Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmel

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Mrt 2014 12:04

Schimmel

E heeft een vuurrode voorkant (dus geen billetjes), die gevlekt zijn, en waar ze ook flink op kan krassen als de luier uit is. Ik verwacht dat het een schimmel is, dus heb er net wat daktarin opgedaan. Dit mag alleen maar 2x per dag. Kan ik de andere verschoonmomenten er gewoon sudo op doen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem168

Bericht 04 Mrt 2014 12:09

Re: Schimmel

Ik zou het alleen bij de Daktarin houden dan, ik zou dat andere niet gebruiken als je zeker weet dat het een schimmel is. Als je die Daktarin bij de ene luierverschoning gebruikt en het andere bij de volgende, dan weet je niet hoe ze erop reageert, misschien krijgt ze dan wel een allergische reactie en ik denk ook dat het dan het effect teniet doet van de Daktarin.
<<

Anoniem168

Bericht 04 Mrt 2014 12:12

Re: Schimmel

En oja, heb Daktarin ook eens voor mezelf gebruikt en dat werkt wel even door als je het erop hebt gesmeerd en het goed hebt laten intrekken. Dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mrt 2014 12:18

Re: Schimmel

Ik zou het daarbij houden, en haar wel regelmatig verschonen.
Smeer het hele gebied goed in, ook waar het niet rood is, dan kan het in ieder geval niet uitbreiden.
En als de roodheid weg is, toch nog een paar dagen doorsmeren, dan krijgt het minder kans om terug te komen.
<<

Anoniem168

Bericht 04 Mrt 2014 12:23

Re: Schimmel

Ja inderdaad, wat Lejow zegt is ook heel belangrijk. Je moet ook door blijven smeren (staat ook in de bijsluiter) als het weg is, anders is de kans groter dat het weer terugkomt.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Mrt 2014 12:25

Re: Schimmel

Ik ben 90% zeker dat het en schimmel is, ik voel de bultjes ook zitten, dus het zijn niet 'gewoon' rode billetjes. Ik weet idd dat ik door moet smeren als het niet meer zichtbaar is. Maar wist ff niet meer of het in combi mocht met sudo oid. Maar dan doe ik dat niet meer!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 04 Mrt 2014 13:17

Re: Schimmel

K had laatst ook een schimmelinfectie maar ook meteen een behoorlijke.
Zat ook in zijn piemeltje, zo erg dat die helemaal opzwol en hij niet meer voldoende plaste. Naar de huisarts geweest die meteen doorverwees naar het ziekenhuis. Ik heb er destijds ook een topic over geopend. Hij heeft Miconazolnitraat/Hydrocortison zalf gekregen die we de eerste 3 dagen 3 keer per dag moesten smeren en Cetomacrogolcrème die we 2 keer per dag moesten smeren.
Het heeft gelukkig goed geholpen, want K had er echt heel erg jeuk van. Zodra de luier afging zat hij te krabben en zelfs met luier, romper en spijkerbroek aan probeerde hij te krabben, zo sneu.
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Mrt 2014 13:23

Re: Schimmel

Cetamacrogol is alleen een vettige creme volgens mij. Die gebruikt E ook wel eens voor exceem/droge huidje.
Ze krabt idd ook meteen, en net wilde ze het ook doen toen de luier al om zat.
Overdag heeft ze ook wel eens huilerige buien, maar weet niet of het daar aan ligt of toch iets anders.
Ik smeer iig een paar dagen met daktarin, kijk hoe dat gaat en dan kan ik alsnog naar de huisarts gaan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem112

Bericht 04 Mrt 2014 13:39

Re: Schimmel

Smeer naast de dactarin lekker met kokosolie (wel de pure nemen dus niet de ontgeurde) dit werkt ook schimmeldodend.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 04 Mrt 2014 13:48

Re: Schimmel

Kokosboter werkte hier ook erg goed.
Mother of 3 adorable children

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers