb je de eerste keer wel echt 5 minuten gewacht?

Bij mijn eerste zwangerschap kwam er direct een tweede streep. De controle streep en test streep kwamen net zo snel.

Bij deze zwangerschap bleef de teststreep ook lang wit, terwijl de controle streep er wel meteen stond. Man en ik zeiden al, nee niet zwanger. En toen begon hij heel licht op te komen. Ik denk dat hij wel echt 5 minuten nodig had. Deze test was in de avond op mijn nod. (Kruidvat 2 voor 5 euro)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Apr 2015 16:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Hallo allemaal,

Met de kans om herkend te worden; dat is niet erg maar dan graag nog even stil houden. :) Ik weet sinds deze week dat ik zwanger ben. Ik zou super blij willen zijn (en dat ben ik ook!!) maar wat maak ik me zorgen. Wij zijn al 2,5 jr bezig met het krijgen van een kindje. Twee keer is het niet goed afgelopen. Bloeduitslagen zijn goed, dus het enige wat ik hoef te doen is 2.5 weken afwachten tot de echo, gezond leven en niet te druk maken, en als het kan ook nog even genieten. Ik heb aan mijn man gevraagd of hij mijn zwangerschapstesten wil verstoppen want als het streepje niet veel donkerder is al de vorige keer ben ik bang en als mijn borsten een uur geen pijn doen ook. :laughcry: Hoe blijf je is hemelsnaam rustig?


Gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik herken wel wat je zegt.. Maar o zo moeilijk om rustig e blijven en zeker als het sl 2 keer is misgegaan. Ik heb eigenlijk geen tips.
Ik ben nu 5 weken en 2 dagen en na 3 miskramen kan ik ook echt niet meer rustig blijven. Ik kan niet afgeleid worden, denk er constant aan. Elke keer voel ik of m'n borsten nog pijn doen en dat is eigenlijk ok net enige, verder geen kwaaltjes. En dat baart me dan ook weer zorgen. En ik ben zo wispelturig als wat.. De ene keer denk ik, 'komt goed' en nog geen 5 minuten later kan ik alweer huilen omdat ik bang ben dat het niet goed zal gaan.

Lastig he, om te genieten als je een geschiedenis hebt. Ik duim voor je dat je over 2 weken een mooie echo hebt!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Apr 2015 21:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

ShallY schreef:
Biechtje schreef:Hallo allemaal,

Met de kans om herkend te worden; dat is niet erg maar dan graag nog even stil houden. :) Ik weet sinds deze week dat ik zwanger ben. Ik zou super blij willen zijn (en dat ben ik ook!!) maar wat maak ik me zorgen. Wij zijn al 2,5 jr bezig met het krijgen van een kindje. Twee keer is het niet goed afgelopen. Bloeduitslagen zijn goed, dus het enige wat ik hoef te doen is 2.5 weken afwachten tot de echo, gezond leven en niet te druk maken, en als het kan ook nog even genieten. Ik heb aan mijn man gevraagd of hij mijn zwangerschapstesten wil verstoppen want als het streepje niet veel donkerder is al de vorige keer ben ik bang en als mijn borsten een uur geen pijn doen ook. :laughcry: Hoe blijf je is hemelsnaam rustig?


Gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik herken wel wat je zegt.. Maar o zo moeilijk om rustig e blijven en zeker als het sl 2 keer is misgegaan. Ik heb eigenlijk geen tips.
Ik ben nu 5 weken en 2 dagen en na 3 miskramen kan ik ook echt niet meer rustig blijven. Ik kan niet afgeleid worden, denk er constant aan. Elke keer voel ik of m'n borsten nog pijn doen en dat is eigenlijk ok net enige, verder geen kwaaltjes. En dat baart me dan ook weer zorgen. En ik ben zo wispelturig als wat.. De ene keer denk ik, 'komt goed' en nog geen 5 minuten later kan ik alweer huilen omdat ik bang ben dat het niet goed zal gaan.

Lastig he, om te genieten als je een geschiedenis hebt. Ik duim voor je dat je over 2 weken een mooie echo hebt!


Gefeliciteerd, biechtje! Deze tijd is altijd onzeker en spannend (vind ik zelf ook, zonder vervelende geschiedenis), dus ik snap dat het voor jou helemaal zo is. Sterkte met wachten tot de eerste echo!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Apr 2015 21:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik ben niet ongesteld geworden en weet niet goed wat ik nu moet doen. Als iemand me herkend, prima. Wil het gewoon niet onder m'n eigen naam.

In februari ben ik gestopt met de pil en werd ik netjes na een paar dagen 'ongesteld'. De cyclus daarna was perfect, 28 dagen en ik heb zelfs gemerkt dat ik ovuleerde, o.a. door verandering van het slijm. Ik werd netjes ongesteld en was blij dat m'n lichaam goed werkte na jarenlang pil slikken.

Nu had ik afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden, maar ik ben het niet geworden. Donderdagavond alleen een lichtroze veeg met het afvegen. Ik heb tijdens mijn cyclus ook helemaal geen veranderingen gemerkt qua slijm enzo. Vrijdag avond heb ik een zwangerschaptest gedaan om een zwangerschap uit te sluiten, negatief dus niet zwanger. Maar was dat misschien te vroeg? Ik weet even niet wat ik met mijn lichaam aan moet op dit moment. Heb ik ineens een langere cyclus? Dat is natuurlijk niet heel gek, zou ook wel perfect zijn na zolang pil slikken, maar aan de andere kant was het vorige maand wel goed.

En als ik nou morgen nog een test doe en die is negatief, kan ik er dan vanuit gaan dat ik echt niet zwanger ben en m'n cyclus gewoon nog niet regelmatig is? Wat een drama, de hele tijd wachten op ongesteld zijn.

Maar is het ook mogelijk dat de test vrijdagavond te vroeg is geweest en een test morgenochtend wel positief is? Ik weet niet meer wat ik denken moet. We gebruiken alleen condooms en voor zover we weten waren die niet stuk, maar ik vul ze na de tijd niet met water om dit te controleren ofzo.

Ik heb ook niet echt klachten voor menstruatie of zwangerschap. Beetje zere borsten, maar dat kan ook op een menstruatie duiden en aangezien ik nog niet zolang van de pil af ben weet ik ook nog niet precies wat mijn lichaam doet rondom een menstruatie.

Zal wel een warrig verhaal zijn dit, maar ik voel me ook helemaal warrig. Heel vervelend als je lichaam niet doet wat het moet doen. Is er iemand die hier een nuttig licht op weet te schijnen?


Biechtje, wat spannend! Zoals ik het nu lees, kan het nog alle kanten op. Bij mijn vorige zwangerschap testte ik de ochtend na mijn nod, toen zag ik als ik mijn best deed heel vaag een streepje. Als ik de avond ervoor, dus de dag van mijn nod, getest zou hebben, was er vrijwel zeker niks te zien geweest.
Als ik jou was zou ik morgen nog een test doen en dan met ochtendurine. Als die nog steeds negatief is, denk ik dat je niet zwanger bent. Ik duim voor een positieve test voor jou (dan zijn we tegelijk uitgerekend :smile: )!
Oh, en geen klachten zegt echt helemaal niks!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Apr 2015 21:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb voor het eerst een zwangerschapstest gedaan. Na 5 minuten stond er één streep.
Toen ik na een uur nog eens keek. Stonden er twee strepen.
Moet ik er nu vanuit gaan dat ik niet zwanger bent?

Ik zou deze test niet meer vertrouwen en morgen opnieuw testen. Spannend!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem280

Bericht 27 Apr 2015 00:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oeh, wel spannend allemaal!
Ik had binnen 2 minuten, op mijn nod, 2 strepen en dit op klaar lichte dag.
Kon het niet geloven. Paar dagen later nogmaals getest, binnen 1 minuut 2 knal strepen.
En ja, dan worden het lange onzekere weken tot de eerste echo.
Daarna tot week 12 onzeker.
Ik heb alsmaar in spanning gezeten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 28 Apr 2015 07:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb voor het eerst een zwangerschapstest gedaan. Na 5 minuten stond er één streep.
Toen ik na een uur nog eens keek. Stonden er twee strepen.
Moet ik er nu vanuit gaan dat ik niet zwanger bent?



Eén dag voor nod na één uur een lichte streep [in de middag]
Op nod na een half uur een lichte streep [ eind van de mjddag]
Eén dag na nod, na 12 minuten een lichte streep met ochtend urine.
Ik voel van alles in mijn buik, rommeltjes maar ook krampjes.
Als ik niet ongesteld ga worden, donderdag weer testen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Apr 2015 09:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat verwarrend Biechtje!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Apr 2015 10:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eerlijk gezegd denk ik wel dat je zwanger bent, die streep komt steeds eerder en na twaalf minuten lijkt het me wel gewoon een duidelijke streep. Die afleestijd is ook weer niet op de minuut af heilig, lijkt mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Apr 2015 10:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als ik jou was, zou ik een test kopen waar 'zwanger' of 'niet zwanger' in beeld komt te staan. Dan is het in elk geval duidelijk! Ik vermoed ook dat je zwanger bent, maar wel verwarrend zo.

Hoe is het met het biechtje dat vrijdagavond negatief getest had, maar nog niet ongesteld was? Heb je opnieuw getest of ben je toch nog ongesteld geworden?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 28 Apr 2015 10:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Suus schreef:
Hoe is het met het biechtje dat vrijdagavond negatief getest had, maar nog niet ongesteld was? Heb je opnieuw getest of ben je toch nog ongesteld geworden?

Gisterenochtend getest. Zo wit als wat, in ieder geval niet zwanger en dat is ook nog niet de bedoeling, dus 'gelukkig' maar.

Baal wel verschrikkelijk dat m`n lichaam zo in de war is. Kan er totaal niet tegen. Ben dus ook nog niet ongesteld. :eyes:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron