Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

<<

Anoniem75

Bericht 07 Mrt 2014 14:37

Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Meer meiden dit gedaan?

Zo ja hoelang? En hoe had je het opgemaakt?
<<

Anoniem286

Bericht 07 Mrt 2014 14:39

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Ze heeft af en toe eens in de kinderwagenbak geslapen (als we bij mensen op bezoek waren_, gewoon normaal laag opgemaakt. ik geloof wel dat het wordt afgeraden om te doen, omdat ze met het gezichtje in de bekleding kunnen gaan liggen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Mrt 2014 14:41

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Permanent in de wagenbak slapen zou ik niet doen, een wagenbak ventileert niet genoeg. Dan zou ik dus toch een wiegje kopen of lenen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Mrt 2014 14:43

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Onze dochter heeft de eerste weken in de kinderwagenbak naast mijn bed geslapen. Eigenlijk was dit niet de bedoeling, maar ik wilde haar graag dicht bij mij hebben. Bij een volgend kindje komt er een co-sleeper of wieg.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Mrt 2014 14:46

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Wij hebben hem de eerste twee of drie weken in de wagenbak gehad.
L2014 & H2017
<<

Anoniem75

Bericht 07 Mrt 2014 14:52

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Ik twijfelde idd of het qua veiligheid wel goed zou zijn. En dan met name bij de lange slaapjes. Misschien dat we ook wel zolang het ledikant langs ons bed zetten. Want net als bij S. zou ik de baby een week of 10 bij ons op de kamer willen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Mrt 2014 14:56

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Voor zo'n lange periode zou ik t ledikantje lekker naast je bed zetten! Dat kon bij ons niet zonder flink veranderen, maar dat gaat de volgende keer wel gebeuren ;).
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 07 Mrt 2014 15:22

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

F heeft de eerste 2-3 maanden in de wagenbak geslapen ( met de kap omlaag voor de ventilatie) Had er wel een aerosleepje in. B ligt nu gewoon in haar ledikantje bij ons op de kamer. Onderstel kon namelijk niet bij ons op de kamer dus heb wat moeten bukken bij f en dat kostte me gewoon mijn rug.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Mrt 2014 19:50

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

E heeft ook de eerste weken bij mij op de kamer gelegen 'snachts in de wandelwagenbak
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem106

Bericht 07 Mrt 2014 21:04

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Mijn zoon heeft een week 's nachts in de wagenbak bij ons op de kamer geslapen, daarna is hij over gegaan naar zijn eigen kamer. Mijn man kon niet tegen zijn geluidjes :-)
Mijn dochter heeft een week of vier in de wagenbak bij ons op de kamer geslapen, ze wilde namelijk niet in haar eigen bed slapen. Op het cb heeft de arts het toen afgeraden, omdat je kindje dan in de bekleding van de bak kan stikken. Daarom na die vier week toch geprobeerd om dochterlief in bed te laten slapen. Hier bleek een slaapzak toen een uitkomst.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Mrt 2014 23:32

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Hier was wel het plan om dochter naast ons in de kinderwagen te laten slapen. Maar dat werd afgeraden door de kraamzorg. De bak heeft bij ons een soort plastic aan de zijkanten en dat zou niet genoeg ventileren. Nu staat het ledikantje op onze kamer en de wagen beneden. Overdag slaapt ze wel in de wagen beneden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 07 Mrt 2014 23:37

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Maar dat matrasje is toch helemaal niet fijn om zo vaak en lang op te slapen? Ons wagenbak matrasje is zelfs best hard.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Mrt 2014 23:40

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Wij hebben een grote ouderwetse kinderwagen en daar heb ik zelf een matrasje voor gekocht op maat. Van dat schuim van 4 cm dik. Dat ligt gewoon lekker zacht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Mrt 2014 23:40

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Wij hebben het wel gedaan. Maar hoe lang? Echt geen idee. Na een tijdje hebben we zijn ledikant bij ons gezet en met 7 maanden ging hij naar zijn eigen kamer.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem75

Bericht 07 Mrt 2014 23:43

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Wij hebben een bugaboo cameleon en er zit een extra matrasje in. Ik zal het tegen die tijd wel eens met de kraamhulp over hebben en anders gaat de baby gewoon in zijn ledikant bij ons op de kamer.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Mrt 2014 23:44

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Julie slaapt alleen in de wagenbak op een ander.

Thuis sliep ze meestal mee in bed of in een wieg.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 07 Mrt 2014 23:57

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Kinderwagenbak werd ons afgeraden door het cb i.v.m. de ventilatie. Wij hebben het ledikant gewoon naar onze slaapkamer gesleept en na een nacht of 8 is ze naar haar eigen kamer gegaan.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 08 Mrt 2014 11:46

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Onze dochter heeft de 1e 3 maanden bij ons op de slaapkamer in de kinderwagenbak gelegen. Wij hadden ook echt niet meer plek in onze slaapkamer voor een cosleeper of wiegje. De kinderwagenbak kon op het dressoir staan. Wij hebben een extra matrasje erin gekocht(bij babypark te koop).
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem57

Bericht 08 Mrt 2014 12:18

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Ze heeft 5 weken naast ons gelegen in de kinderwagenbak, zelfs op aanraden van de (ervaren) kraamhulp.
Ging prima. Enige reden dat de volgende baby in een wiegje gaat is omdat het irritant was de wagenbak steeds naar beneden te tillen.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mrt 2014 12:59

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Uiteenlopende meningen weer dus. Dat vind ik met alles zo, de kraamhulp, de verloskundige én het cb. Gewoon doen wat goed voelt dus!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Mrt 2014 13:14

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Exogenesis schreef:Uiteenlopende meningen weer dus. Dat vind ik met alles zo, de kraamhulp, de verloskundige én het cb. Gewoon doen wat goed voelt dus!


Wij hebben dezelfde wagen en hetzelfde cb maar hier mocht het dus wel. Raar hoor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mrt 2014 13:34

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Carool schreef:
Exogenesis schreef:Uiteenlopende meningen weer dus. Dat vind ik met alles zo, de kraamhulp, de verloskundige én het cb. Gewoon doen wat goed voelt dus!


Wij hebben dezelfde wagen en hetzelfde cb maar hier mocht het dus wel. Raar hoor.


Ik kreeg het advies van het kraambureau. Cb heb ik er verder niet over gehoord. Maar ik hoor verhalen van dat het ene cb bijvoorbeeld vanaf 4 maanden bijvoeding stimuleert en het andere juist pas met 6 maanden. En het ene raadt op de zij slapen aan, de ander raadt het af.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Mrt 2014 13:51

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Ja er is niet echt een standaard richtlijn wat wordt aangehouden. Qua voeding hebben wij de WHO richtlijn maar aangehouden en slapen wat ons zelf het beste leek.
R. 2013
D. 2016
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 08 Mrt 2014 14:36

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Ik zou het ledikant nat jullie bed neerzetten, kan hij daar ook meteen aan wennen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 08 Mrt 2014 15:16

Re: Baby eerste tijd op onze slaapkamer in kinderwagen?

Hier zei de vrouw die de intake deed voor de kraamzorg dat het prima kon in de wagenbak, met de kap naar beneden. Ik was zelf namelijk van plan het ledikant bij ons op de kamer te zetten. Uiteindelijk een co-sleeper gekregen van mijn ouders.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]