Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitgebreide lunch maken

<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 10 Mrt 2014 14:12

Uitgebreide lunch maken

Hoi allemaal,

Aankomend weekend organiseer ik samen met mijn een vriend een uitgebreide lunch voor zijn familie. In totaal zijn we met 7 man. Ik wil een combinatie van zoet en hartig, niet te veel zoet omdat het dan meer een high tea wordt maar toch wel wat uitgebreider dan normaal.

Heeft er iemand leuke tips/ideeen?

Ik dacht zelf aan zoiets:

Zoet:
• Fruitsalade
• Appeltaart
• Cake
Hartig:
• Sandwiches of wrap met zalm of gerookte kipfilet
• Salade met mandarijntjes, witlof, kaas en yoghurt mosterd dressing
• Geitenkaas met honing (evt. tosti of zoiets)
• Groene salade met tomaat, komkommer, ei, appeltjes, pijnboompitjes
• Zelfgemaakte salades: ei / tonijn

Daarnaast uiteraard diverse broodjes en beleg.

Ik ben benieuwd :)
Alvast bedankt!
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Mrt 2014 14:28

Re: Uitgebreide lunch maken

Misschien nog iets van een soep erbij maken. Altijd wel lekker een kopje soep erbij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 10 Mrt 2014 14:33

Re: Uitgebreide lunch maken

Quiche is ook wel lekker misschien, je kan er zelf in doen wat je lekker vind.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Mrt 2014 14:51

Re: Uitgebreide lunch maken

Ik zou er nog iets warms bij serveren, dat kan soep zijn, maar ook zelf gemaakte worstenbroodjes bijvoorbeeld, sauzijcenbroodjes, kleine gehaktballetjes voor op brood, een puntje hartige taart zoiets.

En in plaats van de appeltaart zou je ook nog iets van suikerbrood kunnen doen bijvoorbeeld, dat is misschien iets minder high tea achtig. En misschien nog iets van mueslibollen of krentenbollen als semi zoete optie erbij?

Verder denk ik dat je echt al een hele hoop hebt voor 7 personen, lekker hoor!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 10 Mrt 2014 15:14

Re: Uitgebreide lunch maken

Ah thanks voor de tips tot dusver! Had ik echt allemaal niet aan gedacht, maar quiche, soep en worstenbroodjes zijn inderdaad nog leuke opties!
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Anoniem22

Bericht 10 Mrt 2014 15:17

Re: Uitgebreide lunch maken

Maak bij zo'n grote hoeveelheid vooral kleine porties. Wij doen met Pasen altijd met de familie zo'n uitgebreide lunch, ook met high tea elementen, en iedere keer weer blijft er enorm veel over. Beter iets minder keuze dan een overvloed aan eten, tenzij je weet dat je grote eters te gast hebt natuurlijk.
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 10 Mrt 2014 15:23

Re: Uitgebreide lunch maken

Ja, porties inschatten ben ik niet zo goed in.. Wellicht dat ik de appeltaart of cake wel niet maak, alhoewel ik dan in verhouding veel meer hartig heb.. Maar goed, misschien is dat bij een lucnh niet eens zo erg. Vind het altijd maar lastig zeg!
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 10 Mrt 2014 15:35

Re: Uitgebreide lunch maken

Wat misschien ook lekker is in plaats van appeltaart zijn kaneelbroodjes. En inderdaad een quiche, valt doorgaan wel in de smaak!

Verder ziet het er leuk & lekker uit :)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 12 Mrt 2014 14:39

Re: Uitgebreide lunch maken

Hmm, dat klinkt lekker allemaal (en tot zover mijn bijdrage want quiche, soep en kaneelbroodjes had ik ook bedacht maar zijn al genoemd :-) ) Succes!
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 13 Mrt 2014 12:38

Re: Uitgebreide lunch maken

Thanks allemaal! Ik heb mijn boodschappenlijstje inmiddels compleet. Bedankt voor het meedenken en de goede tips! :smile:
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers