Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter te vroeg wakker

<<

Anoniem180

Bericht 11 Mrt 2014 08:15

Peuter te vroeg wakker

Voorheen sliep mijn dochter (19 maand) van ongeveer 19.00 - 7.00/8.00 en smiddags nog zo'n 2-3 uur. De laatste weken is ze echter erg vroeg wakker, zoals vandaag 5.15. Ze is nu meestal voor 6.00 wakker en gaat dan huilen en wil eruit. Ik neem haar wel eens mee naar ons bed, maar daar doen we niemand een plezier mee. Ze gaat dan huilen, zeuren en heisteren met als gevolg dat we er dan toch maar uit gaan. De ochtend houdt ze op deze manier nauwelijks vol en huilt en jengelt ze dan ook veel. Heb haar af en toe tegen 9.00 uur voor 30-45 minuten op bed gelegd en dan ligt ze ook zo'n beetje in coma. Dit slaapje is dus eigenlijk een uitzondering. Na de lunch doet ze dan nog haar middagslaapje. Deze heeft ze ook nog echt nodig en het inkorten van dit slaapje heeft geen effect op het vroeger of later wakker worden sochtends. Om 19.00 uur is ze ook echt moe en moet dan ook nodig slapen.

Wat kunnen we er aan doen om te zorgen dat ze sochtends wat langer slaapt? Ze slaapt sinds twee weken op haar nieuwe slaapkamer en dit gaat afgezien van het vroege wakker worden erg goed. Ik denk dat ze het principe van bijv. een Nijntje slaaplamp nog niet snapt. Ik ben nu hoogzwanger en ik vind de combinatie met het vroege wakker worden wel erg zwaar worden eerlijk gezegd.
<<

Anoniem97

Bericht 11 Mrt 2014 08:48

Re: Peuter te vroeg wakker

Hier hebben we die periodes ook. Bij dochter heeft t geholpen om haar toch wat langer wakker te houden tot 20 uur. Ze sliep toen weer tot 6/6.30 en daarna zijn we haar weer eerder naar bed gaan brengen en slaapt se nog steeds tot 6/6.30.
Meestal helpt t om ze dus uit hun vaste ritme te halen zodat hun wakker wordt tijd gereset wordt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Mrt 2014 09:25

Re: Peuter te vroeg wakker

Ik heb hetzelfde gehad. Ook om 19.00 erin, wakker om 5.30 en smiddags slapen van 12.30 tot 15.00.
Wij leggen hem nu savonds wat later op bed, tussen 19.30 en 20.00 en nu slaapt hij door tot 6.30.

Irritant he. En dan ben jij nog zwanger ook. Sterkte.
#teammaple🍁
<<

Anoniem180

Bericht 11 Mrt 2014 09:29

Re: Peuter te vroeg wakker

Ik zie het eigenlijk niet zitten om haar na het avondeten nog langer op te houden na 19.00 uur. Dat is namelijk al niet meer het beste moment van haar dag en zij (en wij) is ook blij als ze om 19.00 uur naar bed 'mag'. Gelukkig wordt over een paar weken de tijd al weer verzet en komen we hopelijk op een uurtje later uit... Vermoeiend is het inderdaad en ze heeft er overdag ook echt last van (en wij daardoor dus ook).
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Mrt 2014 09:36

Re: Peuter te vroeg wakker

Ik ben echt een noob hoor, maar is het niet een idee om haar middagslaapje in te korten?
L2014 & H2017
<<

Anoniem180

Bericht 11 Mrt 2014 09:41

Re: Peuter te vroeg wakker

Middagslaapje inkorten hebben we inderdaad geprobeerd, maar maakt geen verschil. Ze wordt er niet later wakker van. Gisteren heeft ze bijvoorbeeld 'maar' 2 uur geslapen 's middags (hebben haar wakker gemaakt) en lag ze ook iets later in bed (19.30 uur). En nu dus toch weer 5.15 uur wakker. Ze heeft ook echt nog een uitgebreid slaapje nodig 's middags, want anders is ze de hele middag niet te genieten.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 11 Mrt 2014 10:28

Re: Peuter te vroeg wakker

Heel herkenbaar, lees even mee. S'avonds later naar bed of s'middags slaapje inkorten hebben hier ook geen effect.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem193

Bericht 11 Mrt 2014 10:34

Re: Peuter te vroeg wakker

Robin schreef:Middagslaapje inkorten hebben we inderdaad geprobeerd, maar maakt geen verschil. Ze wordt er niet later wakker van. Gisteren heeft ze bijvoorbeeld 'maar' 2 uur geslapen 's middags (hebben haar wakker gemaakt) en lag ze ook iets later in bed (19.30 uur). En nu dus toch weer 5.15 uur wakker. Ze heeft ook echt nog een uitgebreid slaapje nodig 's middags, want anders is ze de hele middag niet te genieten.


Toch zou ik na 1 dag niet zeggen dat dit niet werkt. Misschien kun je het verkorten van het slaapje en iets later naar bed gaan een aantal dagen achter elkaar proberen?
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 11 Mrt 2014 12:12

Re: Peuter te vroeg wakker

heel veel peuters worden tussen 6 en 7 wakker dat jou dochter nu even wat vroeger is kan ook even een fase zijn die weer over gaat. onze kids worden beide om 6.00 uur wakker
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 11 Mrt 2014 12:21

Re: Peuter te vroeg wakker

Een baby en peuter is waarschijnlijk een heel verschil, maar wellicht eens te proberen?
Hier geldt echt: hoe meer hij overdag slaapt, hoe langer ie 's nachts slaapt!

Misschien proberen om haar middagslaapje eerdere laten beginnen/langer te laten liggen?
Of weer naar 2 slaapjes? Of zeg ik nu iets heel stoms? :P Mijn nichtje sliep ook tot haar 2e verjaardag nog 2x op een dag, 1x 's ochtends al heel snel weer na het ontbijt en 's middags na de lunch nog een uur of 2 a 3...
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Mrt 2014 16:04

Re: Peuter te vroeg wakker

Maak je haar 's morgens na 30-45 minuten wakker of wordt ze dan zelf wakker. Mijn kinderen sliepen altijd in de ochtend, middagslaapje deden ze niet meer toen ze nog maar 1 keer sliepen. Vaak dan van 9.30-11.00 en werden dan zelf wakker.
' s Avonds misschien ook wat vroeger naar bed? Als mijn kinderen om 19u naar bed gaan worden ze om 5u wakker, als ze om 18u gaan om 6u en als ze rond 17u gaan rond 7 uur. Hoe vroeger naar bed, hoe langer ze dus slapen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem133

Bericht 11 Mrt 2014 17:22

Re: Peuter te vroeg wakker

Hier ook twee kinderen die iedere ochtend rond half 6 wakker zijn. De jongste wordt 's nachts ook nog een keer of 4 wakker, dus heel veel slaap hebben we niet. We hebben al van alles geprobeerd, eerder/later naar bed, een peuterwekker, middagslaapje inkorten, maar niets helpt. Ik had gehoopt nu de oudste naar school gaat dat het beter zou gaan, niet dus.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Mrt 2014 08:15

Re: Peuter te vroeg wakker

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ou ... lapen.html

Wij gaan vanaf vandaag z'n slaapje inkorten naar 45 minuten. Hij is nu al weer een paar dagen wakker vanaf 6.00 terwijl hij er om 20.00 in ligt en ik word er gek van.
Even een paar dagen doorbijten vermoed ik.. Ik zal laten weten hoe het gaat!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Mrt 2014 09:03

Re: Peuter te vroeg wakker

Gisteren was hij wakker vanaf 6.00. Hij heeft geslapen van 12 tot 13. Hij ging om 19.00 weer naar bed.
Vannacht heeft hij zeker een uur wakker gelegen :( en wij dus ook.
Vanmorgen werd hij om 7.15 wakker.

Afgezien van de ellendige break vannacht ging het ok dus..
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Mrt 2014 09:18

Re: Peuter te vroeg wakker

Ezra heeft ook van die periodes, vanmorgen was hij al rond 4 uur wakker. Hij moet van mij wel op bed blijven tot een schappelijk moment, ik ga dan even bij hem liggen en hij mag een boekje, muziekje of filmpje erbij. Maar ik ga niet zo vroeg al beneden zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Mrt 2014 11:07

Re: Peuter te vroeg wakker

Hier zijn het ook van die fases geweest. 1001 dingen geprobeerd maar... Niks hielp! Gewoon afwachten tot de fase weer voorbij is. Het is zoooooo ellendig!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem123

Bericht 14 Mrt 2014 11:09

Re: Peuter te vroeg wakker

Ik heb ook een peuter die vaak vroeg wakker is. Zijn normale tijd is ongeveer 6 uur maar het kan ook gerust 5:15 worden. Ik ga er dan echt nog niet uit, hij mag bij ons in bed even tv kijken maar ik ga net zoals Susan echt nog niet naar beneden. Wij hebben ook veel dingen geprobeerd maar het enige wat hielp was accepteren dat hij nu eenmaal altijd zo vroeg wakker is.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 14 Mrt 2014 14:50

Re: Peuter te vroeg wakker

Hier zijn het af en toe ook van die fases. Normaal slaapt onze zoon (2 jr en 3 mnd) van 19.30-7.30/8.00 en tussen de middag van 12.30-14.30/15.00. Maar af en toe heeft hij periodes dat hij 's nachts steeds een of meerdere keren wakker wordt, of 's avonds minder snel slaapt. Wij hebben ook dingen geprobeerd als middagslaapje inkorten (aantal weken aangekeken) en dat hielp hier ook niet. Maar die periodes blijken ook weer over te gaan gelukkig, het zou best kunnen dat het bij jouw kindje ook een fase is.
<<

Pearl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 08 Dec 2013 00:24

Bericht 14 Mrt 2014 14:56

Re: Peuter te vroeg wakker

Onze dochter sliep voorheen van 19.30 tot 9.00 uur maar sinds 2 weken is ze iedere ochtend om half 7 wakker. Vanmorgen zelfs al om half 6 :thumbdown: Overdag heeft ze over het algemeen geen slaapje meer, ze gaat simpelweg niet slapen. Eerder of later in de avond naar bed brengen geprobeerd maar ook dat hielp niet. Hoop echt dat het maar een fase is..
2012 & 2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron