Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Superfoods bestaan niet

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Mrt 2014 10:13

Superfoods bestaan niet

<<

Anoniem83

Bericht 06 Mrt 2014 10:17

Re: Superfoods bestaan niet

En het voedingscentrum is 100% betrouwbaar?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2014 10:24

Re: Superfoods bestaan niet

Er staat in het artikel niet dat superfoods niet bestaan, maar alleen dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat superfoods daadwerkelijk zo gezond zijn als dat men claimt. Dat betekent niet dat superfoods niet bestaan, het betekent alleen dat het (nog?) niet bewezen is.

♥♥
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Mrt 2014 10:28

Re: Superfoods bestaan niet

Nou dat zeggen ze wel hoor, ik citeer: "Zulke wondermiddelen bestaan helemaal niet"

Ik vertrouw die 'wondermiddelen' ook niet, maar ik vertrouw het voedingscentrum ook voor geen meter.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mrt 2014 10:34

Re: Superfoods bestaan niet

Volgens mij komt het er gewoon op neer dat je er geen wonderen van moet verwachten en dat je er niet in moet doorslaan.

Ik vertrouw het Voedingscentrum overigens wel, ik haal daar vrij veel informatie vandaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2014 10:38

Re: Superfoods bestaan niet

Pompoen, dat zeggen ze inderdaad, maar zoals ik het begrijp is er gewoon helemaal geen onderzoek naar gedaan, dus kunnen ze bij het voedingscentrum noch bevestigen, noch ontkennen dat superfoods bestaan. Ik heb het idee dat zij nu roepen dat het niet bestaat omdat het niet bewezen is, terwijl het ook niet bewezen is dat ze niet bestaan.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mrt 2014 10:42

Re: Superfoods bestaan niet

Ik vraag me af of ze dat in werkelijkheid zo geroepen hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Mrt 2014 11:33

Re: Superfoods bestaan niet

Het voedingscentrum beweerde vanochtend op de radio ook nog dat het helemaal niet slecht is om E-nummers te eten..

Afgelopen zaterdag hebben wij een restaurant geopend dat volledig E-nummer vrij kookt en toen ik me daar in ben gaan verdiepen ben ik écht geschrokken. Wat een troep, de meeste E-nummers!
10.04.17
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2014 11:48

Re: Superfoods bestaan niet

Saga, ik geloof best dat E-nummer troep is (zijn?), maar dat betekent toch niet meteen automatisch dat het ook echt slecht voor je is om ze te eten? Wat is er zo slecht aan, voor je lijf bedoel ik dan? Dat het niet natuurlijk is begrijp ik wel, maar wat kan het daadwerkelijk voor schade aanrichten?

♥♥
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 06 Mrt 2014 12:12

Re: Superfoods bestaan niet

Zolang je geen wonderen van superfoods verwacht is er niets mis mee m.i. In de supermarkt kan je ook allerlei eten kopen wat een heel hoog gehalte aan vitamines, mineralen en anti-oxidanten heeft, dus inderdaad, je hebt ze niet nodig.

Ik vind het zelf wel leuk om ermee te experimenteren overigens.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Mrt 2014 12:20

Re: Superfoods bestaan niet

Elliot schreef:Saga, ik geloof best dat E-nummer troep is (zijn?), maar dat betekent toch niet meteen automatisch dat het ook echt slecht voor je is om ze te eten? Wat is er zo slecht aan, voor je lijf bedoel ik dan? Dat het niet natuurlijk is begrijp ik wel, maar wat kan het daadwerkelijk voor schade aanrichten?


Als je iedere dag maar één product zou eten waar E-nummers in zitten dan zou het inderdaad helemaal niet zo erg zijn. Maar aangezien het haast overal in zit (zelfs in je pakje Jozo zout, de kaas, vleeswaren, brood, sapjes) krijg je over heg algemeen best veel binnen. Veel E-nummers zorgen er ook voor dat je door blijft eten, je voelt dus niet dat je verzadigd bent. Op deze manier blijf je over-eten.

Thuis schrap ik echt niet alles waar E-nummers in zitten, maar om er zo op het werk mee bezig te zijn vind ik wel erg leuk.
10.04.17
<<

Anoniem44

Bericht 06 Mrt 2014 12:32

Re: Superfoods bestaan niet

Ik vind het sowieso overdreven die superfoods. Ik heb wel zogenaamde superfoods toegevoegd aan mijn voeding, maar niet met het idee dat ik hier heel overdreven veel gezonder van zou worden. In heel veel voedingsmiddelen die puur en echt zijn zitten veel goede stoffen, de truc is denk ik om al deze producten te gebruiken en gevarieerd te eten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Mrt 2014 13:36

Re: Superfoods bestaan niet

Wat me hier ook al weer opvalt is dat veel mensen geen idee hebben wat superfoods allemaal zijn. Superfoods zijn niet alleen producten als gojibessen of tarwegras. Veel superfoods zijn al een onderdeel van onze dagelijkse voeding. Ik durf wel te stellen dat 85% van de Nederlanders minimaal 1 keer per week een superfoods binnen krijgt. Het enige wat het zegt is dat het een middel is wat hoog zit in nutriënten. Erg jammer dat het nu zo naar buiten word gebracht door het voedingscentrum. Het is toch van de zotte dat er nu geroepen word dat superfoods onzin zijn en het vinkje een heel duidelijk beeld geeft. Ik heb nog nooit een bord met brocolli met het vinkje gezien. Oh nee wacht dan heb je een bord superfoods.
2015 💙
<<

Anoniem83

Bericht 06 Mrt 2014 14:26

Re: Superfoods bestaan niet

Eens met tulp. Hier nog een leuk artikel over dat vinkje:
http://www.ftm.nl/het-ongezonde-effect- ... um=twitter
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mrt 2014 14:28

Re: Superfoods bestaan niet

Tulp schreef:Wat me hier ook al weer opvalt is dat veel mensen geen idee hebben wat superfoods allemaal zijn. Superfoods zijn niet alleen producten als gojibessen of tarwegras. Veel superfoods zijn al een onderdeel van onze dagelijkse voeding. Ik durf wel te stellen dat 85% van de Nederlanders minimaal 1 keer per week een superfoods binnen krijgt. Het enige wat het zegt is dat het een middel is wat hoog zit in nutriënten. Erg jammer dat het nu zo naar buiten word gebracht door het voedingscentrum. Het is toch van de zotte dat er nu geroepen word dat superfoods onzin zijn en het vinkje een heel duidelijk beeld geeft. Ik heb nog nooit een bord met brocolli met het vinkje gezien. Oh nee wacht dan heb je een bord superfoods.



Waaruit blijkt dat dan? Want ik zie nergens staan dat mensen dat denken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2014 14:38

Re: Superfoods bestaan niet

Ik vind broccoli of havermout niet onder superfoods vallen, maar gewoon normaal eten. Goijbessen, maca, hennep en dat soort dingen wel.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Mrt 2014 14:46

Re: Superfoods bestaan niet

Ik vind het wel hypocriet dat juist een instantie als het voedingscentrum, dat werkelijk waar aan alle kanten wordt gesponserd door de voedselindustrie, nu kritiek gaat hebben op superfoods. Ik denk dat ze bang zijn om veel geld mis te lopen, omdat steeds minder mensen hun voorverpakte rotzooi kopen. Echt belachelijk!

En dat mensen in deze tijd nog steeds zoveel vertrouwen hebben in dat voedingscentrum vind ik ook verbazingwekkend. Het is geen onafhankelijke instantie, echt niet. Ga er maar eens op Googlen, dan vind je genoeg informatie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mrt 2014 14:49

Re: Superfoods bestaan niet

Ik geloof dat ik me nu aangesproken moet voelen, aangezien ik de enige in dit topic ben die heeft gezegd wel vertrouwen te hebben in het Voedingscentrum. Ik kijk daar niet om te bepalen wat ik dagelijks eet, wel als ik iets wil weten over voedselveiligheid, bijvoorbeeld welke groentesoorten nitraatrijk zijn, dat soort dingen, of in mijn zwangerschap, als ik twijfelde of ik iets wel of niet mocht eten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 06 Mrt 2014 16:08

Re: Superfoods bestaan niet

Nee hoor je hoeft je niet aangesproken te voelen en ik beweer ook niet dat het voedingscentrum alleen maar onzin verkondigd, maar wel dat ze niet onafhankelijk zijn. Veel mensen zien het vc nog altijd als een autoriteit, maar voor veel mensen zijn ze allang van hun sokkel gevallen, dat is het enige dat ik zeg.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Mrt 2014 16:25

Re: Superfoods bestaan niet

Ik gebruik het voedingscentrum ook als richtlijn. Ik vind het niet erg om ergens kritisch over te zijn, maar bij alle informatie die je probeert te vinden, praat men in hun eigen straatje, commercieel of niet. Ik neem de informatie ter harte, maar doe uiteindelijk waar ik me goed bij voel.
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Mrt 2014 21:00

Re: Superfoods bestaan niet

mzcharlotte schreef:Ik gebruik het voedingscentrum ook als richtlijn. Ik vind het niet erg om ergens kritisch over te zijn, maar bij alle informatie die je probeert te vinden, praat men in hun eigen straatje, commercieel of niet. Ik neem de informatie ter harte, maar doe uiteindelijk waar ik me goed bij voel.


Precies, zo doe ik het ook wat L. betreft. Maar ik vertrouw dus niet blind op wat het voedingscentrum voorschrijft want zoveel vertrouwen heb ik er niet in dat zij het per definitie juist hebben. Ik heb een aantal richtlijnen naast elkaar gelegd wat L.'s voeding betreft en daaruit trek ik dan mijn conclusies. Ik vind het ook vaak fijn om de reden achter het advies te weten.

Wat mezelf betreft volg ik sowieso mijn eigen plan. Het verschilt namelijk gewoon ook per persoon hoeveel je nodig hebt, wat je nodig hebt etc.
<<

Anoniem83

Bericht 06 Mrt 2014 21:56

Re: Superfoods bestaan niet

Leuk artikel over de onbetrouwbaarheid van het voedingscentrum http://www.ahealthylife.nl/het-voedings ... -op-tafel/
Ik vind het echt om te huilen dat het bij zo'n grote en invloedrijke instelling als het voedingscentrum alleen maar om geld draait
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 07 Mrt 2014 11:33

Re: Superfoods bestaan niet

Saga schreef:Het voedingscentrum beweerde vanochtend op de radio ook nog dat het helemaal niet slecht is om E-nummers te eten..

Afgelopen zaterdag hebben wij een restaurant geopend dat volledig E-nummer vrij kookt en toen ik me daar in ben gaan verdiepen ben ik écht geschrokken. Wat een troep, de meeste E-nummers!


Even een vraagje, waar is dit restaurant gevestigd? Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd daarnaar! :yes: Lijkt me leuk om daar een keertje te gaan eten als ik in de buurt ben. (Overigens weet ik niet of je dat misschien al eens gezegd hebt, sorry dan daarvoor, maar ik las nu dit en dit maakt me wel erg nieuwsgierig :angel: ).
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Mrt 2014 11:37

Re: Superfoods bestaan niet

In Putten, www.restaurantsmakelijck.nl :)

Wij koken volgens de visie van een dame met de volgende weblog: www.smakelijck.blogspot.com
10.04.17
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Mrt 2014 12:10

Re: Superfoods bestaan niet

Saga schreef:In Putten, http://www.restaurantsmakelijck.nl :)

Wij koken volgens de visie van een dame met de volgende weblog: http://www.smakelijck.blogspot.com


Leuk!
Is het ook mogelijk om dan geraffineerde suikervrij bij jullie te bestellen? Hoewel dat het voornamelijk al zal zijn, want ik neem aan de sausjes niet uit pakjes zullen komen. Maar hebben jullie dan bijvoorbeeld ook volkoren pasta/rijst/brood?
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers