Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kascommissie

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 06 Mrt 2014 22:21

Kascommissie

Wie o wie zit er hier in een kascommissie?

Ik zit sinds eind vorig jaar in de kascommissie van onze nieuwe VVE. Zelf werk ik op de boekhouding en stel ik o.a. jaarrekeningen op.

Gister ontving ik de stukken over 2013 van de kascommissie van de VVE. Ik schrok er eigenlijk van hoe simpel het volgens hen zou moeten zijn. Ik heb een mapje ontvangen met kopietjes van alle bankafschriften en that's it.
Volgens hun beschrijving zou ik de jaarrekening debet/credit bedragen moeten checken aan de hand van de bankafschriften. Allemaal leuk en aardig, maar dat is in mijn ogen geen goede controle. Ze kunnen zo van alles overschrijven wat ze willen zolang de afschriften maar met de jaarrekening kloppen.

Naar mijn idee zou ik ook alle bijbehorende nota's moeten ontvangen. Dan kan ik pas controleren of de uitgaven/inkomsten juist zijn.

Ik zou nu moeten tekenen voor iets waar misschien wel mee gerommeld is.

Misschien zie ik nu doemscenario's voor me, maar omdat ik zelf jaarrekeningen opstel weet ik wat daarbij mis kan gaan en dat iets nooit in 1x 100% goed kan zijn.

Hoe gaat de controle bij jullie in zijn werk? Ontvangen jullie wel nota's of ook alleen een jaarrekening met bijbehorende rekeningafschriften?
Afbeelding
<<

Anoniem111

Bericht 06 Mrt 2014 22:31

Re: Kascommissie

Ik heb een keer de kascontrole van koor gedaan en daar werden inderdaad alle bankoverschrijvingen gecontroleerd aan de hand van facturen en bonnetjes. Lijkt me vrij essentieel inderdaad!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 06 Mrt 2014 22:56

Re: Kascommissie

Pitufo schreef:Ik heb een keer de kascontrole van koor gedaan en daar werden inderdaad alle bankoverschrijvingen gecontroleerd aan de hand van facturen en bonnetjes. Lijkt me vrij essentieel inderdaad!


Inderdaad, die ervaring heb ik ook (niet bij een koor overigens, maar dat doet er niet toe).
<<

Anoniem50

Bericht 07 Mrt 2014 02:42

Re: Kascommissie

Zo heeft onze oude VvE dus gesjoemeld met geld. Wel geld afschrijven, rekeningen betalen, maar geen nota's kunnen overleggen. We hebben dan ook tot vorig jaar vijf jaren niet kunnen aftekenen. We zijn als nieuwe VvE afgekocht met een redelijk bedrag, al blijft het gissen waar het overige geld ooit naartoe is gegaan.

Het lijkt mij dan ook dat er ook nota's moeten kunnen worden overlegd. Is dat niet het geval dan zou ik als kascommissie niet tekenen.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Mrt 2014 07:43

Re: Kascommissie

Ik zit in de kascommissie van een lokale politieke partij. Wij krijgen altijd alle orginele bonnen en facturen en die vergelijken wij met het jaaroverzicht van de bankrekening.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mrt 2014 23:05

Re: Kascommissie

Hier worden alle originele bankafschriften, bonnen en in- en verkoopfacturen gecontroleerd. Anders kun je geen goede gecontroleerde jaarrekening opstellen.
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Mrt 2014 23:36

Re: Kascommissie

Ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd naar de VVE. Even afwachten dus...
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers