Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roodvonk, eczeem, iets anders?

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 03 Mrt 2014 21:39

Roodvonk, eczeem, iets anders?

Herkend iemand dit?
Haar huid is wat opgezwollen, rood en pukkelig.
Afbeelding
Afbeelding

Ik kom uit op roodvonk via google, maar ze heeft verder geen symptomen. Of misschien gewoon eczeem, zou alleen niet weten waarvan?
Bedenk me nu tijdens het typen wel dat ze bij oma gelogeerd heeft en die hebben een hond. Ze heeft op dr eigen kussen geslapen, ander wasmiddel lijkt me niet logisch.

Vorige week wel een keer 38,5 gehad en last van dr buik, maar dat was een dagje. Ze moet ook vaker naar de wc sinds een week, ook `s nachts komt ze er weer een keer uit om te plassen. De pijn in dr buik was bovenin.
Ik ben diezelfde dag dat zij koorts had ook kort ziek geweest(koorts, misselijk, spierpijn met name in de buik en kou).
Morgenochtend kijk ik het even aan hoe ze is en dan bel ik halverwege even naar school hoe het gaat.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem166

Bericht 03 Mrt 2014 21:50

Re: Roodvonk, eczeem, iets anders?

Ik weet niet wat het is, maar mijn dochter heeft ook van die spikkeltjes sinds zondag. Niet zoveel als jouw dochter, maar wek op verschillende plekken op haar lichaam. Ze is alleen niet ziek (geweest), dus ik had er nog niets achter gezocht.
<<

Didi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:33

Bericht 03 Mrt 2014 21:58

Re: Roodvonk, eczeem, iets anders?

Heb je ook iets vreemds aan haar tong gezien? Mijn zoon heeft vorig jaar roodvonk gehad en eerst was zn tong wittig en na een paar dagen werd het dik en roze met bultjes/spikkeltjes.
2011
2015
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 03 Mrt 2014 22:00

Re: Roodvonk, eczeem, iets anders?

Jeukt het? Of doet het pijn bij haar?
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 03 Mrt 2014 22:20

Re: Roodvonk, eczeem, iets anders?

Nee tong lijkt normaal, had ik ook een foto van genomen, maar daar is niks aan te zien.
Ik geloof niet dat ze er last van heeft, alleen dat het wat warm is.
Ze eet en drinkt ook goed.

Ze kijkt wat sloom uit de ogen en op de bso gaven ze ook aan dat ze niet zo vrolijk en spontaan als anders was. Thuis vond ik het meevallen.
Vanmorgen zag ik dat haar huid was ruw/pukkelig was en toen heb ik er wat Nivea op gesmeerd. Dat krijg ze wel vaker bij droge/ruwe wangen. Zoals op de foto heb ik haar opgehaald op de bso, toen hun haar van school haalden scheen het wat erger te zijn.
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 04 Mrt 2014 09:47

Re: Roodvonk, eczeem, iets anders?

Vanmiddag langs de ha, even naar laten kijken!
Roodheid is niet erger, maar de zwelling wel.
December 2009
juli 2012
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 04 Mrt 2014 10:50

Re: Roodvonk, eczeem, iets anders?

C. heeft dit ook regelmatig. Het ziet er echt precies hetzelfde uit.
Zij had als baby een KMA en als baby had ze dit dan ook elke keer als ik ook maar iets nam waar zij niet tegen kon. Nu heeft ze deze pukkeltjes en zwelling ook nog regelmatig, na twee dagen trekt het dan weer weg, soms duurt het langer, soms is het binnen een dag alweer weggetrokken. Ze heeft er verder geen last van, geen jeuk, geen pijn. Het voelt alleen warm/heet.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 04 Mrt 2014 12:50

Re: Roodvonk, eczeem, iets anders?

Ze heeft alleen nog nooit een allergische reactie gehad..
Ik zal mijn schoonmoeder eens vragen of ze nog weet wat ze precies gegeten heeft. Voor het geval dat de ha het vraagt!
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 04 Mrt 2014 20:02

Re: Roodvonk, eczeem, iets anders?

Ze heeft een virusinfectie, gewoon uitzieken.
Als het erger wordt weer terugkomen.
Ze heeft al wel vaker een gevlekte huid gehad bij koorts, maar ze heeft nu verder nergens last van en dan die zwelling erbij. We gaan het aankijken, morgen ben ik vrij en houd ik haar thuis, lekker rustig aan doen!
December 2009
juli 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers