Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mintgroene verf

<<

Anoniem87

Bericht 08 Mrt 2014 15:54

Mintgroene verf

In ons volgende huis willen we één muur in de woonkamer mintgroen verven. Wat is een goede verf om daarvoor te gebruiken, kleurnummer? En voor de mensen die ook een mintgroene muur hebben, hebben jullie foto's?

Nog een vraagje: is het verstandig om een muur mintgroen te maken als hij bijna 10 meter lang is? We hebben nl. een hele grote woonkamer, maar ben bang dat het overheersend wordt. Of zal dat wel meevallen? Onze meubels zijn rustig (hoogglans wit en antraciet).

Ik vind deze teint erg mooi:

Afbeelding

Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 08 Mrt 2014 17:44

Re: Mintgroene verf

Ik vind het heel mooi, maar weet niet precies welke kleur je moet hebben ofzo.
Ik denk dat het aan je overige meubels ligt of het heel druk zal ogen.
Leven en laten leven
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 08 Mrt 2014 18:37

Re: Mintgroene verf

Mooie kleur! Qua meubels past het er denk ik ook heel goed bij, de enige twijfel is inderdaad de lengte van de muur.
Wat voor kleur heeft de muur nu?
<<

Anoniem51

Bericht 08 Mrt 2014 18:38

Re: Mintgroene verf

Kun je niet een mintgroen vlak boven de bank maken ofzo?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 08 Mrt 2014 18:40

Re: Mintgroene verf

Of een canvasdoek/mdf plaat in deze kleur schilderen en dan een mooie spreuk erop?
Laatst gewijzigd door Ilovethe90s op 08 Mrt 2014 18:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 08 Mrt 2014 18:45

Re: Mintgroene verf

Ik bedenk me trouwens: mijn tante heeft een vlak op de muur van 1,5m bij 1m ofzo, die heeft ze grijsbruin geverfd en dan bruine planken erin, het soort planken als op jouw onderste plaatje. Misschien is dat ook wel leuk met mintgroen op de muur en witte of groene planken.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Mrt 2014 22:17

Re: Mintgroene verf

Hier is de kinderkamer mintgroen, zal morgen even een foto maken.
Ik denk dat het prima kan met hoogglans wit en antraciet! Mooi juist!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mrt 2014 09:41

Re: Mintgroene verf

Ik zou een kleinere muur in de woonkamer mintgroen verven. Wel heel mooie kleur, maar ik zou zo'n kleur zelf nu niet meer als overheersend willen. Een klein verrassend hoekje is dan leuker.
<<

Anoniem74

Bericht 09 Mrt 2014 09:46

Re: Mintgroene verf

Wat marin zegt. Een lange wand zou ik niet doen.

Vind het wel een superkleur!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Mrt 2014 09:58

Re: Mintgroene verf

Ik zou juist wel de lange wand doen. Met de meubels breek je het dan weer. Weet niet of je ook een wat grotere kast hebt? Maar dan kan het zeker!

Super leuk en zomers kleurtje met die witte meubels!!
30-04-2017
<<

Anoniem51

Bericht 09 Mrt 2014 10:02

Re: Mintgroene verf

Ik zit even naar mijn eigen huiskamer te kijken, mijn langste wand is een meter of zeven, maar die zou ik echt niet mintgroen verven, dat zou too much worden denk ik. En dan heb ik er wel een enorme kast voor staan, én een deur in die wand, die breken wel iets, maar die kleur blijft alsnog allesoverheersend denk ik. Ik vind de kleur heel mooi maar zou toch een kleiner wandje uitkiezen,
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 09 Mrt 2014 10:10

Re: Mintgroene verf

Ik vind het een mooie kleur, inderdaad erg zomers met dat wit. Maar ik zou zelf wat twijfelen of het de kamer in bv de winter niet te kil/koud maakt. Het lijkt me wel een wat lastiger kleur als je graag wilt dat je kamer ook warmte uitstraalt. Ik heb zelf geen mintgroene muur maar een tikkeltje donkerder zeegroen (?) oid behang op de lange muur en mis die warmte soms wel.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem87

Bericht 09 Mrt 2014 10:49

Re: Mintgroene verf

Een andere muur kan helaas niet, want daar is de keuken en aan de andere kant allemaal ramen. Een groot vlak boven de bank zou wel kunnen, dan doe ik er een muursticker in met een tekst oid, daar ga ik eens over denken.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Mrt 2014 11:42

Re: Mintgroene verf

Ik ben sowieso allergisch voor vlakken op de muur. Vind dat altijd "ik wil wel maar durf niet".
Aan de andere kant heb ik in mijn huis maar 2 witte muren,de kleinste van het huis, mijn plafond is ontzettend hoog en toch heb ik 1 muur helemaal fuchsia geverfd......
30-04-2017
<<

ChiQ

Bericht 09 Mrt 2014 19:32

Re: Mintgroene verf

Gewoon doen, als je t na een paar jaar zat bent kan je t weer een keer een andere kleur geven.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Mrt 2014 20:54

Re: Mintgroene verf

Ik zou het ook gewoon doen.
Het is maar een likje verf. Valt het tegen of ben je het zat dan is het zo weer wit.

Vlakken op de muur zou ik zeker niet doen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem87

Bericht 09 Mrt 2014 21:31

Re: Mintgroene verf

ChiQ schreef:Gewoon doen, als je t na een paar jaar zat bent kan je t weer een keer een andere kleur geven.


Het is sowieso maar voor 1-1.5 jaar :) Weet niet of je het gevolgd hebt, maar m'n huis is verkocht! 1 mei sleuteloverdracht, hebben al een huurhuis gevonden en daar komt de mintgroene muur!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Mrt 2014 08:14

Re: Mintgroene verf

Elin schreef:
ChiQ schreef:Gewoon doen, als je t na een paar jaar zat bent kan je t weer een keer een andere kleur geven.


Het is sowieso maar voor 1-1.5 jaar :) Weet niet of je het gevolgd hebt, maar m'n huis is verkocht! 1 mei sleuteloverdracht, hebben al een huurhuis gevonden en daar komt de mintgroene muur!


Gewoon doen dan!! Hartstikke leuk!!
30-04-2017
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 10 Mrt 2014 20:52

Re: Mintgroene verf

Ik heb die kleur! Die heb ik van de Praxis. Heb er ook muren in mijn huis mee gedaan. Heb even snel een foto kunnen vinden (let niet op de rotzooi :laughcry: );

Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 12 Mrt 2014 21:21

Re: Mintgroene verf

Leuk Jeanette!! Is het een lange muur of niet? Het staat wel super vrolijk!
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 13 Mrt 2014 09:39

Re: Mintgroene verf

elin voor 1-1,5 jaar? of maand? Dacht maand namelijk of krijg je volgend jaar pas jullie huis?
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem119

Bericht 13 Mrt 2014 10:23

Re: Mintgroene verf

Oooooh je wilt t in het huurhuis doen! Ik dacht in je nieuwe koophuis over tijdje. Nee, dan zou ik t gewoon doen. Dan is 1,5 jaar precies leuk om te proberen. Ben je t voor die tijd al zat? Ach dan weet je toch dat je t over moet schilderen waarschijnlijk bij vertrek. Gewoon doen dan, perfecte moment om eens zoiets uit te proberen!
<<

Anoniem87

Bericht 13 Mrt 2014 10:44

Re: Mintgroene verf

Travel schreef:elin voor 1-1,5 jaar? of maand? Dacht maand namelijk of krijg je volgend jaar pas jullie huis?


Jaar! De bouw van ons nieuwbouwhuis is nog niet eens begonnen, dus volgende maand verhuizen we naar de huurwoning en dat zal voor minimaal een jaar zijn.
<<

Anoniem33

Bericht 13 Mrt 2014 14:41

Re: Mintgroene verf

Knio
Laatst gewijzigd door Anoniem33 op 15 Apr 2014 19:23, in totaal 4 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Mrt 2014 19:49

Re: Mintgroene verf

Heel gaaf! Als ik nu op mezelf zou gaan, zou ik zeker iets met die kleur doen. Echt heel mooi!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers