Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De persoonlijkheid van de internettroll

<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 16:30

De persoonlijkheid van de internettroll

Interessant onderzoek:

http://www.joop.nl/media/detail/artikel/25543/

En wat is het eigenlijk, zo'n troll? We zijn hier altijd gewend geweest aan de term faker, maar dat is iets anders, die verzint een leven bij elkaar en doet zich voor als iemand anders. Een troll is voornamelijk uit op reacties:

http://www.wisegeek.com/what-is-an-internet-troll.htm

En een troll is dus ook niet een gewone gebruiker met een wat afwijkende mening. Pas als iemand bij vrijwel álles wat hij of zij schrijft sterke reacties oproept is er sprake van een troll. Een keer een heftige discussie maakt iemand nog geen troll. Alléén maar heftige discussies, niet inhoudelijk reageren of gewoon meekletsen en een hele hoop frustratie oproepen bij medeinternetters zijn wel aanwijzingen.

. Internet trolls are differentiated from people who genuinely wish to present a different viewpoint by their attitudes and ; their goal is not to discuss a situation, but to frustrate the members of a discussion board. They often use fallacious arguments or attack the users of a site when they attempt to defend themselves from the troll's activities.


Interessante onderzoekjes wel. Ik ben altijd benieuwd wat mensen drijft om dergelijke dingen te doen. En wel info die iedereen die gebruik maakt van fora moet weten, aangezien je ze regelmatig tegen het lijf loopt.
Best veel over te vinden ook, op internet, en kennelijk zo veelvoorkomend tegenwoordig dat men er wetenschappelijk onderzoek naar doet.

Wat zouden trollen vroeger gedaan hebben, voor het internettijdperk?
<<

Anoniem287

Bericht 06 Mrt 2014 16:37

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Ik vraag me altijd af of zo'n troll echt moet nadenken over de reacties die hij of zij geeft of dat dat gewoon heel soepeltjes gaat en er niet echt over nagedacht hoeft te worden?
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 16:39

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Mensen zijn niet zó moeilijk te bespelen hoor. Dus echt nadenken zal het niet altijd zijn. En er zijn altijd onderwerpen die makkelijk zijn, religie, ziektes, relaties, geld....


Roep wat controversiële dingen, liefst verpakt in redelijk zinnige dingen, zodat het niet meteen opvalt, en hup, je hebt een internetgroep op z'n kop staan.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Mrt 2014 16:44

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Interessant onderzoek inderdaad, ik ben altijd benieuwd wat dat soort mensen drijft. Kan me er zelf zo weinig bij voorstellen.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Mrt 2014 16:45

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Ik verbaas mij er ook echt over, want ik ken geen internettrollen IRL.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2014 16:45

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

:hulde: x10.
<<

ChiQ

Bericht 06 Mrt 2014 17:01

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

He kijk, ED.
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 17:03

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Zelfreflectie is vaak ook ver te zoeken bij dergelijke types, dat is heel typerend.

Maar blijft staan: hoe onbevredigend moet je leven zijn als je draait op negatieve reacties van anderen?

Je zult er maar achterkomen dat je vrouw of kind of man zich zo gedraagt op internet....
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2014 17:05

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Wat een goed topic, dit! Interessante onderzoekjes ook!

♥♥
<<

Anoniem58

Bericht 06 Mrt 2014 17:07

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Ik kan mij er niets bij voorstellen, totaal niet. Vind het alleen irritant dat ze er zijn want het maakt het forummen een stuk minder leuk.
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 17:10

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Nou ja, ik vind gewoon dat als je mensen waarschuwt voor enge mannen in de bosjes, je ze ook moet waarschuwen voor dit soort dingen. Niet iedereen forumt om gezellig te kletsen of om informatie uit te wisselen of zelfs maar voor de discussie. Sommige mensen genieten enkel van het opruien van anderen, en dat bederft een hoop, en dat is zonde vind ik.

Stukje bewustwording zullen we maar zeggen.

Negeren is overigens de beste oplossing. Helaas zijn er altijd wel 1 of twee mensen die het niet doorhebben en inhoudelijk proberen te praten, en als zo'n troll dan het idee heeft een medestander te hebben, of iemand die niet kritisch doet, dan krijgen ze toch weer voet aan de grond. Andere inhoudelijke reacties worden vaak genegeerd. Net als kritiek. Alleen hele meegaande reacties krijgen een reactie terug, de rest wordt domweg genegeerd. Vaak zie je ook nog dat zo'n troll juist de anderen beschuldigd van niet inhoudelijk reageren.
<<

Anoniem58

Bericht 06 Mrt 2014 17:11

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Goh, komt dat even allemaal bekend voor! Negeren is de oplossing, alleen soms is dat moeilijk.
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 17:12

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Ik zie overigens zelf ook wel echt de overeenkomsten met een persoonlijkheidsstoornis. De mensen waar ik soms mee werk doen exact hetzelfde, alleen dan zonder internet, maar gewoon in dagelijks contact. Gék word je ervan, als je niet weet wat er aan de hand is.
<<

Anoniem58

Bericht 06 Mrt 2014 17:14

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Kan het me voorstellen, je weet dat er iets niet klopt maar je kunt er de vinger niet opleggen. Meestal heb ik dat met mensen die extreem liegen, een scharrel van lang geleden kon dat zo goed. Werd ik ook helemaal gek van
<<

Anoniem44

Bericht 06 Mrt 2014 17:19

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Ik vind het eerder zielig voor dat soort mensen dan dat ik me er druk om kan maken. Het beste is inderdaad er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden. Helaas is dat niet altijd makkelijk (bewijst ook dit topic maar weer).
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 17:22

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Negeren werkt inderdaad het beste, maar een beetje voorlichting zodat mensen weten wát ze moeten negeren kan geen kwaad. Iemand beschuldigen heeft ook al weinig zin, voer voor discussie en roepen om de moderators vaak, en het gaat juist om dergelijke negatieve reacties, dus werkt averechts.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2014 17:22

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

-ED- schreef:Ik vind het eerder zielig voor dat soort mensen dan dat ik me er druk om kan maken. Het beste is inderdaad er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden. Helaas is dat niet altijd makkelijk (bewijst ook dit topic maar weer).

Goede tip. Compleet negeren. :ja:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Mrt 2014 17:23

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Ik moet heel hard lachen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 17:24

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Carool schreef:Ik moet heel hard lachen.

Serieuze zaken zijn dit hoor.

:nopompom:
<<

Anoniem44

Bericht 06 Mrt 2014 17:26

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Eucalypta schreef:Negeren werkt inderdaad het beste, maar een beetje voorlichting zodat mensen weten wát ze moeten negeren kan geen kwaad. Iemand beschuldigen heeft ook al weinig zin, voer voor discussie en roepen om de moderators vaak, en het gaat juist om dergelijke negatieve reacties, dus werkt averechts.

Helemaal mee eens, Euc. Ik vind het zo knap hoe jij altijd weer de vinger op de zere plek weet te leggen. Bedankt dat je ons allemaal waarschuwt, je bent nu echt de redder van het complete forum, bravo!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2014 17:28

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

ED, over welke troll heb jij het nu precies?

♥♥
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 17:29

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

-ED- schreef:
Eucalypta schreef:Negeren werkt inderdaad het beste, maar een beetje voorlichting zodat mensen weten wát ze moeten negeren kan geen kwaad. Iemand beschuldigen heeft ook al weinig zin, voer voor discussie en roepen om de moderators vaak, en het gaat juist om dergelijke negatieve reacties, dus werkt averechts.

Helemaal mee eens, Euc. Ik vind het zo knap hoe jij altijd weer de vinger op de zere plek weet te leggen. Bedankt dat je ons allemaal waarschuwt, je bent nu echt de redder van het complete forum, bravo!


Superbedankt!
Laatst gewijzigd door Anoniem35 op 06 Mrt 2014 17:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 17:29

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Elliot schreef:ED, over welke troll heb jij het nu precies?

Het is allemaal gewoon in zijn algemeenheid hoor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2014 17:31

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Ja dat snap ik, daarom vind ik het zo raar dat ED het over een zere plek heeft. Snap je?

♥♥
<<

Anoniem35

Bericht 06 Mrt 2014 17:32

Re: De persoonlijkheid van de internettroll

Elliot schreef:Ja dat snap ik, daarom vind ik het zo raar dat ED het over een zere plek heeft. Snap je?

Da's ook in zijn algemeenheid, komt overal op internet voor, dus de zere internetplek, dat bedoelt ze denk ik.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers