Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nee! Wil niet! fase

<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 05 Mrt 2014 07:42

Nee! Wil niet! fase

Duurt dat lang? Ze wordt 's morgens om half 6 wakker "wil niet!" Gevolgd door een enorme krijsbui, En wil dan niks meer, geen drinken, niet bij ons in bed, niet slapen, nee ze wil uit bed, en dat wil ik niet. Afgelopen nacht heeft ze wel doorgeslapen, gisternacht ben ik er 4-5x uit geweest omdat ze lag te roepen "wil niet, nee!" Gevolgd door een mega huilbui. Net ook 1,5 uur drama gehad, want als ze dan uiteindelijk drinken heeft vind ze het niet lekker en wil ze weer melk. Ja doei, ik blijf niet lopen. Dus dat was ook weer drama, en ik weiger om om half 6 op te staan, plus dat ze gewoon nog moe is, ze lag er gister later in als normaal, ze heeft gewoon een korte nacht gehad. Ik ben consequent, nee is nee en als ze sap vraagt krijgt ze sap en ga ik niet het sap weggooien en melk pakken. Kiest ze kaas op brood krijgt ze kaas en ga ik niet wisselen naar smeerworst als ze dat na 3 sec. wil. Ik word alleen zo doodmoe van dat drama de hele dag, een nee-antwoord van mij zorgt voor een krijsbui, en ik wordt wel 20x per dag dood gekeken :thumbdown: en het is een fase, het gaat over, maar duurt het lang... Ik ben al 2 nachten boos geworden, normaal heb ik echt engelengeduld met haar, maar hier kan ik niet tegen. :sleep:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 05 Mrt 2014 08:55

Re: Nee! Wil niet! fase

Heel cliché, maar acceptatie scheelt vaak een hoop frustratie.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 05 Mrt 2014 09:05

Re: Nee! Wil niet! fase

Grotendeels herkenbaar!! Hier gelukkig niet 's nachts meer, maar wel 's morgens vroeg, en de rest van de dag..
Ik ga geen grote strijd meer voeren hier , en doordat ik geen strijd ga houden, is zoon ook een stuk rustiger.
Doordat ik geaccepteerd heb dat het nou eenmaal gewoon zo is, dat hij elke morgen vroeg wakker is, valt het me ook minder zwaar om dan maar op te staan... Er komt vanzelf een tijd (hoop ik) dat hij weer wat langer slaapt...
<<

Anoniem25

Bericht 05 Mrt 2014 09:07

Re: Nee! Wil niet! fase

Hier zijn 'nee mam!', 'wil niet', 'hou op' en 'niet leuk' momenteel ook favoriete uitspraken van meneer. Gelukkig gaat het 's nachts wel goed (even afkloppen), maar overdag is het soms doodvermoeiend. Ik dacht dat het ook aan de komst van de baby zou liggen, maar het is dus een normale fase.
<<

Anoniem28

Bericht 05 Mrt 2014 09:11

Re: Nee! Wil niet! fase

Ze is nu net twee hè, ik denk dat dit 'gewoon' die gezellige peuterpubertijd is. Ik heb in die tijd goed nagedacht wat ik waard vond om strijd over te maken, eten weg gooien zou daar inderdaad één van de dingen van zijn, maar andere dingen liet ik regelmatig voor wat het was, gewoon om de hele dag strijd te voorkomen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 05 Mrt 2014 10:56

Re: Nee! Wil niet! fase

Ik laat ook veel dingen gewoon, maar vooral eten vind ik gewoon zonde. Dan wil ze dit dan wil ze dat, vooral lekker, koek enz. Ze krijgt niet altijd waar ze om vraagt, en eerst het ene op voor ze wat anders krijgt. Nu heb ik vanmorgen een boterham gesmeerd, die heeft ze gewoon op zonder morren, ik heb ook niet gevraagd of ze wilde en wat ze erop wilde maar gewoon gesmeerd. Het is vooral dat vroeg wakker zijn en meteen huilen en chagerijnen, daar kan ik niet tegen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 05 Mrt 2014 12:56

Re: Nee! Wil niet! fase

Lotte is precies zo, inclusief het ochtendritueel. Wij nemen haar voor 6 uur mee naar onze kamer, dan mag ze na een tijdje tv kijken, na 6 uur staan we op als het een werkdag voor mij is.
Ik kan er s morgens ook heel slecht tegen, zeker als ik zelf geen goede nacht gehad heb.
L 7-10-2011
N 23-5-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers