Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


fotoalbums kinderen

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Mrt 2014 18:03

fotoalbums kinderen

Ik ben weer eens een poging aan het doen om alle foto`s van de kinderen uit te zoeken op de computer.
Hoe ordenen jullie dit bij meerdere kinderen en hoe maken jullie de albums?
Maak je een boek voor beide kinderen samen of voor allebei 1?
Ik zit nu te denken om tot F haar 4e verjaardag alleen te doen en dan S 18 tot maanden is alleen.
Daarna gezamenlijk en 2 keer af laten drukken. Maar ergens twijfel ik of het niet leuker is dat ze echt hun eigen boeken krijgen.
Op de computer zet ik alles per maand per kind in een map en dan ook nog eens alle telefoonfoto`s per map in een eigen mapje :eyes:
Ben nu een behoorlijke schade aan het inhalen...
Misschien dat ik van 2014 maar in 1 map ga doen.
Laatst gewijzigd door PiP op 07 Mrt 2014 18:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
December 2009
juli 2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Mrt 2014 18:09

Re: fotoalbums kinderen

Toen ik nog niet zoveel foto's maakte had ik nog mapjes die gewoon 'Zomer 2010' of 'Winter 2010/2011' heetten. Nu heb ik mapjes met namen als 'Kinderboerderij 2 augustus 2012' en '28 februari 2013 schilderen'. Dat leek ooit overzichtelijk, maar inmiddels heb ik een miljard mapjes, ik denk dat ik ze maar eens in overkoepelende mappen moet gaan zetten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Mrt 2014 18:18

Re: fotoalbums kinderen

Ik maak mappen per jaar en daarin submappen per maand.
Voor (grote) uitjes heb ik per jaarmap de submap 'uitjes' en daarin plaats ik ze dan dus weer per uitje in een map.

Bij meer kinderen zou ik aparte boeken maken met een doorgaande lijn van de foto's van hen samen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Mrt 2014 18:19

Re: fotoalbums kinderen

Foto`s waar ze samen op staan plaats ik bij beide in de mappen.
December 2009
juli 2012
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Mrt 2014 18:23

Re: fotoalbums kinderen

Ik maak mappen per jaar en daarin submappen per maand.
Denk dat het voor de kids leuk is ook al is het een gezamelijk boek dat ze er beide later 1 krijgen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Mrt 2014 18:59

Re: fotoalbums kinderen

De foto's staan op datum geordend, niet heel, handig maar ik heb ook nog geen andere manier gevonden die me fijner lijkt.
De kinderen krijgen ieder een eigen fotoboek, dat vind ik leuker dan allebei dezelfde. En nu ze ouder worden doen ze ook veel meer dingen apart van elkaar dus dan is een eigen album ook handiger, maar meer werk is het wel.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Mrt 2014 19:19

Re: fotoalbums kinderen

Daar heb je een punt Liadan, nu is dat nog niet vaak, maar dat gebeurd nu natuurlijk steeds vaker. Ik blijf ze dan maar gewoon per persoon maken!
December 2009
juli 2012
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 07 Mrt 2014 23:21

Re: fotoalbums kinderen

Ik heb ook per kind een map, waar per maand de fotos in staan van de eerste twee levensjaren. Daarna mappen per half jaar.
Ik maak ook voor elk kind een eigen album, ook net zoals Liadan omdat ze steeds meer apart gaan doen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem315

Bericht 07 Mrt 2014 23:30

Re: fotoalbums kinderen

Ik begin nu met een Kruidvat-album herfst/winter voor mijn dochter. Daarna lente/zomer. Ik denk dat de albums daarna wat langere periodes gaan bevatten. In de pc heb ik ze geordend in mapjes van elk 2 weken, maar dat zal straks wel veranderen, aangezien ik niet meer van elk hikje een foto maak.
Mocht er een tweede telg komen, dan krijgt die zijn/haar eigen boeken.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Mrt 2014 23:57

Re: fotoalbums kinderen

Ik heb idd de foto's van t eerste jaar per maand in een mapje. Helaas nog niet aan toegekomen om de dubbele foto's etc eruit te jalen (heb bijv wel 10 foto,s van t eerste hapje, en wel 50 foto's van de hapjes in de eerste weken haha).
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem83

Bericht 08 Mrt 2014 01:07

Re: fotoalbums kinderen

Foto's staan geordend per jaar en dan in submappen per maand. Dus niet per kind.
Ze krijgen allebei ieder jaar (van verjaardag tot verjaardag) een eigen album.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 08 Mrt 2014 09:57

Re: fotoalbums kinderen

Zo heb ik het ook als mini. Ik begin met een verjaardag en eindig met een verjaardag.
Van een dagje uit maak ik vaak iets met photogrid en deze kan je ook zo gebruiken voor hun fotoboek.

Ik vind t sorteren vaak nog het meeste werk. Allebei een telefoon, een digitale camera en een spiegelreflexcamera.
Zoveel foto's!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Mrt 2014 10:06

Re: fotoalbums kinderen

Ik begin met de maand februari, en eindig het boek met 30 januari, haar verjaardag!
als laatste foto wil ik ieder jaar een foto van ons drietjes doen bij de verjaardagstaart :love:

Overigens maak ik zoveel foto's dat ze van ieder jaar 2 fotoboeken heeft.
En van jaar 1 zelfs 3.. 1 uitgebreid van het ziekenhuis, 1 van het eerste half jaar (met kort de ziekenhuisperiode erin), en 1 van het laatste half jaar.
Van de vakantie in Portugal vorig jaar heb ik een uitgebreid apart boek gemaakt en dat heb ik in het kort terug laten komen in haar jaar boek.
(de boeken hebben ook maar 120 blz.. per boek :omg: )

Ik kan dus nooit kiezen tussen foto's haha
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Mrt 2014 10:45

Re: fotoalbums kinderen

Mss ook een reden waarom ik nog niet aan het fotoboek begonnen ben lejow.. Zie zo tegen al die foto's op. Vooral in het begin!
Maar de verjaardag vind ik wel moeilijk, ik denk dat ik die pas in het volgend boek zou doen ipv afsluiten in het eerste boek
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 08 Mrt 2014 11:18

Re: fotoalbums kinderen

Lejow schreef:(de boeken hebben ook maar 120 blz.. per boek :omg: )


Waar maak jij je boeken?
Misschien is MyBKS dan wat voor jou icm een voucher van Ibood.
Hier komen regelmatig voucher voorbij van 18,95 voor een album van 110 pagina`s
Is wel liggend A4 formaat, maar voor dat geld..!
December 2009
juli 2012
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 08 Mrt 2014 22:39

Re: fotoalbums kinderen

Ik maak ook ontzettend veel foto's, ik schrijf mijn foto's altijd weg op de volgende manier:
Jaar--> Maand --> Datum + beschrijving. Is altijd goed terug te vinden op deze manier.

Ik maak van onze T. altijd een jaaralbum (van dag na verjaardag tot verjaardag) en dan sorteer ik de foto's altijd heel goed en dun uit. Alleen de allermooiste komen erin. Ook hier is het album megadik maar wel van kwaliteit. Hier geen hema of kruidvat en het liefst op mat fotopapier. De resterende foto's die niet door de keuring ;-) zijn gekomen, krijgt T. later mee op externe HD.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Mrt 2014 22:52

Re: fotoalbums kinderen

PiP schreef:
Lejow schreef:(de boeken hebben ook maar 120 blz.. per boek :omg: )


Waar maak jij je boeken?
Misschien is MyBKS dan wat voor jou icm een voucher van Ibood.
Hier komen regelmatig voucher voorbij van 18,95 voor een album van 110 pagina`s
Is wel liggend A4 formaat, maar voor dat geld..!


Bij Albelli, en daar blijf ik ook bij, hou de boeken graag hetzelfde!
Maar bedankt voor de tip!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers