Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speen dilemma

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Mrt 2014 21:59

Speen dilemma

Liam weigert pertinent de speen. Mijn man heeft vooral de difrax speen geprobeerd, we zouden het nog een keer met de avent of bibi speen kunnen proberen en misschien een keer gedoopt in moedermelk ofzo?

Hoewel de zuigbehoefte van Liam toeneemt en het zwaar onhandig is om de pink aan te bieden, bovendien - hoe moet het bij de gastouder; vind ik het ook wel fijn dat hij geen speen wilt.

Ik zit dus met het dilemma: gaan we op zoek naar een speen die Liam wel accepteert (if any), of laat ik het zoals het is?

Als jullie een speen gebruiken, wanneer ga je het dan weer afbouwen?
L2014 & H2017
<<

Anoniem255

Bericht 08 Mrt 2014 22:09

Re: Speen dilemma

Onze jongste weigerde die ook.
de enige die hij dan nog een klein beetje wilde was een speen die in amerika gebruikt wordt en hier in ze ziekenhuizen.
Dat is een speen met aan de buitenkant een gat waar je vinger in kan.
Maar dat ging ook niet van harte. Hij is vanaf een maand of 3 op de oren van zijn Knuffel hondje gaan sabbelen en dat doet hij nog steeds.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Mrt 2014 22:10

Re: Speen dilemma

Ik vond een speen wel handig, hij wilde alleen een Bibi speen. Met een maand of zes ben ik hem gaan weglaten.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 08 Mrt 2014 22:13

Re: Speen dilemma

Julian wilde ook nooit een speen.. Ik heb alle spenen geprobeerd, uiteindelijk zelfs spenen online uit Amerika besteld maar helaas geen enkele pakte hij. Ik vind t nu wel fijn, hoef ik nooit af te bouwen!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Mrt 2014 22:14

Re: Speen dilemma

Mien en ChiQ, hadden jullie kindjes wel zuigbehoefte? En zo ja, hoe losten jullie dat dan op?
L2014 & H2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 08 Mrt 2014 22:18

Re: Speen dilemma

Moeilijk. Wij hebben onze zoon überhaupt nooit een speen aangeboden en hoewel mijn pink het de eerste maanden aardig te verduren kreeg, ben ik daar nog steeds blij mee. Maar ja, hij ging niet naar een opvang, dus ik weet eerlijk gezegd niet wat ik in jouw situatie zou doen.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Mrt 2014 22:20

Re: Speen dilemma

Wij gaven hem ook de pink. Maar rond de 3mnd nam de zuigbehoefte wel af omdat zijn voeding toen ook beter op hem afgestemd was. Ik was soms bang dat hij mijn pink eraf zoog... En na een avond had ik de pink van een oud oma'tje ;)
<<

Anoniem186

Bericht 08 Mrt 2014 22:25

Re: Speen dilemma

Mijn dochter wilde alleen bibi spenen.

Zoon heeft geen speen gehad. En daar ben ik echt blij om. Wat een gedoe om die gekke speen bij dochter weg te krijgen. Zoon is inmiddels een fervent duimer, dat dan weer wel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Mrt 2014 22:27

Re: Speen dilemma

Is dat een 'algemeen' gegeven (elke baby is uniek dus ik begrijp dat het niet voor Liam hoeft te gelden)? Want anders zou ik liever gewoon met de pink doorgaan, maar ik ben ergens ook bang dat als het aanhoudt dat ik ons en de gastouder in een moeilijke positie breng. Arrrgh!
L2014 & H2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 08 Mrt 2014 22:29

Re: Speen dilemma

mzcharlotte schreef:Is dat een 'algemeen' gegeven (elke baby is uniek dus ik begrijp dat het niet voor Liam hoeft te gelden)?

Wat bedoel je?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Mrt 2014 22:30

Re: Speen dilemma

Julie weigert ook. Uiteindelijk vond ze haar duim.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Mrt 2014 22:30

Re: Speen dilemma

Dat met 3 maanden de zuigbehoefte afneemt. Sorry, vermoeidheid kicks in!
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Mrt 2014 22:31

Re: Speen dilemma

L. heeft wel een speen, hij kreeg die in het ziekenhuis al (zo eentje met een gat er in). Thuis heb ik zonder geprobeerd, maar na de 4e nacht in een bocht hangen om hem op mijn pink te laten zuigen heb ik toch maar een speen gepakt die we gekregen hadden. Ik wilde ook liever geen speen geven, maar ik heb toch geen spijt dat ik het wel gedaan heb. L. krijgt overdag eigenlijk nooit zijn speen, behalve als we ergens anders zijn en hij heel moe is want dan hoop ik dat hij gaat slapen (wat meestal niet lukt, maar zonder speen helemaal niet). Hij slaapt er mee in en meestal is hij hem binnen no time kwijt. Soms trekt hij hem zelfs zelf uit zijn mond en anders doe ik het voor ik naar bed ga.
Ik vind niet dat je een speen moet geven om te troosten, dat doe ik eigenlijk nooit, maar hij vind iets in zijn mond hebben erg prettig. Hij heeft de hele dag dingen in zijn mond, sabbelt op vingers, hand, knopen van zijn jas, de banden van de wagen, de kinderwagenstang zelf, speeltjes etc.. Ik geloof dat hij gewoon een grote zuigbehoefte heeft.

Als hij wél die zuigbehoefte heeft dan zou ik het toch wel doen. Het maakt het voor de gastouder en eventuele andere oppassen wel een stukje makkelijker.

Voor welke leeftijd is de difraxspeen die jullie hebben? Ik had uit de babydoos eentje voor 0- maanden en die is geloof ik vrij recht. De twee gaatjes moeten naar beneden zitten, maar daar kwam ik pas achter toen ik een 0-6 maanden speen voor L. kocht. Ik heb eventueel een 0-6 maanden speen nieuw liggen hier, die is voorgevormd. L. vond dat niet fijn, die gebruikt spenen van Avent, die zijn juist niet voorgevormd maar recht.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 08 Mrt 2014 22:35

Re: Speen dilemma

mzcharlotte schreef:Dat met 3 maanden de zuigbehoefte afneemt. Sorry, vermoeidheid kicks in!
Ik weet niet wat de gangbare wijsheid is, maar bij onze zoon verdween rond de zes maanden ineens de zuigbehoefte.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Mrt 2014 22:36

Re: Speen dilemma

Ja wij hebben die uit de babydoos inderdaad. We hebben dat ding geloof ik op alle mogelijke manieren geprobeerd haha! Naar mijn idee is het inderdaad meer behoefte dan troost. Soms slaapt hij gewoon niet in totdat we hem helpen met de pink (of borst). Het idee van de speen staat mij tegen (meer dan mijn man), maar Liams acceptatie zou ons leven, en die van de oppas, zoveel makkelijker maken!
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Mrt 2014 23:02

Re: Speen dilemma

mzcharlotte schreef:Ja wij hebben die uit de babydoos inderdaad. We hebben dat ding geloof ik op alle mogelijke manieren geprobeerd haha! Naar mijn idee is het inderdaad meer behoefte dan troost. Soms slaapt hij gewoon niet in totdat we hem helpen met de pink (of borst). Het idee van de speen staat mij tegen (meer dan mijn man), maar Liams acceptatie zou ons leven, en die van de oppas, zoveel makkelijker maken!


Wat ik dan zou doen is gewoon een beetje proberen hem aan de speen te krijgen maar niet te hard. Dus niet uit man en macht dat maar proberen maar gewoon kijken of hij een andere speen misschien wel pakt. En anders, pech, dan maar borst en pink toch?
Ik vind een speen nog steeds maar niks en ik vind foto's van L. met speen ook niet echt heel leuk. Toch ben ik blij dat het met speen zo goed gaat. Hij ging idd ook niet slapen zonder. En dat is nog steeds. Sterker nog, als hij niet wil slapen gooit hij zijn speen gewoon uit bed (ja echt expres, ik heb het hem zien doen)!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 09 Mrt 2014 00:06

Re: Speen dilemma

Welke difrax hebben jullie geprobeerd? Hier werd alleen de Difrax Combo geaccepteerd. Afbouwen was geen punt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Mrt 2014 00:17

Re: Speen dilemma

Wat ik trouwens ook wel heel fijn vind is dat Lucas zichzelf troost met de speen 's nachts. Ik weet niet hoe dat gaat met kindjes zonder speen hoor. Maar hij wordt soms huilend wakker, dan zoekt hij zijn speen en gaat weer verder slapen.
Net ook, ik ben toch nog maar even gaan kijken ook al was het al stil. Hij lag overdwars in zijn bed met zijn oogjes open en zijn speen met speendoekje in zijn mond. Die ligt in bed omdat hij die makkelijk kan vinden maar ik doe 'm altijd naar bed met een losse speen die altijd in de loop van de nacht tussen de spijltjes verdwijnt.
<<

Anoniem255

Bericht 09 Mrt 2014 09:33

Re: Speen dilemma

Onze dochter wilde trouwens alleen de avent.
die zijn wat zachter terwijl de bibi en difrax harder zijn.
Misschien datbje die eens kunt proberen.
<<

Anoniem26

Bericht 09 Mrt 2014 10:27

Re: Speen dilemma

Surya schreef:Welke difrax hebben jullie geprobeerd? Hier werd alleen de Difrax Combo geaccepteerd. Afbouwen was geen punt.


Hier wilde ze ook alleen die combi en niet de dental uitvoering.

Ik heb ook die van bibib geprobeerd maar die wilde ze niet.
<<

Anoniem162

Bericht 09 Mrt 2014 11:05

Re: Speen dilemma

Mijn kind wil alleen een bibi speen, de 2 verschillende vormen van difrax wil hij niet.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 09 Mrt 2014 16:37

Re: Speen dilemma

Slakje schreef:Julie weigert ook. Uiteindelijk vond ze haar duim.


Dat was hier ook het geval!
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Mrt 2014 16:48

Re: Speen dilemma

Hij heeft de bibi speen ineens door! Niet lang, maar dat hoeft ook niet.
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers