Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

<<

Anoniem 53

Bericht 05 Mrt 2014 09:55

Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Mijn oom ligt op sterven, ik ga zo voor de laatste keer naar het ziekenhuis om afscheid te nemen. Ik zie er als een berg tegenop, maar het is het laatste wat ik kan doen. Maar wat moet ik zeggen? Vind het zo moeilijk. :snik:
<<

Anoniem321

Bericht 05 Mrt 2014 10:00

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Ach Lauren, wat naar...
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar ik denk dat alleen al het feit dat je nog even bij hem gaat kijken genoeg is en dat je niet persé iets hoeft te zeggen.
Heel veel sterkte!
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Mrt 2014 10:03

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

En als ik weg ga? 99,9% kans dat ik hem niet meer levend zie. Kan ik toch niet gewoon doei zeggen of zo?
<<

Anoniem321

Bericht 05 Mrt 2014 10:05

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Is je oom nog gewoon bij? Dan zou je kunnen zeggen dat je van hem houdt bijvoorbeeld..
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Mrt 2014 10:06

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Gister wel, maar hij gaat hard achteruit, viel soms ook al weg. Maar dat kan ik wel doen ja.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Mrt 2014 11:32

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Je kunt ook gewoon zeggen dat je niet weet wat je moet zeggen. Niks geks aan!
<<

Anoniem 52

Bericht 05 Mrt 2014 11:39

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Wees eerlijk, zeg wat er in je opkomt. Dat je het vervelend en moeilijk vindt.. Hem gaat missen, maar blij bent met de tijd die je hebt gehad. Dat je 'm nooit zal vergeten, altijd aan hem zal denken... En als je alleen 'Doei' kunt bedenken, dan zeg je dat. Dat je zou willen dat je meer kon zeggen omdat je nog meer wílt zeggen.

Niemand zal je iets kwalijk nemen in zo'n situatie. Sterkte..
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 05 Mrt 2014 12:28

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Inderdaad, zeggen wat in je opkomt. Ook al is dat 'Ik weet niet wat ik moet zeggen' of 'ik ga je missen'.
2014 2016 2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Mrt 2014 12:34

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Soms is niks zeggen al voldoende.
Toen ik bij mijn oma afscheid ging nemen heb ik daar een 30 minuten gezetten en niks gezegd. Vooral gehuild en de blauwe ogen van mijn oma gaven aan dat het goed was. Dit trouwens bij beide oma's gehad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem280

Bericht 05 Mrt 2014 12:34

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Vind dit zelf ook een lastige.

Zelf zou ik zeggen wat er in me opkomt. En dat kan van alles zijn.
Of ik zou niets zeggen, blikken zeggen dan al genoeg.

Heb 1 keer meegemaakt dat ik niets hoefde te zeggen, maar dat de ander begon te praten.
Daar op ingespeeld en tot slot gezegd, het ga je goed en zal je missen.
Dat laatste klinkt misschien heel raar, maar dit heeft misschien ook wel met het stukje geloof te maken die de ander heeft?
En zelf geloof ik wel dat er nog iets is tussen hemel en aarde. Maar verder geloof ik nergens in.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 05 Mrt 2014 13:33

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten, denk inderdaad wat er ter plekke in je opkomt en dat je er bent is ook al voldoende misschien. Veel sterkte vanavond!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Mrt 2014 14:28

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

het is moeilijk. Maar mijn ervaring is als je er bent dan komen de woorden vanzelf.

Heel veel sterkte, is vreselijk moeilijk om iemand voor de laatste keer te zien
Afbeelding
<<

Anoniem50

Bericht 05 Mrt 2014 14:37

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Sterkte Lauren! :hug:

Toen mijn opa op sterven lag en ik naar hem toereed om bij hem te zijn, heb ik me dat ook afgevraagd. Wat zeg je tegen iemand die je (misschien) niet weer ziet? Het hele vreemde (vond ik) dat het gewoon als 'natuurlijk' kwam, alsof ik gisteren afscheid had genomen van een ander. Aan het einde van het gesprek vertelde ik hem dat ik naar huis zou gaan, ik pakte zijn hand vast, gaf hem een kus en daarop kneep hij zacht in mijn hand. Toen ik wegging zei mijn oma 'Weer komen' en toen kneep ik haar ook nog in de schouder en gaf haar een kus. Om dat laatste moest ik stiekem een beetje lachen, want zo ben ik helemaal niet. Maar kennelijk moest ik dat doen van iets onbewusts ofzo.
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Mrt 2014 17:19

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

De woorden kwamen inderdaad vanzelf. Toen ik binnen kwam zei ik dat ik niet wist wat ik moest zeggen. Zegt hij; 'ik ben al blij dat je er bent, ik hou van je'. Toen was het ijs gebroken om het zo maar te zeggen, we hebben gepraat, grapjes gemaakt en de stiltes die er waren waren niet vervelend. Hij was vergeleken met gister ook opgeknapt zei mijn moeder, ik ben zelf heel bang dat dat een eenmalige opleving is geweest.. Maar het was heel fijn, heb er bijna 3 uur gezeten, ik wilde niet weg gaan. Het afscheid nemen ging eigenlijk ook vanzelf.

Het is wel heel gek, grote kans dat ik hem niet meer levend zie, heel apart om over na te denken.

Bedankt voor jullie reacties :)
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 05 Mrt 2014 17:24

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Heel veel sterkte!! :hug:
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Mrt 2014 17:49

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Bedankt :)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 05 Mrt 2014 18:09

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Sterkte Lauren!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem166

Bericht 05 Mrt 2014 18:14

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Wat fijn dat je nog zo met hem hebt kunnen praten, Lauren. Dat geeft in ieder geval een mooie en bijzondere herinnering om op terug te kijken. Sterkte de komende tijd. :hug:
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Mrt 2014 18:35

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Inderdaad Sanne, dat vind ik ook. En mocht het echt een opleving zijn, dan ben ik blij dat ik hem in die opleving gezien heb en nog zo met hem heb kunnen praten zoals we altijd deden.

Hij zei ook nog wel tegen me dat ik wat mensen de groeten van hem moest doen, dus ik denk dat hij zelf ook wel aanvoelt dat het eind eraan komt.
<<

Anoniem44

Bericht 05 Mrt 2014 18:43

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Wat fijn dat je zo goed afscheid van hem hebt kunnen nemen en dat jullie nog goed hebben kunnen praten, je zal zien hoe waardevol dat moment de rest van je leven zal blijven. Sterkte.
<<

Anoniem198

Bericht 05 Mrt 2014 18:44

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Pompoen schreef:Je kunt ook gewoon zeggen dat je niet weet wat je moet zeggen. Niks geks aan!


Dit dacht ik ook meteen. En wellicht kan je je oom een leuke herinnering die je aan hem hebt vertellen.

Sterkte! Lijkt mij heel moeilijk.
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Mrt 2014 18:45

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Dank je wel :)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Mrt 2014 19:48

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Sterkte! :hug:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Mrt 2014 20:24

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Heel veel sterkte :hug:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 05 Mrt 2014 20:46

Re: Wat moet je tegen iemand zeggen die dood gaat?

Sterkte!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers