Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Open sollicitaties

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Mrt 2014 00:23

Open sollicitaties

Ik las op werk.nl dat het goed is om te vragen of een bedrijf open sollicitaties waardeert en aan wie je die dan kunt richten. Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Ik heb nu een stukje getypt over wie ik ben en waarom ik een open sollicitatie wil sturen. Ik heb hierin aangegeven wat voor opleiding ik heb en waarom ik interesse heb in het bedrijf. Ik wil laten zien dat ik meer heb gedaan dan gegoogled op 1 type bedrijf en die vervolgens allemaal dezelfde mail heb gestuurd. Mijn vriend vindt echter dat het te lang is en dat ik die informatie moet bewaren voor de open sollicitatie. Het stukje bedraagt in totaal 5 zinnen. Het is ongeveer de lengte van deze alinea.

Hoe hebben jullie open solliciaties verstuurd? Hebben jullie gelijk een brief + CV gestuurd of eerst een oriënterende e-mail?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Mrt 2014 00:28

Re: Open sollicitaties

Ik heb direct een brief gestuurd met cv. Echt een open sollicitatie. Daar in gezet wie ik ben en wat ik te bieden heb en wat ik in de toekomst nog wil. Via een open sollicitatie uiteindelijk mijn baan gevonden.
2015 💙
<<

Anoniem111

Bericht 05 Mrt 2014 07:25

Re: Open sollicitaties

Ik heb bedrijven gebeld om te vragen of ik een open sollicitatie kon sturen en aan wie ik die kon richten. Heb uiteindelijk twee open sollicitaties verstuurd en bij een van die twee bedrijven ben ik ook aangenomen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Mrt 2014 10:18

Re: Open sollicitaties

Hmm... misschien dat ik dan toch maar gewoon even bel en de informatie bewaar voor de brief.

*edit* gebeld en dat ga ik nooit meer doen. Ze hadden geen interesse, maar nu hebben ze niet kunnen lezen hoe enthousiast ik ben en mijn gegevens kunnen bewaren voor een moment waarop ze misschien wel vacatures hebben.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Mrt 2014 21:24

Re: Open sollicitaties

Maar dan kun je toch alsnog die brief sturen? Niet geschoten is altijd mis. Misschien trof je een chagerijn en leest iemand anders je brief en is wel enthousiast of heeft er meer invloed op.

Open sollicitaties hebben een heel hoog slagingspercentage. Zelf nooit gedaan maar veel mensen wordene r toch door aangenomen.

Maar zorg wel dat je opvalt, ze moeten echt gaan nadenken dat ze je wel kunnen gebruiken, want ze wachten niet gericht op je brief.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers