Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onbetaald verlof

<<

Anoniem38

Bericht 07 Mrt 2014 15:19

Onbetaald verlof

Heeft hier iemand ervaring met onbetaald verlof? Is dat erg duur om te doen?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2014 15:20

Re: Onbetaald verlof

Uhm, je kan toch zelf berekenen wat je dan misloopt? Of denk ik nou te makkelijk?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mrt 2014 15:24

Re: Onbetaald verlof

Dat kun je zelf berekenen.
Daarnaast bouw je ook over het stuk onbetaald verlof geen pensioen, verlof en vakantiegeld op.
<<

Anoniem38

Bericht 07 Mrt 2014 15:25

Re: Onbetaald verlof

Je bent ook niet verzekerd en zo dan. Weet alleen niet zo 123 hoe je dat berekend.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Mrt 2014 15:29

Re: Onbetaald verlof

Jip83 schreef:Je bent ook niet verzekerd en zo dan. Weet alleen niet zo 123 hoe je dat berekend.

Waar ben je dan niet voor verzekerd?
<<

Anoniem38

Bericht 07 Mrt 2014 15:32

Re: Onbetaald verlof

Arbeidsongeschiktheid, ziekte, pensioen.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Mrt 2014 15:46

Re: Onbetaald verlof

Maar dat is niet iets wat je zomaar kan uitrekenen.
Stel je neemt 1 jaar onbetaald verlof, en je wordt in die periode ziek voor 1 maand, dan is er niet zoveel aan de hand.
Als er iets gebeurd waardoor jij na je onbetaalde verlof nog een half jaar niet kan werken, of zelfs helemaal niet meer door een ongeluk oid, ja dan gaat het enorm veel geld kosten, maar dat valt niet uit te drukken, omdat je niet in de toekomst kan kijken.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 07 Mrt 2014 22:03

Re: Onbetaald verlof

Je gaat er sowieso op achteruit want je gaat inkomen kwijtraken. Tenzij je onbetaald verlof opneemt om ergens anders opnieuw te gaan werken.

Misschien kun je aangeven wat je in gedachten hebt. Volledig onbetaald verlof, of uren minderen op basis van onbetaald verlof. Voor een paar weken/maanden/jaar?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mrt 2014 22:50

Re: Onbetaald verlof

Je bouwt geen pensioen op over het gedeelte onbetaald verlof.
Daarnaast als je ziek wordt tijdens het onbetaald verlof betaald je werkgever geen ziekengeld of alleen het gedeelte dat je zou werken als je gedeeltelijk onbetaald verlof heb. De werkgever hoef pas te betalen als de afgesproken, vastgelegde termijn van het onbetaald verlof is versteken. De eerste dag na het onbetaald verlof word dan aangemerkt als 1e ziektedag.
<<

Anoniem38

Bericht 08 Mrt 2014 09:55

Re: Onbetaald verlof

Paar maanden om op vakantie te gaan. Maar ws kan het niet door de financiën.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Mrt 2014 10:50

Re: Onbetaald verlof

Jip ik ben een aantal jaar geleden twee maanden van mijn werk weggeweest en heb dat geregeld door al mijn vakantie in te zetten en voor de rest vooraf en achteraf meer te werken. Als je echt denkt dat je het wilt/nodig hebt kun je altijd met je werkgever gaan praten.
<<

Anoniem38

Bericht 09 Mrt 2014 16:17

Re: Onbetaald verlof

Ikben 2 jaar geleden 3 maanden weggeweest door betaald verlof. Vakantie opgespaard. Ik was de laatste waarbij dat kon. Meer werken zit er bij ons niet in. Werkgever heeft liever zelfs dat ik minder ga werken.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers