Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Anticonceptie en borstvoeding

<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 07 Mrt 2014 15:48

Anticonceptie en borstvoeding

Hallo allemaal,

ik ben aan het uitzoeken welke anticonceptie i.c.m. de borstvoeding het best bij mij past. Ik lees de minipil (cerazette), implanon, spiraaltje en condooms. Nu zou ik graag ervaringen willen van andere mensen. Hoe jullie het hebben gedaan na de bevalling om niet zwanger te raken en hoe dit bevallen is. Ik heb cyclusafhankelijke melkdips (menstruatie en ik denk ook voor eisprong want heb er nu al weer 1 en volgens mijn oude cyclus zou ik over een paar dagen weer een eisprong hebben) dus voor mij is het belangrijk dat de borstvoeding echt niet terug gaat lopen.

Minipil (cerazette)
elke dag slikken, maar dat was ik deels al gewend bij de gewone pil. Ik lees verhalen op internet die door de minipil juist van de melkdips af was doordat er geen eisprong en geen menstruatie optrad. Iemand ervaring?

Implanon
dit leek me wel wat. niet er mee bezig hoeven zijn, veilig, mag bij borstvoeding. Lees dat veel meiden niet meer ongi zijn enz. Nadeel is het inbrengen en uithalen. Men zegt alleen het verdovingsprikje te voelen. Na het uithalen schijn je 7 hechtingen te hebben en dus een litteken?

Condooms
Lijkt me helemaal niks elke keer zo'n rubber erom doen :laughcry: en het gevoel is minder. Ook ben ik ergens toch nog bang dat ie een keer stuk gaat en ik toch nog zwanger raak. Al moet ik dan natuurlijk wel net een eisprong hebben en dat weet je maar nooit met borstvoeding.

Spiraal
Valt sowieso af. Dat wil ik echt niet. Heb gezien hoe dat gaat en dat gaat gewoon echt niet bij mij gebeuren!

Pff lastig hoor. Ene kant gebruik ik liever geen hormonen dus dat betekent condooms. Maar die voelen als een barriëre bij de seks en dus een klein beetje angst voor zwangerschap. Maar als het waar is dat je geen melkdips meer hebt door die hormonen vind ik dat ook wel een fijne keuze, want daar wordt ik toch wel zo onzeker van!!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs stokstaartje
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 07 Mrt 2014 17:38

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Aan mij ga je niks hebben :smile:
Ik had een koperspiraal, bewust voor gekozen omdat ik ook geen hormonen wilde (het mag dan wel, maar goed... jij krijgt het binnen en dus ook je kind.. haha, ben ik nogal eigenwijs in :angel: ). Ik vond het zetten ed trouwens ontzettend meevallen...

Als je geen melkdips wil, krijg je wel iets met hormomen vrees ik... Daardoor inderdaad geen/minder schommelingen qua eigen hormoonhuishouding.

Lastig he?

Na deze zwangerschap gaat mijn man zich laten helpen :hulde:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 07 Mrt 2014 17:40

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Ik heb na de eerste de minipil geslikt, na 6 strips mee gestopt, mijn libido was gezakt naar het nulpunt van die troep. :(
Wij gebruiken condooms tot ik een spiraal neem en die wil ik voorlopig nog niet.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem75

Bericht 07 Mrt 2014 19:47

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Zolang ik bv geef (als het lukt natuurlijk) worden er hier condooms gebruikt. En daarna ga ik over op de pil.
<<

Anoniem166

Bericht 07 Mrt 2014 20:22

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Borstvoeding is hier de beste anticonceptie gebleken die er is. Maar als ik had moeten kiezen, dan koos ik voor condooms.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 07 Mrt 2014 22:44

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Hier ook condooms zolang ik nog borstvoeding geef.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem144

Bericht 07 Mrt 2014 23:15

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Na de eerste heb ik tijdens de bv en een periode daarna, de minipil geslikt. Ik kreeg een erg laag libido en voelde me er gewoon over het algemeen niet fijn door. Dus daarna met condooms ( en soms zonder :laughcry: ) tot we voor de 2e gingen. Nu na de 2e een tijdje met condooms en heb sinds 7 weken een mirena spiraal. Ik geef overigens geen bv meer. Het zetten deed echt geen pijn , en ben zelfs nog nooit vaginaal bevallen.
Ik heb wel enorm haaruitval , maar weet niet of dat nog van het ontzwangeren is of door de spiraal komt. Ook vloei ik heel onregelmatig en vaak. Maar dat is geloof ik wel een bekend probleem, tijdens de eerste maanden van de mirena.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Mrt 2014 23:20

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Ja heb jij dat ook Star? Ik heb de Mirena nu ruim een maand en blijf maar vloeien. Hopelijk zit 'ie wel goed. Volgende week controle bij de huisarts.
<<

Anoniem144

Bericht 07 Mrt 2014 23:40

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Ik heb gister een controle echo gehad in het ziekenhuis en maandag een telefonische afspraak met de assistent gynaecoloog. Het spiraaltje zat perfect volgens de echoscopiste. Ik ga nog wel even navragen over het vloeien , haaruitval en pijnlijke steken uit het niets ( ik lig soms echt krom van de pijn).
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 08 Mrt 2014 00:21

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Eerste tijd condooms en na 3mnd een mirena spiraal.

Toen ik m de eerste keer liet zetten heb ik zo'n 3mnd bijna dagelijks licht bloedverlies gehad. Nu heb ik t maar een maand gehad.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem186

Bericht 09 Mrt 2014 19:15

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Vancity_girl schreef:Hier ook condooms zolang ik nog borstvoeding geef.


Hier ook. Daarna weet ik het nog niet. Ik heb een persona liggen, dat is misschien wel wat. Maar dan moet ik eerst een regelmatige cyclus hebben en die heb ik nu totaal nog niet.

Verder vind ik het lastig. Ik wil geen hormonen in m'n lijf. En ik wil ook nog niet dat m'n man zich laat helpen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Mrt 2014 19:48

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Wij gebruiken condooms. En er is natuurlijk een risico dat hij kapot gaat maar dan is het maar zo. Ben overigens nog niet ongesteld geweest dus hoe groot is de kans dat ik net een kapot condoom heb tijdens een eisprong?
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 09 Mrt 2014 19:49

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Carool schreef:Wij gebruiken condooms. En er is natuurlijk een risico dat hij kapot gaat maar dan is het maar zo. Ben overigens nog niet ongesteld geweest dus hoe groot is de kans dat ik net een kapot condoom heb tijdens een eisprong?


Heel klein haha.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Mrt 2014 20:02

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Vancity_girl schreef:Hier ook condooms zolang ik nog borstvoeding geef.


Hier ook, daarna ga ik weer voor de Mirena.
L2014 & H2017
<<

Anoniem28

Bericht 09 Mrt 2014 21:06

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Het eerste jaar hebben we condooms gebruikt, omdat ik geen enkel risico wilde lopen dat de productie van de bv terug zou lopen. Na een jaar heb ik een mirena laten plaatsen. Ik heb geen verandering in de productie gemerkt en het laten zetten viel me ook 100% mee. De mirena bevalt me uitstekend.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 09 Mrt 2014 21:42

Re: Anticonceptie en borstvoeding

Ik had een Mirena, is mij goed bevallen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 10 Mrt 2014 22:56

Re: Anticonceptie en borstvoeding

bedankt voor jullie antwoorden. Ik kijk het eerst nog even aan (dus eerst condooms). Kan daarna altijd nog beslissen of ik toch nog iets anders wil proberen.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers