Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkeersboetes

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2014 12:10

Verkeersboetes

Hoi!

Ik heb zojuist voor het eerst een beroep ingediend tegen een verkeersboete. Ik heb al vaker boetes gehad, allemaal voor te hard rijden, maar die heb ik allemaal gewoon betaald omdat ik ook daadwerkelijk te hard had gereden. Nu heb ik echter een boete gekregen omdat ik een kruispunt zou hebben geblokkeerd. Ik weet precies waar het is gebeurd en het is gewoon niet waar. Ik wilde een kruispunt oversteken en mijn stoplicht was groen, maar aan de overkant van het kruispunt stond file. Ik kon dus niet oprijden omdat ik dan midden op de kruising stil zou moeten staan. Dat wilde ik niet (en volgens mij mag dat ook niet), dus ik bleef wachten bij het stoplicht, ondanks dat het groen was. Een motoragent die daar toevallig ook reed stak zelfs nog zijn duim naar mij op, waardoor ik in de veronderstelling verkeerde dat ik juist handelde. En vervolgens schrijft diezelfde agent een boete uit. Kosten: 237 euro! :omg:

Ik ben nu dus in beroep gegaan tegen de beschikking en ik hoop zo heel erg dat ze de beschikking vernietigen. Duimen jullie mee?

Wie is er ook wel eens in beroep gegaan tegen een verkeersboete? Hoe liep dat af? En hoe lang duurde het voordat je iets hoorde?

♥♥
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 07 Mrt 2014 12:12

Re: Verkeersboetes

Wat een rare situatie! En een hoop geld ook.... Als ik dit zo lees, denk ik wel dat je kans maakt om gelijk te krijgen. Maar, ik heb er weinig verstand van.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Mrt 2014 13:46

Re: Verkeersboetes

Inderdaad, wat een gekke situatie zeg. Ik zou ook zeker beroep ingediend hebben in zo'n geval. Hopelijk word je in je gelijk gesteld, want het is anders wel héél zuur geld.
2012 & 2016
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 07 Mrt 2014 14:15

Re: Verkeersboetes

Ik was gewoon het kruispunt opgereden, file of niet. Er zijn hier in DH anders kruispunten waar je in de spits nooit doorheen zou komen....

Wel zuur geld zeg, pfff. Hoop dat je wint!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem40

Bericht 07 Mrt 2014 14:27

Re: Verkeersboetes

Ik had een parkeerboete waartegen ik in beroep wilde, maar ben te lui geweest om het te doen en heb m maar gewoon betaald. Het was een boete voor parkeren binnen 5 meter van een kruispunt, volgens de boete was het 1,7 meter. Nou... ik het het nagemeten, maar het was echt zeker weten minstens 4,7 meter. En dan had ik krap gemeten.
Het is trouwens in een doodlopende straat en elke nacht komt de politie boetes uitdelen voor te dicht op het kruispunt parkeren. Verder hoeven ze hier helemaal niet te zijn. Stom!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2014 14:28

Re: Verkeersboetes

Wat een rare agent. Is toch juist goed dat je niet doorrijd. Hopelijk helpt het bezwaar
Afbeelding
<<

Anoniem22

Bericht 07 Mrt 2014 14:32

Re: Verkeersboetes

Elliot, wat een klote boete. Hopelijk krijg je je gelijk.

Whoop, je stond dus sowieso binnen 5 meter geparkeerd als ik het zo lees. Dan is die boete toch terecht, of er nu 1,7 staat of 4,7. Het bedrag veranderd er niet door lijkt me? Zuur is het wel.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 07 Mrt 2014 15:55

Re: Verkeersboetes

Wat een onzin Elliot! Je bent door de agent dus niet aangehouden maar daarna ontvang je wel een boete. Raar zeg. Het lijkt me dan toch dat die agent je laat stoppen en uitlegt waarom je de boete krijgt. Heel flauw. Ik denk wel dat je een goede kans maakt. Is dat vlakbij bij de brug in A? Ik stond daar ook wel eens voor het groene licht te wachten.
<<

Anoniem50

Bericht 07 Mrt 2014 16:27

Re: Verkeersboetes

Ik vind het een achterlijke boete. Je wilt dat anderen kunnen doorrijden. Dan mag ik hier weleens gaan oppassen. We hebben hier viertondes, van rechts voorrang, en ik laat mensen vaak voor, om de doorstroom op gang te krijgen. Maar als ik daar een boete voor kan krijgen, dan ga ik maar eens minder meedenken met het verkeer.

Volgens mij moet je inderdaad gewoon oprijden als het licht groen is, maar niet als je jezelf of anderen in gevaar brengt. Wat willen ze in hemelsnaam? Gewoon bezwaar aantekenen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2014 16:39

Re: Verkeersboetes

Zo, gelukkig ben ik niet de enige die het een achterlijke boete vindt! :)
Carra, het was niet in A. Het was op de kruising Lanckhorstlaan/Zandvoortselaan/Herenweg, ik was op weg naar Zandvoort. En de Zandvoortselaan stond (voor de verandering) vast. Ik vind het zo stom dat die agent me niet ter plekke even staande heeft gehouden, dan had ik het meteen uit kunnen leggen.

♥♥
<<

Anoniem40

Bericht 07 Mrt 2014 16:46

Re: Verkeersboetes

Willem schreef:Whoop, je stond dus sowieso binnen 5 meter geparkeerd als ik het zo lees. Dan is die boete toch terecht, of er nu 1,7 staat of 4,7. Het bedrag veranderd er niet door lijkt me? Zuur is het wel.

Ja, dat is ook zo :nopompom: Maar ik vind de politie gewoon flauw dat ze hier elke dag komen checken, in een doodlopende straat met absoluut geen gevaar als je iets dichterbij het kruispunt geparkeerd staat en dat hij dan 1,7 meter opschrijft. Overigens staat er vrijwel iedere dag wel iemand op die plek en die krijgen dus allemaal een boete, lekker verdienen zo. Gelukkig was het maar 60 euro.

Overigens ben ik wel heel blij met de politie hoor. Laatst belden ze me op om te vertellen dat er 's nachts een jongen een steen tegen mijn auto had gegooid en dat ik dat met de verzekering kon regelen met het aangiftenummer dat zij voor me geregeld hadden. Topservice :thumbup:
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 07 Mrt 2014 16:55

Re: Verkeersboetes

Bezwaar denk ik? Of ben je al een stap verder? Lastig verhaal, lijkt zo'n welles nietes spelletje te gaan worden want bewijs zal vermoedelijk lastig worden. Niet toevallig een passagier bij je?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 07 Mrt 2014 16:59

Re: Verkeersboetes

En als ik jouw verhaal zo lees stond jij dus nog gewoon voor het stoplicht, dus voor de kruising? Hoezo blokkeren? Ik zou vragen of er achterliggende stukken zijn, pv ofzo.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2014 17:22

Re: Verkeersboetes

luisa, het is de eerste fase. Bij mijn weten heet dit ook bezwaar (en ik ben afgestudeerd na een scriptie over de bezwaarschriftenprocedure binnen de Awb), maar op de beschikking van het CJIB staat dat je tegen de beschikking alleen in beroep kan, eerst bij de OvJ en daarna evt. in hoger beroep bij de kantonrechter.

Ik stond inderdaad gewoon nog voor het stoplicht, voor mijn auto stonden zegmaar de haaientanden. Ik denk dat de agent bedoelt dat ik het kruispunt heb geblokkeerd omdat ik voor het groene licht stil bleef staan. Mijn vriend zat wel bij mij in de auto, dus die kan mijn verhaal bevestigen.

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 07 Mrt 2014 17:29

Re: Verkeersboetes

Als je voor de haaientanden staat, ben je al voorbij de stopstreep van het verkeerslicht.
Misschien is dat het probleem?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2014 17:32

Re: Verkeersboetes

Nou dat lijkt mij niet, want het stoplicht was groen. Dus dan mag ik toch gewoon voorbij het stoplicht rijden?

♥♥
<<

Anoniem22

Bericht 07 Mrt 2014 17:42

Re: Verkeersboetes

Maar als je daarna op of net voor het kruispunt alsnog stil gaat staan dan is het een vorm van blokkade toch? Je bent dan al voorbij de stopstreep van het stoplicht. Als dat het geval was? Al kan je het dan sowieso nog gooien op de doorstroom van het verkeer.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 07 Mrt 2014 17:47

Re: Verkeersboetes

Ik geloof dat het administratief beroep heet. Maar het is een soort van bezwaar, want daarna kan je in beroep bij de officier. Volgens mij komt het dan niet voor de bestuursrechter maar voor de kanton. Maar goed, zo ver ben je nog niet.

Edit: Oh ja dat zeg je al. :palm:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2014 18:54

Re: Verkeersboetes

Willem schreef:Maar als je daarna op of net voor het kruispunt alsnog stil gaat staan dan is het een vorm van blokkade toch? Je bent dan al voorbij de stopstreep van het stoplicht. Als dat het geval was? Al kan je het dan sowieso nog gooien op de doorstroom van het verkeer.

Volgens mij dus niet. Ik stond tussen de stopstreep en de haaientanden in zegmaar, in afwachting van ruimte zodat ik het kruispunt over kon steken. Ik heb altijd geleerd dat het zo werkt bij file.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Mrt 2014 21:47

Re: Verkeersboetes

Bluhh ik heb reactie gekregen. De officier van justitie kent doorslaggevende betekenis toe aan de ambtsedige verklaring van de verbalisant.
Op zich had ik dit al wel verwacht. Nu maar in beroep tegen deze beslissing, ik hoop dat ik het dan in de rechtbank mag toelichten!

♥♥
<<

Anoniem50

Bericht 15 Mrt 2014 21:55

Re: Verkeersboetes

Blijft een rare boete.

Ik heb in mijn leven drie keer een boete gehad *klopt af* en alle drie waren terecht. Mijn moeder had haar auto en mijn auto op naam en omdat haar vriend vaak te hard reed in haar auto en dus ook vaak boetes kreeg, kreeg ik ook een gigantische boete toen ik te hard reed. Soort van levensles ofzo. Daarna nog 28 euro voor 10 km te hard en de laatste 199 euro ook voor te hard rijden. Grappige aan die boete is dat ik de week ervoor nog tegen mijn vader zei dat hij best wel wat harder mocht dan de toegestane 80, omdat ze er toch nooit stonden.... Wel dus, bleek een week later. :palm: Reed 23km te hard.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Mrt 2014 21:59

Re: Verkeersboetes

Ik vind het ook een rare boete inderdaad! Goed dat je beroep hebt aangetekend, ik ben erg benieuwd hoe het afloopt.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 15 Mrt 2014 22:09

Re: Verkeersboetes

Wat een hoog bedrag zeg, goed dat je er tegen in gaat.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 16 Mrt 2014 10:36

Re: Verkeersboetes

Je wordt echt nooit in je gelijk gesteld. Het woord van een agent telt altijd zwaarder en die heeft ij dit geval altijd gelijk. Collega van mij heeft eens een bekeuring gehad voor het bellen achter het stuur. Hij heeft zelfs zijn telefoon gegevens meegestuurd maar dan was het nog niet bewezen dat hij niet met de telefoon van iemand anders belde......

Ik begrijp heel goed dat je gerechtigheid wilt maar het is (hoogst waarschijnlijk) zinloos (en vooral erg zuur van dat geld)
30-04-2017
<<

Anoniem40

Bericht 16 Mrt 2014 11:22

Re: Verkeersboetes

Zeg nooit nooit ;) Soms krijgt er wel eens iemand gelijk hoor! Ik kijk altijd naar het programma de Rechtbank en daar krijgen mensen wel eens gelijk als ze goed bewijs hebben.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers