Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weer een maandje alleen weg..

<<

Anoniem130

Bericht 10 Mrt 2014 23:50

Weer een maandje alleen weg..

Waar zouden jullie heen gaan?


Vorige zomer ben ik in mijn eentje gaan interrailen (eerst 5 dagen Rome en aansluitend 22 dagen interrailen) door centraal europa (rome-venetie-zagreb-ljubljana-budapest-krakau-praag). Dat is zo goed bevallen, dat ik eigenlijk deze zomer weer een week of 4 alleen weg wil.. But where to? Oh, eis: ZON!

Mijn grote droom is naar Zuid-Amerika backpacken, maar dat is een meer-maanden-plan en meer iets voor na mijn coschappen als ik de tijd heb. Nu gaat het echt om juli, omdat ik maar een maandje zomervakantie heb.
<<

Anoniem173

Bericht 11 Mrt 2014 00:10

Re: Weer een maandje alleen weg..

Eilandhoppen in Griekenland? Dat is echt zo leuk!
Ik vond de cycladen echt fantastisch met oa Santorini en naxos.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Mrt 2014 00:58

Re: Weer een maandje alleen weg..

De wat zuidelijkere kant van Oost Europa? Kroatië, Montenegro, Macedonië en Bulgarije bijvoorbeeld en dan door naar Griekenland voor nog een weekje strand. Daar is het allemaal in de zomer echt behoorlijk warm en zonnig :-)
<<

Anoniem130

Bericht 11 Mrt 2014 12:34

Re: Weer een maandje alleen weg..

Naja, weer interrailen misschien niet. Dat is nu ik 26 ben ook een flink stuk duurder en ergens wil ik ook wel "iets anders". Hoewel trein prima transport blijft natuurlijk hoor!

Ik zat er ook aan te denken naar Azië te gaan en dan gewoon maar 1 land te doen. Best veel backpack cultuur ook daar en dat is wel fijn als je alleen reist: keuze uit hostels + aanspraak.

Weet niet hoe dat in Griekenland is? Vind ik ook een leuk idee trouwens!
<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:58

Bericht 11 Mrt 2014 12:49

Re: Weer een maandje alleen weg..

Spanje - Marokko? Daar kun je wel leuk 4 weken vertoeven.. Of Israel - Jordanie.
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

Anoniem130

Bericht 11 Mrt 2014 13:03

Re: Weer een maandje alleen weg..

Ik wil na mijn coschappen misschien een onderzoeksstage in Israel doen, dat plus het feit dat ik er al 4x geweest ben, maakt dat ik Israël/Jordanië liever voor volgend jaar bewaar!

Hoe is Marokko voor lange, lichtblonde vrouw alleen? Daar heb ik absoluut geen goed beeld van namelijk..
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Mrt 2014 13:25

Re: Weer een maandje alleen weg..

Als je 1 land in Azie overweegt, waarom dan ook niet 1 land in Z-A?
<<

Anoniem130

Bericht 11 Mrt 2014 13:27

Re: Weer een maandje alleen weg..

Tabbie schreef:Als je 1 land in Azie overweegt, waarom dan ook niet 1 land in Z-A?


Haha, suf he.. Dat kan ik ook doen, gewoon alleen naar Peru gaan.. Maar ik heb daar gewoon meerdere landen waar ik écht graag naar toe wil. En dan voelt het een beetje stom om nu te gaan en binnen een paar jaar weer.. :P Terwijl ik naar Azië niet heel erg reishonger heb en daar denk ik prima 1 land kan doen en dan zie ik wel weer of ik er opnieuw kom..

Maar je hebt gelijk hoor, ik kan ergens ook net zo goed naar Z-A gaan en daar 1 land pakken..

Overigens sta ik voor alle landen met zon + enigszins alleen-reis-cultuur open.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Mrt 2014 13:37

Re: Weer een maandje alleen weg..

Haha, ach ik snap je wel hoor. Ik wil gewoon ook graag heel Z-Amerika zien, maar de kans dat ik daar ooit echt een half jaar heen kan… dat heb ik niet. Dus dan maar 1 land per keer :)

En ik denk dat je ook reishonger word naar Azie als je daar ooit 1 keer ben geweest. Ik iig wel. Ik heb toch Indonesie gedaan. Goed te doen in de zomer en in die maand-tijd.
<<

Anoniem23

Bericht 11 Mrt 2014 18:07

Re: Weer een maandje alleen weg..

Ik ben dan niet blond en ik was niet alleen maar met een vriendin maar ik vond het echt heel prima te doen in Marokko. De eerste 2 dagen denk je wel laat me met rust maar dat doen ze bij iedereen omdat ze willen verkopen. Ik heb me nooit onveilig gevoeld. Marrakech is echt prachtig!
<<

Anoniem173

Bericht 11 Mrt 2014 18:10

Re: Weer een maandje alleen weg..

Griekenland heeft best wel een backpackcultuur, je komt aan in de haven, daar kun je weer makkelijk boeken voor een volgende bootreis. Accommodatie kun je makkelijk in de haven vinden, vaak staan ze al reclame te maken in de haven en bieden ze een pendel aan naar een hostel of hotel.
<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:58

Bericht 13 Mrt 2014 14:07

Re: Weer een maandje alleen weg..

Ik ben toevallig 3 weken geleden alleen in Marokko geweest en ben niet lastig gevallen (heb wel bruin haar :P ). Heb daar een Nederlands meisje ontmoet met blond haar en zij vertelde dat ze ook niet lastig is gevallen.
Tuurlijk heb je op een gegeven moment zoiets van 'laat me met rust', maar dat is inderdaad omdat iedereen je aanspreekt omdat ze je iets willen verkopen. En ik vond dat dat niet op een vervelende manier ging..
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

Anoniem285

Bericht 14 Mrt 2014 07:16

Re: Weer een maandje alleen weg..

Moeilijk kiezen he! Ik heb momenteel de volgende opties in gedachten;

- Madagascar
- Peru
- Honduras
- Ethiopie
- Zimbabwe
- Iran
- Roemenie / Oost-Europa

Maar het kan nog alle kanten op... Hangt er ook vanaf of er eventueel een vriendin zin heeft om mee te gaan, en wat het budget dan is.

Ik snap trouwens wel dat je dan niet zo snel voor Zuid-Amerika kiest, omdat je daar meer tijd nodig hebt voor je gevoel. Je kunt veel doen in een maand, maar de afstanden in Zuid-Amerika zijn ook echt enorm. Midden-Amerika is trouwens ook echt leuk voor een maand, bv. Costa Rica & Panama of Mexico, Belize & Guatemala.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Mrt 2014 12:00

Re: Weer een maandje alleen weg..

Oja! Costa Rica & Panama zijn ook prachtig landen om te reizen :love:
<<

Anoniem285

Bericht 14 Mrt 2014 16:51

Re: Weer een maandje alleen weg..

Waar ben jij geweest in die twee landen Tabbie? Ik vond vooral Panama leuk, dat is nog niet zo overspoeld door Amerikanen. Maar Costa Rica is ook prachtig. Ik ben ook voornamelijk weg van Bocas del Toro en de San Blas eilanden in Panama, wooooow..... En Panama City vind ik veel leuker dan San Jose.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Mrt 2014 17:07

Re: Weer een maandje alleen weg..

Ik ben vooral in Costa Rica geweest bij familie. Ik was trouwens dol op San Jose, grappig is dat he. Maar Panama City is ook gaaf! Verder niet daar op de eilanden geweest.. want feestdagen, dus meer bij de fam. Maar echt geweldig, bij Dominical surfen en naar Jaco etc. Idd. ook veel Amerikanen, maar wat is iedereen dan aardig als je niet Amerikaans blijkt te zijn :dance:
<<

Anoniem285

Bericht 14 Mrt 2014 17:52

Re: Weer een maandje alleen weg..

Leuk dat je familie hebt daar! Logisch dat San Jose dan meteen een stuk leuker is, dan word je meteen meegenomen naar de leukste plaatsen. En dat ze meteen een stuk aardiger zijn als je niet Amerikaans blijkt te zijn is inderdaad waar, wat een verschil!
<<

Anoniem187

Bericht 15 Mrt 2014 21:40

Re: Weer een maandje alleen weg..

Griekenland lijkt mij echt geweldig. Eilandhoppen zou ik ook wel willen doen daar. Ik heb er ook nog over nagedacht, ik wil dit jaar ook nog weg. Maar ik heb besloten om dit jaar over te slaan.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Mrt 2014 17:33

Re: Weer een maandje alleen weg..

Whatever schreef:
Tabbie schreef:Als je 1 land in Azie overweegt, waarom dan ook niet 1 land in Z-A?


Haha, suf he.. Dat kan ik ook doen, gewoon alleen naar Peru gaan.. Maar ik heb daar gewoon meerdere landen waar ik écht graag naar toe wil. En dan voelt het een beetje stom om nu te gaan en binnen een paar jaar weer.. :P Terwijl ik naar Azië niet heel erg reishonger heb en daar denk ik prima 1 land kan doen en dan zie ik wel weer of ik er opnieuw kom..

Maar je hebt gelijk hoor, ik kan ergens ook net zo goed naar Z-A gaan en daar 1 land pakken..

Overigens sta ik voor alle landen met zon + enigszins alleen-reis-cultuur open.


In 4 weken zou je bijvoorbeeld prima een stuk Bolivia en Peru kunnen doen. Hostelling international biedt ook een soort rondreis aan die dat doet. Is gewoon backpacken en in hostels slapen maar dan is er iets meer voor je geregeld. Die trips kun je ook aanpassen naar je wens.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers