Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen.... hoe moeten we verder?

<<

Anoniem136

Bericht 04 Mrt 2014 19:31

Slapen.... hoe moeten we verder?

Onze zoon wordt 2 in april en is de overtreffende trap qua slecht slapen hier in huis helaas. We hebben met onze dochter al veel problemen gehad, sliep tot 3,5 niet door, weigerde haar eigen bed, heeft een tijd in de wandelwagen of in de box geslapen, ga zo maar door. Van alles mee geprobeerd en ze heeft het stokje gewoon doorgegeven aan haar broertje.

Hij heeft vanaf zijn geboorte nooit doorgeslapen, heeft tussen de 1-3 nachtvoedingen per nacht nu (vaak een flesje met verdunde melk, tegen de ochtend als hij dan wakker wordt krijgt hij BV). Rond O&N hebben we een flinke toename gezien van de slaapproblemen, hij is toen geschrokken van het vuurwerk en is een paar nachten echt flink bang geweest. Nu is hij niet meer bang, maar de slaapproblemen zijn niet minder geworden. Hij slaapt in een campingbedje op onze kamer maar dat helpt ook niet. Regelmatig slaapt hij in ons bed omdat hij anders niet gaat slapen (daar slaapt hij wel rustig). Hij staat onder behandeling van een kinderfysio/osteopaat maar tot nu toe haalt dat ook niks uit, zij zegt ook, je merkt dat er iets is maar het is geen probleem wat je zo kan 'pakken'. We zijn een tijdje terug naar de huisarts geweest, die vond hem toen nog te jong voor melatonine, wel heeft hij een doorverwijzing gehad naar de kno-arts vanwege telkens ontstoken neusamandel en oorontsteking, maar dat heeft hij sindsdien ook niet meer gehad en hij was ook schoon toen we bij de kno waren. We zijn geswitcht naar lactosevrije melk, ook daarmee geen verschil.

Punt is dat vriend en ik totaal aan het eind van ons latijn zijn. Het is 1-3 keer wakker worden (vaker drie keer) maar dan niet zomaar weer gaan slapen, altijd krijsen. Ook de avonden zijn krijsen ondanks dat we erbij blijven. Wij gaan heen en weer tussen wat we nu moeten doen. Ik wil sowieso de melatonine gaan proberen, vind hem nu oud genoeg, maar bij onze dochter had dat ook niet het gewenste effect dus ik weet niet of dat gaat werken. We hebben het gehad over een cosleeper aan ons bed zodat wij zelf in elk geval kunnen slapen (hij slaapt wel, ik word vaak wakker als zoon tussen ons in ligt), maar ook over een methode om hem te laten doorslapen. Ik weet het gewoon niet, ik weet wel dat we dit allebei gewoon niet meer trekken. We hebben veel vaker ruzies en irritaties en ik heb het idee tegen een burn-out aan te zitten alleen maar door het slapen. Echt zo klote. Ik 'moet' trouwens ;s middags ook met hem mee naar bed, omdat hij anders niet slaapt. Vaak pik ik dan nog wat slaap mee. Ik heb trouwens echt niet de verwachting dat hij moet gaan doorslapen ofzo, hij mag best wakker worden, maar dat gekrijs en gedoe de hele nacht!

Heeft iemand een tip of advies?
<<

Anoniem28

Bericht 04 Mrt 2014 19:45

Re: Slapen.... hoe moeten we verder?

Wij slapen om en om apart als onze jongste dochter weer aan het spoken is en vaak wakker wordt 's nachts. Het scheelt al een hele hoop als je steeds één nacht goed bij kunt slapen. Diegene die verantwoordelijk is voor dochter, slaapt in het grote bed met dochter, diegene die apart slaapt ligt op een opklapbed.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Mrt 2014 19:57

Re: Slapen.... hoe moeten we verder?

Ruben was ook zo met als toppunt dat hij van 2 tot 5 wakker was en ik om 5 uur op moest staan ivm werk.
Nou je kon me opvegen. Toevallig was er toen ook een topic over slaapproblemen en daaron zei iemand dat ze de rustgevende drank van Sleepzzz hadden gebruikt en dat dat werkte. Geluk gekocht en dat werkte hier ook! Inmiddels al lange tijd afgebouwd en het gaat goed! sommige nachten nog wel spoken, maar dat lijkt me heel normaal.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem133

Bericht 04 Mrt 2014 20:55

Re: Slapen.... hoe moeten we verder?

Niet echt een tip, meer een ervaring, maar mijn zoontje heeft ook vanaf zijn geboorte tot aan meer dan 1,5 jaar heel slecht geslapen (en ook veel gehuild). Nu is hij 28 maanden en wordt hij nog zo'n 3 tot 4 keer per nacht wakker, maar niet meer het urenlange krijsen wat we ervoor hadden. Wij zijn ook overal geweest, huisarts, osteopaat, homeopaat, dieet geprobeerd, kinderarts, centrum voor jeugd en gezin, maar nooit een oorzaak kunnen vinden. Het omslagpunt was wel zo'n beetje toen hij buisjes kreeg en neusamandelen geknipt werden, toen ging het dus naar een paar keer per nacht wakker worden. Ook vindt hij het fijn om een lampje aan te hebben op zijn kamer, en nu hij ouder is kan hij ook zelf zijn knuffeltje pakken, zijn dekentje recht trekken, waardoor wij er soms niet eens meer uit hoeven.
<<

Anoniem136

Bericht 04 Mrt 2014 21:13

Re: Slapen.... hoe moeten we verder?

Bedankt voor de reacties! We gaan maandag toevallig naar de Ikea en halen dan ook een extra matras, we hebben wel een bedframe over maar geen matras dus. Ik ga morgen ook naar de kruidvat en dan gelijk kijken voor die Sleepzz drank, is dat de Junior Rust en Slaapsiroop?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Mrt 2014 21:17

Re: Slapen.... hoe moeten we verder?

Na 4 jaar slecht slapen ligt de jongste inmiddels bij de oudste op de kamer. Dit gaat goed. Hij wordt nu nog maar weinig wakker. Hij wilde gewoon niet alleen zijn denk ik.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 05 Mrt 2014 05:52

Re: Slapen.... hoe moeten we verder?

Volgens mij hebben we het hier een tijdje geleden al over gehad op fb, maar ik weet niet hoeveel er blijft hangen als je zo moe bent, dus nog maar even een korte samenvatting. ;)
Hoe ver is hij in zijn taalontwikkeling? Heb je het idee dat hij jullie echt begrijpt en kan hij dat ook aangeven? Als dat zo is, zou je kunnen proberen wat wij gedaan hebben.

Wij zijn altijd van het nooit alleen laten huilen-principe geweest, maar zo rond z'n tweede verjaardag werd het echt te gortig. Hij maakte op zich geen drama, als je (nouja, ik, 'cause I've got the boobs) maar 2,5 uur met hem bezig was totdat hij slapend in bed kon worden gelegd, zowel 's avonds als wanneer hij 's nachts wakker werd.

Toen hebben we gezegd, we gaan het hem gewoon uitleggen, hoe het zit met het slapen en hoe wij het graag willen en daar gaan we aan vasthouden, ook al kost het even wat drama. Dus zo gezegd, zo gedaan. Begonnen in de kerstvakantie met het middagdutje (wat hij al een jaar alleen deed als ik eerst met hem ging wandelen of fietsen en dan even driekwartier). Het is belangrijk dat je gaat slapen, daar ga je je veel beter van voelen 's middags. Papa en mama zijn in de buurt en als je lekker hebt geslapen komen we je weer halen. Kus, knuffel en in bed gelegd. Uiteraard krijsen, drama, NIET leuk. We hebben afgesproken max. elke vijf minuten weer bij hem te gaan kijken, troosten, slokje water aanbieden en herhalen wat er gaat gebeuren etc. Hij heeft een paar dagen twee keer vijf minuten gehaald, een paar dagen 1 keer en na een week kon je hem gewoon vrolijk achterlaten en welterusten zeggen. Dit heeft wel mijn man gedaan, omdat hij toen toch thuis was en hij wat minder gevoelig is voor drama (en dat voelt zoon ook haarfijn aan, bij mij ging hij altijd nog harder tekeer).

Toen dit een tijdje goed ging, heb ik het stokje overgenomen en nog een tijd later heb ik het ook 's avonds toegepast (omdat ik hem op zich nog best een avondvoeding wilde geven) en dat ging ongeveer hetzelfde en net zo snel. En eigenlijk hebben we er 's nachts bijna niets meer mee hoeven doen, want zodra het 's avonds zo ging, werd hij 's nachts bijna nooit meer wakker. En zo wel, ging mijn man er heen en kon hem na een paar minuten zo weer in bed leggen.

En nu gaat het al sinds begin dit jaar dus zooo goed. Hij slaapt 's middags lekker 1,5-2,5 uur en 's nachts 6 van de 7 keer door van acht tot acht. Zelfs als hij om 5,6 of 7 uur wakker wordt, kun je hem uitleggen dat het nu nog geen tijd is om op te staan en dat papa hem 's morgens uit bed komt halen zodra hij klaar is met douchen.

Voorspelbaarheid in volgorde van handelingen en duidelijkheid hebben bij hem in ieder geval echt geholpen en ik ben zooo blij dat we dit gedaan hebben. Want het IS slopend, dat weet ik. :hug: Maar ik sta er ook nog steeds wel achter dat we dit niet veel eerder hadden moeten doen, omdat hij toen gewoon nog niet in staat was het te begrijpen. Dus mocht je het idee hebben dat je zoon nog niet zover is, dan verwijs ik naar de post van Rejoy, dan is de nachten afwisselen denk ik de enige manier om dit nog een tijd vol te kunnen houden.

Ok, veel te lange post, maar goed, misschien heb je er wat aan. Heel veel sterkte in ieder geval!
<<

Anoniem66

Bericht 05 Mrt 2014 08:10

Re: Slapen.... hoe moeten we verder?

Zoals LG hebben wij het ook gedaan en dat hielp ook bij onze zoon. Duidelijk aangeven dat hij moest gaan slapen, wel aangeven dat je er voor hem bent.
<<

Anoniem136

Bericht 05 Mrt 2014 11:25

Re: Slapen.... hoe moeten we verder?

Bedankt voor al jullie input! Het is sowieso fijn om even te kunnen ventileren en ook om te weten dat we niet de enige zijn die hiermee worstelen.

LG, we hebben het er inderdaad wel eens over gehad, wat fijn dat het nu zo goed gaat met hem zeg! Wij hebben het hier thuis gisteravond nog even gehad over zo'n soortgelijke methode. Mijn vriend zei meteen: dat kan ik nu niet aan... we weten allebei nog heel goed wat voor strijd het opleverde met onze dochter toen (en ook dat zij NIET opgaf en we zelfs via via hoorden dat onze buren -in de flat- zich afvroegen wat er in godsnaam bij ons aan de hand was). Maar ik denk dat we er op den duur niet onderuit komen om zoiets te doen, want dit gaat ook gewoon niet langer. Ik ga voor de korte termijn even die slaapdrank of melatonine of misschien wel allebei (kan het maar in huis hebben) halen en dan maandag een extra matras. Hopelijk kunnen we door een van die dingen allebei een beetje opladen en dan kunnen we over een paar weken gaan proberen om hem te leren slapen en dan het liefst in zijn eigen kamer in zijn eigen bed. We zullen zien. Op zich geven jullie verhalen wel hoop maar de herinnering aan onze dochter is nog erg vers als we hem weer bezig horen :sleep: Die slaapt 9 maart precies een jaar door, haha.

Vannacht heeft hij overigens goed geslapen: van 19.30u (zonder krijsen want aand e borst in slaap gevallen) tot 22.30u, en toen tot 5.30u. Dat was voor ons dus ook een aardig lange ruk. Maar van 8 tot 8 klinkt hemels nu, haha.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron